Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Nikkie GEFELICITEERD

@Boba houdt moed hoor! Je bent nu al 28 weken!!! IK had ook bedrust vanaf 26 weken en toen moest ik er rekening mee houden dat ze ieder moment konden komen! Maar mijn gevoel zei altijd anders namelijk rond de 34 a 35 weken...en met 35.5 geboren! Gezond en wel! Vertrouw op je eigen gevoel en blijf positief..natuurlijk is het niet leuk dat je alles uit handen moet geven...dit is mij ook allemaal ontnomen...
    Nieuw vooruitzicht is week 34! Go for it!

@Blubje...34 weken alweer goed hoor! Ze moeten nog ff blijven zitten!

Hier: Tjee meiden wat een tijd ben ik hier niet geweest!!! Druk natuurlijk...wachtwoord kwijt van het forum..dus hier en daar wel meegelezen maar niet kunnen reageren! :(
    Ik hoop dat alles ook goed gaat met de andere meiden..Margit bv...Kar, Karel en Jeetje en Noor volg ik op Hyves ;)

Hier gaat alles lekker! Zo trots! Bijna 7 maanden alweer! Steijn heeft sinds begin december zn eerste tand..en ik heb gelezen dat ze altijd met zn 2 komen..maar ik bespeur de 2e nog niet..alhoewel alle symptonen wel aanwezig zijn.
    Britt is echt een knuffeldier..en zo bewegelijk..als ze op dr buik ligt sparteld ze als een vis op het droge..en wil ze echt vooruit komen..denk dus dat zij snel zal gaan kruipen en Steijn..kan op zn buik natuurlijk..maar op zn rug vind ie wel prima!
    Ze zijn een beetje ziekig geweest..maar temp was niet hoger als 38.8...dus viel gelukkig mee.
    Britt huilerig van het ziek zijn..en mama mee huilen ;)...tja daar heeft ze veel aan dus.
    Waar ik wel even meezit en misschien dat de mama's mij daarmee kunnen adviseren is het groentehapje...die krijgen ze al een poos..maar wou vers proberen..pureren..maar dat gaat er niet in..Heb wel de tip gehad om het dan in stukje aan te bieden, ik ga dat morgen proberen. Iemand daar nog tips over..of ga ik te snel..en moet ik gewoon nog even bij potjes blijven?
    Fruit is wel vers..en dat is altijd smullen..overigens gaat daar ook wel eens wat liga doorheen..om het wat hartiger te maken.
    Ten tweede; wij geven nu altijd het groentehapje voordat wij gaan eten..is handiger. Maar...ik vraag me af hoe andere moeders dat doen...eten ze tegelijk mee? Wij hebben dit 1x geprobeerd..maar toen werd ons eten koud :(...en dat van hun ook al snel..was niet handig dus. Maar ik wil ze niet tekort doen..en ik vraag me dus af..hoe anderen dat doen..Tegelijk eten als gezinnetje is natuurlijk hartstikke gezellig..maar ik denk dus nu niet handig met een tweeling nu ze nog gevoerd moeten worden.
    En hoe zag jullie schema eruit met 6 a 7 maanden..Zit er namelijk overna te denken om de ochtendfles te vervangen door pap uit een bordje...maar ook dit kan denk niet tegelijk..dus om de beurt..
    En gaven jullie veel tussendoortjes..en diksapjes etc.

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ylaisa, hoi! vroeg me al af waar je was! :D
    De mama's zitten nu ook hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/176378-tweeling-mamas.html

Groentehapje van Sverre deden wij om ongeveer half 6, en dan rond 19:00 de laatste (pap)fles. Zelf aten we niet zo vroeg toen; vaak pas als hij in bed lag. Dus hij kreeg het hapje apart van ons. Soms gaven ze het ook op het KDV wel.
    Toen hij met de pot mee ging eten, rond een jaar, at hij tegelijkertijd met ons en gingen wij dus om zijn etenstijd eten. En dat doen we nu nog. :D Rond half 6/6 uur is etenstijd.

Pap uit een bordje heeft Sverre nooit lekker gevonden. Vies zelfs. :D 1 keer geprobeerd en daarna gewoon weer in de fles. 's Ochtends dus ook. Al weet ik dat niet helemaal zeker meer..
    Schema was volgens mij: rond 7:00 eerste (pap)fles, dan tegen half 10 fruit, tegen 11 uur fles, slapen, beetje drinken soms, fles, groentehapje, fles. En tussendoor nog wel slapen hoor.
    Toen Sverre eenmaal brood ging eten, rond 8 mnd, gingen we op den duur de 'lunch'fles vervangen door een boterham.

