Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ow :( kan me goed indenken hoor! ga maar een lekker gebakje eten :)
    Je mag mijn nummer wel hebben als je nog geen ander hebt? ik zal hem pb-en

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Jeetje: wat spannend allemaal zeg! Probeer nog een beetje te rusten, want het echte werk zal nu wel heel snel komen. Wordt het dan toch je verjaardag?

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hihi als ik het zo van jeetje lees, krijg ik bijna zin om te bevallen hihi, nouja kan niet want het kamertje is nog niet klaar, wij wachten braaf tot maart 2010 :)

4. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    @ Jeetje...succes met de bevalling...en hoop dat je snel je 2 wondertjes in je armen mag houden.

5. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    hey allemaal, lief hoor, dat jullie allemaal zo meeleven, doet een mens goed :).

Ik heb inmiddels 2 nummers dus mocht het zover zijn zullen jullie het zeker horen! Ik heb nog steeds geen weeen maar er is wel een hoop gerommel in mijn buik ondertussen dus misschien dat het toch mijn verjaardag gaat worden, (voor 12 uur zal niet meer lukken nu) eigenlijk ook best grappig.
    enneh, Linda, nog even wachten hoor :D.

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    He Jeetje, ik had toch wel op ander nieuws gehoopt.. Nou ja. Het gaat vast niet lang meer duren, en wie weet de 17e dus wel! :D
    Zijn je jongens trouwens 1-eiig? Of 2-eiig? Is vast al eerder gevraagd en heb je vast al verteld maar ben ik vergeten...

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jeetje: meis wat spannend!!
    Ik hoop dat het gerommel overgaat in echte weeen!
    En tja... grote kans dat het idd een 3dubbele berjaardag gaat worden dan voortaan ;)
    Succes meid!!!

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Jipper: jee meid.... gecondoleerd.... Wat een vreselijk nieuws.. STERKTE!!!

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ff druk geweest de afgelopen dagen, maar probeer weer mee te lezen

Vaccinaties: ik ben er nog steeds niet uit....
    Ik neig eigenlijk naar niet vaccineren, zowel voor mij als voor de kinderen...
    Ik vind het zo lastig.
    Enerzijds biedt het je bescherming, maar anderzijds verloopt het oha toch milder dan de gewone griep...
    Daarbij komt dat je pas 4 weken na de tweede vaccinatie beschermd bent, en dan nog maar voor ca 70%...
    Dat zou dus inhouden dat de kinderen als ze over anderhalve week gevaccineerd zouden worden, en over 4 1/2 week de tweede prik zouden krijgen, dat ze dan pas over twee maanden deels beschermd zouden zijn.... Is dan de grootste golf neit al geweest??
    Misschien worden ze in de tussentijd tot de eerste prik wel al besmet...
    En bovendien: ik vind dat er nog zoveel onduidelijkheid is over het vaccin...
    als je de bijsluiters leest, word je daar niet echt vrolijker van....
    Ik blijf het lastig vinden...
    ZIjn er meer mensen die hun kids wrs NIET laten vaccineren??

10. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje wat spannend!! Je klinkt zo rustig! Wat knap.
    Ik weet nog wel dat toen ze mijn vliezen braken en zooveel water, met zoo'n kracht uitkwam. Echt bizar.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Zo ben net terug van m'n eerste werkdag! En ik vond het heerlijk! :D even niet nadenken wanneer je weer een fles moet doen, en je zorgen maken over de luieruitslag die maar niet weg gaat etc etc...Even weer teamleider zijn :) Fantastisch :D

BEn nu wel doodmoe haha... zo de laatste fles en dan het bedje induiken!

Ben benieuwd hoe het met jeetje gaat!

Noor: het is dan wel zo dat het eigenlijk een milde griep is, maar de complicaties die kunnen volgen zijn niet mis!
    En ik denk dat de grootste golf echt nog moet komen! Ik merk bijv. op m'n werk dat de mensen zich nu pas gaan ziekmelden en dat wordt denk ik steeds meer...

Dan de bijsluiter...tja die lees ik nooit ;) nee zonder gekheid daar staan toch altijd hele enge dingen bij?!

Wij gaan onzelf iig wel laten inenten. Mochten de kids een oproep krijgen als ze 6 maand zijn krijgen zij ook de prik...

12. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel, fijn dat het zo leuk was op je werk!
    Dat is het fijne he, dat je eindelijk weer 'iemand bent', niet alleen maar in dienst staat van 2 huilende babies.
    Het is ook zo fijn als je dan weer thuiskomt en ze kan knuffelen :)

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Karel: fijn dat je eerste werkdag goed bevallen is! Hebben de meiden het ook leuk gehad op het KDV?

@ Jipper: gecondoleerd met je oom. Wat een naar nieuws!

@ Jeetje: sterkte met (nu echt) de laatste loodjes!

De rest weet ik niet meer, sorry...

