Hydrofiel onder het hoofdje vanwege het spugen... hoef je alleen de hydrofiel te verschonen en niet steeds het hele bedje Heb niet alles gevolgd over de mexicaanse griep. maar als ik je goed begrijp kunnen Romy en Sofia nog niet ingeent worden omdat ze nog geen 6 maand zijn, maar wij wel? Dat zou namelijk wel heel fijn zijn!! Boba: Fijn he dat ze je zo goed in de gaten houden. Wij hebben ook van week 20 t/m week 27 geloof ik elke week een echo gehad om ttts uit te sluiten! Blubje: wij hebben ook alleen de hoeslaken van easywalker en dan de kids in een lodger wrapper van fleece! Verder ook niets Heerlijk warm en lekker simpel Op zich heb je helemaal gelijk hoor! Teveel klagen heeft geen zin! Maar wees ook niet te hard voor jezelf he! Je bent wel een doorzetter! Toppie!
Hier ook alles gevolgd mbt Mex griep...maar Britt en Steijn zijn 5 dec pas 6 maanden..plus ze hebben een correctie van 6 weken, dus ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet zien..Mijn man kan as vrijdag de prik halen en de 2e volgende maand omdat hij astma heeft. Ik bel vd week de kinderarts even op om te vragen hoe het voor ons gaat omdat met de correctie meegeteld Britt en Steijn nu eigenlijk pas ruim 3,5 maand zijn. En over 2 weken dus ruim 4 maanden..en ik neem aan lichamelijk ook..Maar anders haal ik hem zeker. Pffff...wel echt gemengde gevoelens nog steeds...je word er zo onzeker door gemaakt..door alles en iedereen en je wilt als ouder zeker te weten de juiste beslissing maken!
Wat een leuke foto's!! Ik vind het ook wel lastig wat betreft die mex. griep. Ik probeer er niet al te "dramatisch" over te doen, maar de huisrts van mijn zus heeft fam. in amerika en daar liggen dus hele scholen plat en bedrijven omdat mensen ziek zijn. Ik dacht altijd dat het wel over zou waaien, maar dat is toch ietwat naief misschien Ik ben wel blij dat wij ingeent kunnen worden, dan kunnen de kinderen later nog wel. Ik denk niet dat je hiervoor de leeftijd moet korrigeren hoor.. gewoon vanaf geboorte tellen lijkt me...
Yep, als ouders van een baby jonger dan zes maanden kun je de inënting nu ook krijgen. @ Ylaisa: ahhhh wat heeeerlijk, die foto's!! @ Karel: hmm dat klinkt allemaal heftig.. Nja, tot nu toe is het nog altijd een milde griep hier, en milder als een normale griep...dus wacht het maar ff af nog... of het slim is, geen idee... ik weet 't ff niet meer wat nu wijsheid is
Blubje, welkom! Jeetje jij hebt het ook voor je kiezen gehad zeg, en nog steeds! Ik hoop voor je dat je het nog even volhoudt. Sterkte ermee. Klagen mag altijd, heb ik ook gedaan en ik had echt niets te klagen, zeg maar. Sylvia had ik jou al welkom geheten en gefeliciteerd met je zwangerschap? Zo nee, bij deze! Goh, er zijn er nu toch al heel veel over of op de helft! Wat gaat het snel.. Maar ja, M&B zijn overmorgen ook alweer 7 weken!! Aankleedkussenhoezen passen perfect om de matrasjes in de Easywalker! Hebben wij hier ook namelijk. Daarop idd een hydrofielluier bij het hoofdje (in ledikantje ook). Hier wel een dekentje (katoen) en lakentje. Maar zo'n wrapper lijkt me idd ook prima. Nooit bij stil gestaan dat dat ook kan eigenlijk.. Nou het lijkt er op dat de kids hier doorslapen! Al kwam Mette vanochtend wel om 5:15, maar we hebben haar nog ruim een uur zoet kunnen houden met een speentje. Bjarne sliep om half 7 nog ontzettend diep en moest echt wakker gemaakt worden voor de fles. Hij krijgt nu sinds gisteravond Johannesbroodpitmeel en dat lijkt goed te werken tegen het spugen! Ik hoop het voor hem. Gisteren zo zielig, hij lag op schoot en deed kleine boertjes en elke keer kwam een golfje maagzuur mee. Dat moet toch pijn doen. Hij begon ook zo te kuchen gisteren. Vanmiddag moet ik naar de gyn voor de nacontrole. Hoop niet dat ik uit de kleren hoef. Enten: M&B worden dus blijkbaar niet geent. Maar Sverre in principe wel.. Alleen ik twijfel enorm. Ik vind 't zo eng dat er niets bekend is over bijwerkingen of lange-termijn effecten van dat vaccin. Ik hoorde ook iets over kwik?? En dan moeten wijzelf ook geent worden? Pff.. Ik zal ook eens op het KDV vragen, wie weet hebben ze daar wel een beleid dat het perse moet ofzo.
