Dames, heel verstandig om extra tijd te nemen hoor! Ik heb het niet gedaan en neem de extra tijd nu op, haha. Nee, even serieus, er gebeurt zo ontzettend veel dat je echt tijd nodig hebt om alles op een rijtje te krijgen. Ik ben zelf 10 weken nadat Midas thuiskwam uit het ziekenhuis weer gaan werken. Daarvan waren 8 weken verlof en twee weken vakantie en dat is echt te weinig tijd om alles op de rit te krijgen. Ik zou er wel voor kiezen om op de ziektewet te gaan. Je weet namelijk niet hoe het allemaal gaat lopen. Stel je voor dat je kinderen en jij onverhoopt wel in het ziekenhuis terecht komen. In alle gevallen is het handig om je CAO er eens op na te lezen binnen welke termijn je aan moet geven dat je onbetaald verlof op wilt nemen. Misschien kan dit ook nog na je bevalling. Het is me wel verteld dat je twee weken voordat je weer zou moeten gaan werken, moet aangeven bij je baas dat je de ziektewet in gaat na je verlof.
ja da's het lastige: ik moet 2 maanden vóór mijn verlofdatum aangeven of ik een maand onbetaald zwangerschapsverlof wil.. Mja... 'er voor kiezen om in de ziektewet te gaan' werkt niet zo toch? Dan moet je ook wel echt gewoon niet kunnen werken? Dat is dus ook mijn probleem: ik wil het liefst inderdaad die maand erbij hebben voor de zekerheid... Maar dan heb ik dus de kans dat ik die maand onbetaald verlof opneem, terwijl ik in de ziektewet ben en dus mijn salaris die maand mis loop....
Het is inderdaad lastig. Ik ben ook nog erg aan het twijfelen. Aan de ene kant heb ik er niet zo'n zin in om onbetaald verlof te nemen....vind dat eigenlijk zonde van het geld. Als het werken nog niet gaat..dan is inderdaad de ziektewet een optie. Het schijnt dat ze daar bij tweelingen niet zo moeilijk over doen (ben benieuwd). heb ook al zitten denken aan een half jaar 50% ouderschapsverlof. Ik wil na de bevalling 3 dagen gaan werken...en dan dus het eerste half jaar maar 1,5 dag (ene week 1 andere week 2 dagen). Ik moet alles nog even op m'n gemak bekijken....en natuurlijk overleggen met manlief.
Hallo Dames, Ik ben nieuw hier en ben nu 15 weken en 3 dagen zwanger van een tweeling. Aanstaande donderdag hebben we weer een echo om te zien hoe ze het doen. We hebbe nog geen kinderen en dit is ook een spontane tweeling. Het schijnt in de familie te zitten aan mijn kant, maar dit wisten wij niet omdat het bij mijn beide opa's kant zit. Ik heb ook nog een vraagje: wanneer voelde jullie de kinderen? Ik heb namelijk soms het idee dat ik ze voel omdat het dan lijkt of er vlinders in je buik zitten, maar heb geen idee waar ik op moet letten aangezien het de eerste zijn. groeten EH
Ik ga 16 november weer werken. Ik heb gewoon de 16 weken verlof gehad omdat de meiden te vroeg waren. Ik denk dat het ook afhangt van hoe het gaat met de kinderen. Hier gaat het allemaal vrij goed, en ik kijk er ook heel erg naar uit om weer te werken... Maar goed, ik werk dan ook maar 20 uur in de week...
Proficiat! Ik voelde ze met 16 weken en precies zoals jij beschrijft!! Een kriebelig gevoel, net zoals vlinders in je buik En dat kriebelen wordt steeds duidelijker en steviger
Hmm oke.. ik ga ook terug naar 20 uur per week, dus daarom heb ik weer zoiets van; nou, het zal wel meevallen, als ik niet in de ziektewet kom, als ik moet werken...aangezien het maar 20 uur is. Maar ja.. toch.... Maar bedoel je dat je, omdat de meiden te vroeg waren, nu 16 weken na de bevalling hebt? Want dat is ook een mooie tijd in ieder geval; 4 maanden.. Niet fijn natuurlijk dat de meiden zo vroeg kwamen... mgeod, je snapt wat ik bedoel
Bedankt voor de bevestiging Karel1978. Ik had al zo'n vermoede maar zeker weten doe je het toch niet.
Ja, je hebt recht op 16 weken int otaal verlof, en aangezien dat nog niet begonnen was voor mij kreeg ik de volle lading Gelukkig verbleven de meiden "maar" 5 weken in het zkh zodat ik nog heel lang van ze kan genieten thuis...
Inderdaad.. Want, stomme vraag misschien hihi, maar zou je je nu al goed genoeg voelen om te gaan werken? in plaats van over iets minder dan een maand? Want normaal zou je ongeveer nu weer aan het werk gaan, zo ongeveer nu de meiden bijna 3 maanden zijn.. @ Eh: Welkom hier en proficiat!! Ik herken het niet, die plopjes en vlindertjes.. maar lees het wel veel terug dat anderen dat voelen! Ik voel wel heel duidelijk ons linker kindje liggen af en toe, maar rechts nog niet ivm de placenta die ervoor ligt..
