Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je bent zeker niet de enige! Ik zeg maar zo: mensen die een kind 'nemen' om hun relatie te redden, die zijn knettergek! Je moet echt een goede relatie hebben om de drukte, gebroken nachten, etc. in een soort van goede harmonie aan te kunnen samen. Helemaal als je een tweeling hebt. En zelfs als je een goede relatie hebt is het gewoon keihard werken. Bij ons helpt Gijs wel supergoed mee, maar wij lopen sinds de meiden er zijn te vaak op elkaar te vitten. Als je allebei moe bent, is het heel lastig om even wat extra's voor elkaar te doen en dan wordt het al gauw ieder voor zich. En dan leg je overal zout op... "Moet ik nou alweer de flesjes omspoelen, maken, steriliseren, etc". Dus bij ons wordt er ook regelmatig plechtig beloofd om niet zo op elkaar te vitten... maar dat is gewoon niet makkelijk als je allebei moe bent. Sterkte meis!

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jipper: Haha, dat heb ik ook, als ik alleen door de stad loop, dan vind ik het raar dat er niemand naar mij kijkt of vriendelijk lacht :). Dat is idd anders als je met een tweeling loopt, dan val je toch op.

Goed dat je een brief hebt opgesteld voor je collega's. Idd, opschrijven helpt ook al een hoop, maar het zou natuurlijk nog prettiger zijn als er ook iets door gaat veranderen!

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Dank jullie wel! Dat gevit vind ik niet zo erg. We weten dat dat door de moeheid komt, en meestal kunnen we er achteraf wel om lachen. Maar het is meer dat ik het gevoel heb dat er niet naar me "geluisterd" wordt als ik m'n verhaal kwijt wil. Voor m'n man is het zo dat de kinderen er zijn en dan is het toch oke? Hij snapt niet dat ik met een aantal zaken gewoon nog moeite heb.
    Bijv.: toen ik de foto's van m'n zus zag samen met met nieuwe neefje Sam..net geboren op de buik bij mama, dat deed me zoveel verdriet omdat Rom yen Sofia direct weg gehaald waren. Bij dat soort dingen heb ik het gewoon nog erg moeilijk en als ik dat dan wil vertellen aan hem dan krijg ik een standaard "jaja" en "alles is toch goed"? Of hij is er gewoon met z'n gedachten niet bij... En ik voel me dan en zeiekrd...

en nee; een kind "nemen" om je relatie te redden is echt geen goed idee!! :$ Dan weet je zeker dat je de scheidingspapieren kunt gaan tekenen ;)

Jipper: ik vind dat ook altijd heel vreemd als ik weer eens zonder de kinderen door de stad loop :) MAar eh, maatje 80 alweer! Dat groeit goed :)

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    @Karel; Heel begrijpelijk dat je daar zo mee zit. Ik denk dat mannen zich daar makkelijker overheen kunnen zetten dan wij. Want zoals jij het beschrijft is het hier net zo. En om niet maar steeds 'de zeikerd' te zijn ga ik ook niet zo snel steeds met mijn verhaal naar iemand anders. Zeker mensen die zoiets niet hebben meegemaakt. Daarom is dit forum zo fijn!! :D Er is een clubje in het prematuurtopic (Onze Kanjers), waar Margit en ik ook schrijven. Misschien dat je daar mee kunt komen kletsen. Daar kun je écht je verhaal kwijt.

5. boba80

boba80 Actief lid

May 18, 2009
    314
    0
    0
    Hoi Meiden

Wat hebben jullie weer lekker zitten kletsen met elkaar.
    Kan me voorstellen dat een tweeling een behoorlijke belasting voor je relatie is....ben benieuwd hoe wij dat straks op gaan lossen.
    Gelukkig zit onze relatie nu wel snor...en hebben we vaker moeilijke momenten samen doorstaan..dus heb er alle vertrouwen in.

Over die billendoekjes...nooit bij luieruitslag stilgestaan...bedankt in ieder geval voor de tip.
    De doekjes komen anders ook wel op hoor...we gebruiken ze ook voor onze hond om die af en toe even schoon te maken.
    En zelf vind ik het ook wel prettig als ik moeilijk naar de wc kan...heb als kind namelijk een scheurtje bij m'n kringspier opgelopen dus is soms nogal pijnlijk...en wc papier doet dan geen goed.