Pfff ik ben het meeste vergeten merk ik nu ik het opschrijf! :D :D
    Maar kom bij de mama's nog eens vragen, daar zijn er vast meer met tips!

3. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    WOW! Ook een paar dagen niet thuis geweest en 2 tweelingen geboren!! :$

@Nikki: van harte gefeliciteerd met Tygo en Sanne!! Inderdaad wel balen van de zware 24 uur die eindigden in een keizersnee. Nu goed herstellen en van je kids genieten, lekker thuis!

@Eleni: jij ook van harte met je 2 boys!

@Boba: 28 weken, ook een cruciale grens......Op naar die 34 weken! Je bent zo goed bezig met een kei van een instelling. Dan kunnen die uk en puk toch niet anders dan blijven zitten?!!

@Blubje: heerlijk die 34 weken, wat een geruststelling. Hou vol meid!

Poeh, zoveel zwangeren die in maart zijn uitgerekend?! Met mijn 16 april sta ik toch nog ver onderaan :D
    Mijn lief en ik hebben deze week vrij en hij heeft meer nesteldrang dan ik, dus hij is hard aan het klussen op de babykamer. Echt leuk om het allemaal te bedenken en dingen te kopen.

Mijn meiden zijn trouwens ook volledig gedraaid, allebei! De rechter nu goed en de linker in stuit. Maar ja, dat zal wsl nog wel vaker gebeuren......Zolang 1 van de 2 maar met het koppie naar beneden ligt.....

Kersverse moeder, geniet ervan. Medezwangeren, sterkte met de dikke buiken en alle kwaaltjes!

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Meiden, ik blijf het linker kindje (meisje) weinig voelen, op zich wel elke dag, ik maak me niet echt druk om dat ik wel diep van binnen beweging voel zeg maar maar niet dat echte schoppen van het jongetje. Sorry even klagen, waarom blijf je toch zo onzeker he! Ik hoorde van een andere tweelingzwangere (op een verjaardag vorige week) dat je darmen vooral links gaan zitten en dat je misschien daarom dat kindje minder voelt. Hebben jullie daarvan gehoord?

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha linda,
    Ik heb hetzelfde, maar dan met het rechterkindje.
    Links voel ik super goed en heb ik regelmatig bobbels van die echt mn buik uit schieten..en voel ik ook heel goed liggen.
    Ik voel juist rechts bijna niets, af en toe een klein schopje maar lang niet te vergelijken mt links. Maar rechtsvoor ligt mijn placenta, dus vandaar..
    Over darmen weet ik niet, eigenlijk nooit iets van gehoord.
    Tis niet gek dat je je zorgen maakt, maar van de andere kant; je voelt links al zolang veel minder, en elke echo gaat het super goed :)
    Dus niet teveel zorgen maken hoor meis!!

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Nooit van gehoord, maar ik voel onze jongen (links) ook veel minder. Alleen af en toe zo'n grote bult omdat hij met zijn rug lekker tegen mijn buik aanduwt, maar schopjes veeel minder. Terwijl ik onze dochter echt heel veel voel schoppen, draaien en keren.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik voelde Mette ook altijd veel minder -ze lag rechts en was baby 1 ;)- haar placenta lag ook aan de voorkant. Maar als je maar een paar keer per dag iets voelt is het al goed. Op het laatst was zij trouwens de beweeglijkste. En zat Bjarne haar duidelijk enorm in de weg. :D :D
    Maar als je je zorgen maakt, gewoon bellen en een echo vragen!!

Wat fijn trouwens dat zoveel al de cruciale 28 wk grens bereikt hebben! :) :)

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik voelde Sofia (nr2) ook veel beter als romy, maar dat kwam omdat ze in stuit lag en erg lag te drukken tegen mijn ribben :)
    Als je twijfelt idd altijd even bellen hoor!

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    meiden, ben ff niet geweest, SORRY~!
    Had het gewoon effe druk, letterlijk en figuurlijk, stuk verwerking ook nog, en dan de feestdagen.
    Heb wel aan jullie gedacht hoor en zal er vanaf nu weer wat vaker zijn!

