Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Van harte, leuk he tante worden, ben het sinds twee weken voor de 2e keer weer geworden :).

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja blijft leuk! Heb nu nu 3 neefjes en 1 nichtje :) Mijn ouders hebben in een tijdsbestek van 3 maand 3 kleinkinderen erbij :)

was wel een zware bevalling geweest. Snel, maar de navelstreng zat ervoor, hartslag zakte weg en ze hebben moeten duwen op de buik en met de handen moeten wroeten... ;)

Okki hoe gaat het met jou deze laatste paar dagen?

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Karel; Gefeliciteerd met je neefje!! Leuke naam ook! Ben je al gaan kijken of ga je later pas?
    Mijn ouders hebben in 2 maanden 3 kleinkinderen gekregen. Dat was ook wel even spannend. Zeker omdat ze er nog geen hadden... :D Bij jouw ouders gaan ze vast ook (nog) niet allemaal tegelijk logeren... ;)
    Wat de tanden betreft zouden jouw meiden natuurlijk best al een beetje last kunnen krijgen. Er zijn wel meer kinderen die er vroeg bij zijn. Maar goed, hier riep iedereen ook al maanden dat het vast niet lang meer zou duren en je ziet het...

@Noor; Fijn dat het zo'n mooie dag was voor jullie en dat alles klopte. Die Isa van jullie is wel een kanjer hoor!!
    Ga nu maar lekker uitrusten en alles een plekje geven. Sterkte!

@Marye; Wat hebben jullie een lange weg moeten gaan om hier te komen zeg. Dan is het wel extra speciaal dat jullie 2 kleintjes krijgen! Het is meer dan verdiend!

@Helena; Jeetje, het zit jullie ook niet mee hè? Wat vreselijk dat ze zo moesten spugen. Wat zul je je machteloos hebben gevoeld. Ik hoop dat ze weer snel opknappen en dat die ziekenboeg van jullie nu weer een poos gesloten blijft... ;)

@Kar; Gefeliciteerd met je zus! Leuk dat ze ook weer zwanger is.
    Ik begrijp je gevoel wel van het zwanger zijn los moeten laten. Het is iets wat je echt nooit meer zult voelen en meemaken. Ik hoop dat ik het nog wel ooit eens mee mag maken (ook door alles wat er de vorige zwangerschap gebeurd is), maar mijn vriend is nog niet erg enthousiast... :(

@Krista; Hihi...wij hebben geen Nespresso. Ik drink sowieso geen koffie. Kan totaal niet tegen cafeïne. Maar als Nespresso ook lekkere Décafé heeft... ;)

Hier; De jongens slapen vandaag lekker. Hoop dat ze dat vannacht doorzetten. Ik geniet wel erg van mijn vrije dagen met ze nu. Merk dat ik ze toch wel mis als ik ga werken. Maar toch, heel tegenstrijdig, gaan ze donderdag nog een dagje naar de oppas. Dan heb ik wat tijd voor mezelf. Kan ik wel gebruiken...
    Ze zijn af en toe zó heerlijk stout!! Dan kijken ze naar me en smelt ik. Hoe moet dat nou over een tijdje? Ze winden me zo om hun vingertjes... ;)

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Margit; Waar ben je? Zag dat je ook een heel weekend niet hier bent geweest. Gaat alles goed?

@Okki; Trek je het nog een beetje deze laatste dagen? Hou je taai hoor!!

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Hoi Meiden,

Ik kom ff inbreken:D

Ik ben door linda op dit topic gewezen en ik heb een vraag aan jullie.

Onderstaande echo is misschien misleidend omdat er pijltjes op staan, maar in mijn album staan er meerdere.
    Denken jullie dat dit er 2 zijn?
    De vrouw die de echo maakte twijfelde maar we dachten wel met zijn 5en 2 kloppende hartjes te zien. Maar het kon ook een schim zijn. Frummel die bovenop ligt verstopt zich dan namelijk steeds achter de onderste.

Ben benieuwd naar jullie mening.
    Ow en dat rondje is een dooierzak ;)

6. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ow en met 4 weken en 2 dagen was mijn hcg 1385.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi scorpion breekt even in en als blijkt dat ze echt een tweeling krijgt, blijft ze gewoon meebuurten hoor :p
    hahaha
    Heb haar al gewezen op alle super nuttige tips die je hier krijgt!! ;) :D

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi Scorpion,

Ik vind het lastig om te zien! Ik zie dat je 7 eken zwanger bent? Hm...ik durf het niet te zeggen. Bij mijzelf zag je het pas met 11 weken...
    En HCG waarde zegt helemaal niets helaas.

