Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

    Karel1978 Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Boefjes: Allereerst welkom hier! En ook proficiat met je zwangerschap! Ik denk dat iedereen hier heel goed begrijpt hoe je je voelt. Een tweeling verwachten is toch een hele schok, zeker als je op dit moment nog niet zwanger wilde zijn.
    In het begin ga je heel praktisch denken inderdaad. Is het huis groot genoeg, een nieuwe auto, hoe betalen we de luiers, hoe regelen we de opvang etc etc. Ik kan je alleen vertellen dat je die gedachten en emoties maar even over je heen moet laten gaan en proberen niet meteen in paniek te raken. HEt komt echt allemaal goed hoor! Probeer eerst maar eens te wennen aan die 2 ukkies in je buik!

    Wat ik wel ervaren heb is dat je echt niet bang moet zijn om hulp in te schakelen. Af en toe moet je er gewoon even uit, alleen of met zijn tweetjes. En zeker als je al 2 andere kindjes hebt!

    Vraag hier maar raak hoor! Maakt echt niets uit. :D
     
  2. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Boefjes: Welkom en gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat je aan het idee moet wennen, al helemaal als het niet de bedoeling was om zwanger te worden. Maar dat idee went vast wel. En dan komt het heus allemaal goed!
     
  3. Helena1977

    Helena1977 Bekend lid

    7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hoi Boefjes,
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Tja het heeft inderdaad wat minder praktische kanten om 4 kinderen te krijgen, maar je bent straks wel de trotse moeder van een tweeling! Laten we dat even niet vergeten ;). Andere mensen hebben vaak negatieve verhalen over hoe druk het is en wat je allemaal wel niet moet laten. Zij hebben vaak geen tweeling :D.
    Een van mijn collega's heeft in een soortgelijke situatie gezeten als jij. Zij hadden wel de wens voor een derde kindje, maar werden verblijd met een tweeling. Ze hebben nu 4 meiden.
    Zij werkt in de zorg en is altijd blijven werken. Toch nog wel 24-28 uur per week. Met jouw webwinkel komt het dus vast allemaal wel goed.
    Ze hadden inderdaad wel een andere auto nodig omdat ze ook vaak als gezin op pad wilden. Zij noemde het wel als geluk dat ze al twee kinderen had. Ze hoefde minder aan te schaffen, vooral wat kleding betreft. Als je niet te veel geld uit wilt geven zou ik zeker eens op marktplaats rondkijken. Vooral voor tweelingwagens is het geweldig. Sommige zijn maar een paar keer gebruikt en minstens de helft goedkoper dan in de winkel. Op het forum hebben de dames vooral duo versies van easywalker en urban jungle. Wij hebben zelf wiegjes van marktplaats gehaald en zelf opgeknapt.
    En inderdaad, het is belangrijk om hulp toe te laten wat betreft de verzorging van je kinderen of je huishouden. Met twee meiden en twee babies kun je daar echt wel wat hulp bij gebruiken.
    Geniet vooral van je zwangerschap! Een tweeling is echt heel leuk.
     
  4. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Blubje, gefeliciteerd met Britt en Jesper!
    Wat heerlijk dat jullie al naar huis mogen en dat ze (en jij!) het zo goed doen. Ben heel benieuwd naar je verhaal!
    En wat fijn he, dat het er op zit, je zwangerschap. :) Geniet er maar lekker van!!

    Boefjes, gefeliciteerd!! En welkom!

    Babywens... :$:x Daar laat ik het bij.

    Alles goed met alle andere zwangeren? Was een midweekje weg, was leuk maar zwaar vermoeiend want schoonfamilie was erbij. ;)
    Mette en Bjarne hebben het super gedaan, ze slapen tegenwoordig 'uit' tot wel 8 uur of later! Echt heerlijk. Ze reageren steeds meer op elkaar en worden helemaal blij als we ze tegenover elkaar houden, zoooo lief! :)
     