Verder ben ik vandaag weer bij de gyn geweest voor controle.
    Alles was gelukkig goed.
    Ben alleen vergeten te vragen naar haar advies over de enting van de mexicaanse griep:)..nou ja...over 2 weken moeten we weer bij haar langskomen en dan maar vragen.
    De echo was erg leuk...Ukkie en Pukkie lagen heel lief tegen elkaar aan te slapen...ze keken elkaar zeg maar aan en hadden de handjes ook tegen elkaar aan...
    Heb hiervan een afdruk meegekregen.
    Daarna ging ze heel voorzichtig naar beneden met de echo (om ze niet wakker te maken) en toen zagen we heel schattig 2 paar voetjes tegen elkaar aan liggen...zo schattig..kon er wel uren naar kijken.

Toen ze vervolgens op zoek ging naar de maagjes en blaasjes en hartjes werd Ukkie wakker en ging koppeltje duikelen.
    Maar alles was gelukkig goed.

Ze vond het fijn om te horen dat ik me nu beter voel nu ik minder werk...dus ook dat is helemaal prima.

Het UWV belde vanmiddag ook nog even...en heb alles uitgelegd + verteld van m'n gesprek met de arbo-arts en wat het UWV betrefd mag ik 100% ziekgemeld blijven tot aan m'n verlof.
    Omdat ik nu aangepast werk doe (max 12 uur per week) moeten ze toch iemand extra inhuren om mij te vervangen dus hoeft mijn baas mij die uren niet te betalen maar krijg ik hiervoor een uitkering van het UWV (uitkering krijg ik voor de volledige 32 uur van m'n contract).
    Ga dit morgen dus maar meedelen aan m'n manager....
    Nu hoef ik me dus ook helemaal niet schuldig te voelen over dat ik zo weinig werk....kost m'n baas niks.

Heb vandaag ook nog wat kleertjes ingeslagen...kon het niet laten.:D

6. boba80

boba80 Actief lid

May 18, 2009
    314
    0
    0
    Hier het de pakjes van noppies die ik voor de kleintjes heb gekocht (mt 56)

7. boba80

boba80 Actief lid

May 18, 2009
    314
    0
    0
    En hier de 2 pyjama's die ik voor ze heb gekocht...onze hond poseerd ook even mee:D

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Boba wat leuk weer, zo'n echo! :) En wat een schattige kleertjes. En een schattige hond! ;) Lief om te zien lijkt me, die handjes en voetjes zo tegen elkaar aan.. Hier lieten ze dat nooit zo leuk zien helaas.. Geniet er dus maar van! En sowieso hoef je je niet schuldig te voelen over je werk natuurlijk maar ik herken je gevoel van opluchting wel dat 't nu vergoed wordt.

Karel, heel herkenbaar hoor, dat gevit enzo. En ook die opmerkingen van 'alles is nu toch in orde?' of 'ja maar nu is het toch goed?'. Ik geloof dat mannen gewoon niet in het verleden leven en zich niet kunnen voorstellen dat wij dat soms wel doen -of tenminste, dat wij nog nadenken over dingen die allang gebeurd zijn. Of nog moeten gebeuren!

Okki, hoe is het met jou?? Ben ook erg benieuwd!

Jipper wat stoer dat je zo'n brief opstelt. Hoop dat het het gewenste effect gaat hebben.

Noor, ben je alweer een beetje bijgekomen? Wil het een beetje bezinken allemaal? Lijkt me zo raar. Ik weet nog dat mijn moeder vorig jaar ook echt even moest omschakelen toen ze na maanden hospice-bezoeken opeens niet meer naar mijn oma toe hoefde.. Ze zegt ook dat het echte verwerken nu pas lijkt te beginnen, bijna een jaar na dato. Nogmaals sterkte met alles!

Ik voelde me vanmiddag weer zo naar als gisteravond. We waren naar de stad geweest, met de tweeling, en Mette heeft eigenlijk de hele tijd gehuild. Ik merk dat ik dan moe ben en dat gewoon niet trek.. Sowieso vind ik haar moeilijk te troosten. Heb een uurtje op bed gelegen en nu gaat 't iets beter. Maar ik ben dan meteen als de dood dat ik weer depressief word. Want ik ga dan echt twijfelen aan alles. En spijt hebben van de beslissing om kinderen te nemen, laat staan een tweede kind. :( Zucht.

