Dat is allemaal opvolgmelk, nummer 2. In het zkh gebruiken ze Nutrilon, wij in het begin ook, is gewoon heel goed. Ik had niks gekocht, ging er vanuit dat BV goed was. Toen ik door borstontsteking te weinig produceerde, heb ik m'n vriend naar de supermarkt gestuurd: binnen 10 min heb je het dan in huis!
Oh trouwens, ik zie nu een reclame voor de Easywalker hier op de pagina en ik bedenk me dat wij een oplossing hebben voor het 'probleem' van een tweeling en een peuter: Sverre staat voorop de wagen, en houdt zich vast aan de reiswiegjes! Hij rijdt dus achteruit mee op de wandelwagen! Hij heeft het zelf overigens uitgevonden omdat hij altijd overal op klimt...
Haha, goeie! Ze hebben trouwens bij de urban jungle daar nog een 3e zitje voor die je zegmaar bij de voetensteun erop schroeft. Zag het hier in de buurt! Zullen ze voor de easywalker ook wel hebben.
Goedemorgen allemaal, Kruiken; wij hebben die van de Hema zoals op de afbeelding paar blz terug staat afgebeeld. Het duurt wel 8 minuten voordat ze warm zijn en ik vind (heb ze eerst zelf uitgeprobeerd) dat ze niet lang warm blijven. In ieder geval niet zo lang als de andere kruiken. Ik vond het idee wel veiliger dan een gewone kruik. Voeding; wij hebben niks in huis gehaald. We wachten af wat ze in het ziekenhuis krijgen. Als ze het daar goed op doen, dan hebben we zo een pak gehaald. Hoe gaat het vandaag met Boba en Blubje? Morgen alweer 37 weken.......voor het ziekenhuis waren we gisteren al 37 weken. Gaat toch wel hard nu. Ben er ook helemaal klaar voor. Laat ze maar komen! xx Nikkie
Hoi Nikkie, Met blubje ( Brenda ) gaat het redelijk. Ben nu al een week thuis! Een nieu record haha. Heb wel weer harde buiken maar we wachten af... Eerst maar eens doozetten nu! blubje
Bedankt voor alle tips over voeding en kruiken! Lees alles aandachtig door, erg fijn!! nogmaals; dankje! (hihi en natuurlijk ook voor alle andere tips rondom baby-dingen )
Hallo allemaal, Jullie zijn lekker actief geweest de laatste 2 dagen..... Moest echt even bijlezen. Wel handig al die tips! ook al heb ik er niet om gevraagd, toch bedankt! @Boba en blubje, erg fijn te horen dat jullie het zo goed volhouden en ook jullie kleintjes!! @Nikkie, 37 weken alweer?! Ik zou ook denken, laat nu maar komen. Maar ja, je krijgt ze niet op commando helaas @Luca: snap wel dat je tegen een keizersnee op ziet. Misschien helpt het idd dat ze vaak zeggen dat alles achteraf meevalt..... En pas goed op jezelf he?! Dat je nog steeds aan het werk bent, ongelofelijk! @Linda en lindavnr: ik wil wel borstvoeding gaan proberen, maar of het allemaal gaat lukken.......pittig wordt het zeker, we zien het wel. Hier alles verder zijn gangetje. Vandaag 2 ledikantjes gekocht, dus de zolder raakt voller en voller. Kan niet wachten om de kinderkamer mooi te maken....nog 1 weekje werken en dan lekker 1.5 week vakantie. Fijne avond allemaal.
Luca, ik ben ook bevallen door een geplande keizersnede. Ik vond het alles meevallen. De ruggeprik voelde ik bijna niet. Na alle horrorverhalen die ik erover had gehoord vond ik hetg zo meevallen. En mij moesten ze 5 keer prikken voordat ze goed zaten (ik heb een kronkel in mijn ruggewervel). De operatie zelf ging ook prima. Wel heel raar, want je bent gewoon bij en ondertussen wordt er in je gesneden. Het herstel ging vrij snel en de napijn viel me ontzettend mee. Ik heb ook geluk gehad en geen enkele ontsteking of wat dan ook gehad. Het bijzondere is wel dat Berry, mijn man, de kindere geboren heeft zien worden. Hij heeft gezien hoe ze uit de baarmoeder gehaald werden. Hij zegt nu nog wel eens dat Midas soms dezelfde blik in zijn ogen heeft als toen hij geboren werd.
