Hoi meiden hier een berichtje vanuit het ziekenhuis. Gelukkig zit er hier een hotspot dus heeft manlief m'n laptop meegenomen en kan ik lekker internetten. Gisteren en vandaag heb ik aan het CTG gelegen en beide kereltjes doen het nog prima. Zolang het CTG goed is gaan ze niet ingrijpen (lees: spoedkeizersnede). Vanmiddag hebben manlief en ik een gesprek met de kinderarts die ons vast komt vertellen wat we allemaal kunnen gaan verwachten als onze jongens geboren gaan worden. Ook komt vanmiddag een lactatiekundige bij me langs om wat info te geven over borst en flesvoeding bij tweelingen. De gynaecoloog is ook nog langs geweest en was blij om te zien dat ik er een stuk geruster op ben. Hij heeft goede hoop dat ik hier gewoon een poos kan blijven liggen. En benadrukte nog even dat beide knullen wel een goede conditie hadden en nogmaals dat ik in de gunstigste groep viel (van de 3 verschillende groepen waar ze enequel placenta sharing in indelen). Ik krijg nu dagelijks een CTG en verder krijg ik morgen waarschijnlijk te horen hoe ze het met de echo's willen gaan doen. Ik lig hier op een 2-persoonskamer...bij het raam en uitzicht over de stad (vooral in het donker erg mooi met alle lichtjes) en heb een gezellige kamergenote die ook hoopt hier nog een poosje te blijven. ik heb er alle vertrouwen in dat ik m'n tijd hier wel ga doorkomen. Morgen middag komt Jan Smit hier in het ziekenhuis om het eerste lichtje aan te steken van het project lichtjes voor Sophia. En vandaag is er ook van alles te beleven in de hal (toch wel een voordeel dat je in een kinderziekenhuis ligt). Ik zal snel weer wat van me laten horen. @ MC Lover...gefeliciteerd met je zwangerschap @ Blubje...hoop dat het bij jou ook goed gaat.
Nikkie wat superspannend allemaal hè. Die stomme bevalling zou er niet bij moeten horen, haha! Boba, wat superfijn om te horen dat je meer vertrouwen hebt gekregen. Artsen kunnen zo veel met te vroeg geboren kindjes, dat is echt ongelooflijk. Over al die voorlichtingen: wij hebben ze toen ook allemaal gehad, inclusief rondleiding op de NICU en een oefensessie met popjes van 1000 gram, maar toch kan niks je voorbereiden op de realiteit. Ik denk dat de artsen bij ons bewust de ernst van de situatie niet hebben laten weten. Ik kreeg nl. 3 keer per dag een CTG en mocht er op het laatst wel 1 per dag missen, maar moest er absoluut twee. Ook toen ik 's nachts beroerd werd, werd ik direct aangesloten en kreeg ik de volgende dag een extra Dopler-echo. Dat van die gradaties in unequal sharing: hoe scoren ze dat? Weet jij dat? Gaaf dat je je laptop lekker kunt blijven gebruiken. Ik heb daar echt heel veel aan gehad. Blubje, ook heel veel sterkte voor jou. Ik duim nog steeds dat de guppies lekker warm binnen blijven.
Rustig hier, bij mij ook weinig bijzonders, ik (of de kindjes) groeien volgens mij als kool (gezien de weegschaal en mijn buik) vrijdag eindelijk weer een echo dus ik ben benieuwd maar voor het eerst nu niet zenuwachtig, ook wel eens lekker. alles wordt nu wel echt zwaar (lopen, zitten, slapen jullie kennen het) dus ik kijk uit naar de vakantie en mijn 'verlof' daarna. Nog twee weken werken, HEERLIJK !!! Thuis gaat het toch allemaal veel fijner, zowieso qua kleding alleen al, en je kan gewoon gaan zitten of liggen als je daar zin in hebt.