Ik hoop voor je dat het een 2-ling is :D

9. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    als het zo is, blijf ik wel kletsen ja!

Ja 7 weken is nog wel kort he!

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    bij mij zag je het met 7 weken al duidelijk, en het lijkt echt wel hierop.. (maar bij mij is er een ingezoomde foto gemaakt)

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik zie helaas op een foto geen hartjes kloppen ;)

Ik hoop het van harte hoor!!

12. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor, alles goed. Fijn dat ik gemist word :). Beetje drukke dagen achter de rug, veel bezoek gehad en op bezoek geweest en nu dus beetje moe. Heb wel meegelezen, maar had even niet de energie om te reageren.

Nu paar korte reacties:
    @ Okki: sterkte donderdag meid! Spannend lijkt me dat, dat je nu al weet dat je donderdag gaat bevallen. Ik duim voor je!

@ Karel: gefeliciteerd met je neefje!

@ Kar: wat een poepies, die twee van jou. En wat kunnen ze huilen :).

@ Jipper: jeuj, de eerste tand! Stom he, dat je dan de hele tijd op zoek bent naar een reden voor het 's-nachts weer wakker worden en dat het achteraf dan zo logisch was...
    Fijn dat het weekendje weg geslaagd was. En deze week heb je ook nog vrij? Heerlijk zeg! Kan me ook voorstellen dat je ze donderdag gewoon naar de oppas brengt. Even een dagje voor jezelf is ook wel erg fijn :).

@ Marye: gefeliciteerd met de goede uitslag van je 20 wekenecho! En wat leuk, een meisje en een jongen!

@ Noor: fijn dat jullie een goede dag hebben gehad gisteren. En nu uitrusten en even tijd voor je gezin nemen he? Jullie hebben zo'n hectische tijd achter de rug. Heb je nog even vrij van je werk of moet je deze week ook alweer werken?

@ Helena: bij jullie toch nog een beetje ziekenboeg dus? Vervelend! Helemaal als je je zelf ook niet helemaal lekker voelt. Beterschap!

De rest weet ik even niet meer, maar ik hoop dat het met iedereen goed gaat.

Hier dus wat drukke dagen achter de rug. Donderdag met Gijs een avondje weggeweest. Lekker uit eten in een visrestaurant in Den Haag. Was erg gezellig. Goed om weer eens samen eruit te zijn en 'bij te praten'. Vrijdag met mijn moeder wezen winkelen, geen jas voor mezelf gekocht, wel voor de meiden :). Zaterdag zijn we met de meiden op kraamvisite geweest bij hun achterachternichtje (is het dan eigenlijk nog familie als het zo ver weg is? Nou ja, het klonk wel leuk :)). Was ook de eerste keer dat we met ze met de auto op stap gingen (buiten de bezoekjes aan het zkh). Ging erg goed gelukkig. Zondag waren de dames een half jaar! Jeuj! Dat hebben we natuurlijk gevierd en er kwam een vriendin van mij op bezoek. Gisteren moesten we voor het eerst op controle in het LUMC, waar de meiden geboren zijn. Vond ik toch stiekem wel een beetje spannend. Ook weer een hele onderneming hoor, met een tweeling in de auto naar Leiden. Overal aan denken: luiers, spuugdoekjes, spenen, favo knuffels, flesjes voor als het uitloopt. Pfff, was al moe toen we in de auto zaten :). Maar goed, als je het vaker doet zal het wel makkelijker gaan. De controle ging goed, stelde eigenlijk niet zo heel veel voor. Was een beetje stugge KA, kreeg niet echt hoogte van haar (we hadden haar nooit eerder gezien), en hoorde later ook van de maatschappelijk werkster (waar we ook even langs gingen om Merle en Linde te 'showen'), dat deze KA ook niet snel tevreden is en zeker niet erg empatisch. En dat het eigenlijk heel goed is als ze niet veel zegt... Nou ja, dat zal dan wel. We moeten wel door blijven gaan met de fysiotherapie, maar verder was ze tevreden. We moeten nu terugkomen als ze gecorrigeerd 1 jaar zijn (juli 2010). Daarna zijn we nog even langs de NICU gelopen, waar de meisjes hebben gelegen, en hebben we nog twee verpleegkundigen gesproken die destijds voor ze hebben gezorgd. Was goed om het weer even te zien, maar we waren allebei wel erg moe toen we weer thuis waren. Kost toch wel veel energie om daar weer te zijn en herinneringen op te halen. Nou ja, even paar dagen rustig aan doen!

