wij hebben eerst gewoon een fles spa water boven gezet, niet in de koelkast. later gebruikten we water uit de raa. kindjes hebben nooit krampjes oid gehad. ik had van te voren ook overal over nagedacht om het allemaal zo makkelijk mogelijk te maken. t is druk genoeg met 2 kleintjes!
Nou het is ook heel goed om daar over na te denken. Planning en creativiteit worden straks je sterkste punten
@Lindavnr en Mayre, gefeliciteerd met jullie 31 en 32 weken!! Fijn dat dat Linda zo goed over alles nadenkt, ik ben daar dus kennelijk nog niet zo mee bezig. Maar op deze manier kom ik wel veel te weten Dank je Linda! Ik vond een flessenwarmer op de kamer al handig, maar een magnetron is natuurlijk nog handiger/sneller! Om en om voeden is ook een idee (alleen als borstvoeding geven niet lukt), want dan maak je dus toch 6 uur achter elkaar........ weer een idee! Fijn dat jullie ons allemaal zo uitgebreid informeren, helemaal super!
hmm maar magnetron mag je weer niet gebruiken als je borstvoeding geeft, toch? Dan moet je een flessenwarmer gebruiken meende ik. Die leen ik in ieder geval eentje van iemand, zodat ik die heb, indien het borstvoeden lukt. Maar verwacht nog altijd dat ik gauw over zal stappen naar flesvoeding aangezien ik nog altijd daarbij een beter gevoel heb. haha ik ben nogal van het vooruit denken, dus er zullen nog wel een hoop van deze vragen meer komen (er zijn er ook al een hoop geweest haha.) Linda is volgens mij ook wel van het voor uit denken, door haar vragen krijg ik ook weer nuttige tips mee haha. Ben trouwens benieuwd hoe het was bij de gyn linda! Is je bloeddruk goed gekeurd?? Ik hoop 't!!
@ Lindavnr: borstvoeding mag idd niet in de magnetron, daar moet je een flessenwarmer voor gebruiken. Stel je vragen maar hoor, dat is waar de tweelingmama's voor zijn . @ Luca79: over je middagslaapje: dat hangt idd helemaal van je kindjes af. Die van mij hebben behoorlijk hetzelfde ritme en slapen dus ook over het algemeen tegelijk. Dan kun je zelf ook mooi een middagdutje doen (deed ik alleen nooit, want er moest toen nog gekolfd worden -> wat Karel ook al zei, als ik er aan terug denk weet ik niet hoe ik het toen allemaal volhield, maar op één of andere manier DOE je het gewoon!). @ all: Ik weet niet wie er schreef (volgens mij was dat als reactie op Boefjes): je moet niet teveel luisteren naar mensen die geen tweeling hebben, die roepen toch alleen maar dat je het zooo druk gaat krijgen het eerste jaar, maar weten niet hoe het echt is. Het is echt te doen met een tweeling, natuurlijk het kost veel tijd, maar je krijgt ook veel energie terug van je kindjes. Voor de geboorte ging ik er gewoon vanuit dat ik noooooiiiit meer tijd voor mezelf zou hebben, en dan valt het allemaal best mee . En de beroemde woorden van (ik geloof) Hanneke: alleen de mensen die het aankunnen krijgen een tweeling! En zo is het maar net . Jullie kunnen het, dames!
Eigenlijk heb ik niet veel toe te voegen aan wat de dames voor mij als tips gaven, maar wat op wat hierboven staat wil ik toch nog even reageren. Ik heb het hier heel vaak over met een vriendin van mij die ook een tweeling heeft. Inderdaad; trek je zo min mogelijk aan van de goedbedoelde adviezen van een ouder van een eenling. Het is gewoon niet te vergelijken. Bovendien is het ook nog eens afhankelijk van het karakter van je kindje(s), enz. Zeker als je kindjes wat ouder worden en je 'echt' moet gaan opvoeden, dan is het helemaal niet meer te vergelijken. Mijn vriendin (haar tweeling is bijna 4) las in een boek dat een eenling erg behoefte heeft aan de goedkeuring van zijn ouders. Een tweeling heeft dat minder, omdat die toch wel een 'maatje' heeft. Ze kunnen juist een soort blok vormen tegen papa en mama (dit klinkt misschien erg negatief, maar dat hoeft het niet te zijn natuurlijk). Zeg je tegen de een dat iets niet mag, doet de volgende op dat moment alweer hetzelfde. Geloof me, dan wil je de planten echt wel uit de vensterbank halen ... Maarrrrrrrrr...het is zó geweldig om die twee kleintjes samen te zien. Juist omdat ze altijd een maatje hebben. Ze zijn volledig op elkaar ingespeeld, hebben lol samen, altijd een vertrouwd gezicht én je krijgt dubbel zoveel knuffels en kusjes. Niets mooier dan een tweeling...
