Even een ego berichtje...ga morgen bijlezen..nu geen puff voor. (vanaf blz798 ) Heb vandaag weer een groei-echo gehad. M'n beste vriendin was mee omdat m'n mannetje een belangrijke afspraak had en m'n zus les moest geven dus beide niet mee konden. Vriendin vond het helemaal niet erg. Alles gaat goed met Ukkie en Pukkie. Ukkie weegt 412 gr en Pukkie 601 gr Wel een flink verschil dus. Ukkie is mooi z'n lijntje in de curve blijven volgen (onderaan), en Pukkie is juist was sneller gaan groeien en zit nu tussen de middelste en bovenste lijn in de curve (zat steeds op de middenlijn). Vooral het buikje groeit wat harder. Ze blijven het goed in de gaten houden. Doorbloeding van de navelstreng was bij beide prima, ook hadden ze allebei voldoende vruchtwater en een goed gevuld blaasje en maagje. Ik heb wel gevraagd wat er nu gebeurt als Ukkie zo achter blijft lopen in groei. De arts vertelde toen dat ze in principe niets doen zolang de conditie van beide kindjes goed is, maar op het moment dat ze merken dat Ukkie eronder gaat lijden kunnen ze vanaf zo'n 30 weken besluiten om ze toch geboren te laten worden als ze het idee hebben dat Ukkie beter af is buiten m'n baarmoeder dan erin. Ze willen dat natuurlijk zo lang mogenlijk uitstellen en in iedergeval tot na de 30 weken zodat de longrijping wat beter is. Er zit dus een kans in dat ik inderdaad te vroeg ga bevallen. Ik moest er in ieder geval vanuit gaan dat ik één klein kindje krijg en eentje met een 'normaal' gewicht. Denk dat ik dus toch maar 2 prematuur pakjes ga inslaan voor Ukkie...rompertjes heb ik al van m'n tante gehad. A.s. donderdag moet ik weer bij de gynaecoloog voor controle komen, ben benieuwd wat zij dan gaat zeggen.
Wow boba wat spannend allemaal! Nou hopelijk blijft ook Ukkie het nog lang goed doen in je buik. Fijn dat verder wel alles goed is. En dat ze zo goed in de gaten worden gehouden. En misschien blijft Ukkie wel gewoon goed groeien, ookal is hij aan de kleine kant en houst hij het nog super lang vol. Ik ga iig voor je duimen! Verder zag ik dat een nieuwe moeder zich had gemeld. Sorry ben even je naam vergeten! Maar welkom! Ik hoop morgen even wat uitgebreider op alles te reageren, maar zit momenteel niet zo super in mijn vel.
Rianne welkom hier en eel veel schrijfplezier Boba. ik hoop dat je ukkies het allebei te leuk vinden bij je en alsnog gelijk gaan lopen . Bi : heb ik al last van sinds de 1e zwangerschap dus loop nog steeds bij de therapeut hiervoor ik mag donderdag weer gezellig oefeningen doen . vrijdag eindelijk weer een echo eens kijken of ze hard gegroeid zijn , kan bijna niet anders want ze hangen helemaal in mn banden soms pfffff. Gisteren examen gehad van de puppiecursus en Tessa(de hond) en ik zijn met vlag en wimpel geslaagd. volgende week start de vervolgcursus maar daar doe ik niet meer aan mee..ik zie dat niet zitten om daar dadelijk met die dikke toeter te gaan lopen rennen en dollen door die hal met allemaal van die gekke honden hahahahha Verder is mijn zoontje ziek moet ik vandaag bloed laten prikken bij hem en zijn urine opvangen...ben blij dat mn schoonzus meegaat brrrrr vind het maar zielig zon klein manneke... Mexicaanse griepprik mag ie niet halen nu omdat ie ziek is dus... vandaag dag 2 van de cvmonteurs...gisteren een lekkage op zolder verholpen en vandaag de lekkage in de woonkamer..hopenlijk hebben we dan eindelijk weer een normale cv hier ..... nou dames veel plezier vandaag P.S wanneer voelden jullie voor het eerst de baby's? ploppen ofzoiets?soms denk ik dat ik al iets voel maar het is nog veel te vroeg toch??? xxx silvia
