Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    @cristel1986: k kan niet vergelijken met een eenling zwangerschap, maar ik had niet zo snel een buikje, k kon pas tegen de 9 weken een bobbeltje voelen, en toen merkte ik ook wel dat mn broeken strakker zaten....

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Mima meid, wat een plaatjes!
    Echt scheeeeetig! En wat een bos haar hebben ze allebei! Te lief! Ze lijken ook al zo flink! Hoe zwaar zijn ze inmiddels?
    Heerlijk dat ze al zo goed slapen 's nachts! Krijg je ook al een beetje routine / ritme in de dagen?
    Geniet lekker van ze, da's nog veel belangrijker dan achter de pc!
    Liefs Noor

3. Hoi dames

Zo dat was me het weekje wel alweer zeg
    moest er effe van bijkomen
    en heb nu dus effe een half uurtje de tijd om mijn verhaal hier te doen onze knullen moeten zo alweer eten tis wel waar hoor met een tweeling leef je echt van fles tot fles....

Nou komt ie hoor
    23 juli 2007 om half 7 in de ochtend bel ik naar de verloskamers om te vragen of ik kon komen ik nog een beetje in mijn piepzak zo van stel ze zeggen nee
    dan heb ik voor niks geen oog dicht gedaan vannacht hihihi
    maar twas goed ze verwachten ons om half 8
    mannetje was ook stik zenuwachtig
    evenals schoonmoeder die we gingen ophalen
    Ik had haar gevraagd of ze erbij wilde zijn tuurlijk wilde ze dat heel erg graag
    Naarmate we bij het ziekenhuis kwamen werd ik voor mijn gevoel super rustig zenuwen waren helemaal weg gewoon en ik voelde me topfit
    kortom ik was er klaar voor gewoon
    Nou eenmaal daar naar een verloskamer gebracht en is me het een en ander uitgelegd
    langzaamaan zouden ze me in gaan leiden en wachten op de weeën
    ook werd me verteld dat ik er rekening mee moest houden dat het best wel eens effe kon duren maar dat ik in elk geval die dag ging bevallen
    ik nam plaats op het bed wat er klote lag overigens
    en een infuus werd aangebracht
    mijn mannetje werd er nog effe naar van want er viel een plas bloed op de grond de zuster was een beetje aan het knoeien
    en mijn mannetje kan daar niet zo heel goed tegen
    rond 9 uur waren ze de vloeistof gaan ophogen en dat gebeurde elk half uur
    om 10 uur begon ik heftige weeën te voelen die ik toch aardig wegpufte
    er werd goed door mijn schoonmoeder en mijn mannetje op mijn adem gelet en dat hielp enorm
    ook al die aanmoedigingen gaven mij de krahct om door te zetten
    om 11 uur riep ik als ik dit nog lang zo doorgaat dan moet ze echt met medicijnen gaan komen
    maar vlak daarna voelde ik een perswee en riep tegen mijn mannetje dat ie op die knop moest gaan drukken want er wilde er echt 1 uit
    De uitdrijving van onze stoere kerel nummer 1 duurde maar liefst 3 minuten ze legde hem op mijn buik en de rust was weder gekeerd ik zei alleen jee wat ziet ie blauw zijn navelstreng had om zijn keeltje gezeten en er was iets niet helemaal goed met zijn ademhaling maar niet ehct iets om zorgen over te maken en dat deed ik dus ook niet
    ze hebben hem in de couveuze gelgd en zijn met hem naar de couveuze afdeling gereden om 13:13 uur is nummer 1 geboren met een gewicht van 2390 gram
    en toen .................
    tja toen lag ik daar te wachten op weeën die ineens helemaal weg waren
    de vk nog effe voelen hoe het kwam dat ik geen weeën meer kreeg vloeistof en alles opgehoogd maar er gebeurde niks
    wat denk je lag meneer nuumer 2 gewoon met zijn armen in de lucht voor de uitgang geen goede positie
    mijn lichaam zei dus stop dat kan niet
    de gyn zei tegen me ja mevrouw dat gaat dus toch nog een ks worden
    Ik was nog steeds erg rustig en zei kom maar op dan ik wil dat manneke nu ook wel eens zien
    iedereen was zoiezo verbaasd over mijn houding het voelde gewoon alsof er niks gebeurd was echt zo'n appeltje eitje bevalling had ik gehad dus die ks pff daar draaide ik mijn hand niet voor om
    en dus werd ik naar de ok gebracht kreeg een ruggeprik en zag mijn mannetje in dokters iuniform naast me komen zitten hihihi
    toen ze bezig waren zag mijn mannetje ineens dat mijn hartslag wegviel op de monitor
    ik zag hem wit weg trekken en vroeg hem nog hey wat is er nou word je niet goed knul
    ik was gewoon volkomen bij en heb van die flatliner niks gemerkt
    waarschijnlijk kwam het omdat ik op dat moment een liter bloed verloor waardoor ik wel effe sterretje ging zien
    maar goed om 14:29 uur was nummer 2 geboren 2440 gram schoon aan de haak
    ik was zoooo trots ze hebben hem nog effe bij me gehouden echt een super moment
    maar toen gingen ze me schoonmaken en dichtmaken
    iedereen ging van de kamer en ik werd uitgebreid door het voltallige maffe chirurgen team gefeliciteerd
    en naar de uitslaapkamer gereden
    waar ik gewoon 3 kwartier heb liggen wachten grrr
    ik baalde daar zooo ik wilde naar mijn knullen ik wilde zien wat ik op de wereld had gezet
    ik wilde zo graag dat mijn verdoving die normaal een half uur duurt om uit te werken dan kun je pas weerd wat bewegen blijkbaar al gelijk weg was ik kon zelf mijn kleine teen bewegen
    eindelijk werd ik dan naar mijn kamer gereden en daar lag dan een van mijn knulletjes al in een bedje te wachten op zijn mama
    ik heb nog nooit zooo gehuild zo gelukkig was ik
    ik baalde wel dat ze er niet allbei lagen maar toch dat was van mij wat daar lag
    daarna zijn we ook nog bij onze andere knul gaan kijken die op de couveuze afdeling ine en warmtebed lag
    echt blauw was ie al niet meer nog een beetje rond zijn mondje en hij had een zuurstof slangetje in zijn neus
    die hij er nu al steeds zelf uit trok
    uiteindelijk heeft het nogtot de laatste nacht geduurd voor ook hij bij mij mocht slapen