  5. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Boefjes, ik snap je gevoel wel een beetje hoor! Wij waren ook totaal verrast door de tweelingzwangerschap. Wel bewust voor een 2e kindje gegaan trouwens. Maar toen het dus een tweeling was schrok ik ook wel! En heb ook alleen maar beren op de weg gezien. Nu is 3 kinderen nog net iets praktischer dan 4 natuurlijk. Al hebben wij nu ook een grotere auto gekocht omdat we straks geen 3 stoeltjes op de achterbank kunnen krijgen.
    Maar nu de tweeling er is, vind ik het zo leuk en eigenlijk zoveel makkelijker dan ik dacht! :) Wij denken zelfs na over een 4e! :D
    Weet je, het grote voordeel is dat je al 2 kinderen hebt. Dat scheelt echt heel erg veel.
    Verder ben ik gewoon 40 uur blijven werken; heb nu wel op woensdag verlof dus werk 32 uur. Heb het pas 1 weekje gedaan maar tot nu toe bevalt het me goed. Het is even een nieuw ritme vinden maar tja, of je nu 1 of 3 kinderen van het KDV haalt en thuis eten moet geven...

    Ik wilde je kortom even een hart onder de riem steken. En je gepieker snap ik dus zo goed. Ik vond het eigenlijk heel mijn zwangerschap lang eigenlijk helemaal niet zo leuk dat ik een tweeling kreeg.. zag alleen de negatieve kanten. :) En nu.. SUPER is het! :D
     
  6. Jipper

    Jipper Fanatiek lid

    22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Boefjes; Fijn dat je je weg hierheen gevonden hebt. Veel schrijfplezier.

    @Kar; Leuk dat je er weer bent. En fijn dat je een leuke week weg hebt gehad. Kan me wel heel goed voorstellen dat het vermoeiend was met je schoonfamilie erbij... ;)
    Heerlijk dat het zo goed gaat me Mette en Bjarne! Kun je er weer wat beter van genieten dan een tijdje geleden?
     
  7. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Welkom Boefjes!

    Het kan erg schrikken zijn he, er plotseling twee krijgen i.p.v. eentje. Zeker als je niet eens op eentje had gerekend een paar weken terug. Ver als ik ben in de zwangerschap, 100% gewend ben ik ook niet. Wel het idee van twee krijgen (ik weet niet beter), maar stiekem bekruipt het gevoel over hoeveel makkelijker en rustiger eentje was geweest me wel. Niet dat ik ooit minder van ze zal houden hoor!

    Probeer het voor nu maar even rustig aan te kijken. Je hoeft niet met zeven weken alles meteen te weten, over je heen te laten komen en te verwerken ;). Ook al sloeg ook ik meteen aan het lezen op internet :)

    Welkom hier in ieder geval en ik hoop dat je een zo fijn mogelijke zwangerschap zult hebben!

    @Lindavnr en Habibas: Hoe is het met jullie bekken? De rust helpt wel wat he :)

    @Linda: nog last van kenmerken van een hoge bloeddruk als hoofdpijn en vocht vasthouden?

    @Marije: hoe gaat het?

    @Kar: leuk dat je weer terug bent! Hoe was je vakantie? Even lekker tot rust gekomen?

    @Sylvia: jij zit toch alweer tegen de 20-weken echo aan? Is naar mijn mening de leukste tweeling echo :)

    @alle anderen die ik nog vergeet: hoe is het?

    @hier: ik heb toch meer last gehad van die val een paar dagen terug. Hoewel ik mijn val goed brak, kwam er daarna een gevoel van kneuzing van mijn rechter heup. En ik stond al zo makkelijk op :p
    Verder knallende koppijn. Zal wel te maken hebben met het slechte slapen. Nog 2,5 weken maximaal.

    Ok, weer even geklaagd. Het lucht wel op ;)

    Nog een vraagje: ik heb sinds anderhalve dag erg veel last van mijn linkerschouder gewricht. Dit verhindert slapen en op mijn linkerzij liggen. Iemand hier ervaring mee? Het voelt een beetje als 'beenpijn' als je oververmoeid bent, alleen veel sterker. Zittend valt het nog wel mee, maar zittend slapen kan ik niet goed. Tips?
     
  8. Habibas

    Habibas Actief lid

    26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @boefjes: welkom en van harte gefeliciteerd! Ik snap ook heel goed dat je even totaal in shock bent van dit nieuws.......En dat mag ook echt hoor, je hebt immers echt tijd genoeg om aan het idee te wennen. En luister maar goed naar de ervaren meiden hier! Aan mij heb je niet zoveel, want het zijn mijn eerste 2, dus ook al heb ik ook wel hier en daar angst voor het onbekende, ik heb niet 2 hummeltjes rondlopen die ook aandacht vragen.
    Neem je tijd om het te verwerken en het wordt vast helemaal fantastisch!!
    Hier kun je al je zorgen delen hoor, geen probleem!

