mj24 ik werk partime op een basisschool (heb allerlei ambulante taken, dus geen klas) en ik ben nu 30 weken zwanger. Ik moet nog 2 weken (in totaal 5 dagen) werken en dan heb ik zomervakantie. Zolang het nog lukt probeer ik dit gewoon vol te houden. De gyn dacht een paar maand geleden overigens ook niet dat ik het vol zou houden tot 32 weken. Kreeftje fijn dat alles goed was op de echo!
ik denk dat het ook helemaal aan jezelf ligt hoor of je in staat bent om te werken ik ben eerder zwanger geweest van 1 kindje (mijn eerste) en toen kon ik voor mijn gevoel al niet meer werken met ongeveer 20 weken had toen veel last van mijn rug maar nu (en nu werk ik dan niet) heb ik het gevoel alsof ik de hele wereld aan zou kunnen ik heb op een beetje vochtvasthouden na dan nergens last van ik denk ook wel dat het er aan ligt wat voor werk je doet hoor en of je het daar uberhaupt naar je zin hebt ik ken er die werkte tot een week voor haar 40 weken nog steeds part time was ook van 1 kindje maar dan nog ze was best zwaar hield veel vruchtwater vast enzo volgens mij heb ik nu nog steeds een kleinere buik als zei had toen hihihihi
@sasha:zit jij eigenlijk ook bij de augustus mama's op het bevallingslijst forum hier heb je daar nog niet gezien en zie wel dat je 2 weken uitgeteld ben als ik hihihi dan zijn er dus 3 tweelingmama's in augustus mila is er ook 1 en die heb ik alleen al een tijdje niet meer gezien wel grappig zoveel tweelingen in augustus of niet ik zou zeggen kom ook eens kletsen bij de augustus mama's
Hai meiden Ik kom alleen even melden dat alles prima gaat hier. op een ander tijdstip lees ik even alles rustig terug. We hadden de adsl nog niet aangesloten in ons nieuwe huis, vandaar dat ik zo lang afwezig was. Verhuizing is prima verlopen, nog wel flink wat dozen, maar met name in de kamers die we nu nog niet gebruiken. Blij dat alles achter de rug is! Isa schakelde eigenlijk zonder problemen over, wilde meteen in haar grote bed en doet het geweldig, die is het oude huis alweer helemaal vergeten! Met mijn zwangerschap gaat ook alles goed, begin lekker te groeien, ben inmiddels 8 1/2 kilo aangekomen! Mannetjes zijn af en toe behoorlijk druk! Deze week twee dagen werken en donderdag weer een echo. Later deze week lees ik alles uitgebreid terug en reageer ik weer op al jullie berichtjes! Hoop dat alles goed gaat met iedereen! Liefs Noor
Hallo iedereen Ik ben ook lang weggeweest en er is ondertussen ook veel gebeurt. Op 14/6 gingen we naar de arts en die zag dat ons meisje dus niet gegroeid was. Er werd dus besloten om de geboorte op vrijdag 15/6 te laten doorgaan. Ik heb een keizersnede gehad en Jitse (onze zoon) is om 8u35 geboren met een geboortegewicht van 2kg420 en om 8u37 is onze dochter Marie geboren met een geboortegewicht van amper 1kg815. Ondertussen zijn ze flink aan het groeien en is Jitse reeds mee met ons naar huis en ligt Marie nog in de couveuse waar ze mooi aan het groeien en verdikken is. Ze weegt ondertussen al 1kg960 en zal waarschijnlijk morgen of in loop van de week in een bedje mogen om te groeien en te bloeien. Ik probeer zo snel mogelijk foto's in het album te plaatsen. Mima ook proficiat met de geboorte van je twee dochters. tot later en de borstvoeding lukt ook perfect. Ik ben precies een melkfabriek maar de kindjes groeien als kooltjes ervan
hey fiekebolletje van harte gefeliciteerd met je kindjes jammer dat de kleine meid nog effe moest blijven maar dat komt vast allemaal wel goed geniet maar lekker van je kleintjes
Hartelijk gefeliciteerd! Lijkt me wel vreemd om 1 kindje in het ziekenhuis te hebben en 1 kindje thuis. Gelukkig maar dat ze het alletwee wel goed maken. Mooi dat de borstvoeding zo goed gaat? Probeer je ze straks tegelijk te voeden? Ik moet donderdag weer op controle, hopelijk zijn de kindjes dan weer voldoende gegroeid, zit er wel een beetje over in eerlijk gezegd.
