jeetje 31 weken dat schiet dan nu al op als ik bij mezelf reken. hebben jullie dat ook (gehad)? ik voel het jongetje echt zoveel vaker en meer dat ik dan steeds denk waar blijft het meisje? ben niet gestresst ofzo hoor maar ik vind het zo irri dat ik het steeds denk, als ik haar dan voel, wordt ik wel weer blij maar een paar uur later denk ik het weer.....
Bedankt voor de info meiden! Vrijdag weten we weer wat meer. Ik heb nu al het gevoel dat ze niet meer zouden moeten kunnen draaien. Maar als ik jullie zo hoor, kan het wel
Ik laat het weer weten Oh, en Linda: ik voel mijn rechter kindje al sinds het begin vaker en sterker. Die hoeft ook niet door een placenta te schoppen. De linker heeft wel af en toe zo'n bui waarbij hij zich goed uitleeft op mijn baarmoedermond. Maar ik heb echt ook wel van die momenten dat ik 'm ff wakker maak als ik 'm te stil vind: moet 'ie ff terugschoppen
Update Blubje: Vanochtend kreeg Blubje te horen dat ze overgeplaatst werd naar Zwolle ziekenhuis wat ze ook heel graag wou. Weer lekker in de buurt!!! Zaterdag avond waren de weeenremmers uitgewerkt en gisterochtend zijn de weeen weer begonnen. Pijn in de buik en rug. Volgens het ziekenhuis bij Eindhoven is ze 31 weken zwanger en geen 29 weken dus dat is in iedergeval positief! Ze denken dat de kleintjes deze week worden geboren alle voor tekens zijn er alleen het zet nog niet door.
Ohh jeetje, wat spannend..deze week waarschijnlijk al. Is inderdaad erg positief als ze 31 weken zwanger blijkt te zijn!! Nou blubje, nogmaals veel sterkte en heeeel veel succes!!
Even soort van inbraak ! Blubje, Sterkte en succes meid! Jeetje, Zeker wel spannend, maar idd een fijn bericht dat de kleintjes toch 2 weken 'ouder' lijken te zijn. Nu afwachten! Succes en sterkte ook! Dat uitzet vraagje, wij hadden -> 36 hydrofielluiers, je gebruikt die idd echt zoals gezegd overal voor en kan je haast niet te veel hebben zeg ik altijd, inmiddels hebben we er denk ik rond de 50 en das wel een beetje veel nu we ze bij de tweeling nooit meer gebruiken. 15 spuugdoekjes, worden gebruikt in bed als knuffellapje, als spuugdoek gebruikten we altijd hydrofielluiers . 12 hydrofiel washandjes, die hebben wij weggegooid, vonden ze heel vervelend in gebruik en de 'grote' handen van vriendlief hier paste er amper in dus ook geen succes . 6 badcapes, de eerste weken thuis gebruikt als omslag doek, daarna nooit meer. Op cb kleden we ze altijd uit om te wegen/meten en daarna gewoon weer de kleertjes aan, dus voor ons niet nodig. Blijven ze daar bloot dan is het wel handig.
Oh spannend zeg voor Blubje deze week misschien nog! Wel fijn te horen dat ze 31 weken zwanger is en niet 29 dat scheelt weer! Hier af en toe flinke krampjes onderin. Vind het nu toch echt behoorlijk zwaar worden. Van mij mogen ze vanaf 9 dec komen. Dan ben ik 36 weken.....Heb het zo gehad...Kan bijna niet lopen. Elke keer als ik op sta dan voel ik de druk van onderen van de kindjes...pppfff. Een kindje is 2 weken geleden nog gedraaid. Ligt nu in hoofdligging (net als de ander). Linda ik heb de hele zwangerschap 1 kindje veeeel meer gevoeld dan het ander kindje. Nu sinds 2 weken voel ik het ander kindje veel meer. Dat scheelt echt veel. Maar ik ben er ook niet altijd gerust op hoor. Dan lig ik het ene kindje echt te porren en moet hij/zij reageren. Heel herkenbaar xxx Nikkie
Bjarne draaide nog tot 39 weken... Inderdaad geen lekker gevoel. En hoe hij het voor elkaar kreeg.... Hij was idd ook het bovenste kindje. Mette heeft vanaf het begin (20 wk echo) met koppie beneden gelegen. Linda, ik voelde Mette ook veel minder. In het begin dan. Haar placenta lag ook aan de voorkant, die van Bjarne achter. En, als ik nu kijk naar ze, is Bjarne ook lichamelijk actiever dan Mette. Op het laatst was het trouwens andersom, toen werd Mette actiever. Bjarne vond het volgens mij ook niet meer zo fijn toen.