Ja hoor.. ik zou nu wel weer kunnen en willen werken! Maar goed, ik weet niet of ik dat nog steeds zo vind na een week werken Maar ik denk dat dat voor iedereen weer anders is. Ik verveel me eigenlijk gewoon thuis 't is wel zo dat wanneer de meiden ouder worden ik denk ik wel weer liever thuis zit... maar dat zien we dan wel weer
Wel leuk om te lezen hoe iedereen het in elkaar plant om weer te gaan werken. Nog een vraag, ik lees vooral over hoeveel jullie gaan werken maar werken jullie mannen/vrienden dan allemaal fulltime of werken die ook minder? Wel fijn om te lezen dat Karel wel weer aan het werk wil omdat ik in principe ook van plan ben om na mijn verlof weer aan de slag te gaan. Wij hebben gekozen voor drie dagen creche en dus beide vier dagen werken. Ik heb wel elke maand nog een adv dag dus ik kan zeker nog elke maand een dag vrij nemen. Dat voelt wel fijn, ik ga deze dan waarschijnlijk inzetten voor als de kindjes ziek zijn of voor andere zaken waardoor het handig is om een dagje thuis te zijn. Iemand anders stelde die vraag ook maar als je in de ziektewet gaat na het verlof moet het toch wel echt zijn omdat je het nog niet aan kunt neem ik aan? Bijv. lichamelijk of geestelijk? Wij willen nu niet van te voren beslissen over zaken als onbetaald verlof maar eventueel kan het ter sprake komen als zaken 'tegen vallen' dus het staat wel open. Ik moet dan inderdaad wel even uitzoeken hoe vroeg je dat moet aanvragen. Verder zijn de crechedagen nog niet zeker, misschien hebben we wel niet alle dagen plek dus dat is ook nog afwachten, in dat geval zal ik (tijdelijk) wat minder gaan werken. We hebben al wel bedacht dat wanneer ik in juni weer ga beginnen we dan na twee maanden twee weekjes vrij willen nemen, vervolgens dan een week met de herfst en dan weer met kerst zodat we het een beetje gaan verdelen. @Marye: ik ga morgen voor het eerst zwangerschapszwemmen, ben benieuwd
LIeve meiden, vannacht is mama in het bijzijn van Thijs, Veronica en mij heel rustig overleden. Het is goed... Nu weer weg om vanalles te regelen met de uitvaartorganisatie. liefs Noor
@Noor; Gecondoleerd meis, jij en natuurlijk ook de rest van je familie. Hopelijk kunnen jullie, na alle regelzaken, de rust vinden waar jullie zo aan toe zijn. Heel veel sterkte de komende tijd.
Nou daar ben ik ook weer eens! Even wat algemene reacties.. kan het nog niet opbrengen om op iedereen afzonderlijk te reageren, sorry! Wel heb ik dit onthouden: Jipper: weet je nog dat ik een tijd geleden al schreef dat bij ons de slapeloze nachten ook weer begonnen vlak na Sverre's eerste verjaardag? Ik leef dus enorm met je mee, zeker omdat jij nu met TWEE wakkere dreumesen zit.. Hier is het (na een paar maanden! omdat wij 't verkeerd aangepakt hebben) weer over gegaan; er is dus hoop. Mocht je willen weten hoe wij 't uiteindelijk aangepakt hebben, laat maar weten. Okki en Jeetje: bij jullie wordt het nu echt spannend! Ik kan me helemaal indenken hoe jullie je voelen, inclusief grote, zware, pijnlijke buik en alle ongemakken.. En qua drukte, ik vind het echt 100% meevallen! Weet je, het voordeel is dat je al een kindje hebt en dus al een redelijk strak ritme. En daar gaan de baby's gewoon een soort van in mee. Plus, je bent al moeder dus dat hoef je niet meer te leren! Ik heb wel de mazzel dat Alex er continu is hoor, dus ik weet niet helemaal hoe het is met 3 kinderen alleen. Al krijg ik er soms een klein voorproefje van. En ja, het is erg stressen als er 3 tegelijk huilen... Maar het gaat jullie lukken! Zet hem op! Baby's voelen: ik voelde Sverre veel eerder dan de tweeling, had ik zelf ook niet verwacht. Ik denk dat ik ze rond 18/19 wk echt goed voelde. Trillinkjes/plopjes. Beetje zoals het voelt als je met je vinger aan de binnenkant van je mond strijkt. En al snel werden het hardere schopjes. Ik voelde Bjarne ook altijd meer dan Mette omdat haar placenta aan de voorzijde lag. Dat veranderde op het eind trouwens, toen was zij het meest aanwezig. Werken: mijn laatste verlofdag is 4 december en ik neem de rest van die maand vakantie op. De universiteit is dicht tussen kerst en oud en nieuw dus die dagen moet ik sowieso opnemen; en verder is er in december echt niets te doen daar. Dus ik ga in 't nieuwe jaar weer beginnen. Ik denk dat Bjarne en Mette ergens half december gaan wennen op het