@ Okki: Proficiat!!!! Leuk iets van je te horen! Hoe gaat het met je nu? @ karel: die inhoud wisselt inderdaad nogal eens zij de verkoopster..
@ Okki: gefeliciteerd met Berend en Tirza! En wat fijn om van je te horen! We waren hier allemaal zoooo benieuwd! Je hebt lang in het zkh moeten blijven zeg! Maar nu lekker genieten met z'n allen! Even snel ego: ons nachtje zonder de meiden ging ook goed. Ze hebben zich voorbeeldig gedragen (als ik mijn moeder mag geloven...). Bij ons gebeurde alleen ook hetzelfde als bij Karel... Ik stortte ook een beetje in toen we alleen waren. 't Is toch wel heel heftig, een tweeling in huis, je gaat inderdaad maar door en door op de automatische piloot en als je dan even de verzorging 'over kan dragen', dan kom je tot rust en voel je hoe moe je bent. Ik denk dus ook dat wij af en toe een avondje met z'n 2-en in gaan lassen! Wat Ylaisa ook al schreef: wij zijn de spil waarom het draait en wij moeten wel de energie houden om te blijven draaien'. Begrijp me niet verkeerd hoor, de meiden zijn schatjes, maar het zijn er wel meteen twee... Ik duik nog even op de bank en kom morgen uitgebreider reageren.
Okkie van harte!!!! @tweelingmama's: gisteren hadden mijn man en ik het over kraamvisite t.z.t. even er vanuitgaande dat we snel of na een aantal dagen naar huis mogen. Is een bezoekje 's ochtends én 's middags te veel? Hoe deden jullie dat? Als de kindjes lang in het zkh moeten blijven zal het zowieso wel anders gaan denk ik. Krijg je verder eigenlijk recht om meer kraamzorg? In de 7e maand komt geloof ik iemand bij mij langs om ook de uren te bepalen maar ik was eens benieuwd hoe het bij jullie ging. Oja en de laatste vraag, zijn twee maxi cosi's wel te dragen? Hoe doe je dat met naar de auto bijv. laat je ze dan beide om en om dus even alleen? Nou dat was het hihi
@ linda: ik denk dat wij gewoon op de kaart zetten dat mensen van te voren moeten bellen als ze langs willen komen. Niet dat ik rust van tijd tot tijd.. en dan kan ik op zelf bekijken hoe ik me voel en of ik zin/tijd heb om die dag af te spreken. Hmm, nu ik aan kraambezoek denk..dan denk ik; uhh..onze kindjes worden zo ongeveer midden in de verwachte griep pandemie geboren... dan zit ik er toch niet op te wachten dat al die mensen mijn kindje willen zien en vasthouden? Van de andere kant; ik kan ook niet zeggen dat er geen bezoek mag komen de eerste maanden Wat betreft die griep..weet iemand als je jezelf in laat enten, heeft je kindje dan ook gelijk bij geboorte immuunstoffen? of vraag ik nu iets stoms hihi
Ik vond 2 bezoekjes te veel. Wij lieten gewoon 2keer in de week een aantal mensen komen. En die blijven dan 1 of 2 uurtjes... Nu zijn we het wel helemaal zat hoor, maar nu zijn de meeste ook wel geweest. Ik denk dat je je goed moet bedenken dat je het ineens wel druk hebt. Zeker als je snel naar huis kan, moet je thuis alles nog uitvogelen en een ritme zien te krijgen. Ik vond de kraamvisite echt heel vermoeiend, maar dat komt ook omdat ik alles dan perfect wil hebben als er visite langs komt Beide mc dragen kan wel voor hele kleine stukjes. idd om ze even in de auto te zetten bijvoorbeeld. Volgens mij krijg je geen recht op extra kraamhulp. Als de kindjes een bepaalde tijd in het zkh hebben gelegen, kun je wel couveuse nazorg krijgen. Onze kinderen hebben 5 weken in het zkh gelegen. Bij thuiskomst hebben we nog 12 uur kraamhulp gehad, maar direct na de geboorte heelmaal niets. Dat hebben we gedaan omdat ze dan alleen komen om mij te helpen en dat vond ik niet nodig... Lindavnr: ik denk dat je gewoon heel goed moet vragen of mensen griepsymptomen hebben. Als ze dit hebben dan laat je ze niet binnen... Ik denk dat de mensen daar nu wel begrip voor hebben hoor! Maar ik zou de mensen nu niet weren omdat ze heel misschien wel eens griep kunnen hebben...Als de mex. griep er niet zou zijn, zou je dat dan ook doen? Zonder de mex. griep, zou het aantal zieken nu ook groot zijn toch? Margit: fijn dat het bij jullie ook zo goed is gegaan!! Het is echt belangrijk om samen even quality time te hebben he! Even bijkomen...
