Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Oke bedankt, dan schaf ik ook even wat maatje 50 aan had namelijk een erg leuk pakje bij de hema gezien maar twijflede aan de maatjes.
    Bedankt voor je antwoord.

Had jij dan ook die hele kleine maatjes aangeschaft zoals maatje 44?
    Of is dat niet nodig? ik vindt dat juist zulke dure maatjes :oops:

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Caithlin: ga zo even op je site snuffelen. Hier alles goed hoor, maar vind het nu wel echt zwaarder worden. Opeens eigenlijk, last van rug als ik niet oplet, buikspieren zijn sowieso uitgeschakeld ;) en als ik niet goed slaap (wat natuurlijk met enige regelmaat gebeurt, dat weet je vast nog!) voel ik me meteen niet lekker de hele morgen. Maar goed, de laatste loodjes he, nog eventjes.

@Kreeftje: ik heb wel eea in 44, niet veel. Maar weet ook dat deze mannetjes niet echt groot zijn. Misschien kun je het als je wat verder bent eens vragen, of ze een inschatting kunnen maken hoe groot ze zullen zijn obv de echo's. je kunt natuurlijk ook eea kopen en de kaartjes eraan laten zitten. Als je het nodig hebt, kun je het dan wel even (laten) wassen en zoniet, dan breng je het terug.

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Caithlin: leuk jullie site! Heb een berichtje achtergelaten in het gastenboek!

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @Caithlin, Leuk om even foto's van je meiden te bekijken! Heerlijke koppies!

@Kreeftje, Ik had voor allebei 1 pakje in maat 44 en de rest in maat 50 gekocht. Maat 44 was zelfs nog te root, maar heb ze gewoon maat 50 aangetrokken hoor! Ik vond het ook zonde om zoveel maat 44 te kopen. Achteraf gezien had ik het wel kunnen doen, want ze hebben tot 1,5 maand gezwommen in maat 50 en tot wel een maand of 2,5 a 3 pasten ze maat 50 goed. Pas toen begonnen ze in maat 56 te groeien. Ondertussen zijn ze al aangeland bij maat 68.....

Groetjes.....

5. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Bedankt dames,

ik schaf dan idd ook voor elk 1 pakje maatje 44 aan...dan koop ik ook nog wat in maatje 50.
    Heb in de kast ook wat maatjes 56 hangen, nou ze groeien er vanzelf wel in ;)
    ik zal idd in de loop van de zwangerschap eens gaan vragen of ze een schatting kunnen maken.

Nogmaals thannxx voor de antwoorden ben in ieder geval wat wijser geworden :D

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi ik hoor hier eingelijk ook niet thuis maar wilde toch even reageren
    altijd leuk he die 2lingen in mijn familie komt ook heel veel 2lingen voor

bij mijn vader in de familie komen 2 x een tweeling voor en 1x een drieling.
    bij me moeder 1x een tweeling voor.

lijkt me ook er leuk een 2ling maar denk dat het best wel zwaar zal zijn met 1 ben ik al te vreden
    vind het toch bijzonder als mensen een 2ling of meer krijgen en wil daarom iedereen veel geluk toe wensen met de kindjes en de zwangerschap.

7. randi

randi Niet meer actief

bij ons in de familie komen ook enorm veel 2lingen voor maar ben zwanger van een 1eiige en dit heeft niks met erfelijkheid te maken maar gewoon de natuur die anders beslist :)

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    las ne bij denise dat het niet goed is met 1 van de kindjes.. wil je heel veel sterkte wensen. wat moet het dubbel voor je zijn

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Wat vreselijk voor je Dees! En zo dubbel!

Heel veel sterkte meid!