Verder gaat het met de meisjes heel goed! Ze zijn sinds vorige week echt op elkaar aan het reageren! Naar elkaar aan het lachen en aan het kletsen. Echt hele gesprekken voeren (echt om en om aan het 'praten', dus ze wachten echt tot de 1 klaar is voor de ander begint). Dat belooft wat voor over een paar jaar, twee van die kletstantes :).

O, en nog goed nieuws! Ik heb oppas geregeld! De tante van Gijs wil van januari t/m april 2 dagen in de week op de meisjes passen (zij woont hier in de buurt). Ik had haar gevraagd of ze misschien nog mensen kende die wilden oppassen en toen zei ze dat ze zelf wel wilde. Superfijn! Mijn ouders passen vanaf dat ik ga werken t/m december op en daarna zij t/m april. Ik ben nu ook al aan het kijken naar een gastouder voor vanaf mei, je kan er maar vroeg bij zijn :). Maar ik ben in ieder geval blij dat het geregeld is voor t/m april. Geeft me ook weer wat rust om te genieten van mijn laatste weken volledig thuis.

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Scorpion: geen idee... Heeft ze je niet doorverwezen naar het zkh voor een betere echo (bijv. inwendige echo?)? Ik had bij 9 weken mijn eerste echo en toen was het meteen duidelijk dat het er twee waren. Hoogte van het HCG zegt mij helemaal niets, helaas.

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen met oppas!
    Kreeg vandaag weer een berichtje dat ze een gastouder voor me hebben, maar wel bij haar thuis.
    Tsja, das gewoon echt niet ideaal voor ons. Maar heb het maar even als 2e optie bewaard, aangezien we natuurlijk niet weten of het ook wel gaat lukken/..

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nee ik heb met 10 weken een echo in het ziekenhuis, maar hoef het ook niet per direct te weten, maar vroeg me gewoon af wat jullie in die echo zien!

En jammer he dat je geen kloppend hartje op een foto kan zien :D
    Daar zijn filmpjes wel weer goed voor :D

16. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Altijd handig om achter de hand te houden! Wij doen nu t/m april 2010 oppas aan huis en daarna bij een gastouder thuis of naar het KDV (daar hebben we al plek vanaf mei).

@ Kar: kan me voorstellen dat het een raar idee is om niet meer zwanger te worden! Ik vind 3 kinderen wel een erg leuk aantal (en Gijs ook), dus ik hoop het nog een keer mee te maken. Maar nu nog even niet... Sowieso eerst maar weer eens ongi worden :).

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    kdv zou inderdaad ook een goede optie zijn, aangezien het nu om 3 dagen gaat.
    Van de andere kant is het zonde; waarschijnlijk hebben we van die 3 dagen maar 1 keer per week gemiddeld echt oppas nodig, omdat ik de rest vrij ben... maarja..
    ALs het nu qua kosten niet uitmaakt (bedoel: als ik alles terug krijg van de belasting) kunnen we ook daar altijd nog voor kiezen.
    Of 1 dag naar gastouders of iets.
    Ach, opties genoeg, lijkt het wel! :p

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    karel: gefeliciteerd met je hernieuwde tante-schap!! :) Leuk!!!

Margit: inderdaad vermoeiend dan zo'n dag!! Maar zo te lezen doen de meiden het echt meer dan prima!! Super!! Wat heerlijk dat je de oppas nu geregeld hebt!! SUper! geeft ook wel weer een gerust gevoel denk ik!!

Linda en lindavnr: jullie banners lijken opeens zo snel te lopen :)

Scorpion: durf het ook niet te zeggen zo, even geduld nog dus, maar zou wel heel leuk zijn!! :)

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @noor: hihi ja ik vind het nu ook wel snel gaan maar kan niet wachten tot de echo vrijdag, is alweer ruim drie weken geleden!!! ik blijf toch bezorgd of het met beide goed gaat. nouja ik word echt wel dikker dus ik probeer er maar vanuit te gaan dat alles goed is, niks wijst op iets anders toch?

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    juist, dat lijkt me een prima instelling!!
    Maar ik kan het me nog wel indenken hoor, straks als je je kleintjes steeds nadrukkelijker gaat voelen (Lees: dat je denkt: zijn die twee ooit rustig? :))wordt dat wel wat minder. Nog een paar dagen, en dan weer lekker naar je kleintjes gluren!!!!

Deel Deze Pagina