@ Kar76 fijn dat je man zo begripvol is en jullie lekker samen een weekendje weg plannen. @ Margit beterschap voor je meiden en ik hoop dat de huisarts iets voor je kan regelen...snap dat je zo'n masale inenting niet ziet zitten. @ Helana mijn mannetje is daar ook zo bang voor dus heeft nu al besloten dat er geen derde gaat komen. Ik heb hem toen verteld dat we het daar over een paar jaar nog wel eens over zullen hebben. @ Karel wat een heerlijke foto van Sofia @ Sascha wat fijn dat de meiden nu beter samen gaan spelen...en lijkt me inderdaad genieten wanneer ze samen voor hun poppen slaap kindje slaap zingen. @ Linda misschien toch nog iets rustiger aan gaan doen...bijvoorbeeld 4 uurtjes werken @ Okki hoop dat je snel wat beter in je velletje komt te zitten..*dikke knuffel* @ Jipper veel plezier en succes met de huizenjacht..inderdaad iets leuks om naar uit te kijken. @ Rianne welkom hier en goed aan jezelf en je kleintjes denken hoor. Ik werk inmiddels ook al flink minder, had ook last van harde buiken en moest van de gyn toen rustiger aan gaan doen. zit nu 100% in de ziektewet en werk nog 3 x 3 uurtjes wat licht administratief werk (normaal sta ik aan bed als verpleegkundige). Die harde buiken klinken als een teken dat je teveel doet. Ik zou het zeker met je gynaecoloog bespreken. En veel plezier woensdag bij de echo. @ Blubje sluit me bij Noor aan klinkt inderdaad als maagzuur Misschien vandaag even langs de apotheek gaan voor een fles antagel ofzo...of rennies o.i.d. @ Sylvia gefeliciteerd met je puppycursus examen en veel plezier vrijdag bij de echo en veel beterschap voor je zoontje en over je baby's voelen, verschilt per vrouw en zwangerschap. Ik voelde die van mij bij ongeveer 17 weken voor het eerst plopjes maken. maar tijdens een tweede zwangerschap kan je ze soms eerder voelen. @ hier weer helemaal bijgelezen. weet niet of ik hier al had gepost dat ik een web-site heb gemaakt voor de twins. D&Dtwins hij is nog niet helemaal klaar...maar ben al aardig tevreden.
Hai meiden, Kom me ook weer eens even melden! Wat leuk om te zien dat er zoveel nieuwe tweeling-mama's bij zijn gekomen!! En wat eng om te zien dat ik nu 2e op de lijst sta om te bevallen!! Dat betekent dus dat er een paar bevallen zijn, aan hun dus ook : GEFELICITEERD!!! Hier gaat alles goed! Ook met de jongens! Vorige week een echo gehad en daaruit bleek dat de jongens bijna een week voorlopen op groei en hun gewichten werden geschat op 1600 en 1700 gram! *trots* Voor de rest zijn ze de hele dag door aanwezig! Heerlijk dat getrappel en geschuif! Ik denk dat ik dat straks heel erg ga missen!! Sylvia: Ik voelde de kleintjes ook zo rond de 17 weken voor het eerst!! Blubje: Maagzuur!!!! Hier ook heel erg veel last van!:x Bij mij werken de rennie duo's wel goed! Het verlicht iig enorm! Karel: Wat een leuke foto!!! En wat zijn jou meiden gegroeid zeg!!! Hoe is het met je? Voor de rest heb ik alles af hier! Het huis is baby-klaar! Ga zo nog wel even naar de stad wandelen voor nog wat batterijen en dan is het afwachten!! Spannend hoor!!!!!!!!! Fijne dag verder meiden! Liefs!
Hoi allemaal, Ik moet zo weer naar het ziekenhuis. Kan al 2 dagen bijna niets meer binnenhouden en ben de hele nacht aan het spugen. Ook heb ik steken in mn buik. Nadat ik net puur bloed aan het spugen was, ziekenhuis en William gebeld. Moest meteen komen! William komt naar huis en dan zullen we wel zien. Ik houdt jullie op de hoogte. Wat een gedoe zeg...zwanger zijn....pfff
Ik heb bij de algemene club een onderwerp aangemaakt voor tweeling mama's. Dan hoef je niet steeds bij de club te kijken of er nog wat geschreven is enzo... Voor degene die dat ook makkelijk vinden!!
Niet bij een club...Ja, je krijgt wel een notificatie maar een op een dag. Niet direct als iemand wat geschreven heeft (toch?)
ja bij deze maar er is nog een club waarbij je een uitnodiging moet krijgen en lid moet zijn en dan krijg je hem niet...
Blubje, ik had een heel verhaal getypt over brandend maagzuur, maar je hebt blijkbaar iets ernstigers.. Heb je een maagzweer? Boba, opzich is Pukkie dus nog niet te klein? Nog niet teveel zorgen maken hoor!! Wat Marije zegt, misschien is ie wel kleiner dan Ukkie, maar doet ie het hartstikke goed! Leuke site heb je gemaakt! Silvia, sterkte met je kleine mannetje. Ik moet ook altijd huilen als ze een prik moeten Ik heb weleens gelezen dat bij een tweede zwangerschap je de plopjes veel eerder voelt! Ik moet straks weer naar het Cb, krijgen ze weer inentingen