Toch maar even een berichtje... @Okki; Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Berend en Tirza. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat je heerlijk kunt genieten van jullie nieuwe 'aanwinsten'!! Waarom zou dat niet kunnen?? Maanden is wel lang, maar waarom zou je het kraambezoek niet een paar weken uit kunnen stellen? Wij zaten wel in een andere situatie, maar wij hebben pas een kraamfeest gegeven in februari, terwijl de jongens in september geboren zijn en in november naar huis mochten (midden in het RS-seizoen). We hebben alleen naaste familie langs laten komen en dat ook zeer gedoseerd en absoluut zonder verkoudheidsklachten en griepverschijnselen. Het gaat om jullie kindjes en om jullie, niet om wat de kraamvisite misschien wel zou kunnen denken!! Er verandert zoveel. Ga eerst maar eens aan de nieuwe situatie wennen! En voelt vasthouden niet goed? Niet doen dan!! @Linda; Als ik jou was zou ik een kraamfeest geven en anders, zoals andere Linda schreef, aangeven dat mensen moeten bellen om een afspraak te maken. Dus geen tijden op je kaart, want je weet toch niet hoe het zal gaan lopen. @all; Alles goed met iedereen?? Hier; We hebben een rustig weekendje gehad. De jongens zijn een nachtje gaan logeren bij mijn ouders en wij hebben heerlijk de tijd voor elkaar gehad. Uit eten geweest, filmpje gekeken, uitslapen, uitgebreid ontbijten, nog een lekker wandeling gemaakt. Geweldig! Ben weer een beetje bijgekomen. Nu weer even doorbijten tot de kerstvakantie... Zo met de jongens naar het CB voor de BMR-prik. Arme ventjes...
Hoi allemaal. Bij deze sluit ik me ook aan bij deze topic. Ik ben 27 weken zwanger van een tweeling. Helaas heb ik geen fijne zwangerschap en kan het me niet snel genoeg gaan. We hopen momenteel dat ik de maand nov. nog thuis kan blijven. De kindjes doen het gelukkig prima maar mama heeft het zwaar haha! Maar ben hier niet om te klagen natuurlijk!!!! Hoop samen met jullie veel leesplezier te hebben. Gr. blubje
hoi blubje! Allereerst proficiat! Waar heb je allemaal last van dan? Hier mag je kalgen hoor! Dit is een klaag-geoorloofd forum hihi
@lindavnr: zo zetten wij het denk ik ook op het kaartje, je weet toch niet hoe het loopt en dan kan je het zelf inplannen zoals de mama's hierboven beschrijven. Zo'n kraamfeest lijkt me ook wel wat trouwens. Ergens in mei, lekker buiten. Misschien dat ik dan een kaartje toevoeg met die mededeling en dan voor de mensen die ik gewoon wel eerder wil zien, erbij dat ze natuurlijk wel eerder langs mogen komen ofzo. Mijn beste vriendinnen enzo wil ik wel zien! Nouja thuis maar eens over hebben. Het gaat me dan vooral om de tantes en nichten enzo die ik anders ook maar een keer per jaar zie.
@Blubje klagen mag, ben wel benieuwd, jij bent net iets verder. Ik vind het ook zwaar hoor maar op dit moment zit ik in een roes van eindelijk durven shoppen enzo, en dat houdt een zwangere vrouw natuurlijk op de been . Ik moet nog 6,5 week werken en dan heb ik kerstvakantie, daarna ziektewet en verlof. Kijk er enorm naar uit, ik sleep me nu naar mijn werk.
Nou wij hebben gekozen voor een kraamfeest dit omdat de kindjes pas allebei na 3 weken thuis waren..en we geen zin hadden om vervolgens nog weken lang kraamvisite te hebben aangezien we zelf pas na 3 weken konden genieten van ons kroost en konden wennen..overigens zijn goede vrienden en naaste familie ( ouders broers zussen ) wel tussendoor een paar keer langsgeweest hoor. Mbt kraamzorg..ik had daar geen recht meer op na de ziekenhuis periode..maar je hebt zorgaanbieders die nog kraamzorg aanbieden na een ziekenhuis periode ze noemen dat couveusezorg. Ik zou daar wel even nakijken..overigens hebben wij nooit echt behoefte gehad aan kraamzorg..die 3 weken ziekenhuis heeft ons al heel wat kennis meegegeven..denk zelfs nog meer als een week kraamzorg. Mbt de maxicosi´s...NEE die zijn niet meer te dragen haha..nu 7 kilo plus maxicosi in 1 hand...ik laat ze indd om en om even alleen..eerst de 1 in de auto de ander in de wagen bij me of op de grond bij me..Overigens neem ik vaak de wagen mee..ook als ik met de auto op visite ga en ik weet dat ik de auto niet voor de deur kan parkeren
Gewoon heel streng zijn hoor..de mensen die het niet begrijpen jammer dan! Wij hebben ook heel duidelijk aangegeven dat we rust wilden..na een heftige zwangerschap, bevalling en ziekenhuisperiode...sommige mensen vonden een kraamfeest onpersoonlijk..jammer dan....zo hebben wij dat gedaan en er echt blij mee geweest..en...wij hebben ze toen even in de box gelegd..en NIEMAND heeft ze vastgehouden....dat wilde ik ook niet...vond het veel te belangrijk dat ze hun rust kregen. En voel je echt niet verplicht om meteen kraambezoek te ontvangen..ons kraamfeest was op 26juli en de kids zijn geboren op 5juni!