BLUBJE, nogmaals veel succes! Fijn dat ze 2 weken ouder geschat zijn, dat scheelt toch weer! Nikkie, erg herkenbaar, dat niet meer kunnen bewegen en overal pijn hebben.. Ik hoop voor jou dat ze snel komen! (Hoopte ik toen ook... )
@all: gelukkig, jullie herkennen dus dat wel van het ene kindje meer voelen, ben idd benieuwd of ik dat straks terug ga zien in de kindjes . Gisteren was de kleine meid ineens heel veel aanwezig trouwens, volgens mij was ze gedraaid en voel ik het minder als ze met de voetjes naar beneden ligt. Als ze trouwens tegelijk draaien, wow, dat is echt een minder gevoel inmiddels, ze dijen nu ook wat uit naar de zijkant dus soms heeft m'n buik een hele gekke vorm. @Nikkie veel sterkte met de hele zware laatste loodjes!!! @Blubje, ik duim heel hard voor jou en de kleintjes!!! @Boba:, ik duim ook voor jou!!! Hier wordt het zwaar. Gisteren voor mijn werk drie uur op pad geweest en sindsdien veel pijn aan mijn schaambeen en bekken. Het buiten de deur werk ga ik nu echt overdragen dus, lopen gaat gewoon zoooooo slecht, ik kan geen uurtje naar de stad. In huis en op kantoor gaat het nog best. Autorijden worden ook vervelend met die buik en ik moet elke dag bijna een uur heen en terug. Ok genoeg geklaag maar ik probeer wel echt rustig aan te doen. Tel in ieder geval de dagen dat ik nog moet werken af, nog tot einde van het jaar........
@Blubje; Heel veel sterkte meid! Voor wat het waard is; we denken hier allemaal aan je en leven met je mee. Hou ze nog even binnen die kleintjes! @Boba; Ook jij heel veel sterkte! En alle zwangere meiden die het ook kunnen gebruiken; hou je taai!!
Hoi Meiden Ben weer terug uit het ziekenhuis. De kleintjes zijn stabiel...situatie is niet verbeterd, maar ook niet verslechterd. Verder was de uitslag van het bloedonderzoek gelukkig in orde...pfft...tenminste iets wat goed gaat. A.s. vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een afspraak met de gynaecoloog en ik moet dan voor de zekerheid spullen meenemen want waarschijnlijk moet ik dan gelijk blijven. Ik weet niet of ik in het ziekenhuis de mogenlijk heb om te internetten....waarschijnlijk niet of niet zoveel. Dus als jullie willen weten hoe het met mij gaat kunnen jullie het beste onze web-site in de gaten houden. mijn mannetje en zus zullen die een beetje bij gaan houden. De 3D echo moeten we dus helaas afzeggen...maar tja..het is niet anders...de gezondheid van de mannetjes gaat natuurlijk voor. Oh ja...onze site D&D Twins @ Blubje veel sterkte...fijn dat je kindjes 2 weken ouder geschat zijn
Veel sterkte Boba! De situatie is iig niet verslechterd en bloedonderzoek is goed... Ik zal je site in de gaten blijven houden. Net ff gekeken (heel kort), maar mooie site! Vrijdag ook veel geluk en ik hoop dat ukkie en pukkie zo lang mogelijk goed in je buik blijven!
Blubje, jij ook heel veel sterkte en dat ook jouw kleintjes nog ff bij je blijven in de buik. Fijn dat je kindjes 2 weken ouder geschat zijn!