Hier: vandaag tweede werkdag achter de rug. Ging al beter dan de eerste, iets minder moe na afloop. Vind het wel lastig om er weer helemaal in te komen en de knop tussen thuis en werk om te zetten. Morgen nog 4 uurtjes werken en dan donderdag weer. Afgelopen weekend met de meiden bij mijn schoonouders gezeten. Er werd bij ons thuis geklust, dus ik ben met de meiden 'gevlucht' voor alle stofwolken. Was onze eerste logeerpartij en het ging hartstikke goed. Komende dagen wordt er ook weer geklust (manlief heeft de smaak helemaal te pakken: alles moet nu af...), dus ik ga morgen t/m zondag naar mijn ouders met de meiden en kom dan terug als alle stofwolken weer zijn opgetrokken. Zal dus de komende dagen niet echt veel online zijn, maar volg alles wel via mijn telefoon.

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, wat fijn dat je eerste werkdag zo goed bevallen is! Ik vond het ook heerlijk om even niet 'oproepbaar' te zijn als ik aan het werk was. Heeeeeel ontspannend. ;)

Ben ook benieuwd of Jeetje inmiddels bezig is.. zal toch wel?!

Ik was verbaasd toen ze mijn vliezen braken hoeveel water er nog uit kwam! Aangezien ze hadden gezegd dat ze bijna droog lagen. ;) En bij elke wee kwam er een golfje mee, blegh. Lig je dan op zo'n celstofmatje in het vruchtwater pijn te lijden.. :D :D

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit, vervelend dat je telkens je huis moet ontvluchten maar wel fijn dat alles nu afgebouwd wordt! Wat moest er eigenlijk allemaal gebeuren? 'Alles'?? ;) Badkamer, keuken, dat soort dingen?

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Toen 'snachts bij mij de vliezen gebroken waren hadden mijn borsten ook enorm gelekt. Mijn t-shirt was echt helemaal nat. En ik weet nog dat ik dacht: huh, vruchtwater komt toch niet uit mijn borsten? :):) tja, je denkt soms vreemde dingen haha... en ik probeerde het volgens mij echt te verdringen dat de vliezen gebroken waren, want later dacht ik gewoon dat ik incontinent was en tja dat hoorde er toch ook een beetje bij... ;)

Gisteren heeft de buurvrouw even opgepast, straks gaan ze weer naar de creche...

Margit: succes met al dat geklus!!

17. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    ik moet echt lachen om al jullie verhalen over vruchtwater :D. Bij Bas waren mijn vliezen ook al gebroken maar hij was zo diep ingedaald dat hij met zijn hoofd al het vruchtwater tegenhield. Toen de gyn hem er uiteindelijk uittrok ( Bas is met de vacuumpomp gehaald) kwam er een enorme golf vruchtwater mee, zo over de gyn :D. Was niet zo'n aardige gyn dus achteraf hebben wij er erg om gelachen.

Helaas hier nog steeds helemaal niks aan de hand. Ik begin ook wel een beetje aan mezelf te twijfelen eigenlijk. Vanmiddag weer naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat ze dan zeggen. Heb wel even gegoogled natuurlijk en het komt wel vaker voor dat de vliezen wel gebroken zijn en je geen weeen hebt maar omdat ik ook echt niks geen vocht meer voel lopen ofzo begin ik toch te twijfelen. Ik krijg de neiging om het te gaan negeren ofzo want dat wachten nergens op is zo vermoeiend.

18. blubje

blubje Actief lid

26 okt 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Jeetje...

Wat balen zeg, die laatste loodjes zijn wel zwaar zo...
    Denk aan je...
    Liefs lubje

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hmmm jeetje hopelijk krijg jer vanmiddag toch goed nieuws!

Even een onwetende mama-in-spé ;) : kunnen de kindjes gewoon zonder vruchtwater ook blijven zitten in de buik? Of is er dan wel een bepaald termijn voor dat ze gehaald moeten worden omdat de vliezen zijn gebroken?

20. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    @ Krista, gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Karel, fijn dat het werken zo goed bevalt. Weer even je 'oude' ik zijn is dan wel erg lekker he?

@ Margit, lastig dat al dat klussen gebeurd terwijl je ook net weer gaat werken. Lijkt me extra vermoeiend om in deze periode niet gewoon thuis te kunnen zijn. Heb je het verder wel weer naar je zin op je werk, buiten dat het vermoeiend en weer wennen is?

@ Kar, onze tweeling is 1-eiig, wordt tenminste vanuit gegaan. Bij de 20-weken echo dacht de echoscopiste misschien toch 2 placenta's te zien, maar omdat het om een heel dun tussenschot gaat en je je gemakkelijk in de placenta schijnt te kunnen vergissen gaan ze toch uit van een gedeelde placenta.
    Hoe gaat het nu met jou? Lukt het een beetje nu je vriend weer aan het werk is? En hoe voel je je verder?

@ Blubje, heb je nu een bed in de huiskamer staan? En werkt dat een beetje?

Vriendlief is even lekker ontbijt halen nu. Was eigenlijk de bedoeling dat ik dat op bed kreeg maar ik hield het echt niet meer uit op bed......stom hoor, kun je nog even lekker uitslapen, ben je optijd wakker. We hebben bedacht dat we maar gewoon mijn verjaardag gaan vieren alsof er niks aan de hand is en dan zien we vanmiddag in het ziekenhuis wel verder.

Deel Deze Pagina