mima meis wat goed en wat een mooie namen van harte gefeliciteerd met je 2 ongetwijfeld prachtige dames geniet er maar lekker van en ja we waren wat ongeduldig maar tis je vergeven hoor
Mima gefeliciteerd! Gelukkig dat alles nu weer wat beter gaat allemaal, geniet maar lekker van je meiden. Wij moeten gewoon even geduldig afwachten voor we de eerste fotootjes mogen zien. Even een vraagje, hoe zwaar waren jullie kindjes bij 29 weken zwangerschap? Die van mij wogen maandag (28 weken en 5 dagen) 1100 gram en de gyn vond dat ze niet voldoende gegroeid waren en ik dus meer moet gaan rusten. Op de tweelingkalender online lees ik dat de kindjes aan het einde van 29 weken 1200 gram wegen dus dan zitten ze er toch niet ver vanaf dacht ik. Ik ben nog partime aan het werk en ik hoef nog maar 3 weekjes, in totaal 7,5 dag. Ik wil zo graag alles afmaken zodat ik het met een gerust hart achterlaat allemaal. Als ik kan dan slaap ik 's middags ook wel (alleen op maandag en dinsdag lukt dat echt niet, maar de rest van de week wel). O ja Jo welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!
hoeveel je kindjes wegen kunnen ze nog helemaal niet zien hoor volgens mij dat kan pas zodra ze geboren zijn bij mijn eerste ei mijn vk dat die een groot kind zou worden maar uiteindelijk was ze maar 46 cm en woog 2925 gram erg weinig dus ' ik zou me niet al te druk erover maken sascha
De gyn weet het gewicht ook niet, dat wordt geschat. Ze meten verschillende dingen op (hoofd, buik en beentje) en dan rekent de computer het gewicht uit. Het gaat dus niet op gevoel t is wel echt een berekening. De gyn ging er ook echt voor zitten om te vertellen dat ze niet genoeg gegroeid waren. Maar goed donderdag de 28e moet ik weer heen en ik hoop dat ze dan weer wat beter gegroeid zijn. Ik probeer wat meer te eten en drinken en zoveel mogelijk te rusten als het kan. Verder kan ik ook niet zoveel doen. ps bij mijn eerste was het net andersom, de dokter dacht dat het een 7 ponder zou worden, maar ze was dik 8,5 pond!
volgens mij was het bij mij zo rond de 29 weken zo dat de maagjes iets te klein waren dat werd mij toen verteld dat was een 2 weken laten mooi bijgetrokken en nu gingen ze weer gelijk op kwa groei hopen idd dat dat bij jou kindjes ook zo is dan
hoi allemaal, weet je waar ik nooit heb stil gestaan tijdens mijn zwangerschap van mijn jongens? de kinderwgen...... sjonge jonge wat een ramp is dat. ik heb dus ook een nieuwe hele mooie tweeling wagen ( net zo een als wat kreeftje hebt) maar ik kan in een heleboel winkels gewoon niet naar binnen vanmorgen ook, wil ik mijn jongste diochter voor het eerst met haar broertjes naar school brengen, kan ik met mijn wagen niet door de voordeur van de school ik ben blij als de jongens wat groter zijn en ik gewoon een praktische kleine inklapbare tweeling buggy kan kopen. hebben jullie dit nu ook?
@chaya Dat zal ook idd wel een probleem worden maar ik vindt persoonlijk de wagens waar ze achter elkaar zitten helemaal niets! vandaar onze keus op deze wagen en met wat passen en meten lukt het wel aardig. Wij hebben hier in het dorp gelukkig winkels waar veel ruimte is. We zullen zien hoe het allemaal zal gaan
Dat is erg balen, waar ik dan meteen aan denk is stel mama zit in een rolstoel, dan kan ze dus helemaal niet naar binnen Sorry voor het inbreken. Groetjes Anita
vraagje aan de bevallen dames:wat hadden jullie vantevoren willen weten waar je nu achter bent gekomen na de bevalling vraagje aan de zwangere:ik moet volgende week voor een 20 minuten gesprek komen en mag dan alles vragen aan de gyn dit omdat mijn vorige zwangerschap niet zo soepel verliep omdat ik nogal bang was voor de pijn maar nuw eet ik niet zo goed wat ik moet vragen wat zouden jullie vragen ik heb wel wat opgeschreven 1- waneer word er ingegrepen als het niet gaat zoals het moet gaan bijvoorbeeld wat als ik weer door angst mijn weeen ophoud ? 2-aan welke pijnbestrijding moet ik denken ? 3-in welk geval gaan de kinderen in de couveuse of is dit standaard voor een tweeling? 4- als de kinderen moeten bllijven mag of moet ik dan ook blijven ? 5- hoe word bepaald waneer de kinderen naar huis mogen? 6-Ik wil graag bv geven kan dat ook gewoon bij couveuse kinderen 7-Als de kinderen te vroeg komen moet ik dan nog aan iets bijzonders denken? ja ik weet het echt niet hoor wat ik moet vragen verder eigenlijk weet ik op de meeste vragen zelf het antwoord wel alleen vraag 1 en 2 vind ik echt belangrijk