Knuffel Marian

10. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Ik heb nog niks bijgelezen, maar ik wilde even laten weten dat alles goed gaat. Ik ben samen met de meiden gisteren thuis gekomen. De eerste dag en nacht waren ze wel wat onrustig, maar vandaag ging het al een stuk beter. Hopelijk gaat het vannacht ook goed en slapen ze lekker door.
    De keizersnede is mij achteraf heel erg meegevallen, de ruggeprik heb ik bijna niet gevoeld. Wat ik wel erg jammer vond is dat het zo lang duurt voor je je kinderen ziet en nog langer voor je ze eindelijk vast mag houden. Ze zijn om 12:41 en 12:42 geboren en ik had ze pas rond 20:00 uur in mijn armen. De eerste dag moesten ze in de couveuse, maar de volgende dag mochten ze al in een bedje op te warmtekamer. Omdat ze nogal veel afvielen bleven ze op die afdeling en mochten ze niet bij mij op de kamer liggen.
    Ik ging, op een paar voedingen na, steeds naar hen toe om te voeden en om ze in bad te doen. Maar ik ben wel blij dat we ze nu eindelijk thuis hebben, in het ziekenhuis moet je zelfs toestemming vragen of je je eigen kind mag pakken en familieleden hebben de kinderen pas helemaal gezien toen we thuis waren, daar zagen ze alleen het hoofdje dat boven de dekens uitstak, meer niet. Tijdens de voedingen en het badderen. moesten ze de kamer verlaten.
    Ik heb even een paar fotootjes in mijn album gezet. Nog eventjes liggen en dan over een uurtje de laatste voeding voor de nacht. Hopelijk slapen ze deze keer wel door tot de voeding van 6 uur.

11. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ach wat een scheetjes! Het zijn twee echt meiden! Twee plaatjes om trots op te zijn!

Marian

12. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    lieve foto's wat schattig.. meiden is het bijna altijd zo dat je kinderen toch nog een paar dagen in het ziekenhuis meten blijven?

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Deesje, wat vreselijk (las het volledige verhaal op twinsite).
    Ik heb het erg met jullie te doen.. veel sterkte gewenst.

@Noor, dank je voor je berichtje in het gastenboek, erg leuk :)

@Mj, bij mij mochten de meisjes eigenlijk al gelijk naar huis. Maar omdat ik zelf gewoon nog heel zwak was, zijn we het weekend gebleven.
    Het is dus zeker niet zo dat tweelingen standaard moeten blijven.

@uhhh... kersverse tweelingmama, ben naam vergeten: wat een prachtige beebs!
    Geniet er maar lekker van :D

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Niet schrikken van dit bericht. Na de controle van vandaag is besloten dat ik preventief wordt opgenomen. De kleintjes zijn allebei gegroeid, maar van het ene kindje wordt de doorbloeding in de navelstreng minder goed. De doorbloeding naar het hoofd blijft wel goed. Maar dit is reden om mij en de kindjes extra goed in de gaten te houden.
    Kindje links wordt nu geschat op 1858gram en kindje B op 2347 gram.
    Begeef me nu weer naar het ziekenhuis, weet niet in hoeverre ik daar in de gelegenheid zal zijn om te mailen.
    Indien nodig horen jullie nieuws.
    We hopen dat de kindjes het beide voorlopig nog zoveel mogelijk naar hun zin houden binnen.
    In ieder geval zijn ze al flink op maat en zijn we de 34 weken voorbij, dat is het voornaamste.
    Liefs Noor

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Veel sterkte Noor! Hoop dat jullie beebs nog lekker een paar weekjes blijven zitten.

16. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @Denise

Wat vreselijk zeg :cry:
    Wil je heel veel sterkte wensen.....

@Sascha

Wat een plaatjes! echt 2 scheetjes GENIET er lekker van meid :D

@mj

Dat vroeg ik me idd ook af of de tweeling langer moet blijven in het ziekenhuis....ZAg dat er al antwoord op gegeven was.

@noor

Heel veel Sterkte meid! hopelijk kunnen de kleintjes nog even blijven zitten[-o<

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Noor veel sterkte en veel succes. gelukkig hebben ze het gezien en wiord je nu goed in de gaten gehouden

18. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Noor goed dat ze de kleintjes extra in de gaten houden, t komt vast allemaal goed. Doe je een beetje rustig aan?

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Noor, heel veel sterkte gewenst in het ziekenhuis!

Tip; Neem je eigen kussen mee!Dat heeft mij geholpen toch nog een betje lekker te kunnen slapen!

Marian

20. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Succes Noor,
    hopen dat ze nog even blijven zitten.

vraagje:hoe hebben jullie het geregeld met kinderopvang?
    Ik krijg geen vaste dagen op mijnn werk en moet dus opzoek naar een fexibele oppas.Iemand tips?Ik hoorde zeggen dat dit voor een tweeling moeilijk te regelen is?
    Groetjes Jo

Deel Deze Pagina