Hey Helena, dank voor je berichtje! Dat stelt me dan weer gerust . Hier ook een lichte kronkel in mijn ruggewervel. Ik hoop dat ze niet zo vaak hoeven te prikken. Hoe 'wakker' ben je tijdens de operatie en na de operatie? En hoe is die periode totdat je weer bij je ukkies kon zijn gegaan? Ze waren bij jou te vroeg geboren herinner ik me? Het stomme is dat ik vooral bang ben voor die periode nadat ze zijn geboren: de kleintjes worden gecontroleerd en hopelijk zijn ze groot en sterk genoeg inmiddels dan en meestal gaat de man mee en dan ben ik helemaal alleen met de wond... Klinkt misschien verschrikkelijk egoïstisch, maar echt, de tranen staan me nu al in de ogen bij de gedachte. Ik heb ook een verhaal gelezen van iemand die vertelde dat ze een ks had gehad onder narcose en toen ze wakker werd stonden er al een aantal mensen op de foto met de beeb terwijl zij haar kleintje nog moest ontmoeten. Die heeft dat als traumatisch ervaren en nog steeds. Brrr. Ik wil dan bij mijn kleintjes zijn. En vroeger had ik mijn moeder erbij laten zijn, maar dat gaat nu moeilijk omdat ze minder helder is doordat ze vroeg dementerend is. Dat brengt ook de nodige emoties met zich mee. Tja, en ik ben zwanger met de nodige hormonen... Ze zitten gewoon eerst veilig in mijn buik, en daarna blootgesteld aan die enge wereld. Misschien ben ik ook wel gewoon een controlfreak... Nou ja, einde ego. Ik ben ook al blij dat tot nu toe de zwangerschap goed verloopt. Dus ik mag niet klagen! En dan volgt er zo nog een berichtje!
En dan nog een: @Linda: Bij mij heeft de rechter altijd in stuit gelegen. De linker is na de 21e week gedraaid en voordat ik de 27 weken haalde. Het draaien zelf heb ik niet gemerkt, maar ik weet wel dat ik al minstens 2 of 3 weken voor die 27 weken echo merkte dat er regelmatig 2 hoofdjes bovenin mijn buik 'uitstaken'. Ik hoop dat ze voor jou nog draaien! Kan nog wel hoor! @Marye: fijn dat alles goed gaat met je kleintjes! Wow, dat jij nog een verhuizing in de planning had! Dat hebben wij gedaan voor het proberen zwanger te worden, en blij toe. Verhuizen en klussen vind ik toch wel een stuk zwaarder dan werken. Oh ja, en ben mijn werk nu actief aan het terugdringen en afbouwen. @Nikkie: hoe gaat het met je? Ik merk dat echt iedere week nu zwaarder wordt. Dus ik kijk niet uit naar die laatste weken hoor! Veel sterkte! @Lindavnr: wat zijn jij en linda toch goed bezig met informatie vergaren . Ik lees er graag over mee! Ben ook wel benieuwd naar die Hema kruiken zonder water. Oh, enne, ik zag dat je neigt naar flesvoeding? Wil je de borstvoeding niet meer proberen omdat het te lastig kan zijn? Ik ben ook prima groot geworden zonder borstvoeding Ik ga het zelf nog wel proberen. Maar nog geen teken van vocht uit mijn tepels hier! Hoe zit het nu eigenlijk met de aerosleep en waterkruiken. Ik las er een heel onderwerp over bij babyuitzet en dat sommige kraamverzorgers die niet willen? Funny, weet jij daar wat van? @Habibas: Fijn straks vakantie En de kinderkamer inrichten, leuk he Er was nog iets waar ik je over heb zien schrijven en waar ik nog op wilde reageren. Maar ben het vergeten met mijn zwangerschapsbrein Oh, Blubje en Boba: ik hoop dat jullie het goede nieuws van de laatste tijd kunnen blijven doorzetten!! Sterkte iig Ik denk dat dat het even weer was, al ben ik natuurlijk tig dingen vergeten
Luca: Het klussen en verhuizen gaat nog wel door maar ik denk in de kraamtijd... Ïk had het ook liever ervoor gedaan, maar er zit even van alles tegen... Echter klus ik helemaal niet. Ik pak alleen thuis af en toe vast een doos in. En ik ga mee naar de bouwmarkten om spulletjes uit te zoeken. Het enige waar ik van baal is dat ik mijn vriend bijna nooit meer zie omdat hij of moet werken of moet klussen. Linda en Lindavnr: Jullie denken echt overal aan. Echt wel heel handig zo kom ik ook steeds weer op nieuwe dingen Habibas: Lekker hoor vakantie! Nikkie: Voor jou zal het nu wel ongeveer klaar zijn. Spannend hoor! Bijna die kindjes in je armen. Ben benieuwd wanneer het gaat beginnen.