Okki: Gefeliciteerd! En leuke namen Gaat verder alles naar wens? Blubje: Welkom. Klagen mag best. Ik ben morgen 22w zwanger een stuk minder ver, maar ik vind werken ook nu al een ramp. Net als Linda zal ik gelukkig over 6,5 week stoppen met werken. Weet je al wat het worden, of wil je dat liever geheim houden? Ben nogal nieuwsgierig aangelegd Jipper: Succes met de kindjes op het CB. Hopelijk zullen ze niet teveel last hebben van de prikjes. Hier: Vandaag een dag ziek thuis. Vrselijk last van mijn benen en gewoon geen puf om me naar het werk te slepen. Nu dus maar even nog een extra dagje goed rusten en morgen er weer vol goede moed tegenaan. Morgen gaan we trouwens ook in voorregistratie (soort ondertrouw) Omdat we 30 november een geregistreerd partnerscahp aan gaan. En we hebben net de geboortekaartjes besteld! Super leuk! Wij doen trouwens een babyborrel. Voor de helft van de mensen zit er een extra kaartje tussen met een uitnodiging hiervoor. Bij de andere mensen, ouders opa's en oma's niet. Deze zijn sowieso welkom.
@ marije: ohh ben heel benieuwd naar jullie kaartje! vind het zo moeilijk!! Of wil je 'm geheim houden? Hebben jullie hem zelf ontworpen?
@ kraamvisite: dankje voor de tips Kraamfeest gaat het niet worden; dat vinden wij allebei niet leuk om te doen. Mgoed, we zien wel hoe het tegen die tijd loopt allemaal.
Voor degene die ook op zoek gaan naar kaartjes... een site met alle aanbiedersnvan tweelingenkaartjes. Zie link hieronder! Tweeling geboortekaartjes
Okki, gefeliciteerd meis! En wat een super mooie namen! Ga lekker van je wondertjes genieten meis! Heerlijk!...Who's next....Jeetje!? Jeetje, fijn dat jij je nog zo goed voelt en nog redelijk goed vooruit kunt! Knap hoor, wat je bent al behoorlijk ver in je zwangerschap. Oh enne tips, altijd welkom! Hier ben ik ondertussen wel wat opgekanpt. Diarree is inmiddels weer weg. Heb een banaan en wat rijstewafels gegeten. Ben wel elke keer vreselijk moe. Als ik 's ochtends douche en wat eet, moet ik echt even bijkomen. Erg he! Blup; welkom en van harte met je zwangerschap! Hoe voel jij je? Lindavrn; ik denk dat wij geen kraamfeest geven. Op zich wel een leuk idee, maar we hebben wat eigenwijze vrienden en kenissen die toch ook zo willen langskomen. En ik ben geen typje die ze weg kan sturen (waarschijnlijk ook veels te trots op onze kleintjes, dat ik ze wel moet laten zien haha). Sorry, de rest ben ik alweer vergeten..... Oh ja we hebben vrijdag de 13de weer controle....wat een datum he! Nog twee nachten en dan 32 weken, yeah!! Weer een mijlpaal! xx Nikkie
okki: GEFELICITEERD!!!!! Wat heerlijk dat Berend en Tirza er zijn!! Hoe is het verder met jou?? Kar: miss eens johannesbroodpitmeel (nutriton) proberen door de fles?? (heb je wel een groter speentje nodig) Dat heeft hier altijd heel goed geholpen!! Wat fijn dat ze zo goed geslapen hebben! En ooooh so sweet het eerste lachje!!! Blubje: welkom hier!! Klets lekker mee!! Heb je veel last van kwalen? en krijg je een 1 of 2-eiige tweeling?? Ylaisa: leuk zwemmen!! foto?? Lindavnr: verplicht het bezoek onderdompelen in de dettol voor binnenkomst Nee maar zonder dollen, mensen moeten toch bellen en als ze verkouden zijn, ook gewoon verkouden zegmaar, lekker afspreken voor een andere keer! Mensen begrijpen dat heus wel, en zo niet, jammer dan! Nikkie: haha inderdaad, leuk de 13de Maar 32 weken is zeker een mijlpaal! Fijn dat je je weer wat beter voelt!! Weet niet meer wie het vroeg over pijn bij de navel, maar dat heb ik ook behoorlijk gehad! Mijn buikspier is toen ook gespleten (klinkt heel erg maar valt wel mee hoor, is ook vanzelf weer dichtgegroeid) en ik denk dat dat die pijn veroorzaakte bij mij.
Jeetje: wooooow wat een mooie buik!!!! Prachtig!! Gaat het nog een beetje allemaal? Margit en Karel: hoe was het nachtje weg??? Boba: hoe is het met jou?? Helena: al iets meer van je kennis met TTS gehoord??