@Gummetje, maar CTS is geen RSI hoor! En CTS kan juist veroorzaakt worden door vocht, en komt veel voor tijdens zwangerschappen! Maar je zou het even na kunnen vragen bij gyn, HA of fysio. Wel enorm vervelend! Knapt het nog niet op? Groetjes!
oh dat wist ik niet morgen moet ik naar de gyn dus dan vraag ik het wel even en nee nog geen verbetering vannacht weer op gezeten van de pijn het doet echt heel erg zeer gewoon
Ooh wat vervelend voor je joh! Hoop dat de gyn je meer duidelijkheid kan geven, niet dat het dan direct verbetert, maar dan weet je misschien wel waardoor het komt. Die laatste loodjes wegen wel echt zwaar he?! Succes morgen bij de controle (Moet zelf ook toevallig!)
ja ik ga het nu merken allemaal kortademigheid veel vocht vasthouden en dan die pijn in mijn armen ben stiekum wel blij dat ik met 37 weken mag bevallen jij ook succes bij je controle morgen
Haihai! Gummetje: hoe was je controle-afspraak? Hier alles goed, kindjes waren tussen de 1100 en 1200 gram, voldoende vruchtwater, goede maag- en blaasvulling, ze liggen (momenteel) allebei met de hoofdjes naar beneden (Houden zo!) Bloeddruk 105/65, gewicht + 10kg, niks aan te merken eigenlijk. Op naar de volgende controle over twee weken. Heb meteen weer een rits nieuwe afspraken gemaakt, bij mijn vaste gyn (heb al een paar keer een ander gehad en dat schiet niet zo op) Dus: lekker doorgroeien maar! Alles goed met iedereen verder? Liefs Noor
hoi hoi Tja hoe was de afspraak ze constateerde te weinig vruchtwater althans eentje matig en de ander weinig heb aan de ctg gezeten (controle van de hartjes) wat goed was ook een urineonderzoek gehad op eiwitten niks gevonden dus dat tintelen is waarschijnlijk niets 2 maal echo gehad een keer gewoon waar dus uit kwam dat het vruchtwater te weinig was waardoor er dus een aantal onderzoeken volgde en de 2e keer echo met dopler gericht op de navelstreng om daar de doorbloeding van te onderzoeken eigenlijk kwam uit alle onderzoeken dat ik me niet teveel zorgen moest maken maar ze willen me toch extra in de gaten houden nu moet zaterdag weer een ctg en maandag weer + controle gyn en dan hopelijk vrijdag voor het laatst controle gyn en inwendig onderzoek dus dat was me het dagje wel weer zat om half 9 in het ziekenhuis en was uiteindleijk rond 1 uur vanmiddag thuis @noor:fijn meis dat bij jou alles goed was
@Mima mooi om te horen dat alles goed gaat. Fijn dat het kraamfeest zo geslaagd was. We zijn natuurlijk ontzettend nieuwsgierig naar de foto's maar ik kan me goed voorstellen dat je daar nu even niet aan toe komt. @Noor ik denk dat je antwoord voor mij bedoeld was, of niet? Ik hoop ook voor je dat je het nog even vol kunt houden. Voor jou schiet het ook al op, alweer bijna 29 weken. @Jo7 gefeliciteerd met je zwangerschap! Is heel normaal hoor, dat je in het begin nog niet zoveel aankomt. bij mij begon het ook pas later, ben eerst ook afgevallen. Inmiddels zit er al 15 kilo aan. @Gummetje vervelend die pijn in je armen. Kan me voorstellen dat je blij bent dat je met 37 weken kan bevallen. @Noor wat een verschil per ziekenhuis, bij mij zeiden ze dat de kindjes niet genoeg gegroeid waren en die waren met 28 weken en 5 dagen ook rond de 1100 gram. En de controle daarna was alles ineens weer helemaal goed. Ik maak me er maar niet zo druk meer om. In ieder geval mooi dat alles goed was! @Gummetje,dus nu ben je nog niks wijzer over die pijn in je armen? Wel goed dat ze het nu zo goed in de gaten gaan houden. Lange dag zo in het ziekenhuis, dat had ik vorige week, toen moest mijn man voor allerlei onderzoeken en ik aan de ctg. Hier alles nog goed, ik moet zometeen weer naar de gyn. Ik ga maar eens wat informeren over hoe het allemaal gaat als de kindjes verkeerd blijven liggen.
