Scorpion; Succes vandaag!! Hopelijk krijg je vandaag meer duidelijkheid! Okki: Hoe is het met jou?? Jipper: Ik snap best dat het lastig is Heel veel sterkte en hopelijk lezen/horen we nog wel eens wat van je ! Ik heb al die data niet onthouden want die periode is als een waas voorbij gegaan om eerlijk te zeggen... Ik weet wel dat ik wist dat ik zwanger was (ook al had ik geen test gedaan) op de verjaardag van m'n moeder op 31 dec Ik wist het toen ik mijn ochtend kopje koffie niet kon verdragen en dat gebeurt me nooit Maar we hebben toen zoveel "heisa" gehad toen we dachten dat we miskraam hadden etc etc..dat ik die data niet onthouden heb en achteraf baal ik daar nu van.. maar goed... De eerste opvangdag is prima gelopen. De vrouwen die daar werken merkten op dat ze nog erg van de geborgenheid hielden, dus vaak op de arm..Tja dat vinden ze natuurlijk niet erg Ze waren wel doodmoe! In het restaurant hebben ze de hele tijd doorgeslapen en ze hebben gisteren maar 4 voedingen gehad!!!
Scorpion, wat een verwarrende uitslag! Ik hoop op meer duidelijkheid voor je. Sterkte hoor! Karel, fijn dat de opvang zo goed gegaan is. En dat het etentje mede daarom ook geslaagd was! Jeetje, al bijna 37 weken.. Ik vind je nog vrij positief overkomen! Bij jou is ook niet gesproken over inleiden? Of gingen ze bij jou met 38 wk ingrijpen? En echt, het komt goed.. Soms denk ik weleens dat het makkelijker zou zijn geweest als Sverre wat jonger was (zoals bij jou). De wijkverpleegkundige wist ook heel optimistisch te melden dat de leeftijd van Sverre de allermoeilijkste is om een broertje en/of zusje te krijgen. Fijn. Alles nog goed met de zwangeren?? Hier ook sorry dat ik het niet meer allemaal zo bijhoud, vooral met de zwangerschappen.. Ik ben, hoewel ik het jammer vind die bijzondere ervaring nooit meer te hebben, vooral nog steeds blij dat mijn zwangerschap voorbij is! 40 wk is wel errug lang hoor.. Hoop voor jullie allemaal dat het ietsje minder mag. Ylaisa, Helena, Margit, ook aan jullie denk ik hoor! Jipper, jammer... Maar ik snap je wel. Hou je taai. Okki, hoe is het? Aan het genieten hopelijk?? Ben zo benieuwd naar de namen van je jongens.. En hoe je bevalling gegaan is, en hoe Krijn het vindt. Ik ben vast iemand vergeten.. Sorry dus. Het gaat hier ook zo snel de laatste dagen! Hoop dat alles goed gaat met de mama's en de kindjes. Ik weet ook nog precies wanneer ik zwanger geraakt ben. Denk zelf 31 december maar volgens de berekeningen 1 januari. En positief getest op 15 jan toen we in Centerparks waren. Bang voor een miskraam en die bloeding op 17 februari en de uitslag 'het is een tweeling' precies een week later!
Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties. Zoals ik al eerder schreef zal ik nog wel mee blijven lezen hoor (dat kan ik niet helemaal laten) en ben ik ook niet helemaal van het forum verdwenen (zijn nog wat andere topics waar ik meeschrijf), dus wie weet... Nog even dit: @Helena; Wat een goed idee van je om een club te starten. Daarmee scheid je een beetje de verschillende stadia van tweelingmama zijn. Dat is misschien wel goed. Kan me voorstellen dat er meer meiden zijn die daar behoefte aan hebben!
