Jeetje, wat een mooie mega buik heb jij, geweldig! Hoe voel je je? Silvia, welkom hier en proficiat met je zwangerschap! Hier vannacht weer ziek geweest het gevoel alsof er alles uit kwam. Had ook last van diarree. Nu stond ik vanochtend op en zit mijn hele gezicht weer onder de rode vlekken Dat had ik vorige week toen ik in het ziekenhuis lag ook. Gelukkig heb ik geen koorts! Ook weer krampjes gehad in mijn onderbuik....ppfff zal wel door de diarree komen denk ik. Fijn weekend xx
@ Nikkie, voorzichtig hoor! Als je twijfelt of die krampjes van de diarree komen of van iets anders bel je wel gelijk naar het ziekenhuis he?! Echt vervelend dat je je weer zo beroerd voelt! Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar jouw buik . Zie je nog erg tegen de bevalling op? Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat had ik met Bas ook, je weet niet wat je te wachten staat en dat vond ik toen het enge. Nu weet ik een beetje wat me te wachten staat, het kan natuurlijk heel anders lopen dan vorige keer (en eigenlijk hoop ik dat ook, Bas is met de vacuumpomp ter wereld gekomen, ik hoop dat dat deze kindjes bespaard blijft) maar ik weet in ieder geval wat ik van de weeen kan verwachten. Als je er om verlegen zit heb ik wel tips over wat je mee kunt nemen naar het ziekenhuis voor na de bevalling voor jezelf, die niet op de standaard lijstjes staan? Voor nu in ieder geval beterschap! Ik voel me nog steeds wel goed, thnx for asking. In het begin van de zwangerschap had ik echt zo'n beeld van op het einde kun je echt niks meer, alleen maar in bed liggen ofzo (en dat zal ook best genoeg voorkomen) maar het valt mij echt alles mee...ik heb erg veel geluk met deze zwangerschap denk ik . @ Kar, helaas hier ook striae hoor, het is misschien niet helemaal duidelijk op de foto vanwege weerkaatsing van de flits maar er zit genoeg . Hoe hebben Mette en Bjarne vannacht geslapen? @ Silvia, echt bijzonder dat jouw kinderen dadelijk allemaal van dezelfde leg zijn! Leuk dat je een zoontje hebt van dezelfde leeftijd als mijn zoontje. Ik vind dit echt een hele leuke leeftijd. @ Marye, lukt het een beetje met niet snoepen en caloriearm eten? Krijg je je steunkousen al snel of duurt het een tijd voordat ze gemaakt zijn? All: over de zwanger en bevallingslijst, welke zullen we nu gaan bijhouden? Die in de club, die van hier, of allebei? Zelf vind ik het wel prettig om die van hier in iedergeval ook bij te blijven houden omdat je dan ook een overzicht hebt van de al bevallen meiden, of de bevallingslijst ook te kopieren naar de club. Wat vinden jullie?
Nikkie: Balen dat je je nu weer zo rot voelt zeg! Zou fijn zijn als je snel weer helemaal opknapte en het dan ook weg bleef. Zorg goed voor jezelf! Jeetje: Fijn om te lezen dat het toch nog wel gaat. Je houdt het iig al lekker lang vol! Zo gek dat je bijna die 2 kleintjes in je armen mag houden. Wel fijn dta je niet meer zo zenuwachtig bent voor de bevalling. Hier: De steunkousen heb ik al. Want ik schijn goede confectie benen te hyebben haha (aldus die vrouw). Aantrekken gaat wel alleen vind ik dat bukken niet altijd even fijn. Ook vind ik het niet echt geweldig zitten, maar het zal wel wennen. Hoe is het met de andere dames?
@ jeetje: woooww wat een huuuuge buik!!! Kan me totaaaal niet voorstellen dat het nog zo groot moet groeien!! pffoeii!! @ hier: vandaag alvast 4 flesjes ingeslagen, alle babyspullen zijn in de aanbieding bij de etos! Dus heb er op advies van hier volgens mij 4 van difrax gekocht, 250 ml. Heb je eigenlijk ook een magnetronsterilisator voor die flessen? zag ze wel van avent staat, maar van difrax hadden ze bij die etos niet.
Jeetje, wat een megabuik! Geen twijfel over mogelijk dat er een tweeling in zit! Gaat alles verder goed met je? Silvia, welkom en gefeliciteerd! Ik kreeg vandaag zulk naar nieuw.... Een kennis van me is zwanger van eeneiige tweeling, maar bij haar zwangerschap is vorige week TTTS geconstateerd. Ze is direct geholpen in Leiden, waar een bloedvat in haar placenta is dichtgebrand. Het is nu heel spannend omdat ze af moet wachten of de zwangerschap wel doorzet ( er kan spontaan een miskraam optreden)en of het ene bloedvat dichtbranden genoeg was of niet, of juist te veel bloed weghoudt bij 1 van de kinderen. Wat een rotsituatie hè? Bah, ik weet nog zo goed dat wij er zo bang voor waren dat het ons zou gebeuren en nu gebeurt het haar... Jongens, ik ben zo benieuwd naar Okki. Heb haar al geprobeerd te googelen, maar niks gevonden. Ik hoop zo dat alles goed gaat....