Bjarne slaapt vandaag trouwens als een roos in de swaddle-me inbakerzak! :) :) Hij piept ook minder. En slaapt eigenlijk van voeding naar voeding.. (En dan ben ik dus meteen bang dat hij vannacht niet meer slaapt.. Pfff ik word wel moe van mezelf hoor. ;))

Vanavond ben ik alleen met de 3 kids. Hoop dat ze meewerken.

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Boba: wat een schattige echo! En wat een leuk hondje :) Wij gaan ook even bij het CB bespreken wat te doen bij de mexicaanse giep./ Maar meer wat te doen als ik of mijn man het krijgt! Mag je dan niet emer bij de kids komen?

Kar: vergeet niet dat moeheid echt voor veel stress, en onzekerheid kan zorgen! Echt, zodra je even goed kan doorslapen kun je weer zoveel meer hebben. ik denk dat het al goed is dat je het jezelf bewust bent dat je zo reageert toch?! Komt goed hoor :)

Wij zijn net ook de stad in geweest..en het is echt waar maar de kerstversiering hangt hier al :$
    We hebben ook goed gepraat en het gaat alweer beter. M'n man doet heel erg zijn best om wat meer te praten :) En we proberen toch ook weer wat meer samen te doen. Volgende week gaan de kids naar opa en oma en dan pakken wij een hotelletje!

10. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    ohh spannend zeg, nu is het wachten op nieuws van okki!! :D

@ Boba: fijn dat alles goed was! En leuke kleertjes heb je gekocht! :D

@ kar: Hmm wat vervelend dat je je af en toe zo ontzettend rot voelt... :(
    kan me voorstellen dat je je even zo nutteloos voelt als je je kindje niet getroost krijgt..
    Al kan ik je geen tips of iets dergelijks geven; wilde je toch even een hart onder de riem steken.
    Je doet het harstikke goed hoor!!!! Als de vermoeidheid eruit is, gaat het vast al een stuk beter.
    Fijn in ieder geval dat je vanmiddag even hebt kunnen rusten.
    Hopelijk gaat vanavond alles een beetje beter :)

@ hier: vandaag echo gehad; alles prima weer :D
    Zag er allemaal goed uit en de babies groeien beide goed en gelijk.

Helaas met mij even iets minder; ben totaal niet fit en voel me echt beroerd. Me net dus maar ziek gemeld.. pfff..
    Vannacht ook een erg slechte nacht gehad; barstte om 2 uur snachts in tranen uit omdat ik amper lucht kreeg; mn neus zit helemaal dicht en mn keel voelt alsof ie ontstoken is ofzo.
    Dat luchtte trouwens wel op; heb daarna een paar uurtjes kunnen slapen..

Foto's van de echo lijken nogal op die van vorige keer, mgoed, zal ze vandaag of morgen plaatsen! :D

11. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Haha jullie weten niet wat jullie missen, Karel en Lindavnr!

Kar, goeie smaak :p Dat is ook mijn favoriete espresso, maar drink vaker Vivalto, de blauwe lungo.
    Ik snap dat de gedachte aan nooit meer zwanger zijn zo emotioneel is. Toen ik niet meer zwanger was, vond ik het ook zoooo zonde.
    Hier krijsen ze ook wel eens in hun slaap ja, niks aan de hand als je vervolgens komt kijken.

Jeetje Helena, dat is schrikken! Gelukkig was je er meteen bij.. Hopelijk gaat het weer wat beter met je jongens.
    Ja klopt wat je zegt over de voeding, deze week eten de jongens weer een stuk minder!!

Noor, gelukkig dat het zo mooi is gegaan!

Jipper, ja, er zijn 3 varianten décafé van Nespresso! Milde espresso, milde lungo en een krachtige espresso. Als je eens in een Bijenkorf bent met Nespresso-boutique moet je eens proberen! Dat mag altijd.

Margit, goed dat je een oppas hebt geregeld. Dat zal echt veel rust geven...
    Wij hebben een AEG Lavamat gekocht, de enige droger met energieklasse A :p Ik heb ook die wasmachine en die is perfect.

O ja, bij ons (Urban Jungle, dat wel) passen de reiswiegen ook niet als het onderstel er al in ligt, maar wij hebben ontdekt dat die reiswiegen precies tussen het onderstel passen als die opgevouwen ligt, dus zo vervoeren wij ze.

Boba, wat fijn dat die arboarts en manager zo goed meedenken!! Dat is echt een opluchting..

Karel, die geluidjes maken Marcus en Lucas ook al een paar weken. Leuk he!!

12. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    #7412 KristaB, Oct 29, 2009
    Last edited: Oct 29, 2009
    O Kar, hier zijn ze ook ALTIJD wakker tijdens het avondeten. Maakt niet uit hoe laat hun voeding was, gewoon wakker!!!

En ik heb dat nu ook geregeld, dat ik er niet meer tegen kan van moeheid en geleefd worden en dan moet ik huilen, vind ik mezelf een slechte moeder, vraag ik me af waarom ik zonodig kinderen wilde en of dit het leven is dat ik wilde (nee) en hoe ik dat ga overleven. En dan ben ik ook heel bang dat ik weer depressief word.. Maar zodra ik huil, is Fred weer bezorgd en lief en voel ik me weer veel beter..

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    @Kar; Wat vervelend dat je je af en toe zo rot voelt. Pas goed op jezelf hè? En als je het niet vertrouwd, meteen aan de bel trekken. Hoop dat je deze avond goed doorstaan hebt. Hou je taai!

@Karel; Fijn dat het weer wat beter gaat tussen jou en je man. En ook prettig dat hij laat zien dat hij het wel wil proberen. Dat is al een stap in de goede richting. Sja, kinderen krijgen, en vooral een tweeling, is een hele aanslag op je relatie. Dat hoor ik van alle tweelingouders die ik spreek.

@boba; Lekker dat de echo weer helemaal goed was. En wat een leuke kleertjes! Toevallig heb ik net vandaag eenzelfde pyjamaatje gekocht (die met die beestjes). De oranje-bruine, maar ook de blauw-witte variant. Wij doen de jongens eigenlijk zelden precies hetzelfde aan, maar wel vaak dezelfde dingen in een andere kleur... ;)

@Krista; Hmm...misschien toch eens gaan kijken naar zo'n Nespresso... ;) (Je cursus heeft geholpen hihi...) Wij hebben een Senseo, maar daarvoor heb je maar 1 soort cafeïnevrije pads. Ik vind koffie wel lekker, maar kan totaal niet tegen cafeïne (ga ik trillen, krijg ik koude handen en soms hardkloppingen), dus dan moet je wat anders.

@de rest; Hoe is het met jullie?

Hier; Een rustig dagje gehad. Vanmiddag nog naar het nieuwe huis van een vriendinnetje gaan kijken. Was gezellig en lekker dat ik even rustig de tijd had.
    Maar wel een ziek jongetje thuis gekregen. Daan heeft koorts. En best behoorlijk (net voor het slapengaan 38,9). Dat ze verhoging krijgen als de tandjes doorkomen is normaal, maar dit is wel wat meer dan verhoging. Vind het nu toch wel een beetje griezelig met de M.griep in het achterhoofd. Als hij morgen nog koorts heeft bel ik maar even naar de HA.

14. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Hey dames,

Hier wisselen de zieken elkaar of. Eerst Lex en Midas, daarna Berry echt goed ziek en vandaag begonnen de jongens weer met spugen en diaree. Pffff. Dat is best vermoeiend.

Karel, vervelend die ruzie en ook dat gevoel dat je niet begrepen wordt. Ik weet wel dat mannen gewoon veel pragmatischer denken. Als iets klaar is en het is uiteindelijk goed verlopen, waarom zou je er dan nog vaak over nadenken? ;)
    Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

Kar, geef jezelf alsjeblieft wat tijd! Je bent net bevallen en ineens moeder van drie! Elke moeder heeft na de geboorte van haar kinderen tijd nodig om haar kindjes goed te leren kennen. Ik denk dat dat veel moeilijker is bij een tweeling, zeker als je al een peuter rond hebt lopen. Je vindt vanzelf je weg met Mette. Met Sverre is het ook gelukt en toen had je zelfs een PND.
    Ik heb wel eens van die dagen dat ik wat minder geduld heb met de jongens en het allemaal wat minder trek. Dan loop ik veel met ze in de wagen, ga ik met ze op visite (dan worden ze door anderen vermaakt en gevoerd en hoef ik alleen maar te zitten) en als Berry thuis is ga ik vaak even alleen een boodschapje doen. Andersom gaat Berry vaak even naar zolder op zijn gitaar raggen, haha!
    Wel geweldig trouwens dat Bjarne het zo goed doet in de Swaddle Me. Wij hebben ooit een Swaddle Me Preemie gekocht voor Midas waarin hij heel goed insliep, maar enorm boos in wakker werd omdat hij helemaal vast zat, haha. Wij zijn daarna overgegaan naar een slaapzakje en de handjes strak onder de deken instoppen. Werkte hier echt goed.