kdv. Ik moet zeggen dat ik er op zich wel naar uit zie weer te beginnen; ik verveel me ook thuis en je wereldje wordt gewoon klein met alleen kinderen om je heen. Op m'n werk ben ik gewoon Karlijn, ben ik niet 'oproepbaar' etc. Werken is ook wel een soort van ontspanning, op die manier. Ehm... oh ja, Boba, wat fijn dat je echo zo goed was! En twee knulletjes, geweldig! Voor de maart-mama's schiet het ook al op zeg, ook al bijna op de helft.. De tijd gaat echt zoooo snel! Morgen zijn Bjarne en Mette alweer 4 weken! Hier gaat het lekker. Sinds een paar nachten slaapt Bjarne de hele nacht in zijn eigen bed en Mette begint het ook te leren. Moet er wel bij zeggen dat we haar op haar buik laten slapen. Ja, ik weet het, beetje eng, maar we hebben het een paar nachten en avonden aangekeken in ons eigen bed en de box en nou ja.. ze slaapt tenminste als ze op haar buik ligt. Vreemd genoeg ligt ze nu gewoon op haar rug in bed te tukken, overdag gaat het prima. Maar 's avonds en 's nachts wil ze op haar buik. Ze zitten ook al een ruime week op 6 voedingen en drinken nu 120+4 per voeding - officieel nog te veel dus maar ik laat ze geen honger lijden. Morgen gaan we weer wegen. Wel zielig, ze hebben allebei spruw! En van de medicijnen krijgen ze krampjes. Maar goed, even volhouden en dan zijn ze er weer vanaf. Ze zijn ook steeds meer wakker en ik heb volgens mij bij Bjarne al een lachje gezien! Ze vinden allebei Sverre ook helemaal geweldig, volgen hem met hun ogen overal. En als ze huilen en hij praat tegen ze, worden ze stil. Zooooo lief! Met mijzelf gaat het ook goed; nu de nachten iets rustiger zijn kunnen wij ook bijtanken. Ze komen 's nachts om de 4/4.5 uur, echt keurig. Ik heb nog wel wat buikpijn en ik vloei nog steeds, ik weet niet helemaal of dat wel in orde is. Dus eigenlijk moet ik eens langs de huisarts. Heb ook rare hartkloppingen. Weinig te vertellen dus, het gaat hier zijn gangetje!
Ach Noor... Gecondoleerd. Heel verdrietig maar ik kan me voorstellen ook wel een rustig idee dat ze nu rust heeft. Wat fijn ook dat jullie er bij waren toen ze overleed. Sterkte de komende tijd.
Noor, Gecondoleerd meid, ook voor je familie. Fijn dat je erbij hebt mogen en kunnen zijn en dat alles rustig is verlopen. Sterkte en een stevige knuffel. Hanneke.
Noor: Gecondoleerd. Sterkte met alles! en succes met al het regelwerk. Fijn dat ze nu wel de rust heeeft die iedereen haar zo gunde! Linda: Na het verlof ga ik 3 dagen werken en mijn vriend 4 dagen. De kinderen zullen 1 dag opgepast worden door mijn moeder en 1 dag door een gastouder of kdv. Ligt eraan of we op tijd een goede gastouder gevonden hebben. Vindt het wel een fijn idee dat ze dan maar 1 dag per week weg hoeven uit hun eigen omgeving. En dat ik ze niet elke dag voor het werk ergens naartoe hoef te brengen. Ook veel plezier met zwangerschapszwemmen vanavond! Vertel ook even hoe hetw as. Want bij mij was het een flop. Maar dat verhaal had ik bij de maart mama's al gestuurd. Volgende week ga ik het nog eens proberen. Kar: Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Ik kan me er echt nog niks bij voorstellen hoe het straks allemaal moet. Gelukkig heb ik nog een paar maanden om aan het idee te wennen. En over dat vloeien, ik heb vaker gehoord dat dat zo lang aanhoudt. Mijn moeder heeft er bijna 6 weken last van gehad. Maar als je je er niet fijn bij voelt zou ik zeker voor de zekerheid even de HA bellen. Ik geloof dat ik het ook geen fijn idee zou vinden....
@Noor: gecondoleerd en heel veel sterkte de komende tijd...!!! @Marye: oh zo even lezen over dat zwemmen hihi en tja ik had graag ook een oma in de buurt gehad maar onze beide ouders wonen ver weg dus we moeten het zelf oplossen. We hebben nu zoiets van het gaat om drie dagen in de week en de rest zijn ze dan thuis. Ik wil in de toekomst wel dichterbij huis gaan werken zodat ik ze dan tzt later weg kan brengen en eerder op kan halen. En wie weet valt het mega tegen dan kan ik altijd nog kijken om toch minder te gaan werken maar ik vind het nu allemaal erg moeilijk in te schatten, ook omdat het er twee zijn. Iedereen zegt, joh, straks wordt alles mega zwaar, dat geloof ik ook wel maar wij hebben drie jaar ellende en verdriet achter ons, dat kostte ook mega veel (negative) energie, nu hebben we het gevoel dat we alles aan kunnen (hoop ik hihi).