@ Helena: jeetje, wat heftig! pfff...ik moet er niet aan denken dat te krijgen.. Tis elke keer met de echo weer even spannend of alles goed is... Hoeveel weken is ze nu? Hopelijk gaat het goed met beide kindjes en blijft het ook helemaal goed gaan!
Lindavnr, misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar eigenlijk is het verstandig om eerst 2 flesjes te halen om te proberen. Onze jongens dronken namelijk het beste uit de goedkoopste kruidvat flessen of die van etos (eigen merk) met een speentje van Difrax. En wij hadden allemaal dure difraxflesjes en Avent-flesjes in huis gehaald... Echt zonde van het geld.
hhihi jaa da's te laat! Maar ze waren nu in de aanbieding, dus da's allang fijn meegenomen Ze lijken in ieder geval erg fijn, in die S vorm!
Ohja, voor de aanstaande tweelingmama's: er zit in de doos van de etos (heb ik vandaag gehaald ) een flejse van avent..hoef je die alvast niet te kopen
He bah Helena, wat een naar nieuws.. Ik hoop ook dat het gewoon goedkomt, dat het dichtbranden precies was wat er nodig was. Hier ook Difraxflessen die prima bevielen bij Sverre en nu weer. We gebruiken nu nog de kleintjes en gaan bij flessen van 180+6 over naar de grotere. Alleen heeft Sverre 1 van die grotere flessen ingepikt.. Hij wil opeens ook weer een fles warme melk als wij de baby's voeden. Ik geef er maar even aan toe. Het is weer drama met het slapen van Sverre. Vannacht zijn we wel 5 keer bij hem geweest. M&B kwamen om 4 uur en toen is hij ook mee naar beneden geweest (voor die fles melk ), daarna heeft hij tussen ons in geslapen tot 8:30. Ik heb trouwens het idee dat Bjarne weleens reflux zou kunnen hebben. Hij spuugt namelijk nog 2.5 uur na de fles kleine beetjes melk. Niet met een boog, telkens een mondje vol. Maar het gebeurt wel steeds vaker. We hebben z'n bedje al omhoog staan omdat de cb-arts ook dacht dat zijn onrustige slapen daarvan zou kunnen komen. Even in de gaten houden en evt maar naar 't cb. Verder maak ik me zorgen of Mette wel goed groeit. Ik vind haar weer wat dunnetjes ogen. Maar 't kan ook door het contrast met Bjarne komen die echt spek aan het kweken is.. Pff. Het blijft gewoon tobben, ook al heb je het al eerder gedaan!
@Lindavnr: ik ga donderdag ook nog even naar de etos Hier gisteren eindelijk ECHT GESHOPT kinderwagen, maxi cosi's etc. besteld . Begin nu echt 'los' te gaan . Woensdag de 20-wkn-echo, de echo van een week geleden was goed maar ik vind het toch wel erg spannend, ze gaan nu echt naar alles wat ze kunnen zien, kijken he? @jeetje: wauw grote buik en mooi glad aan de ene kant kan ik het me nog niet voorstellen, hoewel, ik vind dat ik nu echt en 'leuk' buikje heb en ik moet nog max. 19 weken!!! Ik las ergens de text: je kindje is nu 25 cm en 300 g, dat betekend dat ie nog 2x keer zo groot wordt en 10x zo zwaar... Toen dacht ja en dat x 2
Hahaha, ja Linda, bereid je maar voor... Hier een goeie dag! Vanochtend was 't 5:45 (laatste fles 22:30) ennnnn Mette lacht bewust tegen ons! Tegen mij, dan. *trots* Zo schattig, ze trekt eerst haar neusje op en dan komt die lach! En ze maakt er zelfs een beetje geluidjes bij. Owwww wat is ze schattig!