Hey Dames, Op het maart2010 gedeelte was er wle info van Linda. Dus ik denk ik plaats het ook even hier. ~~~~Buddynieuws~~~~ Linda smst: "Ter Info: bloeddruk weer gestegen, wordt morgen ter observatie opgenomen,waarschijnlijk gaan ze medicijnen proberen, de verwachting is na een paar dagen weer naar huis. De kleintjes hebben nergens last van gelukkig maar ze moeten natuurlijk even blijven zitten!!! Hou jullie op de hoogte. Hopelijk mag ze snel weer naar huis! Lindavnr: Ik heb ook wel heel veel aan jullie vragen hoor. Zo kom ik wel veel te weten. Ik denk er wel over na, maar neem gewoon nog niet echt beslissingen. Dat bedoelde ik eigenlijk de vorige keer. Reacties: Ik word soms ook gek van de reacties. Zo zei gisteren nog een oud docente van mij. Dat leek me nou het ergste wat me kon overkomen een tweeling. Nou ik vind het een prachtig mooi geschenk! En tja ik denk altijd, 3 kinderen heel dicht op elkaar is ook druk. En ik weet toch niet beter... het komt vast goed met ons....
Belangrijk bericht.... - De grote onderwerpen op Zwangerschapspagina zorgen, zeker als het druk is, voor enorme traagheid. We hebben daarom besloten dat alle onderwerpen waar meer dan 1.000 berichten in staan automatisch gesloten gaan worden. Je kunt gewoon een Deel 2,3,4 etc van je onderwerp aanmaken wat wellicht niet helemaal handig is maar je kunt dan wel lekker snel lezen en lekker snel berichten plaatsen. Zodra de grote onderwerpen gesloten zijn zullen ze verwijderd worden naar de prullenbak om te voorkomen dat ze in de toekomst voor problemen kunnen zorgen. Lotte - http://www.zwangerschapspagina.nl/over-deze-site/186504-grote-onderwerpen-zorgen-voor-traagheid.html#post6431933
Aaaah vreselijk al die stomme reacties. Om maar niet te zwijgen van het feit dat, vooral bejaarde mensen, tweelingen zien als gemeengoed en altijd van je verwachten dat je stil blijft staan zodat ze in de wagen kunnen kijken. Wacht maar af, tweelingen halen de aso in sommige mensen echt naar boven. Maar goed, tijdens mijn zwangerschap ook vaak gehoord dat we vast wel geschrokken waren toen we hetg neiuws hoorden. Nou, helemaal niet, we waren direct dolblij. Vreemd hoor.
Hoi! Sterkte Linda, met de observatie in het zkh. Ik hoop dat je bloeddruk wat daalt! Marye, dank voor de update! @reacties: ik kwam een paar weken terug in het zkh. een koppel tegen met een tweeling. Ze kwamen de lift uit en ik floepte: 'oh, een tweeling' eruit. Haha, beide ouders hadden meteen een enorm afwerende houding Die vedween toen ik op mijn buik wees en zei: hierin ook. Toen was het: oh, bereid je maar voor op een heleboel slaapgebrek. Dat gaat nu 's nachts al zo lekker . Net wakker van de pijn in mijn linker arm en wat kots en maagzuur. Vannacht maar geen afleidend filmpje, maar eens zp'en. Vanmiddag zkh. maar ik denk dat alles nog wel goed is met de kids. Geen voortekenen van bevallen hier. Heb zelfs minder harde buiken, maar dat komt waarsch. doordat lopen pijn doet, dus dat doe ik ook zo min mogelijk. Ga paracetamol nemen, en daarna maar weer eens proberen te gaan slapen!
Boefjes: wil je ook op de lijst met je uitgerekende datum? Blubje, Nikkie, hoe is het met jullie en de ukjes?
Ah Luca toch. Ik zag het tijdstip van je berichtje en dacht even........die is bevallen! Maar nee, het zijn de klachten die je uit je slaap houden. Balen hoor!! Je bent echt al super ver! Hoop dat je niet teveel van dit soort nachten hebt en dat je nog genoeg energie voor de bevalling hebt! Sterkte en zet 'm op! @Linda: niet tof van je bloeddruk. En dat je daarvoor wordt opgenomen? Ik heb gewoon pillen van de gyn gekregen en daarna regelmatig controle. Of zit er ook eiwit in je urine? Nou hopelijk mag je heel snel weer naar huis. Succes! @ego: gisteren voor 2e keer naar yoga geweest, maar het is geen succes. Als ik 5 minuten op mijn rug moet liggen, krijg ik het spaansbenauwd en last van maagzuur. En dan moet ik ontspannen en op mijn ademhaling letten...........dat gaat dus niet!:x En sommige oefeningen kan ik niet vanwege pijn aan mijn schaambeen. Kortom, ik voel me zo'n kneus tussen al die fitte zwangere vrouwen....... Op zo'n moment voel ik me echt een zeikerd en daar kan ik soms heel verdrietig om worden..... Dus misschien toch maar stoppen.....Vanmiddag weer naar fysio. Dat was weer even mijn zeurminuutje. Zwangere ladies, hou jullie taai, rustig aan!