Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Jaaa, ik heb ook een hyve. Doe er verder weinig mee hoor.

Leuk trouwens dat de tweelingmama's club zo leuk loopt.
    De tweelingzwangeren zijn niet zo schrijverig.
    Marye, wat leuk dat je een jongen en meisje verwacht hè. Super!

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Volgens mij heb ik jou Krista, ook uitgenodigd via hyves...tenminste..ik hoop dat jij het bent :)

3. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Leuk hè! Dacht al wel dat ik het had verteld hoor!

Ik zal ook eens in die club gaan schrijven, maar wachtte een beetje af wat de rest zou doen. :)

Ben nu aan het werk dus kom vanmiddag wel eens even overal kijken.

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Jeetje: ik zie net jou foto's van BAs! Wat een mooi kereltje :)

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik vraag het bij de apotheker wel na, als het aan blijft houden. Iig bedankt!

Ik zag nu die andere tweeling zwangere club, maar kan me op de een of andere manier niet lid maken.....

6. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Helena, ik las je vraag bij de tweelingmama's over het achterzitje maar ik kan daar niet antwoorden. Bas zit al een aantal maanden achterop bij mij omdat ik als hij voorop zat niet meer op kon stappen. Ik weet niet meer precies hoe oud hij was maar hij is nu 16 maanden dus hij was wel iets ouder dan 10 maanden maar naar mijn mening had hij er al wel eerder ingekund. Het nadeel is wel dat je geen contact hebt met een jong kind achterop. Je kunt 'm niet zien en antwoorden doet hij dan nog niet dus dat is wel een beetje raar voor je gevoel, maar het gaat prima.

@ Karel en Margit: heel fijn weekend gewenst! Geniet ervan dat je ook een keer samen kunt uitslapen en gewoon lekker vaak bellen :).

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik moet ook een nieuwe fiets, dus we zijn ook aan het kijken. We willen ook graag zo'n kar, maar het lijkt mij eigenlijk heel erg eng. Hier in Maastricht heb je van die drukke rotondes die je dan over moet, en dan met zo'n karretje...:(

Maar als je een kindje op het stuur hebt en de ander achter, moet je dan niet zo'n ouderwetse standaard op je fiets hebben? Anders verlies je toch het evenwicht met ze erin zetten?;)

En inderdaad...het zou handig zijn als je dan ook nog de buggy mee kan nemen...

8. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hallo Dames ik kwam per toeval op dit topic terecht.
    Ik mag me hier met trots komen melden vandaag precies 9 weken en 5 dagen zwanger van een tweeling.
    Beide onstaan door een cryo tp van een eerdere icsi poging uit 2006.
    Vandaag mijn 3e echo gehad en alles was super goed
    Ik ben uitgerekend op 6 juni 2010 maar als we uitgaan van 37 weken zoals de gyn zei word het rond 16 mei :D

groetjes silvia

9. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Silvia, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat geweldig he, als je twee kloppende hartjes ziet. Ik zie dat jij ook al een zoontje hebt..hoe oud is hij?

@ Karel, als je toch een nieuwe fiets moet kopen, is een moederfiets dan niks voor je? Een buggydrager kun je trouwens gewoon in de fietsenwinkel kopen, heb alleen geen idee of daar ook een tweelingbuggy op past. Zo een fietskar lijkt mij op zich wel handig, maar wij zitten dan niet in een drukke stad :). Mocht je over zo een kar nadenken: je hebt ze ook die je heel gemakkelijk af kunt koppelen en dan verder kunt duwen zodat je geen buggy mee hoeft te nemen.
    Mijn vriend heeft trouwens een bakfiets maar daar durf ik niet op te fietsen (ben er mee gevallen terwijl Bas er in zat en ik al een week of 30 zwanger was, gelukkig beiden alleen erg geschrokken) maar dat valt voor jullie natuurlijk ook nog te overwegen. Voordeel is dan dat je ze allebei voor je hebt en nog zooi mee kunt nemen ook :).

10. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    @jeetje Dank je wel :D
    Ik heb inderdaad al 1 zoontje die is nu net anderhalf en die komt uit dezelfde "legging"als die tweeling nu dus allemaal uit het zelfde nestje met eitjes hahahaha...

groetjes silvia

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Sylvia, gefeliciteerd!! En welkom hier! Super dat alles zo goed gaat. Leuk, mei/juni baby's! Lijkt me een mooie tijd om te bevallen (en jarig te zijn!) nog niet zo heet en al wel mooi weer.

Heb verder nog niet bijgelezen en ben ook nog niet op 'de club' geweest. ;)
    Maar wilde toch even trots vertellen dat Mette en Bjarne pas vanochtend om 6:00 kwamen voor een voeding nadat ze de laatste om 22:30 hadden gehad! :) :) :) Nu wil dat niets zeggen natuurlijk maar het was wel even een keertje fijn!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Sylvia: wow gefeliciteerd! En wat bijzonder!!! Heel hartelijk welkom!!!

Kar: heeeeeerlijk!!! Hopelijk doen ze dat vaker!!! :)

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    sylvia welkom en van harte gefeliciteerd, wat ene geweldig wonder!!!!!!!

en 6 juni 2010 mooie datum hoor!!! ben ik nml. 1 jaar getrouwd ;)

14. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    Hier nog even snel de beloofde buikfoto's (in mijn pyama :D)

15. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    en van voren

16. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Krista, hoe was je eerste werkdag?
    Wij hebben net 10 minuten geleden weer nieuwe nespressocups besteld dus moest aan je denken :D

Nou, nu snel mijn bedje in, had er al minstens een uur in willen liggen.

17. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Jeetje: Wat een mooie grote buik!!! Kan me alleen niet voorstellen dat er aan mijn lijf ook zo'n buik komt haha.

18. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    @jeetje jeetjeeeeee wat een mooie grote buik. ik kan me daar dus ook helemaal niks bij voorstellen..
    Ik begin nu zelf ook al wel een klein buikje te krijgen maar volgens mij is dat eerder vanwege het feit dat het mn 2e zwangerschap is.
    mijn zoontje woog bij de geboorte met 38 +5 weken 2720 gram kan me niet voorstellen dat er dadelijk twee kindjes van dat gewicht in mn buik groeien...

@vraagje wie heeft er een pret echo laten maken?
    en wanneer kan je dat het beste doen als je een tweeling verwacht?

bij mijn zoontje heb ik het toen laten doen met 21 weken. net na de 20 weken echo.

@linda ja vond het ook een mooie datum eigenlijk.
    maar de gyn gaat uit van 37 weken en dan zou het 16 mei worden en dat is op mijn broers verjaardag hahahahaha. dat zou wel appart zijn mijn zusje is bevallen van haar zoon op mijn verjaardag .

ik ga zo even lekker aan de poets hier in huis want mijn zoontje en hond hebben samen de hele tent versmeerd;)

Allemaal een heel fijn weekend
    groetjes silvia

19. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Silvia: Gefeliciteerd!
    Ik heb trouwens 30 november een 3d/4d echo gepland staan. Heb eerst naar dat bureau gebelt wat de beste tijd was. en nu ga ik dus met zo'n 25 weken. Omdat er dan al wat vet aan de kindjes zit, dus je het mooiste effect krijgt. Ze zeggen alleen dat je niet veel later moet gaan, want dan kunnen ze wel teveel in de verdrukking liggen, al is die kans er altijd.
    Wel leuk dat straks alle 3 jullie kinderen van de zelfde "oogst" eitjes komen. Ik ben ook in verwachting van de tweeling door ICSI. en we hebben ook nog 3 cryo's, dus misschien ooit....
    Eerst deze 2 maar goed op de wereld zetten :)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Wauw Jeetje!! Jouw buik is echt mega! En je moet misschien nog wel 3 weken.. Mijn buik was echt niet zo groot hoor, zelfs bij 40 wk niet! Wel errug mooi, geen striae of wel?? (Jaloers...)

Share This Page