Boba: goede berichten!! Fijn!

Luca: hoe is het met jou nu?? En met je moeder??

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Nikkie: van harte gefeliciteerd met Tygo en Sanne!!!
    Hoop dat je snel een beetje opknapt!!

Eleni: van harte gefeliciteerd met jullie mannetjes! Mooie gewichten zeg!!!

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Blubje: yes gaat goed joh!!!

Lindavnr/Linda/Marije: al (bijna) de 28 weken gehaald!!!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Leuk dat je er weer bent! :)
    Dat zijn zware dagen hè, de feestdagen.. dat blijft gewoon rot..

@ hier Inderdaad 28 weken vandaag! :D:D:D

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Noor,

Fijn om weer een berichtje te zien :). Het gaat hier met de zwangerschap alsnog voorspoedig. Wel bemerk ik een toename in de hoeveelheid en sterkte van harde buiken, en meer 'ongipijn' bij mijn baarmoedermond. Dus ben soms een beetje bang dat 'alles gaat beginnen'.
    Al zou dat ook een opluchting zijn want dan kan ik iig die bekkenpijn kwijt raken en niet letterlijk ieder kwartier wakker worden en moeten draaien ;)
    Maar ik hou ze liever nog even binnen!

Met mijn moeder gaat het langzaam steeds slechter. Iedere vorm van organisatie is weg. Wel kan ze zich nog richten op de dingen die ze altijd al het belangrijkste vond: een op een gesprekken, lieve dingen zeggen, haar hondje verzorgen etc.
    Dat is heel belangrijk voor me, maar je weet verder ook hoe het voelt als je iemand langzaam ziet verdwijnen. Veel verdriet dus ook, en ik heb mijn emoties met al die hormonen zo goed onder controle ;).

Hoe gaat het met jou? Ik weet dat tijdens het proces al een gedeelte van het verdriet moet worden verwerkt, maar daarna natuurlijk ook en waarschijnlijk net zo hard. Ik hoop dat het goed met je gaat.
    En hoe is het verder met je en met jouw kindjes?

@Linda: ik voelde tot voor kort kindje links (voorliggende placenta en de kleinste van de twee) een stuk minder goed dan kindje rechts. Nou maakt hij dat de laatste nachten wel goed. Constant aan het wringelen, vooral als kindje rechts op hem ligt. Dat vindt hij maar niks ;)
    Ik heb me er eigenlijk nooit zorgen over gemaakt, zolang ik hem maar een paar keer per dag voelde. Maar als je je zorgen maakt: liever een keer teveel bellen dan te weinig.
    Over die darmen aan de linker kant: klopt bij mij iig wel. Ik voel het heel duidelijk als ik buikpijn heb. Heb ik altijd een raar iets gevonden, hoe anders die buik nu is ingedeeld.

Morgen de 34 weken echo. Laatste groeiecho. En dan afwachten of ik de geplande ks haal of eerder weeën/vruchtwaterverlies heb.

Blubje en Boba: zet het goede nieuws verder in 2010 :)

En alle meiden die op of tegen die 28 weken grens zitten: fijn, dat is toch weer een belangrijke mijlpaal! :)

Alvast fijne wensen voor 2010 iedereen! (Voor als ik hier niet terug ben voor de 1e)

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Fijn dat jullie dat ook hebben, tja het zijn natuurlijk ook twee verschillende kindjes. Het typische is dat altijd als ik echt een beetje bezorgd begin te raken, de kleine meide het de dag erna goed maakt door veel te bewegen, dus ik heb haar vandaag heerlijk gevoeld.

Gefeliciteerd lindavnr met de 28 weken, ik overmorgen :).

Vandaag weer wat ana de babykamer geklust, ik wacht met smart op de ledikantjes, hopelijk volgende week zoals het ernaar uitziet!

@Luca: ja voor jou wordt het nu ook echt spannend!!! Weet je waarom ze na morgen de kindjes niet meer meten? Wordt het gewicht dan ook ingeschat? Benieuwd wat de Gyn zegt over je óngipijn'. En heb je dan al echt een datum voor de ks staan?

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    goedemorgen dames.

Ik lees altijd mee en reageer niet zoveel sorry..maar er gebeurt op het moment ontzettend veel in mn leven......