Hallo, wij zijn er weer Weekendje was best lekker hoor! Logeren bij opa en oma ging heel goed gelukkig.. Wij moesten nog wel even wennen aan het "alleen" zijn. Ben ook een beetje ingestort omdat ineens alle moeheid eruit kwam :x We beseften ons ineens dat het wel heel veel werk ik, maar omdat alles zo op de automatische piloot ging, merk je dat niet zo... We hebben dus afgesproken dat we een vaste oppas gaan zoeken zodat we af en toe eens een avondje weg kunnen... Jeetje: Wat een mooie buik!! Ik ben ook een beetje jaloers haha Hoe gaat het nu verder met je? Iemand vroeg hier iets over een sterilisator. Wij hebben die van Beaba (babydump) en daar past alles op Kar: leuk he dat eerste lachje?! Verder weet ik het even niet meer.. sorry
Zooo weer terug van de jong gezinnen beurs! lekker geshopt, was erg leuk! Vraagje: ik heb al sinds een paar dagen last van af en toe een ontzettende steek links in mn buik. Niet echt in mn zij, maar beetje meer naar het midden. en boven mijn navel. Iemand die het herkent ?
@Nikki voel je je al wat beter?? @Kar Wat leuk he de eerste lachjes..ach daar weet jij natuurlijk alles van mbt Sverre...maar lijkt mij toch altijd het mooiste! Mbt Bjarne..wij hebben een tijd lang Johannes gebruikt..dit hielp..sinds een maand niet meer..af en toe geeft Steijn een klein beetje terug..maar lang niet meer zo erg. En mbt Mette..bij ons is Steijn de lichtste..en in verhouding met Britt lijkt hij soms ook wel erg dunnig...Maar als je je zorgen maakt kan je toch naar het CB gaan. @Karel...goed he eerste logeerpartijtje..bij mij ging er echt een last van mn schouders af...gewoon het idee hebben dat als er echt iets is dat het dus makkelijk kan bij opa en oma laten logeren! Met mbt vaste oppas zoeken..bedoel je dan echt van buitenaf..en bv 1x in de week een vaste avond ofzo..Vind het wel een goed idee van je...goed om jullie zelf denken..jullie vormen de schakel wat alles bij elkaar houdt..de basis..dus dat moet goed zitten! Hier: Vandaag voor het eerst wezen zwemmen..wel een gedoe..een gezinscabine met commode..maar natuurlijk niet gemaakt voor 2 volwassen en 2 kids..dus het was ff krapjes..achteraf bleken er ( natuurlijk ) meerdere te zijn dus in het vervolg allebei 1 kindje en dan de cabine in. Ook hadden we de autotoeltjes meegenomen het zwembad in..we moesten bv de gele bandjes opblazen en dan is het wel handig als je de kindjes daar even in kan zetten met een badcapje om. Eerst het peuterbadje in...heerlijk warm..en toen het grotere bad..bleeh die was wel wat koud..maar rustig in laten komen..in de bandjes en rondjes gezwommen..en daarna weer het warme badje in. Britt was zoooo moe geworden..die viel bijna al in slaap in het babybadje tegen mij aan..eenmaal in het autostoeltje op weg naar de douche was ze al in slaap gevallen...toen met mama onder de douche..wakker..terug in autostoel weer slapen...zo moe dat ze was...Het was een heel gehannes...maar zeker voor herhaling vatbaar..over 2 weekjes weer!!
Agossie wat klinkt dit gezellig! En wat een goed idee om de autostoeltjes mee te nemen! Ik heb het hier thuis ook meteen voorgestelt en als ze wat ouder zijn gaan wij ook! Ja, wij willen dan een oppas van buitenaf, zodat we bijv. eens in de 2 weken op pad kunnen. En we hebben al iemand op het oog, die binnenkort al een komt helpen als mijn man gaat promoveren... We hebben echt gewoon gemerkt dat je dat nodig hebt. Al is het maar even uit eten ofzo... Kar: Romy deed dat ook zo achteraf nog een beetje spugen. Wij gebruiken nu ook dat johannes spul en nu is het echt helemaal over. Bij haar was het volgens mij ook dat ze gewoon zo ongeduldig was en die fles echt gewoon bijna kapot zoog! En dan echt niet een boertje achteraf he.. nee madam was veel te ddruk met rond kijken... En als je je zorgen maakt gewoon vene naar het CB. Hebben ze geen weeg uurtje ofzo? dan kun je even wegen en meteen overleggen... Lindavnr: wij hadden helemaal geen avent fles in de doos van etos! :x Misschien dat die dozen verschillen van inhoud?
Hallo... hier ben ik even heel kort!!! Op 30 oktober zijn Berend en Tirza geboren! Berend is een flinke vent en Tirza is echt een teer popje!! alles werkt en doet het goed, uiteindelijk is het toch een keizersnee geworden....want Berend lag in een aangezichtsligging. Ik heb tot vorige week woensdag in het ziekenhuis gelegen. Later vertel ik meer groetjes Okki
Okki wat een geweldig nieuws!! En wat een leuke namen! Proficiat!! Voel je je nu wel weer opgeknapt? Fijn dat we weer wat van je gehoord hebben!!