Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Carola, laat je even weten hoe het geweest is?

2. Niet meer actief

Alles is in orde. Mijn infectie waarden waren weer normaal en de kleintjes doen het goed. Ik hoef dus ook geen bedrust meer te houden. Wel rustig aandoen.

Even een vraagje van een heel andere orde. Wat voor kinderwagen hebben jullie? Want ik ben opzoek naar een wagen waar de kleintjes naast elkaar zitten en dan met 4 wielen die even groot zijn. Maar ik heb helaas nog niets gevonden :cry:

3. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Gelukkig Carola dat het nu wat beter gaat!

Wat betreftde kinderwagen, wij hebben de Urban Jungle Duo gekocht, die heeft 4 wielen die even groot zijn en is ontzettend wendbaar en smal (73 cm breed) en in een handomdraai op te vouwen ;)

4. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Ik zal ook nog weer eens wat laten horen van mezelf.

Gummetje nog bedankt voor de foto, wat een ontzettend lieve schatjes zeg!

Ik zit inmiddels in de 37e week van mijn zwangerschap. Mijn navel knapt bijna uit elkaar en jeukt als een gek. Constant harde buiken t lopen en slapen gaat minder, dus moet zeggen dat ik er wel een beetje zat van ben. Maar goed nog even volhouden. We hebben uieindelijk gekozen voor een keizersnede, lijkt me het veiligst voor de kindjes. En ik houd liever zelf complicaties aan de bevalling over dan dat er iets is met 1 van de kindjes. Wel een gek idee dat je nu weet wanneer de kindjes komen.

Ik ben nu in totaal 18 kilo gegroeid, in buikomtrek groeit het nog steeds hard. De laatste 3 weken zijn er 5,5 cm bij gekomen. In totaal (vanaf 13 weken) ben ik 26,5 cm in buikomvang gegroeid.
    Groeien jullie ook zo snel (of juist nog sneller, kan ook natuurlijk)?

Over de kinderwagen, wij hebben een x-adventure twinco. Ik zal eens proberen een fotootje in mn album te zetten.

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wanneer krijg je de keizersnee Sascha.

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Haihai allemaal!

Carola: blij voor je dat t wat beter gaat! Enneuh: wel rustig aan blijven doen he?!

Sascha: de laatste loodjes meid, zet m op! Wanneer staat je keizersnee gepland?

Gisteren weer echo en controle gehad.
    In principe was alles goed, alleen waar je verwacht dat ze nu wel wat gaan afbuigen van de eenlingcurve heeft kindje A (links) dit wel gedaan (op het gebied van buikomtrek en dus gewicht)en kindje B(rechts) niet. Daardoor is kindje A nu bijna 1600 gram en kindje B ruim 1800 gram.
    Op alle andere curves (hoofdomtrek, beenlengte etc) groeien ze gewoon door nog alsof ze een eenling waren en zijn ze "even groot".
    De doorbloeding in de navelstreng is nog prima en ze hebben allebei nog voldoende vruchtwater.
    De een heeft dus wat meer genoten van hun moederkoek dan de ander, maar voorlopig is dit geen probleem, aangezien beeb op alle vlakken nog prima groeit. (Trouwens wel handig dat het buikje van de een wat dikker is, kunnen we ze makkelijker uit elkaar houden. ;))
    Over twee weken dus weer "revisie".
    Ga er wel vanuit dat ze allebei of een van de twee even de couveuse in moeten, dan valt het alleen maar mee als dit niet zo is.
    Verder liggen ze nog steeds allebei met de koppies naar beneden, dus dat zal wel zo blijven inderdaad!
    Verder met moeders ook alles goed. Bloeddruk goed 120/60 en mijn Hb is zelfs gestegen naar 7.6! Heeft het drinken van alle floradix (Yak!) toch goed geholpen! Daar gaan we dus nog maar even mee door!
    Alweer bijna 33 weken, het gaat nu hard!
    Aangezien de gyn bij de vorige controle al zei dat ze verwacht dat ik sowieso wel spontaan zal bevallen met 36 a 37 weken, zou dat betekenen nog een week of 3-4. Komt nu allemaal wel heel erg dichtbij!
    I'll keep you posted!

7. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Als jullie het niet erg vinden houd ik de datum nog eventjes voor mezelf, je weet namelijk nooit wie er meelezen en we willen het graag een verrassing houden. Zodra het me (na de geboorte van de kids) lukt laat ik het jullie natuurlijk weten. Ik moet natuurlijk wel eerst 5 dagen in het ziekenhuis blijven.

