Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    Hoi Meiden!

Na de persconferentie gevolgd te hebben..en ook mijn vraag mbt corrigeren leeftijd blijkt toch dat ik Britt en Steijn niet hoef in te enten...dit omdat ze er over 2 weken mee beginnen en dan zijn ze nog geen half jaar...wel over een maand maar dan geldt het niet..het geldt schijnbaar voor kindjes die in de maand mei zijn geboren..en Britt en Steijn zijn in juni geboren. Wel laat ik me inenten.
    Wel vind ik het voor de zwangeren moeilijk hoor..sorry maar ben blij dat ik nu niet in die positie zit..2 vriendinnen van mij zijn zwanger..en de ene doet het wel..en de ander twijfelt nog :(

Trouwens weten jullie hoe zo'n karretje heet wat je voor je fiets kan plaatsen waar je je kids in doet..en zo kan loskoppelen en als een soort van wandelwagen kan gebruiken??

2. blubje

blubje Actief lid

Oct 26, 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Linda, wij hebben ons kaartje besteld bij een drukker in Deventer.
    We hebben geen "echt" tweelingenkaartje gekozen maar een neutrale.
    Als je de site wilt weten hoor ik het wel en kan je evt. ook via mail ons kaartje wel doorsturen!

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Ze waren inderdaad niet goedkoop, maar ik vond ze niet heel veel duurder dan de andere 'gewone' kaarten die we leuk vonden. En we wilden graag iets heel origineels. Dat is wel gelukt... :D
    De precieze kosten weet ik niet meer. Zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden...

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Over 2 minuten start het carnavalsseizoen weer :$ Heb daar echt geen zin in :( Kan ik weer niet fatsoenlijk over straat.. Maar ja, met een echte maastrichtenaar als man moet ik er toch aan geloven ben ik bang :(

5. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    Meiden vraag, vanaf wanneer kunnen de kids eigenlijk in een buggy...ik vind die autostoeltjes die wij op de wandelwagen hebben steeds onhandiger worden

6. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hier GOED NIEUWS !!!

20-wkn-echo gehad en alles was goed!!!

Ze hebben extra gekeken naar de lipjes vanwege mij (hazenlipje) maar ze waren mooi gesloten, daar was ik echt heel blij mee :):).

En het zijn nog steeds een jongen een een meisje :):). Helemaal happy dus, ze wegen nu beide trouwens rond de 400 g dus ze moeten nog even flink groeien ;).

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Onze jongens gingen voor het eerst in de buggy toen ze 6 maanden (3 maanden gecorrigeerd) waren. Ze konden toen nog niet zelf zitten. Gewoon de 'buggybakjes' en beetje plat leggen. Gaat prima!

8. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Jipper ja daar dacht ik ook al aan...weet alleen niet of dat kan bij onze buggy..beetje plat leggen..ga zo wel even klooien thanx

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Kan het toch niet laten...

@Linda; Super dat de echo helemaal goed was! Geniet ervan!

10. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38

Joehoeee carnaval!!!!!! :D8);)
    heeeeerlijk, elk jaar weer een groot feest! :D
    Helaas dit jaar een iets minder groot feest, aangezien er een grote kans is dat ik half lig te bevallen ofzo ;)
    hihi, wordt het eerste jaar dat ik het over moet slaan.. :(
    (woon in brabant trouwens ;))

11. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    Jipper, de buggies kunnen een beetje naar achter..maar ze hebbn gordels en voetenzakken dus ik denk dat het wel gaat lukken..vanmiddag testen :D

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Jij hebt ook de easywalker? Ze kunnen daar pas in vanaf 6 maand? of misschien ook al wel wat eerder...:(

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Ben benieuwd! ;)

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    @ linda: ik zag op de club voor zwangere dat je een vraag had gesteld over prematuur kleertjes. Ik zou die nog niet kopen. Die kleertjes heb je eigenlijk pas nodig als je kinderen echt te vroeg geboren worden. En dan heb je ze zo gehaald.
    Ik zou gewoon wat maatjes 50 kopen. En het ene merk valt weer heel klein uit. Zo heb ik gemerkt dat de merk kleding vrij klein uitvalt zoals noppies en mexx, hema valt weer vrij ruim...

Ik kan trouwens niet reageren in die club...maar daar zal je ook wel lid van moeten worden :)

15. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    @ Lindavnr, moeilijk he? Een leuk kaartje uitzoeken. Wij hebben onze kaartjes besteld op www.babyboefjes.nl
    Ze hebben best veel 2lingkaartjes en je kunt, als je een kaart hebt gezien die wel wat lijkt maar het net niet helemaal is, ze gratis aan laten passen aan jouw wensen. (dus als je een 1 ling kaart daar ziet kun je 'm ook nog aan laten passen naar 2ling bijv.) Ik denk dat ze ook wel binnen jouw prijscategorie vallen.

@ Luca, hoe gaat het nu met jou? Ik zag op het topic over mex. griep dat jij je erg goed ingelezen hebt......handig voor ons, al die info :).