    @Luca, hier gaat het duidelijk beter met mijn bekken, dank je!
    Vervelend zeg dat je zo'n nasleep hebt van die val en nu ook je schouder nog. Heeft dat daar misschien ook nog mee te maken. Kan je daar niet mee helpen. Hooguit kun je een fysiotherapeut eens laten kijken.
    Veel succes die laatste dagen/weekjes!! Hou vol!!

    @Kar: welkom terug! Fijn dat het zo goed ging met de tweeling. Geniet van het slapen tot 8 uur :D

    @ hier: beetje off-day...ondefinieerbaar, want mijn bekken gaat beter, maar slecht geslapen en keelpijn. Zit er nog steeds mee dat mijn vriend nu heel hard aan het werk is voor de kinderkamer en ik met de laptop op schoot op de bank zit. Wil wel helpen, maar kan zo weinig. Erg frusti:x

    Zo ook weer lekker even geklaagd.

    Fijn weekend allemaal nog.
     
  9. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Was hier hetzelfde Habibas! Ik heb mijn mannetje snel de schommelstoel in elkaar laten zetten zodat ik er gezellig bij kon zitten. Is de fijnste zwangerschapsdag/nacht geworden waarin hij alle meubeltjes in elkaar heeft gezet. Toen ging het schuldgevoel ook weg, omdat je het toch weer samen doet.
    Alleen uitkijken als je helpt met dingen vasthouden, je bent vaak wat minder handig met dingen door de wazigheid in je hoofd en ik kreeg mijn vinger tussen twee zware meubelonderdelen :)
    Haha, klaagzang gaat door ;)
     
  10. Boefjes

    Boefjes Lid

    9 jan 2010
    64
    0
    0
    huis mama en af en toe in de horeca
    Friesland
    @iedereen die gereageert heeft op mijn verhaal

    Voel me al een stukje beter..
    Ik zal proberen te genieten ook al ben ik elke keer bang dat er iets mis is als ik een pijn krijg maar dat zal het oprekken enzo wel zijn.

    Heel vreemd want dit is mijn 5de zwangerschap maar de eerste waar ik last van heb..zal wel komen omdat het een tweeling is haha
    moet er maar aan gaan wennen..
     
  11. Boefjes

    Boefjes Lid

    9 jan 2010
    64
    0
    0
    huis mama en af en toe in de horeca
    Friesland
    ik heb weer een vraag..

    Sinds ik weet dat ik zwanger ben van een tweeling doe ik geen oog meer dicht.
    Vandaag is het mijn uitslaapdag maar ik heb geslapen tot 8uur ipv 11uur normaal ongeveer..
    Ik ben tig keer per nacht wakker en kan dan niet eens meer slapen..
    Is dit normaal??

    p.s ik heb het ook gevraagd op mijn eigen aangemaakt stukje maar jullie weten er vast meer van :D
     
  12. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Luca: Hier gaat het wel goed hoor. Alleen ik ben weer net zo moe als aan het begin van de zwangerschap. Ik slaap zo'n 9/10 uur per nacht. En na 2 uur uit bed te zijn zou ik het liefst alweer terug gaan. Meestal slaap ik 'smiddaga dus nog 2 uurtjes.
    En verder houd ik echt heel veel vocht vast. Maar ach het hoort er allemaal bij...
    Voor jou komt het echt al dichtbij!!

    Boefjes: Misschien dat je ook zo weinig slaapt door de onrust in je hoofd? In het begin van de zwangerschap kon ik nog wel goed uitslapen. Maar tegenwoordig is dat helemaal over. Om 9 uur word ik gewoon wakker en daar is niets tegen in te brengen :)
     
  13. Karel1978

    Karel1978 Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

    Ik denk dat het komt omdat je zoveel aan je hoofd hebt inderdaad. Je bent er toch bewust, maar ook onbewust mee bezig! Misschien 's morgens even een lekker kopje thee en dan weer verder slapen :)
     