Lindavnr, wat naar dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

Boba, wat een superleuke echofoto! Leuke pakjes ook. Noppies kleertjes vallen bijna altijd heel klein uit, dus maat 56 kun je zien als maat 50. Kunnen de meeste pasgeboren tweelingkindjes wel aan.
    De pyjamaatjes zijn ook gaaf. Wij hebben dezelfde.
    Leuk hè, om van alles voor de kindjes te kopen!

Krista, die voeding regelt zich echt vanzelf hè? Hier hebben ze opeens geen nachtvoeding meer.

Jipper, lekker even die tijd voor jezelf. Maat 80 hè? Heeft Lex hier soms ook al, haha. Alleen van Noppies en Hans Textiel hoor! Hema 80 is hem echt nog te groot en broeken heeft hij echt nog maat 74. Wij hebben ook vaak een zelfde shirt in een andere kleur. Ik hou er persoonlijk echt niet van om ze hetzelfde aan te kleden.

Over het prematuur geboren zijn van onze kinderen: ik kan me van veel moeders die hier meeschrijven de gevoelens voorstellen. Het is niet niks, zeker niet als je kinderen voor de 30 weken geboren worden met spoedkeizersnedes etc. Ik vind het ontzettend jammer dat ik zo veel gemist heb van de eerste momenten van Lex en Midas. Soms denk ik wel dat ik daardoor meer kan genieten van de momenten die ik nu met ze heb. Ik realiseer me heel goed dat het ook heel anders had kunnen aflopen en als ik dan die twee zonnetjes in de box zie liggen lijken alle gevoelens die er zijn rondom hun slechte start er eigenlijk niet meer toe te doen.
    Het was een hele ervaring die mij veel heeft geleerd over mezelf en vooral de relatie tussen Berry en mij vele malen sterker gemaakt.
    En ja, ik ben wel eens jaloers op mijn vriendin met haar 4 supersnelle, voorspoedige thuisbevallingen na de 38 weken.
    En ik zou ook nog heel graag eens een zwangerschap mee willen maken waarbij ik na 38 weken een gezond kindje baar wat direct mee naar huis mag. Lijkt me fantastisch.

15. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Zo, hier net met Lucas naar de huisartsenpost geweest, omdat ie zo benauwd is. Ik hoop dat ie gewoon verkouden is, en niet iets als bronchitis of astma heeft.. Hij heeft Ventolin en neusspray met Xylometazoline gekregen.

Morgen gaan we verhuizen. Ik zie er wel tegenop, ik heb zoveel spullen!! Ik dacht er te makkelijk over: bankie hier, eettafeltje daar, maar als je een kast openmaakt zit die helemaal vol. Ik heb dat ook gewoon nog niet ingepakt.. Fred gaat met zijn vader sjouwen. Ik kan dat echt niet meer sinds mijn zwangerschap. Zelfs een baby in z'n reiswieg is te zwaar, terwijl Fred met gemak met 2 tegelijk loopt!

O ja, ik heb gister een spiraaltje laten plaatsen. Ze hadden me van te voren best bang gemaakt in het ziekenhuis dat het pijn zou doen enzo. Nou dat viel 100% mee, ik voelde die inbrenghuls amper!!

16. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Jipper, dat je echt afwacht met 38,9 graden koorts! Sinds Marcus meteen opgenomen moest worden met 38,4, vind ik koorts maar heel eng, en bel ik meteen een dokter.

17. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Jeetje Krista, Ventolin. Dat is zware kost voor zo'n kleintje!

Hier wordt trouwens heel nuchter omgegaan met koorts.