oooooohhhh meiden ik ben zooooo verliefd op die knullen en papa is zooooooo trots gewoon

ik vind het heel erg alleen dat ik hier geen foto's kan plaatsen want ik zou dolgraag mijn knullen showen ik moet alleen effe een manier ziente vinden hoe ik dat ga doen zonder dat de foto's in verkeerde handen vallen hoop dat jullie daar begrip voor kunnen hebben ik zou kunnen mailen naar die gene die een mailadres hebben achtergelaten op de lijst ik denk dat ik dat doe dan ja
    maar niet nu want nu oet ik ehct effe trug naar mijn knullen want die hebben honger

iedereen heel erg bedankt voor jullie medeleven
    en lieve woorden en kaartjes echt super

liefs gummetje

heb effe mijn verhaal van augustus mama's gekopieerd meiden ander moet ik dubbel gaan tikken hihihi

4. oh en volgens mij zijn ze 2 eii'g hoor hun gezichtjes zijn zo anders van elkaar

5. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Goh een heel verhaal zeg! Knap hoor dat je zo rustig ben gebleven toen het uiteindelijk toch een ks werd. Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's maar ik weet niks van een emaillijst, hoe werkt dat?
    Geniet in ieder geval maar lekker van je knulletjes. Ik weet niet zeker of ik al gefeliciteerd had, maar anders bij deze nog maar een keertje van harte gefeliciteerd met je twee zoontjes.

Wij gaan morgen met de gyn de twee opties, stuitbevalling of ks, bespreken. Ik vind het heel moeilijk, maar denk dat ik toch voor een keizersnede moet gaan kiezen. Ik ga er waarschijnlijk erg tegenop zien, maar ja dat zal ik ook hebben als het een dubbele stuit bevalling is. De gyn heeft ook duidelijk gezegd dat je helemaal achter een stuitbevalling moet staan en het anders niet moet doen.
    Verder kan ik wel merken dat het de laatste loodjes zijn, ik wil heel veel, maar kan bijna niks. Slapen wordt ook al een stuk minder terwijl je het juist zo hard nodig hebt. Wat mij betreft mogen ze deze of volgende week wel komen. Een ks wordt gepland in week 38 of 39. Ik weet zelf al een heel mooie datum en ik hoop dat die datum ok is. Wel een apart idee dat je dan al weet op welke datum je gaat bevallen tenzij ze zich eerder aandienen natuurlijk.

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    gummetje gefeliciteerd. Ik word helemaal rustig van je verhaal.. Wat heerlijk dat je er zo goed onder bleef. Ik zie nu al op tegen keizersnee en hoop echt vaginaal te kunnen bevallen. (zeg ik nu)

geniet van je mannen.

7. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Gummetje: van harte gefeliciteerd met je gezonde knulletjes!
    Goed van je dat je zo ontspannen was tijdens de bevalling, dat helpt enorm....
    ik wil ook de foto's zien, waar kan mn mailadres dumpen?

@ sasha: luister naar je hart, en alles komt goed;) het gaat er uiteindelijk om dat je kindjes gezond en wel ter wereld komen...!

@ Noor: tnx meid, ik heb ze alweer bijna een maand geleden gewogen, 9 juli, toen was Tasnim 4600 en Amani 3700, we moeten maandag weer naar het cb...dus ik ben benieuwd!

8. Stuur me maar een pb met je mail adres dan zal ik wel een foto sturen

9. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @gummetje

Wat een verhaal zeg :confused:
    Fijn dat je knullen het nu goed maken geniet lekker van ze!
    Heb mijn mailadres ook even gepb't ben wel erg benieuwd naar de boys ;)

Ben toch wel erg benieuwd hoe de bevalling bij mij gaat lopen denk er toch wel eens over na....maar wat je ervoor terug krijgt is gewoon met geen pen te beschrijven *zwijmel*

10. foto is onderweg meiden

11. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Heb er geen foto bij :cry:

stuur hem anders hier maar heen janke.domi@kpnplanet.nl (waag het erop mijn mail hier neer te zetten)

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat een verhaal! Fijn dat het uiteindelijk dus allemaal goed is gekomen. ik stuur je ook ff een pb voor een fotootje, ben erg benieuwd!

Marian

13. Urban

Urban Actief lid

13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Sorry ff een tijd niet geweest wat druk geweest.

Verwacht dus een een-eiige tweeling erg spannend ben nu in ruim de 17de week over 1,5 week mijn 20 weken pretecho. Ben benieuwd.

Hebben jullie al een keuze gemaakt met kinderwagens?. Het wordt in ieder geval naast elkaar alleen vraag ik me af of een maxi-cosi wagen makkelijk is vooral omdat het nog winter is (4 jan uitgerekend) of zal ik toch voor wiegjes kiezen?.

Iemand tips?.

14. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @urban

Wij hebben de happy baby spider twin (zie album).
    Deze wagen heeft de wiegjes ook naast elkaar later kan er een wandelwagen van gemaakt worden erg makelijk dus :D
    Wij hebbe gewoon de maxicosi's dus los ik vindt het zo wel prima met de kinderwagen.

15. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor de Urban Jungle Duo wagen met daarop een duo-kinderwagenbak (die kon ik lenen van een vriendin :D). Het is wel een vrij prijzige wagen, maar ik denk zelf dat zich dat in rij-comfort en plezier zal terugbetalen. ;)

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb de koelstra flex twin met bakken gekocht. goede wagen is idd belangrijk. en voor in de auto de maxi's zie album.
    niet goedkoop. maar je kan hem na een paar jaar hopelijk weer verkopen. urban jungle is vaak ook 2e hands te koop

maxi cosi's mogen ze ook max 2 uur in liggen geloof ik.en voor een beetje wandeling is een bak dus wel lekker

17. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    hey,

Ik hen vandaag de Vk gebeld voel me de laatste dgn zo onzeker! of alles wel goed gaat met mijn brusjes, Ben zo bang dat het fout gaat hebben jullie dat ook gehad ik ben in mijn 10eweek a.s donderdag mag ik langs komen en dan krijg ik een doorverwijzing naar de Gyn. En daar kan ze dan controleren of alles goed gaatmet me brusjes. Ik voel me verder goedbhoor nergens last van maar lijk wel of in in een donkere wolk zit. hoop dat ik snel langs de Gyn kan om hun te zien en te horen. Voel me zo onzeker.
    :cry:

18. Niet meer actief

Ik heb er zelf geen last van gehad.
    Maar als ik vragen mag, waar voel je je zo onzeker over?
    Dat je niets voelt of.....iets anders

19. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Zo en zo voel ik niks maar ze zijn natuurlijk nog klein. Maar ben bang dat ik ze kwijt raak ! weet niet waarom! Maar voel me verder goed geen last van me buik of bloedingen Heb wel een buikje het is goed te zien dat ik zwanger ben met 8 weken heb ik een echo gehad alles was goed met mijn brusjes en hatrjes klopte goed. en ze groeien goed. Heb ook meer trek. Het is gewoon een soort angst denk ik .

20. Niet meer actief

Zolang je geen last hebt van je buik en geen bloedingen hebt, hoef je je nergens zorgen over te maken. Ik kan je onzekerheid verder ook niet wegnemen, dus je zal denk ik moeten wachten tot ne naar de vk kan en dan naar de gyn. Succes, en laat maar weten hoe het afgelopen is.

Deel Deze Pagina