@ Scorpion, weet je al meer? Hier: net weer controle gehad. Alles zag er blijkbaar weer goed uit, hij heeft niks opgemeten maar dat ben ik intussen wel gewend. Volgende week woensdag terug komen. Kindje 1 is redelijk ingedaald, kindje 2 ligt overdwars, net onder mijn ribben, wat echt geen pretje is. De gyn vond dit een mooie termijn voor een tweeling, goed gedaan zei hij . Ik heb wel gezegd dat ik het ondertussen wel zat was maar daar is hij niet op ingegaan. Tot afgelopen week heb ik het allemaal behoorlijk goed getrokken maar ik moet zeggen dat ik het nu toch wel echt spuugzat ben. Ik wilde nog wat vragen stellen aan de gyn maar uiteindelijk had ik al zolang in de wachtkamer gezeten en viel het me zo tegen dat hij er niet op inging dat ik het zo zat ben, dat ik alleen maar zo snel mogelijk weer naar huis wilde om even flink te janken, ik heb dus geen vragen gesteld. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben echt heel blij dat ze zolang zijn blijven zitten al, maar ik ben die constante pijnen nu gewoon zo zat, en 37 weken is toch heel mooi? Dus als jullie allemaal even mee willen duimen dat ze van het weekend komen? @ Kar, petje af hoor! Dat je dit gewoon nog volgehouden hebt tot 39+6! Vanaf wanneer had jij eigenlijk ook een ctg bij de controles? Ik had inderdaad al meerdere keren gehoord en gelezen dat het voor een kind tussen de 2 en de 3 jaar het moeilijkste is om een broertje of zusje te krijgen (en dan heeft Sverre ze allebei gehad ) omdat het zich dan heel goed beseft dat het ineens de aandacht moet delen en misschien bang is dat papa en mama niet meer van hem houden en dat ze daarom een andere baby hebben. Hoe gaat het nu wat dat betreft met Sverre? En begin jij ook al tweelinghandigheidjes te ontwikkelen? Ik denk dat het wat dat betreft met Bas inderdaad wel makkelijker is, hij heeft nog niet echt dat besef natuurlijk. Hoewel ik wel denk dat hij dondersgoed door heeft dat er iets speelt. Waar ik wel heel erg tegenop zie is dat hij wel echt een stuiterbal is en echt niet ergens op kan wachten ofzo, geen idee hoe ik dat moet doen als ik dadelijk aan het voeden ben en Bas klimt bij wijze van spreke in de gordijnen . Maar het zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen inderdaad. Wat je eerder ook al schreef, je hebt al wel wat ervaring als ouder zijnde, dus echt opnieuw het wiel uitvinden hoef je niet en je staat toch wat zekerder in je schoenen bij volgende kindjes. Nou, uiteindelijk een heel verhaal, maar ik ben blij dat ik even van me af heb kunnen schrijven en ben ondertussen weer een beetje bijgekomen.
Jeetje, haha! Nee ik wil jou netjes voor laten gaan! Je hebt de eer! Ik kan me voorstellen dat je in gedachten veel bezig bent met de bevalling. Ik ben dat ook. Van de ene kant lijkt het me geweldig om die twee mooie wondertjes in mijn armen te mogen sluiten. Maar van de andere kant, zie ik ook erg op tegen de pijn. Ik vind het best wel eng eigenlijk.... Jipper, kan me voorstellen dat het voor jou best moeilijk is om die blijde verhalen te lezen van ons. Sterkte meis! Scorpion: jee meis, wat een onzekerheid allemaal. Weet je ondertussen al wat meer? Veel sterkte iig! Ik ben vanaf gisteren bezig om alle babykleertjes uit te wassen met Neutral. Ziet er zo schattig uit, zo klein. Ik ben al een aantal dagen koortsvrij, gelukkig! Nu mijn bac.infectie nog weg. Ben nog flink aan de snotter. Waar is eigenlijk die lijst gebleven van zwanger en bevallen? xx Nikkie
Jeetje, idd! Jouw termijn is al heel knap! Ik kan me voorstellen dat het voor jou tegenvalt dat je gyn daar niet op in is gegaan. Suc6 meis