Ik heb een korte vraag aan de mama's tot be.
    Ik ben nu 17 weken zwanger en het lijkt net of ik spierpijn heb in mn buik.... kennen jullie dat ook? het is gisteren begonnen

Verder voel ik ze nog niet echt soms denk ik dat ik ze voel maar ik twijfel nog hahahaha

alvast bedankt dames

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    silvia dat heb ik ook! Ik had het van de week ook ineens weer veel, ik denk dat het door het snelle groeien van je buik komt! Gaat verder alles goed? Het volen begon bij mij na de 18 weken dus het zal idd nu wel langzaam beginnen, leuk!

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Linda Thnx voor je snelle antwoord hahaha was al bang dat het door iets anders kwam.
    Buikje begint inderdaad heel snel nu mn navel komt er al bijna uit pfff dat was bij mn zoontje pas met een maand of 7 a 8 geloof ik.
    Ben nu al 4 kg aangekomen was voor mn zwangerschap al mijn oude zwangerkilo's net kwijt en zat mooi onder mijn begin gewicht lekkere 58 kilo en nu ging ik er vanmorgen op staan en woog dus eventjes 62.5 kg hihihihi....
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat het echt alleen de kindjes zijn want ik eet niet meer dan normaal... bij mijn zoontje's zwangerschap at ik s'morgens gewoon 2 italiaanse bollen gezond als ik net uit bed kwam en dan smiddags nog lekkers en dan sávonds volle bord eten en chippies en veel patat!!!!!
    Nu eet ik zeer weinig eigenlijk meestal pas tegen 1 uur het eerste en dan mn avondeten en chippies bj de tv meer niet.
    Hoop dat ik straks toch meer zin in eten ga krijgen want mn beebs hebben wel meer nodig denk ik.

Ik heb gezondigd 2e kerstdag:$ ik heb een ietsiepietsie klein stukje biefstuk op van de gourmetschotel:)
    zag er zooooooooooo lekker uit..... ik dacht die 2 cm aan vlees zal geen kwaad kunnen was ook niet rood meer maar ook niet helemaal door en door gaar... maar zooooooooooooooo lekker!!!!!!!!!!
    heeft er nog iemand meer gezondigd deze kerst????

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah ik heb 2 slokjes champagne gedronken ;)

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik lik de fles wijn af als er een druppel langs gaat na het inschenken haha. Ik heb van mijn moeder hele lekkere alcoholvrije wijn uit Duitsland gekregen, dat is echt net of je een wijntje drinkt, heerlijk! Alleen zonder hoofdpijn de andere dag ;).

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dag Dames!

Hihi, ik moest wel lachen om het zondigen. Hier hebben we (lees 'ik', mannetje gaat gewoon aangeschoten/dronken worden) alcohol vrije champagne.
    Met de kerst vertelde een arts mij nog dat de orgaantjes zodanig af zijn dat een glaasje alcohol echt geen kwaad kan met mijn termijn. Sterker nog, rode wijn is goed voor de doorbloeding.
    Ik heb een paar kleine slokjes genomen, maar oef, wat mis ik dat zeg!!
    Voordat ik ging proberen zwanger te worden, was ik een behoorlijk alcohol-feestbeest ;) :D

Gisteren heb ik de laatste groeiecho gehad. Het gaat goed met de ukjes. Ze doen geen schatting meer van het gewicht, maar de gyn. zei wel dat ze prima op eenling niveau doorgroeien en nu beide over de 2200 gram zijn. Dat voel ik ook wel aan het bewegen.
    Ook de doorbloeding van de placenta is goed en er is nog genoeg vruchtwater bij beide. Volgens het boekje dus en zelfs de groei gaat gelijk op.
    Mijn bloeddruk is ook binnen de marge.

De KS staat gepland, maar als ik eerder weeën krijg of mijn vruchtwater breekt, zullen ze niet meer remmen. Als het goed is hoeven de kindjes ook niet meer aan beademing als ze nu zouden worden geboren. De verwachting is dat de longetjes voldoende gerijpt zijn.

Nou, vannacht het nieuwe jaar in met goed nieuws dus! Nog even doorzetten met de klachten (slapen is zoooo bagger nu met de bekkenpijn, het moeizame draaien/ademen, maagzuur etc.). Straks op een stoeltje zitten buiten en kijken naar het vuurwerk. ;)

Ik wens jullie allemaal een heeeel gelukkig nieuwjaar met veel gezonde kindjes en gezonde mama's!!! :D:D:D

Deel Deze Pagina