@ linda: oh haha dacht dat we samen echo hadden morgen, maar jij hebt vrijdag je echo Hoeveel ben je ondertussen aangekomen eigenlijk? Ik zit nu op 6.5 kilo, zal dit weekend al wel weer 7 zijn.. zucht. hihi. Verder heb ik ook weinig bijzonders te melden eigenlijk
Dag meiden, @Boba, fijn dat je weer wat beter nieuws hebt en dat het goed met je jongens gaat. Duimduimduim vanuit hier. @Nikkie, aftellen geblazen meid! Succes! @Linda en lindavnr (handig die namen van jullie ) Heel herkenbaar wat jullie meemaken en voelen. Ik heb vandaag weer een echo gehad en het was weer super om te zien. De een paktje met haar handje haar voetje vast en de ander de duim in de mond. Is het niet wonderlijk?! Alles was helemaal goed. Met mijn bekken gaat het wel wat beter gelukkig, dus ben weer wat mobieler. Maagzuur is nu mijn grootste vijand, maar gelukkig helpen de middeltjes prima. pas 6 kilo aangekomen in 25 weken??! Netjes hoor. Ik al bijna 10 kilo in 22 weken......oeps......maar de gyn vond het keurig, dus dat geloof ik dan maar. Vandaag voor het eerst echt flink geshopt bij de sale van Prenatal Zijn jullie al flink aan het shoppen en klussen? KUS
hoe ze het precies scoren weet ik niet, maar het had te maken met de bloedsomloop van het kindje zelf. En die is bij ons goed... Hierdoor is de kans ook groter dat ze het langer volhouden. Tegen mij is ook gezegd dat zodra ik het niet vertrouw of de kindjes al even niet voel ik een extra CTG krijg. De echo's doen ze 1 keer per week (elke vrijdag) maar ook al zien ze op de echo dat de doorbloeding van de navelstreng afneemt en de kleintjes het toch nog goed op het CTG doen blijven ze nog even in m'n buik. Zal dan wel vaker CTG's krijgen....en nog meer in de gaten gehouden worden...maar pas wanneer het CTG gaat afwijken grijpen ze in. Ze geven de boy's dus zo lang als mogenlijk de kans. het gesprek met de kinderarts heeft nog niet plaats gevonden gevonden omdat er steeds spoedgevallen tussen kwamen. Hopenlijk gaat het morgen wel door. Wel hebben we al een arts/onderzoeker aan ons bed gehad om te vragen of we mee wilde doen aan een aantal onderzoeken. Wij hebben nu toestemming gegeven voor 2 onderzoeken...een waarbij ze als proef na de geboorte (onder de 32 weken) gelijk extra zuurstof toegedient krijgen (wat wel bewaakt wordt) om te kijken of dit nog betere verwachtingen geeft en een eentje over de voeding van prematuurtjes...ze gaan onderzoeken of extra vet toedienen ook winst geeft. Beide onderzoeken zijn niet belastend voor de kinderen....en ook niet belastend (ze hoeven dus niet extra geprikt te worden o.i.d.) Wel krijgen ze een extra uitgebreide gehoortest...iets wat ik eigenlijk alleen maar prettig vind.
ik denk aan je boba!!! habibas: fijn dat alles goed was met de kleintjes! kg: ik inmiddels vanmorgen precies 9 kilo en ben morgen 25 weken dus Lindavnr en habibas, gemiddeld gaan we gelijk op
Goedemorgen! Gisteren bij de gyn geweest. Mijn suiker is nu 4,9 (na ontbijt) dus erg goed gelukkig. Ook doen de kindjes het goed! 1 kindje weegt nu 2500 gram en het ander kindje weegt ruim 2800 gram. Die van 2500 gram loopt dus 1 weekje achter, maar voor een tweeling mogen we niet klagen! Ook het vocht in het niertje is gelijk gebleven, wat dus goed nieuws is. Ze mogen wat vocht in de nieren hebben als het maar niet meer dan 1 cm wordt. Tis nu 0,6-0,7 mm. Dus nog mooi binnen de marges. Ook heb ik nog genoeg vruchtwater en ziet mijn placenta er goed uit. Volgende week donderdag weer controle. Ben het wel echt helemaal beu aan het worden. Het is nu zo zwaar met twee kindjes in mijn buik. Ben ook 21 kg aangekomen, maar dat boeit me niet. Als de kindjes maar gezond zijn! Boba: hoe gaat het meis? Heb je nu wel al de kinderarts gesproken? Habibas: ja dat maagzuur, da is idd erg vervelend! Gebruik je er medicijnen voor? Fijn dat je meisjes het zo goed doen! Het blijft zo mooi he, die echo's! Helena, ja idd die stomme bevalling haha! Als we die nou gewoon even konden overslaan haha! Linda, hoe gaat het met jou meis? Heb je alles al op orde? x Nikkie
Wauw nikkie wat een mooi gewicht van de kleintjes, je mag trots zijn he, al zo ver, ik hoop dat ik je zo mag volgen!!! Hier kraamzorg net geweest, super relax over alles, ook niet pusherig qua borstvoeding, we gaan gewoon kijken hoe het gaat en anders een combi of helemaal FV. Oja en ik krijg er 16 uur bij.
hahah ik blijkbaar inmiddels ook 8 kilo aangekomen. vanmorgen echo gehad en alles weer prima joehoe!! Over 2 weekjes weer terug. Boba, fijn dat je een update gegeven hebt altijd blij even iets van je te horen dat het goed gaat met de kleintjes! habibas: fijn dat alles goed gaat! Nikki: ook jij weer alles goed, fijn! Geloof dat het nu wel steeds zwaarder aan het worden is...al kan ik me het nog niet helemaal voorstellen omdat het nu allemaal zo goed gaat.. ben wel benieuwd hoe ik over 1-2 maanden anders piep haha
@Boba: fijn dat ze het nog steeds goed doen. We hopen dat dat nog heel lang zo blijft! @Nikkie: jeetje al 5 en 5.5 pond! Echt superkeurig. Wees er maar trots op, dat hebben ze aan jou te danken! Ik bestrijd mijn maagzuur met antagel, dat werkt echt als een tierelier. Erg blij mee! @Lindavnr: super dat de echo weer goed was! Ik moet ook weer over 2 weken, vlak voor kerst. @Linda: extra kraamzorg lijkt me wel heel fijn. Ik zag in mijn verzekering dat ik daar ook recht op heb, dus maar eens vragen als ze over paar weekjes aankloppen. Hier verder weinig nieuws, behalve dan dat mijn vriend de meisjes nu ook kan voelen schoppen en stompen, dus das wel super voor hem!