Vandaag weer controle gehad. Mijn bloeddruk was wel iets omhoog maar nog erg netjes. De kindjes hadden wat minder vruchtwater maar dat was volgens hem normaal, en volgens hem groeien ze nog goed. Volgende week woensdag moet ik weer voor controle en als ze er dan nog niet zijn wil hij gaan nadenken over inleiden omdat ik dan de 39 weken ga naderen en hij vind dat het dan wel lang genoeg geduurd heeft. Mocht ik het voor die tijd zelf echt niet meer zien zitten dan mag ik ook kiezen voor inleiden (als dat kan) en dan kan ik de volgende dag al terecht dus dat is wel fijn om te weten.

16. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    ff iets raars..wij zijn enige tijd terug al begonnen met fruithapjes en groentehapjes..en in principe elke dag...Nou soms schiet het groentjehapje er even bij in..en dan voel ik me meteen schuldig..is het heel erg als het een keertje niet gebeurt?

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht

Nee joh!! :)

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Jeetje (en alle andere meiden natuurlijk :) ),

Alles goed nog hier. Ik schrok vorige week een beetje doordat mijn bloedsuiker te hoog was, maar na een uitgebreidere test afgelopen maandag, bleek gister dat het toch goed zit :)

Met de kids is alles ok. Ze zijn druk, en af en toe doet baby links zelfs een beetje pijn. Maar al die schopjes zijn natuurlijk erg leuk :)

Vrijdag groeiecho. Ik hoop dat ze nog een beetje gelijk op gaan, al denk ik dat links wel iets harder is gegaan.

Hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje? En heb je nog nadelige effecten van de griep over?
    Het lijkt me zwaar hoor! Die laatste loodjes, of voor de tweelingmama's 'loden' ;)

@Ylaisa: dat zal reuze meevallen :)

@Noor: hoe gaat het met je?

@Mex. griep: ja, ik heb me er behoorlijk in verdiept. Het is als zwangere een belangrijke keuze, en als mama inmiddels ook. Fijn als jullie wat hebben aan de info!
    (En willen jullie wat weten, vraag maar raak. Niet dat ik nou alwetend ben natuurlijk ;) haha)

19. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    ja maf he..weet dat het puur iets extra's is om eraan te wennen..maar toch voel ik me dan tekort doen..maar tegelijkertijd doe ik het ook voor hun..want tegen zes uur liggen ze vaak even te pitten in de box en dan vind ik het zo sneu om ze wakker te maken, vandaar dat het er af en toe even bij in schiet.

Hier: Rustig dagje...buggy stand nog niet getest..was niet zulk mooi weer..wel alles in elkaar gezet compleet met voetenzakken die ik voor 17 euro per stuk vd week had besteld...geweldige dingen! Maar nadat ik diverse sites had bezocht toch maar besloten nog even te wachten...want het schijnt niet zo goed voor het ruggetje te zijn als ze nog niet zelf echt kunnen zitten...plus wij hebben de Jane Powertwin en alleen de achterste buggy kan in ligstand..
    Verder...net gezwommen..alleen hoor haha..zondag heeft me een goed gevoel gegeven en heb besloten dat ik zeker 1x per week weer baantjes ga trekken zoals ik voorheen ook deed...en miss zelfs wel 2x per week..en dan uiteindelijk weer sportschool. Was voorheen altijd erg fanatiek en hoop dat tussen alle bedrijvigheid weer op te kunnen pakken...al is het alleen maar zodat ik al mn spijkerbroeken weer aan kan want ik weiger nieuwe te kopen! Kan er trouwens eentje weer aan...welgeteld een paar uurtjes omdat ik anders geen adem meer krijg :x...en ook een oud rokje..waar ik heeeeeeeel blij mee ben..dus het gaat nog steeds de goeie kant op...maar...helaas was het vanavond niet zo druk bij ons aan de deur met kinders..met als gevolg dat er wat snickers en marsen over zijn :D...had ik nou maar rozijnen of mandarijnen gehaald ;)

20. lvp

lvp Actief lid

Oct 17, 2009
    440
    0
    0
    Hi dames! Ik zie dit onderwerp voor het eerst. Wat leuk! Ik ben een trotse tweelingmama van een zoon en dochter. Ze zijn onlangs alweer 2 jaar geworden. Ik vond het eerste jaar behoorlijk pittig, met name omdat het fysiek erg zwaar is. Veel traplopen, veel tillen en dan nog het practische probleem dat je maar 1 stel armen hebt terwijl je twee babies hebt. Maar, foefjes leer je wel snel hoor dus alles went. Nu zijn mijn kids alweer 2 jaar en het is nu echt steeds makkelijker aan het worden. Druk blijft het, maar ik denk dat het nu geen verschil meer maakt met ouders die kinderen hebben die maar heel kort op elkaar zitten qua leeftijd. Ze lopen en praten en kunnen zich duidelijk maken. Het zijn echte drolletjes, ze zijn mn alles. Een tweeling is erg speciaal!!!

Share This Page