Hier is tie dan: Zwanger: Okki - uitgerekend 15-11-2009 - jongen en meisje. Jeetje (Judith) - uitgerekend 27-11-2009 - 2 jongens (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Nikkie80- uitgerekend 4-01-2010. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens. Luca79 - uitgerekend 11-02-2010. Marye - uitgerekend 16-03-2010 Minke - uitgerekend 16-03-2010 (al moeder van 2 zoons '07 en '03) Boba80 - uitgerekend 21-03-2010 Funnyme - uitgerekend 23-03-2010. Lindavnr - uitgerekend 23-03-2010. Linda - uitgerekend 25-03-2010. Joss - uitgerekend 18-04-2010 Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - 39+6 (vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging; super bevalling!) - Mette en Bjarne - 2965 en 2765 gram (ook moeder van Sverre, geboren 11-07-07)
Moet zeggen dat ik er ook wel wat moeite mee heb om op iedereen te reageren, er schrijven zoveel meiden mee. Is heel gezellig, maar ik denk dat ik vanaf nu selectief ga reageren. Dat betekent niet dat ik niet met iedereen meeleef hoor, maar je moet bijna een A4-tje volschrijven om te onthouden wie wat heeft beleefd en geschreven om te kunnen reageren... @ Jeetje: wat fijn dat je controle goed was. En je mag zeker trots zijn dat je de 37 weken vol hebt gemaakt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar je buik nu. Kan me herinneren dat jij een aantal weken geleden al een behoorlijke buik had??? Misschien leuk om een fotootje te plaatsen (als je zin hebt natuurlijk). Wat een poepie is Bas trouwens! @ Ylaisa: ik denk dat het er echt wel mee te maken heeft hoor, dat het allemaal nu een jaar geleden is. Dan ga je er blijkbaar toch bewust en onbewust weer over nadenken. @ Kar: ik denk ook aan jou hoor . @ Nikkie: idd, Jeetje eerst ! En probeer je niet teveel zorgen te maken over de bevalling. Het gaat toch zoals het gaat, je weet niet vantevoren hoe het gaat lopen. Misschien heb je wel een droombevalling, weet jij veel . Fijn dat je je weer wat beter voelt in ieder geval. @ Karel: hoe is het met de meiden? Zijn ze vandaag niet bekaf na de drukke dag gisteren? @ Jipper: jammer meis, maar heel begrijpelijk! Hier: komende zaterdag gaan we met mijn schoonouders, ter ere van hun 10-jarig huwelijk, uit eten. 't Etentje is aan de andere kant van het land en het is buiten de deur, dus de meiden kunnen/mogen/willen niet mee. We hebben mijn ouders gevraagd om op te passen bij ons thuis en zij blijven ook slapen. Wij rijden zaterdagmiddag naar Doetinchem en komen dan zondagmiddag weer thuis. Onze eerste nacht dus zonder de meiden... Wij in Doetinchem en zij in Den Haag. Moet zeggen dat ik het er toch (nu al) een beetje moeilijk mee heb. Tuurlijk, mijn ouders zullen goed voor ze zorgen...maar toch...wij helemaal aan de andere kant van het land... 't Heeft ook voordelen natuurlijk, want dan kunnen we eindelijk, eindelijk, eindelijk weer eens ongestoord uitslapen . Daar verheug ik me wel op!!! Dubbele gevoelens dus .
nou we zijn in het ziekenhuis geweest. Geluk en verdriet ligt heel dicht bij elkaar. het ene kindje is nu 2,2 cm en 8w5d. die groeit als kool dus. de andere was alleen nog een vliesje van te zien, geen hartslag niks meer en werd dus al opgenomen door me eigen lichaam. Je bent blij voor de een en verdrietig om de ander. Ik kan nog ff niet zeggen wat er door me heen gaat ik weet alleen dat ik aan stuk door zit te huilen dat dit nu de 4e al is. Ik heb medicijnen gekregen om het braken tegen te gaan en waardoor je automatisch meer gaat eten en drinken. Ik mag hiermee 3 dagen niet werken en niet autorijden. daarna moet ik kijken hoe het gaat. Slik ik deze pillen niet dan lig ik vrijdag aan het infuus omdat ik te weinig voeding binnen krijg. Ik ga vanavond of morgen proberen het hele verhaal v.a. vorig jaar op papier te zetten, ik hoop dat dat me helpt voor de verwerking.