  14. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @boefjes: allereerst gefeliciteerd met dit wonder! het slechte slapen in het begin herken ik enorm, ik was ook klaarwakker na een paar uurtjes slaap, rond 4 uur 's nachts, veel liggen denken maar dat werd gelukkig vanzelf minder. Iedereen voreg ons of we gingen verhuizen en of er een andere auto kwam. Nu is dat laatste met 4 kindjes misschien wat anders maar in ons geval, nee, we proberen het eerst zo met de auto en we blijven in ons appertement wonen. Ik werd zelf enorm bang van een mega buik en of dat wel allemaal goed zou gaan. Ik zit natuurlijk nog niet op het eind maar in mijn geval valt het mee. Jij hebt gelukkig al ervaring met kindjes, voor ons wordt alles de eerste keer. Zo heeft elk verhaal z'n voors en tegens. Je hebt in ieder geval nog tijd zat en dit forum is erg fijn wnat de tweeling-mama's stellen je erg gerust want de 'zin' het wordt een druk jaar voor jullie... kan ik inmiddels niet meer horen hihi.

    @all hier: gaat goed, luca, ik heb nog wel snel dikke vingers en heel af en toe hoofdpijn, heb eerlijk gezegd niet het idee dat de BD gezakt is maar we zullen zien dinsdag.
     
  15. Habibas

    Habibas Actief lid

    26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL

    Dat is niet zo handig....nog veel last van??!
    Het is wel heel fijn om te lezen dat ik niet de enige 'zeikerd' ben......thanks!
    Rustig aan he?!
     
  16. Habibas

    Habibas Actief lid

    26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het bizar rustig hier vandaag?
    Gaat het wel goed met iedereen?

    Ligt het nu aan mij of is Boba echt al lang niet hier geweest.....ik maak me een beetje zorgen.....:(

    @boefjes: dat niet kunnen slapen ken ik ook niet, maar het zal idd ook echt te maken hebben met wat er nu allemaal door je hoofd spookt. Dat wordt vast wel beter! Succes!

    De eerste werkdag van de week zit er hier weer op. Nu lekker chillen. Verder eigenlijk geen nieuws.
     
  17. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,
    vraagje; is het handig om iets van een goede stoel te hebben op de babykamer waarin je kan zitten, of is dit toch niet praktisch als je met 2 kindjes dan gaat zitten?
    Is het bijvoorbeeld handiger om er 2 wipstoeltjes of doomoo-zitzakken ofzo neer te zetten zodat je ze daarin kunt zetten en dan zelf op de grond ofzo maar zitten? hihi.
    ik weet even niet zo goed wat nu praktisch is..vooral met het oog op de nachtvoedingen.
    Of ik doe het bij ons op bed, waarbij we beide dan wakker zijn..
    of op bovenstaande manieren maar heb geen idee wat nu makkelijker zou zijn...ik denk zelf dat in een stoel niet handig is om 2 kindjes op schoot te nemen..(even ervan uitgaande dat ik dan flesvoeding geen en geen borstvoeding, want da's niet te doen op een stoel lijkt me zo)
    Doomoo's zijn wel handig, maar is weer minder praktisch dat je zelf op de grond moet zitten o.i.d.

    En is het reeël om te denken/hopen dat de kindjes na een maandje toch wel een heel eind doorslapen 's nachts?
     
  18. jedalin

    jedalin VIP lid

    4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ habibas; boba houdt vooral haar site bij:
    D&D Twins
    Maar alles gaat prima zoals je kan lezen! :)
     
  19. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Geeft een gevoel van steun aan elkaar he :)
    Vind ik ook fijn, en mag ook! We bouwen twee mensjes in de tijd van normaal eentje!

    Vinger is weer ok hoor, was gewoon zo'n blauwe plek onder je nagel en is er ondertussen weer uit gegroeid. Arm en been van val doen wel steeds pijn. Dat slaapt niet goed. Vannacht maar drie uurtjes gehaald en overdag vandaag van die hazeslaapjes. De hele dag, dus nu weer even redelijk helder ;)

    Ik vind die laatste weken een beetje eng. Kindjes zijn wat rustiger en dan ga ik me zorgen maken over dat de navelstreng klem zou komen te zitten. Do. weer controle gelukkig.
    (Voel ze wel ieder dag/nacht meerdere malen hoor. Maar links duidelijk meer dan rechts, terwijl rechts de drukke was)
     
  20. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik hou 'm ook met regelmaat bij. Blij dat het goed gaat :)
     

Deel Deze Pagina