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #7418 Pippie1976, Oct 30, 2009
    Last edited: Oct 30, 2009
    @ Kar: wat vervelend dat je je zo voelt. Kan me voorstellen dat je dan meteen bang bent om weer in een PND te schieten. Aan de andere kant (wat ik geloof Helena ook al schreef) je moet natuurlijk ook wennen aan de nieuwe gezinssituatie, aan je kindjes en aan de (dubbele) gebroken nachten. Niet om het te bagatelliseren hoor, helemaal niet, maar hou dat ook in je achterhoofd. *knuffel*

@ Karel: fijn dat het gesprek met je man goed is gegaan. Wat lucht dat op he, een goed gesprek op z'n tijd. Kan me je gevoelens bij het zien van de foto van je zus met pasgeboren baby op haar buik helemaal voorstellen. Dat zijn de lastige momenten, waarop je eigen verdriet over hoe het bij jou gegaan is weer naar boven komt. Ik had dat ook toen ik zaterdag op kraamvisite was. Dat kindje was nog zó klein en onschuldig, had nog niets meegemaakt aan prikken en toeters en bellen en was nog geen moment bij haar mama weggeweest sinds ze geboren was. Dat soort momenten vind ik altijd zwaar. Mannen hebben daar minder last van. Die van mij luistert wel naar me als ik dat soort momenten heb, maar echt begrijpen doet hij het niet. Hij denkt idd ook "het gaat nu toch goed"? Kom lekker meeschrijven als je daar behoefte aan hebt op het prematurentopic.

Laat je even weten wat het CB zegt over de Mex. griep? Moet zeggen dat ik het wel een beetje eng begin te vinden allemaal... Ben benieuwd of ze kinderen ook gaan inenten. Weet niet of ik het dan zou doen hoor. Ik geloof dat onze KA zei dat het sowieso pas kan bij kinderen vanaf 6 maanden (gecorrigeerd), dus bij ons zou het dan alsnog pas kunnen vanaf januari.

@ Jipper: goed te horen dat je zo'n lekker dagje voor jezelf hebt gehad. Wel naar dat Daan koorts heeft. Hoop dat de koorts morgen weer gezakt is en dat het een reactie was op de tandjes. Heb je de brief naar je collega's al de deur uitgedaan?

@ Helena: nou, wat een ziekenboeg nog steeds bij jou! En jij houdt nog stand? Ben je nou alweer deels begonnen met werken (weet even niet meer wanneer je nou weer zou beginnen). Sterkte meis!

@ Krista: wat zielig voor Lucas! Hoop dat hij zich snel weer beter voelt. Het is trouwens wel echt anders of een baby van onder de 3 maanden koorts heeft of een dreumes van 1. Onder de 3 maanden is koorts echt een indicatie dat er iets mis is (tenzij er bijv. net een DKTP-vaccinatie geweest is), daarboven hoeft dat niet zo te zijn. Tenminste, zo heb ik dat begrepen van onze kinderarts. Maar ik ben ook panisch voor koorts hoor, sinds Linde opgenomen moest worden met 37.8... (toen was ze trouwens nog wel heel klein hoor, gecorrigeerd -1 week).

Sterkte met verhuizen. Laat die mannen maar voor je sjouwen :). Ik ga ook die Nespresso eens uitproberen als ik in de Bijenkorf ben!

@ Boba: wat een schattige echofoto! En leuke kleertjes idd!

@ Lindavnr: fijn dat de echo weer goed was. En jij beterschap!

Hier: volgens mij zijn onze dames wat van slag door de wintertijd, want ze worden opeens wakker om 6:30 ipv 7:30 uur ;). Hoop dat ze snel hun oude ritme weer te pakken hebben.

Ik ga vanmiddag naar mijn werk om mijn voorstel voor hoe weer te beginnen te bespreken. Denk dat ik 13 nov weer voor halve dagen ga beginnen en dan voor de kerst weer volledige dagen werk (3 dg/wk). Moet zeggen dat ik er wel weer aan toe ben om weer te gaan werken, maar aan de andere kant vind ik het wel heel moeilijk om mijn meiden dan uit handen te geven. Maar dat zal iedere moeder wel hebben in het begin...

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Lucas dronk toch ook zo slecht? Zou dat de reden zijn? :(
    Hele "fijne" verhuizing vandaag! Succes met sjouwen! :D

Sofia heeft 's morgens altijd een natte luier :( Ik doe voor de nacht al een pamper maatje 2 om omdat ze net op de grens zaten maar dat helpt ook niet.
    Iemand een tip? :( Romy heeft er geen last van en om nou midden in de nacht eruit te moeten om een luier te verschonen... ;)

20. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Karel: gebruik je gewone Pampers of Baby Dry? Die laatste is speciaal voor de nacht (kunnen ze volgens de reclame 12 uur droog in slapen :)). Als je die nog niet gebruikt zou ik dat eens proberen.

@ Krista: klinkt wel heel logisch, dat Lucas daarom slecht dronk!

Share This Page