Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
  2. whahahaha die is echt grappig

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hee meiden,
    Alles goed?
    Kon bijna het subject niet meer vinden! Dus hup even naar boven sturen!
    Hier alles wel oke.
    Merk nu wel dat ik het echt rustiger aan moet doen, anders betaal ik de rekening de volgende dag. Dus op het werk minder of geen fysieke taken meer en meer andere taken. En dan nog merk ik dat ik veel sneller moe ben. Dus even kijken of ik het zo, of met minder uren nog een paar weekjes volhoud, hoop eigenlijk nog zo'n 3 weken zo door te gaan, zij het met wat minder uren en dan echt te stoppen. We zien het wel.
    Wat jammer dat het zulk slecht weer is he? Het hoeft van mij echt niet onwijs warm te zijn (juist niet in deze toestand) maar dit is wel het andere uiterste, gatver, het lijkt wel herfst! Vandaag opent eindelijk het nieuwe zwembad haar deuren, da's misschien 5 minuten fietsen bij ons nieuwe huis vandaan, dus ik denk dat ik daar de komende tijd maar regelmatig ga dobberen!
    Allemaal een fijn weekend!
    Liefs Noor

4. mama van r en l

31 mei 2007
    13
    0
    0
    tandarts
    ruurlo
    :) die is echt leuk!

5. hoi meiden was het topic ook effe kwijt
    bij mij beginnen de kwaaltjes nu pas geloof ik
    sinds vorige week weet ik ook dat ik met 37 weken ingeleid zal worden en moet eerlijk bekennen dat dat voor mijn gevoel nog ver weg lijkt en dat is dus al over 2 weken
    maar sinds gisteren dus enorme pijn in mijn bekken kan er bijna niet van lopen alles doet gewoon zeer
    vannacht regelmatig met mijn armen omhoog gelegen want die tintelde en deden zoveel pijn dat ik het gevoel had dat er gewoon geen bloed meer doorstroomde bah niet leuk
    ook mijn voeten lijken wel olifantenpoten
    er loopt ook een dikke blauwe ader over mijn arm die nog zeer doet heb net onder de douche gestaan en dat hielp enigzins maar dan nog ik denk dat mijn lichaam zich klaar aan het maken is voor de bevalling en hoop dat die dan toch nog spontaan begint maar dan eind deze week ofzo dan ben ik 36 weken

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Zo, dus het word spannend Gummetje! Ik zit met smart te wachten!

Marian

7. nou anders ik wel hoor kan niet wachten tot ik mijn kleintjes vast heb en mijn lijf weer trug

8. Fiekebolletje

31 okt 2006
    57
    0
    0
    Bediende
    hallo dames
    Marie is sinds gisteren thuis! Ze heeft een gewicht van 2 kg 300 en is flink thuis.
    De dokter heeft haar meegegeven en wij zijn natuurlijk dolgelukkig.
    Het lukt wel niet om foto's up te loaden, ze zijn te zwaar. Ik probeer het later wel eens maar voor het ogenblik te druk met voedingen en pampers :)

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Gefeliciteerd Fiekebolletje!
    Wat heerlijk om allebei je kindjes lekker bij je te hebben!
    Geniet ervan (en ook van de voedingen en de pampers ;))
    We wachten met smart op foto's maar fist things first!
    Liefs noor

10. wat fijn fiekebolletje dat nu ook je dochter thuis is
    geniet lekker van je kids die foto's komen van zelf

11. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    @Fiekebolletje wat fijn dat je nu beide kids thuis hebt. Nu is het gezin eindelijk compleet.

@Noor inderdaad balen van dat weer en te warm hoeft van mij ook niet hoor, maar elke dag regen daar wordt je niet vrolijk van. Gelukkig lijkt het vandaag iets beter, hier schijnt tenminste de zon en is het ongeveer 18 graden.

@Gummetje nog maar twee weken dat schiet echt al op. Als onze kids met 37 weken duurt het ook nog maar 4,5 week.

Kunnen de meesten van jullie allemaal gewoon bevallen of zijn er ook die al weten dat ze een keizersnede gaan krijgen? Mijn kindjes liggen nog steeds met de hoofdjes omhoog en ik hoop zo dat ze nog gaan draaien. Een keizersnede lijkt me echt verschrikkelijk. Vooral een geplande keizersnede zonder weeen, dan voel je die ruggeprik natuurlijk ook veel erger.
    Vrijdag ben ik nog voor een extra controle geweest. Ik voelde aan de linkerkant bijna geen beweging meer (al een paar dagen) en aangezien 1 kindje wat achter ligt qua groei en het een 1-eiige tweeling is maakte ik me toch wat zorgen. Ze hebben een CTG-scan gedaan en alles zag er gelukkig goed uit. De hartjes gingen mooi gelijk op en er was voldoende beweging. Je kon ook zien hoeveel harde buiken in had en dat waren er binnen 20 minuten maar liefst 7! Zolang ze niet pijnlijk zijn, gaf het niet zeiden ze. Na ja niet pijnlijk maar wel erg vervelend hoor die harde buiken. Met een harde buik zit, loop en lig je toch stuk minder gemakkelijk. Ik heb nu ook eindelijk vakantie! Ik heb tot 32 weken door gewerkt en omdat het zomervakantie is gaat mijn officiele verlof pas over 3 weken in. Na de kerstvakantie begin ik pas weer te werken. Ik ga dan eerst 1 dag werken tot de voorjaarsvakantie en daarna ga ik 2 dagen werken. Wel lekker die dubbele ouderschapsverlof.
    Hoe gaan jullie dat doen met werken? Zijn er ook mama's die helemaal stoppen?
    Nog twee weekjes en dan is mijn man ook vrij. Het zou wel fijn zijn als de kleintjes komen als hij nog vrij is.

12. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Hoiii dames,

ik laat een teken van leven achter...ben hier echt lang niet geweest, zo druk druk druk met flesjes heen en weer rennen en de ene pamper na de ander hihihi, ik heb de reacties niet gelezen, maar ik zal snel een update houden.

Dit weekend heb ik een kraamfeest gehouden voor de kleintjes, en het was geslaagd! Maar ik ben nog aan het bijkomen, hier bij mijn moeder. Zodra ik in de loop van de week thuis ben zal ik de foto's uploaden, wat nog steeds niet is gebeurd... jullie hebben de geboortefoto's nog van mij tegoed, en nog andere leuke erbij...ik probeer er iedere keer tijd voor te maken...maar het lukte niet, nu slapen de kleintjes langer door, dus ik doe het soooooooooon!

liefs,
    Mima

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Fiekebolletje: herkenbaar, hier ook momenten dat ik veel harde buiken heb, pijnlijk niet nee, maar soms wel irritant en idd vervelend met lopen. Mijn baarmoeder reageert gewoon snel met hard worden, duurt van enkele seconden tot max een sec of 50 denk ik. Door beweging van de kleintjes, door een volle blaas, door houdingsverandering etc. Soms is het ook weer tijden rustig en 's nachts gelukkig ook geen last dat ik er wakker van word (dat word ik wel om te plassen...)
    Doe momenteel al gedeeltelijk vervangend werk, de fysieke patientenzorg werd me te zwaar en hoop het zo nog een week of 2 a 3 vol te houden. na mijn verlof ga ik 20 uur per week werken. Twee vaste dagen per week en 1 weekend per maand.
    Hoop idd voor je dat je kleintjes (of tenminste een van de twee) nog gaan draaien! Jeetje, je bent gewoon de 32 weken alweer voorbij: wat gaat het hard!

Mima: Welkom terug meid! Lekker bijkomen hoor! We kunnen nog wel een beetje extra geduld opbrengen, het zal de moeite vast meer dan waard zijn! Hoop dat alles goed is met jullie!

Liefs Noor

14. herkent iemand dit
    ik heb erg veel pijn in mijn armen
    ze hebben een dof slaap gevoel maar doen dus erg zeer heb dit sinds een paar dagen tis niet zo dat ik daar veel vocht vasthoud ofzo maar zelfs dit tikken doet zeer

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    GUmmetje: alleen je onderarmen/handen?

16. ja voornamelijk idd

17. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo lang op deze site maar heb een vraagje.Ik ben nu ruim 12 weken zwanger en nog helemaal niet aangekomen(niet dat het hoeft hoor, heb genoeg van me zelf)
    Hoe zijn jullie aangekomen in de zwangerschap?
    ik ben nu al 3 kilo afgevallen.
    herkent iemand dit?

Groetjes Jo

18. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben 25 kilo aangekomen, maar de eerste maanden ook bijna niet hoor! De laatste 10 kg ook pas in de laatste paar weken, dit was voornamelijk vocht :(

Marian

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Gummetje: zou het carpaal tunnel syndroom kunnen zijn?

@Jo: ik ben in het begin ook afgevallen, toen de misselijkheid beter werd (na een week of 12) begon ik pas langzaam aan te komen. Na een week of 22 merkte ik dat mijn buik wel goed groeide, maar dat ik in mijn gezicht smaller werd e.d. Dat leek me niet helemaal de bedoeling, ben toen gestart met af en toe goedemorgen drinkontbijt tussendoor te drinken (meestal 2 glazen per dag) en dat scheelde wel, die kleintjes pakken namelijk toch wel wat ze nodig hebben, maar je moet er zelf natuurlijk ook wel gezond bij blijven!

@Marian: oooh dat lijkt me idd geen pretje om zoveel vocht vast te houden.....

Ben zelf tot nu toe 10kg aangekomen.

20. @noor:denk het niet zo vaak zit ik niet achter de pc en heb het aan beide armen vooral als ik rust zeg maar ik denk dat eht toch een zwnagerschapskwaal is en met vocht te maken heeft

@jo:had ik ook in het begin viel ik veel af en ben nu in totaal nog maar 13 kilo aan gekomen is niet erg hoor dus maak je geen zorgen vooral als je misselijkbent geweest de eerste weken kan het dat je veel afvalt in het begin

Deel Deze Pagina