Chaya: gefeliciteerd! Hoe is het nu met jullie? Fiekebolletje: ook jij ontzettend van harte! En hopelijk komt jullie kleine meisje ook gauw thuis! Laat ze maar lekker groeien op die heerlijke melk! Sascha: succes op de controle morgen, ik duim voor je. Ik heb morgen ook weer een echo, toch idd weer spannend om te zien of ze alles nog netjes verdelen en goed groeien! Liefs Noor
Fiekebolletje; Van harte met je zoon en dochter! Ik hoop voor je dat Marie ook sneel mee mag naar huis. Wij hebben Lotte ook twee dagen langer moeten achterlaten in het ziekenhuis, en dat is niet leuk! Ik heb wel geprobeerd het positief te benaderen en tegen mezelf te zeggen dat we nu wel alvast konden oefenen met eentje Ik ben erg benieuwd naar foto's! Marian
En Mima, we wachten ook nog op foto's van jouw twee (ongetwijfeld prachtige) meiden! Maar ik snap ook wel dat je even erg druk bent en er de tijd niet voor kan vinden hoor! Marian
Hallo meiden! Kom me ook weer even melden. Gisteren weer controle-echo gehad en alles was goed. Omdat de 2 mannetjes in mijn buik samen een placenta delen wordt er elke twee weken goed gekeken of ze voldoende cruchtwater hebben, goed gevulde maagjes en blaasjes en of de een niet pikt van de ander. Alles was dus goed en mijn mannetjes worden nu geschat op 872 en 859 gram, die ontlopen elkaar dus nauwelijks. Verder alles goed, merk wel dat het fysiek allemaal wat zwaarder begint te worden nu. Snel kortademig, ook als ik niks doe. Ga vanaf volgende week dan ook vervangend werk doen en zal over een paar weekjes wrs met verlof gaan. Probeer het tot half juli vol te houden. We shall see. Trouwens: vraagje voor de reeds bevallen dames/ervaren tweelingmama's: hoeveel uur kraamzorg kregen jullie? Volgens de contactpersoon heb ik recht op 24 tot 80 uur kraamzorg, maar dit wordt geindiceerd door het kraamzorgbureau. Liefs Noor
ik krijg geloof ik 40 uur weet het niet eens zeker ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en daar werd me verteld dat ik ingeleid ga worden met 37 weken omdat ze er van uitgaan dat het een 1 eiige tweeling is ik had me daar eigenlijk al wel een beetje op ingesteld maar dan nog eekkkksss komt dichtbij nu nog maar 3 weken te gaan
Gummetje: waarom word je dan ingeleid met 37 weken omdat het 1-eiig is? (Ben nl wel benieuwd gezien ik ook een 1-eiige tweeling verwacht...) Liefs Noor PS 40 uur vind ik echt belachelijk weinig! Ik zal het wel navragen bij de intake, geen idee trouwens wanneer die plaats gaat vinden.
ja psies om die reden ik vind het aantal uren juist veel ik denk dan ook dat het niet nodig is hoor aangezien ik hier mijn mannetje thuis heb en we de nodige ervaring hebben kwa kinderen
Ik was ingeschaald op 8 dagen van 7,5 uur. Uiteindelijk ook nog 2 extra dagen van 3 uur gekregen omdat Lotte later thuiskwam uit het ziekenhuis. De dagen in het ziekenhuis zijn hier uiteraard afgetrokken Marian
@Gummetje, wel vreemd dat je met 37 weken al ingeleid wordt, daar is bij ons nog nooit over gesproken en onze tweeling is ook 1-eiig. Ik heb ook wel gehoord van vrouwen die tot 40 weken doorliepen met een 1-eiige tweeling. Snap de reden niet goed eigenlijk. @noor, mooi dat alles goed was met de kindjes. Ik hoef gelukkig ook nog maar 2,5 dag te werken en dan ben ik lekker vrij. Onze kindjes zitten gelukkig ook weer op schema, al kunnen ze nu niet meer zeggen hoe zwaar ze zijn, omdat het een beetje moeilijk meten is. Het ene kindje is wel iets kleiner dan de ander, maar t vruchtwater en de navelstreng zien er nog goed uit. Ik moet over 14 dagen gewoon weer terugkomen. Het is nu al vanaf 20 weken om de 14 dagen. Ik had eigenlijk verwacht dat ik nu vaker zou moeten, maar dat valt dus mee.
nouja mijn gyn ziet dat als af en ik vind het prima moet er ook niet aan denken langer door te lopen eerlijk gezegd
@Gummetje Ik kan me wel voorstellen dat je 37 weken wel genoeg vind! Dan ben je toch ook el heel nieuwsgierig naar je kindjes en word het alleen maar elke dag zwaarder! @Mima en fiekebolletje, vergeet je niet voor volgende maand een mooie foto in te sturen voor de baby van de maand verkiezing hierzo? Wij doen deze maand ook mee! (HINT.... ) Groetjes, Marian