@ Scorpion: och meiske, wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte voor jou! En idd heel dubbel, want je bent wel ook zwanger van een mooi en goed groeiend wonder. *knuffel*
zucht..net gereageerd bij ons andere topic... Echt ontzettend triest nieuws ... maar ook zo dubbel met het andere kindje wat zo goed groeit. Knuffel!
Hey wat sneu ik leef met je mee. Maar denk maar zo; het kindje wat je bij je draagt en goed groeit is enorm sterk!! Da's een klein vechtertje Sterkte! Margit: misschien treffen we elkaar op de snelweg Wij gaan zaterdag richting Enschede! Wij gaan kijken bij kleine sam.De kinderen gaan logeren bij opa en oma en wij hebben een hotel geboekt in winterswijk...Dus ook de eerste nacht zonder de meiden! Ik moet zeggen dat ik er wel naar uitkijk om even alleen met m'n man te zijn en goed te slapen De kids hebben het goed gedaan in het KDV en ze waren idd wel wat moe .Ook nog de rs injectie dus dat was heel zielig
Scorpion wat verschrikkelijk dubbel! gelukkig dta het ene kindje goed groeit. Maar erg vervelend van het andere kindje. Ik hoop wel voor je dat de medicijnen aanslaan! Veel sterkte. en ik hoop dat je straks toch kunt gaan genieten van dat 1e groeiende wondertje. En schrijf het zeker allemaal van je af, zal denk ik wel helpen om je gevoelens even van je af te schrijven. Margit en Karel: Geniet van jullie lekkere nachtje zonder de kids dit weekend. Ook wel even lekker met je man saampjes toch? Verder even geen fut om te reageren. Dus doe ik morgen weer.
Scorpion: meis, wat vreselijk! Zo blij dat het ene wondertje goed groeit in je buik en zo verdrietig van je ander wondertje dat het niet heeft gered. Veel sterkte ik hoop dat je het een plaatsje kan geven en kan gaan genieten van het mooie wondertje dat goed groeit. Margit, thankx voor de lijst! Wel spannend voor de eerste keer zonder je kindjes! Maar ook wel weer lekker uitslapen. Kan me jouw dubbel gevoel goed voorstellen. Voor de zwangeren: hebben jullie ook zo vreselijk last van maagzuur?? Eerst had ik dat alleen 's nachts, maar nu de hele dag door. Wat een rot gevoel. xx Nikkie
@Nikki Er is daar een middeltje voor, bij de apotheek verkrijgbaar..net alsof je vloeibare tandpasta doorslikt..maar het helpt wel. Ik had het ook rond dezelfde periode..en op een gegeven moment is het weer over..denk erom dat je niet teveel zuur drinkt ( sapjes ) Hier: 2 snotterende kindjes..kon ook niet uitblijven aangezien wij ook aan het snotteren zijn. Maar vooralsnog blijft het daarbij en dat hoop ik ook! Wel sneu..al dat genies en gesnotter! Vanmorgen moest ik ze om 9 uur wakker maken..had ze met gemak nog een uur kunnen laten liggen..maar dan is het hele schema in de war. Ik besef wel dat ik het wel erg luxe heb hoor! Zo ff wat fruit door de mixer mengen met liga en smullen maar!
btw ik heb toen Britt en Steijn 4 maanden waren een blog geschreven en die wil ik jullie niet onthouden, hierbij de link..ik hoop dat jullie het kunnen lezen ( het is via hyves vandaar ) Verena Leijen - Toornent Profiel - hyves.nl