Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik heb morgen werkoverleg dus dan kan ik het navragen voor je

2. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    uhh in het kraambed? hihi, da's dan voor jezelf, of wat?
    Waarom mag je dan geen gewone electrische kruik gebruiken? Als dat al nodig is dan....?
    Heb je tijdens je kraambed dan een kruik/belleywarmer voor jezelf nodig?

hahah ik voel me af en toe echt dom zeg :D ;):(

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Zo noemen wij op het werk de kraamweek. Maar ik bedoelde dus dat dat de enige electrische kruik is die je in je kraamweek mag gebruiken. Voor de baby dus. Dat is een goedgekeurde kruik geloof ik. Zijn allerlei protocollen voor welke kruik je mag gebruiken en die moeten we opvolgen.
    Maar die van de hema bestaat nog niet zo lang, dus ik zal het eens navragen.

4. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    van de hema? nja haha die is uitverkocht en hebben ze ook niet in de winkel bij ons, dus zal wel een andere worden ;)

Maar die bellywarmer is dus eigenlijk nog beter (en goedkoper) ?
    hmm haha

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Wij werken sowieso met de belly warmer en dan de gewone kruik (die ijzeren) die van de hema zou ik moeten navragen, maar ik geloof het niet. Kersenpitzak mag ook niet. Of zo'n rubberen zak, ook niet.

6. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Neem aan die electrische van de hema ook; waarom zou die evt. niet mogen? Is toch gewoon al elke andere electrische kruik?

nja, ik kijk dan nog even maar gok dat het dan die belly warmer wordt?

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik ga het morgen even voor je navragen.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Even snel, het nog niet alles bijgelezen..

Lindavnr: die voeding uit de gratis babydozen etc is bijna allemaal (waarschijnlijk alles zelfs) opvolgmelk. Voor zuigelingenvoeding mag namelijk geen reclame worden gemaakt. Dus ik zou voor de zekerheid toch maar een pak voeding in huis halen.. (al ben je ws toch eerst in het ziekenhuis waar ook een 24-uurs apotheek is waar je van alles kunt kopen maar je weet het nooit..!)

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier trouwens gewoon kraanwater gebruikt, niet gekookt ofzo. Bij Sverre 'moest' dat nog wel, nu niet meer. Maar let even op de bereidingswijze die op het pak staat! Friso extra en comfort moet je bijvoorbeeld met half kokend water aanmaken, schudden en dan aanvullen met koud water; onze kraamhulp had het er over dat je de standaard juist beter niet kon schudden maar moest roeren.

Wij hebben 4 kruiken en ze eigenlijk ook wel alle 4 gebruikt; het zijn natuurlijk (eind) septemberkindjes en ze hadden die extra warmte wel nodig. We gebruikten ze ook om de bedjes voor te verwarmen.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Bijlezen gaat me niet meer lukken vrees ik.. Ben ziekjes en kom op de een of andere manier niet toe aan tijd voor mezelf. :(

Succes en sterkte voor alle zwangeren die het zat zijn! En voor iedereen die het moeilijker heeft een dikke knuffel (boba, blubje).

11. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ kar: oh oke! :) Dank je voor de tip.
    Dan moet ik dus nog even bekijken welk merk.. hihi, d'r is veel te veel keuze!
    heeft iemand hier die hypoallergene melk gegeven?

Beterschap!!

12. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Mijn kraamzorg zei dat ik in principe eerst gewone voeding kon kopen ipv hypoallergeen, ik vroeg het omdat mijn man en ik wel allergieen hebben maar gene koemelkallergie. Ik haal dus friso of nutrilon 1 pak, heb binnenkort nog ene info-avond in het zkh misschien dat ik daar ook even info vraag welk merk.

13. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Aah oke, dankje! :)

Wij hebben beide niet echt last van allergieën. (Ik helemaal niet, en Arno maar heeelll af en toe)
    Dus denk dat wij ook gewoon de normale melk zullen gaan geven.

14. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Fanny, ik heb inderdaad wel vaker commentaar gehad op de kruiken in de wagen. Ik kan niet meer zeggen dan dat onze twee kleine krummels van toen respectievelijk 4,5 en 5,5 pond alleen maar baat hebben gehad bij een warme (lees met 38 graden-kraanwater uit de thermostaatkraan gevulde) kruik in de wandelwagenbak.
    Heb je nu de ultramarijn- shelter? Daar hebben wij er nu nog twee van liggen! Ik durf ze nog steeds niet te verkopen, haha! Wij ehbben ze gekregen als kraamkado van mijn ouders. Echt geweldig!

Zwangere dames, op zich werken die ijzeren kruiken ook prima hoor. Wij hebben ze altijd gebruikt en op zich ging het prima. Ze zijn ook een stuk goedkoper in de aanschaf.

Ik gebruik zelf thuis geen warm kraanwater meer voor de flesjes. Kost me veel te veel water, voordat het water hier beneden eens warm is.... Ik kook meestal water en dat vul ik af met koud.
    Wij hebben ook heel lang Comfort van Friso gebruikt, dus voor ons is het geen enkel probleem.

Over welke voeding aan te schaffen: ik heb geen ervaring met Nutrilon. Onze kinderen kregen in het ziekenhuis Friso Prematuur, dus voor ons was het logisch om over te stappen op Friso 1. Hypoallergeen is hier nooit ter sprake gekomen. Midas heeft totdat hij gecorrigeerd 6 maanden was Friso-pre gedronken en Lex Friso Comfort 1 vanwege het spugen wat hij in het begin veel deed. Voordeel van Friso vind ik dat je er voor een prikkie handige bussen bij kunt bestellen waar je de poederzakjes in kunt doen.

15. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    haha die bewaardingen heb ik stuk of 4 gekregen op de jong gezinnen beurs :p

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Helena, ik snap je heel goed met de kruiken, maar ik wilde toch even vertellen wat wij in de kraam ook aan ouders vertellen.

Voeding, wij hebben ze altijd nutrilon gegeven. Gewoon omdat ze dat in het zh ook kregen.

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb het toen ook nagevraagd bij de KA..hij vertelde dat de werking van hypo allergeen geeneens bewezen was. Maar als je allergieen hebt wordt het wel aangeraden voor de zekerheid Want het gaat niet om alleen koemelk allergie... Nutrilon of friso maakt denk ik niet zoveel uit

18. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag

Ja hier ook, ik wist niet dat er zelfs een onderzoek was geweest, maar ik had het zelf bedacht en ze hebben nergens last van!! Toen ze nog krampjes hadden wel nog gekookt water gebruikt, maar dat maakt geen verschil

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Wij hebben Sverre Friso hypoallergeen gegeven maar alleen omdat hij eerst borstvoeding heeft gehad (4 wk ofzo). En omdat ik als kind eczeem had en nu hooikoorts.

Bij de tweeling meteen Friso 1. En gelukkig bleken ze die in het ziekenhuis ook te krijgen, van die schattige miniflesjes. Die Sverre nu gebruikt voor zijn babypop en tuttel :D.
    Friso is goedkoper dan Nutrilon, en het beviel ons bij Sverre erg goed. Die bewaarbus hebben wij inderdaad ook, erg handig!

Nu zijn we overigens over op Kruidvat eigen merk. En dat gaat nu, na een weekje wennen, prima. Ik heb er wel mee gewacht tot de krampjesperiode zo goed als voorbij was -alleen Bjarne heeft nog heel af en toe last nu.

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmm dat uitkoken doen wij nog keurig elke dag, in de magnetron. Ik vroeg me van de week al af wanneer we daar bij Sverre eigenlijk mee gestopt zijn.. Ik was namelijk ook elke keer die flessen uitvoerig af.
    Ik kan dus toe met 1 keer per week uitkoken nu??

Share This Page