Hoi, ik wil even laten weten dat ik vanmorgen Boba heb ontmoet in het ziekenhuis. Het was leuk om elkaar zo even te zien. Ze ziet er goed uit, heeft een mooie buik en ze vertelde dat het goed gaat. Ze heeft pas (volgens mij zei ze gisteren, maar mijn geheugen laat me even in de steek) weer een echo gehad en daarop leek zelf verbetering te zien. Dus dat is mooi. De rest zal ze hier vast binnenkort zelf wel weer komen vertellen. @Luca; Het is inderdaad vreemd als je niet meteen bij je kindjes kunt zijn na hun geboorte. Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt. Niet teveel over nadenken dus. Op het moment zelf is het gewoon zo en kan het even niet anders. Ik heb een KS onder volledige narcose gehad en zag de jongens pas na een uur of 3. In de tussentijd was mijn vriend er al bij, maar de artsen waren nog zo met hen bezig dat we toch niet veel konden doen of zien. Het komt vast goed. Niet teveel piekeren hoor! Je kunt toch nooit helemaal voorspellen hoe het zal gaan...
Hallo allemaal @ Jipper...vond het echt leuk om je te zien en je hebt echt 2 prachtige jongens...geeft mij heel veel moed en hoop om te zien dat zelfs al worden m'n knullen op deze termijn worden geboren ze toch gezond kunnen opgroeien. En dank je voor je cadeautjes.....erg lief. @ Blubje...fijn om te lezen dat je alweer een week thuis bent. @ hier...alles gaat goed. CTG's lijken elke dag weer beter dan de dag ervoor. Vanochtend ook wel harde buik geregistreerd, maar zolang het er bij eentje blijft kon dit geen kwaad. Heb gelukkig nog geen onrustig (menstruatie-achtig) gevoel in m'n onderbuik of rug....zodra ik dit krijg of vaker harder buiken moet ik een extra CTG krijgen. Afgelopen vrijdag hadden we een echo en daarop was de navelstrengdoorbloeding zelfs iets verbeterd...een heel goed teken dus. A.s. vrijdag hebben we weer een echo en gaan ze de kleintjes ook weer helemaal opmeten...ben echt benieuwd hoe ze gegroeid zijn. vanmiddag gaan we als het lukt nog een kijkje nemen op de NICU (Neonatologie Intensive Care Unit) om ons vast een beetje voor te bereiden hoe het er daar uitziet. Verder moet ik echt zeggen dat ik m'n dagen hier goed doorkom. De verpleging is (over het algemeen) heel erg vriendelijk en ook met m'n kamergenote vermaak ik me prima... Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van het wel en wee hier.
Boba: Wat geweldig om te horen dat het zo god met jullie gaat. En dat er zelf verbetering te zien is, is natuurlijk helemaal super! Ik hoop echt dat het zo door blijft gaan. Ben benieuwd hoe ze zijn gegroeid. Je buurvrouw is dus ook wel gezellig? Heel veel succes nog daar!
Hoi meiden, Hier verdorie de hele nacht liggen piekeren over de overdracht van mijn werk (volg. woe laatste dag) zat er helemaal doorheen, gisteren een té lange dag en dat merk ik snachts direct want dan worden de kleintjes mega druk, ik dus midden in de nacht in de woonkamer voor de tv. Maakte me alweer druk over vandaag want ik heb weer hoofdpijn en je wil zo graag goed voor jezelf zorgen. En nu...... op mijn route meer dan 30 km file en sneeuw, heb met mijn leidinggevende gebeld en die zegt blijf maar thuis... tja nu werk ik dus een rustig dagje thuis (in zoverre ik hier ehct wat kan doen) en was dus al dat gepieker weer eens voor niets. Oja en voor nu goed nieuws: het jongetje is gedraaid, hopelijkl blijft ie goed liggen! En ik ben 26 weken .
Let it snow, let it snow!!!! Was even benieuwd wie er allemaal ingesneeuwd zijn!!! Linda lees is al... Hier ligt om precies te zijn...... NIETS!!!! Leek me net even zo leuk. Even wat anders dan regen. Verder ben ik nog steeds thuis!!!! Liefs Brenda
Boba, wat goed dat er zelfs wat verbetering was te zien, super! Blubje/brenda; jij ook nog thuis, heel goed! hou vol meiden! Ben vandaag op controle geweest. Had gisteren weer erge buikpijn. Nu wordt ik dinsdag ingeleid, als ik voor die tijd nog niet ben bevallen!!!! Vind het zooo super spannend allemaal! Ik had al 1 cm ontsluiting. Dus gaan ze mijn vliezen doorprikken en krijg ik een infuus met oxytocine(ofiets een weenstimulerend middel). Oooo ben helemaal hyper nu! Iemand ervaring met inleiden? Gaat het dan sneller?? xxx
Blubje: Fijn om te horen dat je nog steeds thuis bent, wel jammer dat er geen sneeuw ligt! Nikkie: Wat spannend! Over max. 5 dagen heb je dus jou kindjes in je armen. Echt super hoor, je hebt het al knap lang volgehouden