Ylaisa, had de foto's op je hyves al bekeken, lieffff! Ze hebben 't leuk gehad zo te zien! En je kleine Britt is inderdaad een boeddha, hihi. Herken je twijfel over enten dus heel erg, zie post hierboven. Er komen ook zoveel tegenstrijdige berichten in de media. Wat moet je nou geloven??
Okki, wat fijn om van je te horen! Gefeliciteerd met Berend en Tirza! Ik hoop dat je gauw weer puf hebt om mee te schrijven.
Oh ja, die mexicaanse griep. Lastig verhaal. Ik ben inderdaad ook banger voor de lange termijn effecten van de vaccinatie dan voor de griep zelf, ook voor de kinderen. Overhaast gemaakte vaccins geven mij nooit veel vertrouwen. Vanwege mijn werk mag ik me laten vaccineren, maar ik weet niet of ik het doe.
Laatst was er bij editie nl een viruloog die al die verhalen over kwik ed weerlegt had... Ik twijfel enorm om de kinderen in te laten enten, omdat hun weerstand natuurlijk al niet je van het is, maar wij laten onszelf meteen inenten. Mijn man is docent, ik werk met een grote club studenten in een kleine ruimte en we willen gewoon niet het risico lopen het zelf op te lopen, of om anderen misschien te besmetten. Meestal ben ik best wel "relaxed" onder dit soort situaties. Denk ik dat het meer opgeblazen wordt dan het eigenlijk is. Maar als ik lees dat de zkh nu al oranje licht geven, dat de huisarts aangeeft dat de meldingen per dag verdubbelen, dan neem ik maar dat risico iig voor mezelf...
Om even in te springen op DE prik.... Zijn er ook zwangeren die twijvelen om zich wel of niet te laten enten? Ik ben dus dik 27 weken zwanger en heb besloten me niet te laten enten. Ze hebben namelijk geen idee wat en of het in de toekomst gevolgen heeft voor de kleintjes. Kijk maar eens naar die prik ( sorry naam even kwijt ) die je vroeger kreeg. Achteraf bleek het niet zulke fijne gevolgen te hebben. Hierdoor heb ik besloten me nog niet te laten enten...
Als ik zelf zwanger zou zijn zou ik het ook niet doen. Ik doe het echt alleen bij mezelf... Ik vind als je zwanger bent het risico ook te hoog...
@ Kar76....bedankt voor de tip van aankleedkussenhoezen voor om de matrasjes van de easy walker...dat wordt dus nog wat extra aankleedkussenhoezen inslaan (heb er nog maar 2...en 2 aankleedkussens...extra commode in de badkamer..dus moest er zowiezo nog wat bijhalen). @ Blubje...ik denk dat ik me toch ga laten enten...wacht even het advies van m'n gyn donderdag af (hoop maar dat ik het nu niet weer vergeet te vragen)...maar neig toch naar enten. I.p. zijn de kindjes nu volledig aangelegd en hoeven ze alleen nog maar te groeien...vanaf 6 maanden zwangerschap kunnen ze zelfs chemo-therapie geven zonder dat het kwaad kan voor het ongeboren kind. Verder heb ik als kind een paar maal een dubbele longontsteking gehad dus ben daar wel gevoelig voor...en dit is nu juist de complicatie van de mex griep waar zwangere extra risico op lopen en waar de mensen die zijn overleden aan zijn overleden. Dus als m'n gyn het niet afraad denk ik dat ik toch maar de prik ga halen. Maar ik blijf het een hele moeilijke keuze vinden hoor...