Boba en Blubje, ik lees net jullie verhaal.....Heel veel sterkte allebei. Wat moeilijk zeg, ik zal voor jullie allebei gaan duimen! Dikke knuffel!
Zwanger: Nikkie80 - uitgerekend 4-01-2010. Eleni - uitgerekend 26-01-2010 - 2 jongens Blubje - uitgerekende 8-02-2010 Luca79 - uitgerekend 11-02-2010 Marye - uitgerekend 16-03-2010 - jongen en meisje Minke - uitgerekend 16-03-2010 - jongen en meisje (al moeder van 2 zoons '07 en '03) Boba80 - uitgerekend 21-03-2010 - 2 jongens Funnyme - uitgerekend 23-03-2010 Lindavnr - uitgerekend 23-03-2010 - 2 jongens Linda - uitgerekend 25-03-2010 - jongen en meisje Habibas (Rianne)- uitgerekend 16-04-2010 Joss - uitgerekend 18-04-2010 Sylvia009 - uitgerekend 06-06-2010 (ook moeder van Mathijs, 2008) Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan en Luuk - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Essie - Bevallen datum - aantal weken - Fay en Isis - gewicht & evt lengte. Sette - Bevallen datum - 36 weken - Sven en Stijn - gewicht & evt lengte Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Diana1980 - Bevallen 15-06-2009 - 38+1 (natuurlijke bevalling) - twee jongens - 2460 en 2945 gram. (ook moeder van een dochter) Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - 39+6 (vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) - Mette en Bjarne - 2965 en 2765 gram (ook moeder van Sverre, geboren 11-07-07) Okki - Bevallen 30-10-2009 - Berend en Thirza (ook moeder van K.) Jeetje - Bevallen 20-11-2009 - 39+0 - ( vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) -Thijs en Daan - 2940 en 2920 gram (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Volgens mij heb ik de meest recente gevonden. Ik probeer straks nog even te schrijven.
Even een keer de tijd om wat te schrijven...... Het is hier erg druk. We genieten ontzettend van Thijs en Daan en ook Bas is nog steeds erg lief voor zijn kleine broertjes. Alleen de borstvoeding wil nog niet goed op gang komen en dat vergt erg veel tijd. Thijs en Daan happen beiden wel heel goed aan maar na een paar slokken vallen ze in slaap. Om het goed op gang te krijgen moet ik ze om de twee uur voeden maar waarschijnlijk drinken ze niet krachtig genoeg om het goed op gang te krijgen. We moeten ze dus nog steeds bijvoeden en ik moet tussendoor eigenlijk ook nog kolven. In 2 uur tijd dus 2 kindjes voeden (dat lukt gelukkig wel tegelijkertijd dus dat scheelt dan weer tijd), dan bijvoeden en vervolgens kolven en dan dus eigenlijk weer overnieuw beginnen, dat lukt gewoon niet en het is zo uitputtend voor mij wat natuurlijk ook niet ten goede komt van de produktie. We hebben nu maar besloten dat voorlopig een combi van BV en KV ook goed is. Het gaat anders echt ten koste van het genieten van Thijs en Daan en Bas schiet er ook bij in wat natuurlijk allemaal niet de bedoeling is. Hoewel de vermoeidheid erg toeslaat en uiteraard ook hier daardoor de bekende strubbelingen spelen beseffen we ons nog steeds heel goed dat we ontzettend veel geluk hebben gehad met hoe mijn zwangerschap en bevalling is verlopen. Zeker als je de verhalen van Boba en Blubje leest. We weten trouwens nog steeds niet of ze nou 1 of 2 eiig zijn. Tijdens de zwangerschap ging de gyn ervan uit dat ze 1 eiig zijn maar we beginnen nu toch wel wat verschillen te zien tussen hun. We denken eigenlijk 2 eiig, tijdens de bevalling kwam er 1 grote placenta uit, maar dat kunnen ook nog 2 aan elkaar gegroeide placenta's zijn. Tot zover even deze update, nu kolven en naar bed.