Noor: mooi om te horen dat het zo goed gaat met de kids. Dat verschil tussen de kindjes zou ik me niet teveel op vastpinnen, t is en blijft een schatting natuurlijk, ze kunnen er ook naast zitten. Onze kindjes worden nu geschat op 2400 gram en 2700 gram. Allebei rond de 5 pond dus.
    Ik ben blij voor je dat ze met hun hoofdjes naar beneden liggen, hoef je tenminste geen moeilijke beslissingen te nemen. Goed dat je hb nu gestegen is. Het gaat supersnel hoor die laatste weken voor je t weet zijn ze om.

8. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Hallo,

Wou alleen ff zeggen dat wij vanmiddag naar de Gyn gaan.
    Ben zo nieuwschierig naar me brusjes.
    Ik laat later nog wel ff weten hoe het gegaan is.
    Het is inmiddels ook niet meer te verbergen krijg op me werk de vragen al.
    Heb alleen last van een droge huid wie heeft dat ook? Met Keanu had ik dat niet moet me nu vaker insmeren.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik smeer mij elke ochtend en avond in met zwitsal mama heerlijk. helpt tegen de droge huid.. Ik tel af nog 2.5 week naar mijn 20 weken echo.. vind het erg spannend..

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik smeer mij elke ochtend en avond in met zwitsal mama heerlijk. helpt tegen de droge huid.. Ik tel af nog 2.5 week naar mijn 20 weken echo.. vind het erg spannend..

11. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Watervrouw, hoe was het bij de gynaecoloog?

12. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Hallo meiden,

Nou alles is goed met mijn brusjes, ze groeide goed zag zelfs bij een handje bewegen en voet :D Dus ik ben weer helemaal blij.Keanu is ook mee geweest en heeft ze ook gezien. Hartjes klopte ook mooi. Over 4 weken mag ik weer terug komen voor controle. Heb ook gelijk bloed test gedaan.

Ben weer helemaal :) :D

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lekker watervrouw, is toch altijd een fijne geruststelling als je verder nog niks voelt toch?
    Leuke echofoto's meegekregen?

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
  15. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Gisteren hebben we een pretecho gehad helemaal SUPER!

Alles is goed met de beebs...en het worden 2 MEISJES :D :D

Vrijdag mogen we terug komen voor een extra 3D echo WAUW ben helemaal blij.

Hier alles nog wat uit te houden meiden?

16. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Vandaag ben ik op het verpleegkundig spreekuur geweest.Stelde weinig voor.
    Ze konden alleen de hartjes niet goed horen.De ene wel en andere niet.
    Ze vroeg of ik een echo wilde om te zien of alles goed gaat.Tuurlijk wil je dat.Gelukkig gaat alles goed.Ze lagen achter elkaar daarom konde ze het tweede hartje niet vinden.
    Ik weer helemaal gelukkig

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    gelukkig. toch wel even spannend denk ik Jo.

18. randi

randi Niet meer actief

heb enorm veel last van wat ik denk bandenpijn, veel meer dan bij mijn vorige 2 . is dat normaal bij 2lingszwangerschappen? en vooral gaat dit de hele zwangerschap zo door? moet binnen 2 weken weer op controle, doe mee aan een 2 lindsonderzoek i.v.m. tts dus wordt daardoor wat extra gecontroleerd en dat geeft me toch wel een veilig gevoel :) en hopelijk weten we binnen 2 weken ook het geslacht. het is in ieder geval een 1eiige dus als één van de twee goed ligt is het voldoende

19. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik had er afgelopen weekend erg veel last van.. het groeid allemaal veel sneller, dus de dokter zei dat het normaal is

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik had in het begin ook heel veel last van bandenpijn, nu af en toe nog, maar met name pijn aan mijn buikspieren van al het gewicht wat eraan hangt...
    Bij ons konden ze met bijna 17 weken het geslacht zo goed als zeker zien, dit bleek ook te kloppen. Kan me voorstellen dat het bij jongetjes wat duidelijker is...
    @Randi: ook elke twee weken echo? Ik ook al vanaf het begin, ook omdat het een eeneiige monochoriale tweeling is. Wel leuk, maar, zeker in het begin, ook elke keer weer een beetje spannend, vond ik.

Deel Deze Pagina