Thankx voor de reacties op de easywalker! Ik denk dat ik wat extra aankleedkussens ga halen en dan een fleece deken en lakentje. Die hoes die we bij de wagen kregen, is die bedoelt om de fleecedeken daar in te doen..?? Soms voel ik me zo'n ontzettende muts, dat ik die dingen allemaal niet weet! Vaccineren......ik denk het niet. Het blijft toch een levend virus wat ze in je spuiten. Ook zijn de effecten op langer termijn niet bekend (voor je ongeboren kindjes). Ik vind het risico te hoog. En daarbij ik ben al flink ziek geweest (nog steeds een beetje) dus of het zoveel zin heeft voor mij.....ik betwijfel het. Maar het blijft maar akelig! Jeetje, thankx voor je PB! Heb er veel aan, super! Ylaisa, wat een heerlijk moppie!! Wij hebben donderdag een laatste pretecho. We hadden namelijk 5 weken tussen de groeiecho's zitten. Dat vind het echt veel te lang. Ben al zo'n controle freak...Ik wil weer weten of ze een beetje op schema liggen qua groei en gewicht. Vooral omdat ik de laatste 2 weken zo ziek ben geweest, baart me dat toch meer zorgen. xxx Nikkie
Ondanks dat ik gisteren heel optimistisch was heb ik besloten om morgen met de controle in het ziekenhuis maar serieus ga overlegen over vervroegde opname. Maar ben wel benieuwd naar jullie meningen en ervaringen. Ik heb de hele dag door harde buiken en vooral veel pijn. Maar ja, dat blijft in het ziekenhuis hetzelfde! De avonden zijn een crime, traplopen lukt niet meer en zitten? Geen idee meer hoe! Hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie doen? Misschien nog adviesen? Het liefst blijf ik thuis maar waar zou voor jullie de grens liggen? Blubje
Lastig inderdaad met die mex. griepvaccinatie. Vooral na de berichten van vorige week dat er 3 kindjes waren overleden na de pneumokokkenvaccinatie. Is misschien appels met peren vergelijken maar het zet je wel aan het denken. Wij zijn er van overtuigd dat we allebei de mex. griep gehad hebben dus dan heeft het voor ons weinig nut om onszelf te laten vaccineren maar aan de andere kant zijn we daar niet op onderzocht dus we weten het niet zeker. We neigen er wel naar om Bas te laten vaccineren, aan beide kanten van de familie komen luchtwegproblemen voor dus we willen wat dat betreft eigenlijk geen risico nemen. Aan de andere kant denk ik wel dat Bas een hele sterke weerstand heeft, toen wij zo ziek waren was hij de enige die vrolijk rond liep. moeilijk, moeilijk. Ik vind het wel een eng idee dat onze jongens geboren worden tijdens deze epidemie. (maar aan de andere kant, misschien krijgen ze nog wat antistoffen van mij mee als ik het idd gehad heb) @ Blubje, wat vervelend zeg. Je gyn kan je daar vast wel in adviseren. Kom je thuis verder wel goed aan je rust of heb je het gevoel dat je dan heel veel 'moet'? @ Kar, dat zou lekker zijn, als Mette en Bjarne nu al doorslapen! Hoe gaat het nu met Sverre met slapen? Is Alex nu begonnen in zijn nieuwe baan eigenlijk? Want dan moet je het nu dus alleen doen, gaat dat? @ Helena, ik ben het even kwijt hoor, jij was nu toch begonnen met weer opbouwen op je werk? Hoe gaat het daar mee? @ Boba, wat fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt zeg! Het zal inderdaad wel het verschil zijn tussen een streek en een acedemisch ziekenhuis maar hier helaas maar 1 groeiecho gehad terwijl onze kindjes ook een placenta delen. Bij de 20 weken echo woog de kleinste 289 gram en de grootste 362 dus best een groot verschil in mijn ogen maar er werd toen heel laconiek gezegd dat het ene kindje nu eenmaal gewoon wat groter is dan het andere kindje. Mijn gyn kijkt altijd alleen maar naar het vruchtwater, of dat goed verdeeld is. Hier vanmorgen zwaar aan de schoonmaak geweest, we hebben 1 x per 2 weken een schoonmaakhulp voor de keuken en de badkamer maar ze belde vanmorgen op het laatste moment af. Omdat ik toch echt vond dat er wel wat gebeuren moest en er toch vroeg uit was omdat zei zou komen dacht ik zelf wel even her en der een lapje ergens over heen te halen. Maar van het een kwam het ander en voor ik het wist hadden de huiskamer en de keuken een goede beurt gehad. Zou het nesteldrang zijn . Nu ga ik maar even een middagdutje doen en als ik er dan nog puf voor heb de wc even onder handen nemen.