Hoi meiden, Alles was weer super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wauw ik blijf het bijzonder vinden om elke keer weer met zoveel goed nieuws het zkh uit te lopen. Ze liggen wel nu beide in ene stuit maar ze kunnen nog een tijd draaien. Bloeddruk was 140/85 moet natuurlijk niet hoger worden, mijn hartkloppigen hebben er niks mee te maken maar de arts schreef het wel op. Hij adviseerde nogmaals om snel te stoppen met werken maar dat is dus ook geregeld . Oja en mijn hard buiken waren zeker een teken van rustig aan doen maar hoort er gewoon bij, ze groeien nu zo ontzettend hard dus die baarmoeder heeft veel te verduren. Dus daarna helemaal happy een kerstboom gekocht en nu weekend . Oja ze wogen beide tussen de 750-800 gram.
Gefeliciteerd Linda met dit goede nieuws! Heerlijk om zo het weekend in te gaan. Wij gaan morgen ook een kerstboom kopen en 2 maxicosi's Een heel fijn weekend dan maar, ook voor de rest natuurlijk!
@ Boba, erg fijn dat je ons zo op de hoogte kunt houden! Ik reageer misschien niet steeds, is wegens tijdgebrek, maar ik kijk wel elke dag even of er nog nieuws van je is. Ben benieuwd hoe gisteren je echo gegaan is trouwens.... @ Blubje, hoe is het nu met jou? @ Nikkie, sorry voor de late reactie. Ik voedde ze inderdaad allebei tegelijk. Ik legde dan het voedingskussen om me heen en legde ze allebei daarop, op hun zei met hun lijfje naar achter, ook om mij heen zeg maar. Volgens mij heet het de rugby houding. Ik doe dat nu zo min mogelijk meer want je kunt ze niet echt goed stimuleren en in de gaten houden of ze nog goed drinken, misschien lukt het later wel weer om ze tegelijk te voeden maar voorlopig dus apart van elkaar. Wil je eigenlijk ook BV gaan geven? @ de rest, veel mensen net weer een echo gehad begrijp ik, fijn dat het allemaal goed gaat!
Update Blubje: Blubje is weer thuis sinds maandag middag. Het rommelt nog wel steeds, maar ze vinden het denk ik nog wel fijn bij mama. Volgende week zal Blubje zelf weer reageren.
Hier weer even een korte up-date Echo was gisteren goed (niet verslechterd) Volgende week gaan ze ook weer naar de groei kijken...nu alleen naar het vruchtwater, maag+blaasvulling, navelstrengdoorbloeding en bij ukkie ook naar de doorbloeding van de hersentjes. vanochtend ook een goed CTG gehad en nu ben ik lekker een dagje thuis. Morgen ochtend weer terug naar he ziekenhuis. M'n buik is wel flink gegroeid de afgelopen week, zal morgen m'n foto-toestel meenemen en foto's maken. Ben alleen nog steeds niets aangekomen...zit nu op 67 kg terwijl ik voor m'n zwangerschap 68 kg woog. Nou ja...hoef ik straks na de keizersnede (natuurlijk bevallen durven ze zo goed als zeker niet aan omdat ze Ukkie de stress van de bevalling niet aan willen doen...ook niet als die het toch tot een week of 37 vol blijft houden) niet te gaan lijnen.
Goedemorgen allemaal, Blubje, fijn dat je weer thuis bent! Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je de kleintjes nogeen tijdje bij je mag houden. Boba; lekker even een dagje gewoon thuis. Hoe voel jij je? Fijn dat de echo en CTG goed waren! Ook voor jou hoop ik dat het zo goed door mag gaan! Jeetje, twee tegelijk? Ik probeer het me voor te stellen, maar dat lukt me nog niet echt haha! Ik ga FV geven. Heb een borstverkleining gedaan en weet niet eens of het kan. Maar ik wil het ook niet. Ben je veel tijd kwijt met voeden. Hoeveel voedingen krijgen ze nu per dag? Lindavnr; fijn dat je echo weer goed was! Habibas; ennuh mooie kerstboom en maxi-cosi gekocht? Altijd leuk om te kopen he?! Linda; jij ook een goede echo, super! Geniet er van meis! Hier veel last van buikkrampen onderin en soms in mijn hele buik. Ben ook ontzettend winderig.....iemand ook last van (gehad)? Verder ben ik het nog steeds beu.....laat ze maar komen! Strakkies boom halen en optuigen....nou ja dirigeren en toekijken haha! xx Nikkie