Nou meiden ik ben weer helemaal verliefd, we heben net weer een echo gehad helaas geen fotootje meegekregen want er was iest mis met het uitprinten maar dat mag mijn pret niet bederven ik ben weer helemaal HAPPY! Wij hebben 2 drukke beebs, de een was aan het springen zwieren en zwaaien en de ander zwemde heerlijk in het rond...alles was dus goed! Nu was dit mijn laatste bezoek bij de VK wij gaan nu helemaal over naar de gyn (dit was natuurlijk een extraatje vandaag) wat wel leuk is dat de verloskundige graag contact wil blijven houden en ik mag er over 6 weken weer heen gewoon even babbelen en ze geeft me altijd hele nuttige info dus daar ben ik wel ee ingenomen. Nogmaals hier is kreeftje helemaal in de zwijmel Nou en nu op naar 3 Juli....dan gaan we weer naar de gyn. Liefsss
goed zo kreeftje ben blij voor je.. ik mag morgen ochtend weer.. neem aan dat ik een echo krijg.. hoop het wel ten minste
hoi gummetje, ik had eigenlijk wel eerder wat over pijnbestrijding willen weten, want ik ging er eerst vanuit om alles zonder te doen, maar met een inleiding is dat natuurlijk anders. Maar die vraag had je al staan... Ik weet verder niet hoe je kindjes liggen, misschien gaan ze eentje inwendig of uitwendig draaien, is ook handig als je dat vantevoren weet, ik wist t namelijk, dus ik kon gewoon van de eerste blijven genieten terwijl ze bezig waren.... verder ben ik gelukkig geen rare dingen tegengekomen, buiten de verschijnselen van helpp-syndroom, maar dat kon je niet vantevoren weten....
oke mima dat is heel fijn om te weten als het goed is liggen beide kindjes met hun hoofdjes naar beneden tenminste nu ik ben nu 32 weken en 3 dagen vandaag dus draaien zouden ze nog wel kunnen doen maar ik zal er rekening mee houden dat dat kan enneuh helpsyndroom wat is dat precies?
Mima gefeliciteerd met je twee meiden! Ik ben heel benieuwd naar de foto's! Ik ben een beetje laat, maar ik kreeg dus geen email meer dat er gereageerd was in dit topic. (En ik maar wachten..... ) Verder nu ff geen tijd om meer te typen, anders komt mijn was nooit af Marian
Heeeey Mima, wat ontzettend leuk: 2 meiden. Van harte gefeliciteeeeeerd! Sorry dat ik het niet weet, maar was het nou een 1-eiige of 2-eiige tweeling? Geniet ervan, maar het is vast overbodig om dit op te schrijven. Ik ben blij dat je je nu weer goed voelt en de koorst achter de rug is. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je meiden helemaal gezond zijn. Echt geweldig! Dank je wel voor je felicitaties. Liefs, Marla
@gummetje: helpp-syndroom is een vorm van zwangerschapsvergiftiging, de symptomen zijn gelijk, dus hoge bloeddruk, eiwitten etc...toevallig begon dat bij mij de dag dat ik al ingeleid werd...de arts zei nog: wat we doen in jou geval is de bevalling inleiden maar daar zijn we nu mee bezig...gewoon doorgaan! Ik had een onderdruk van 120 tijdens de bevalling.... @marian: dank je wel! wat een drukte en wat een bergen was he met twee met die ukkies... die van jou zijn nu ruim 4 maanden, stel me aub gerust dat de hectische weken van nu dan al voorbij zijn....plzzz @marla: het is een 2-eiige tweeling, en dat zie je meteen, de ene is een kopie van papa en de ander is mima in haar babytijd...wel eerlijk zo misschien ontdek jij 4 juli ook wel een tweeling hihihihi
Lieve Mima, als je een paar weken verder bent heb je je draai helemaal gevonden! Ik weet het zeker! Hier heeft het eventjes geduurd, maar de draai zit er nu goed in en ik heb zowaar dus weer tijd voor het forum! Je zou even moeten terugkijken in dit topic, dan kun je zien wanneer ik weer actief begonnen ben met posten. Zo lang heeft het bij ons ongeveer geduurd! Marian
hai meiden.. tot hoelang hebben jullie gewerkt? of gaan jullie werken.. was vanmiddag bij de gyn. die zei dat ik mar tot 28 uiterlijk 30 weken kon werken. alles verder was gelukkig goed. mag over 6 weken weer terug.. ben helemaal blij, kan beginnen met shoppen