@Sascha: ja antwoord was idd voor jou bedoeld, zag het gisteren al maar kon het niet meer veranderen... Lekker zwanger met mijn hoofd he?! Tja wat betreft gewicht: ik weet natuurlijk niet op welke groeilijn jouw kindjes zaten/zitten. Daar kijken ze natuurlijk voornamelijk naar: of ze niet opeens naar beneden of naar boven gaan afbuigen vanaf hun oorspronkelijke groeilijn. Die van mij groeien vanaf het begin al wat onder het gemiddelde lijntje, misschien dat dat het verschil maakt? @Gummetje: lekker ochtendje ziekenhuis voor je zeg! In ieder geval wel fijn om te horen dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken en een prettig idee dat je goed in de gaten wordt gehouden! Hopelijk blijft alles rustig en: nog heel even wachten en dan mag je je kleintjes in je armen houden: wat vliegt de tijd! Hier dus besloten dat ik per volgende week nog twee (gedeeltelijke) dagen ga werken en dan 27 juli voor het laatst. Dus: nog vier diensten en dan hang ik mijn uniform in de wilgen (past toch niet meer dicht ) Liefs Noor
hey tnx noor ik was al aan het zoeken ik heb gisteren ctg gehad weer en hartfilmpje was perfect beide kindjes doen het nog goed en mijn armen nee word alleen maar erger nu met dat warme weer maar goed nog een weekje en dan hoop ik er vanaf te zijn ook hihihi' ik ben er klaar voor ik wil gewoon bevallen ben nu sinds vandaag ook 36 weken dus dat heb ik ook maar mooi gehaald was er nou nog een tweelingmama voor mij of niet
@Gummetje: zo is het meid, nog heeeeel eventjes voor je (al zal het misschien niet zo lijken) Volgens mij ben jij "first in line" hoor! Houd je ons op de hoogte de komende week? Fijn dat alles goed was gisteren! Succes en sterkte met de kwaaltjes! Liefs Noor
ja hoor ik hou jullie op de hoogte enneuh mocht ik nou onverhoopt eerder naar het ziekenhuis moeten dn sms ik het naar mijn sms buddie die zet het dan weer in het augustus forum op dit moment is er ook iemand aan het bevallen daar geloof ik is ook een vroege 35 weken zwanger geen tweeling dat niet maar ze willen er bij het augustus forum maar nieta an dat ze in augustus moeten komen ha ha ha ha
Hee gummetje ik ga voor juli hoor Dus zit niet in de ontkenningsfase ofzo. Heb wel een hekel aan voordringers overigens Sorry dames geen tweeling hier maar spiek even mee bij jullie wilde ff weten hoe het met gummetje ging, ff nieuwsgierig doen
ha ha ha die mamalieske nee die van jou verwacht ik ook eerder idd ik zeg al we willen er niet aan in augustus te bevallen
Ik ben vrijdag weer bij de gyn geweest en het wordt zeer waarschijnlijk toch een keizersnede. Gelukkig had ik mezelf er al een beetje op voorbereid, maar ik vind het toch ontzettend jammer dat het niet op de "gewone" manier kan. Het enige voordeel is dat ze nu in ieder geval niet tot 40 weken blijven zitten. Ik wel een mooie 3D echo gehad van t gezichtje dus daar was ik superblij mee. Ik zal hier ook eens gaan uitvogelen hoe je een fotoalbum kunt maken. Noor ik denk dan ook dat het daar mee te maken heeft. Nu kunnen ze helemaal niet meer zeggen hoe zwaar ze zijn omdat ze het bijna niet meer kunnen meten allemaal. Ze meten nu alleen de buikomvang op. Door al die vragen in mijn hoofd over een keizersnede ben ik vergeten te vragen of ze nu een beetje op schema lopen. Maar de gyn zei dat alles er goed uitzag, dus t zal wel ok zijn. Ik heb nu ook eindelijk de adressen voor de geboortekaartjes klaar! Deze week moeten we de proefdruk ophalen, ik hoop echt dat die een beetje mooi geworden is, anders moeten we nog een keertje.
Ik geef ons subject weer even een slinger naar pagina 1! Alles goed met alle zwangere dames? Hitte niet te erg? Hier is het best lekker, wolkjes tussendoor, niet te heet. maar helaas morgen alweer drama hoorde ik op het weerbericht... Vanmorgen even met dochter en dikke buik op de fiets naar het tuincentrum gefietst (4 1/2 km verderop, SPORTIEF HE?) en heb daar een paar fotolijstjes en een deco-roeibootje op de kop getikt voor de tweelingkamer (thema strand-boot) En Isa vond het natuurlijk geweldig om de vissen, konijntjes, speelhuisjes etc te zien, dus beide blij! Lekker broodje gegeten, Isa naar bed en moeders gaat zo ook maar weer even plat! Liefs Noor
hoi hoi hier gaat alles prima word morgen getoucheerd dus ben benieuwd misschien kan ik wel gelijk blijven hihihi spannend hoor vandaag is het hier in elk geval wel erg warm heb hele dikke vingers en benen en voeten ervan
@Gummetje: SPANNEND! Ik zal aan je denken hoor! In ieder geval succes! Enneuh: morgen komen er zware buien, mooi bevallingsweer? Keep us informed! Liefs Noor