Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    NOOR GEFELICITEERD! Mooie namen voor twee gezonde grote jongens! Wat een mooie gewichten voor 35 weken zeg! Super! Ik hoop voor jullie dat ze gauw thuis mogen komen, dan kan de drukte en het genieten beginnen!

Och Randi toch! Ik wil je erg veel succes wensen!

Kreetje, Veel maat 50 en een beetje 44 zou ik in de kast hangen. Maat 50 kunnen ze hoogstwaarschijnlijk heel erg lang mee doen....

Mars, zo te horen gaat bij jou ook alles erg goed! Mooi hoor!

Watervrouw, Ik voelde ze pas voor het eerst met een week of 22.... :(

Hier gaat alles prima, er word goed gegeten en goed gegroeid! Martijn loopt al tegen de 10 kilo aan, Lotte weegt zo'n 8,5 kilo.

Ik ga ze maar even wat fruit geven....

Marian

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @marian

Bedankt voor je antwoord, dan weet ik in ieder geval een beetje wat ik nog zelf even kan gaan aanschaffen :D
    Vindt het erg moeilijk allemaal, ook met rompertjes enzo.

@Randi

Heel veel sterkte meid!

3. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Marian, beetje laat maar nog gefeliciteerd met de half jaar mijlpaal van Martijn en Lotte en met het alleen zitten!
    Caithlin wat een schatjes zijn het zeg, ook alweer 5 maand oud, wat gaat dat snel zeg!
    Kreeftje ik heb een paar dingetjes van maat 50 en de rest van 56. t Is misschien wel een beetje groot, maar de mouwen een beetje omvouwen
    en t kan prima. Maat 44 is wel erg klein hoor, dan moeten de baby's ook kleiner dan 44 cm zijn. Onze kleintje zijn met 38 weken geboren en
    waren 48cm lang, dus ze zitten zowiezo al in maat 50 (is lengte 50cm).
    Dees sterkte!
    Mila gefeliciteerd met je jongens, mooie namen en een mooie foto ook! Wel een zware bevalling zo te lezen.
    Jo je kunt gewoon wel in de auto naar het ziekenhuis als je vliezen gebroken zijn. Bij mijn eerste zat ik de hele dag al in de weeen (met gebroken vliezen) en zijn we 's avonds laat nog in de auto naar het ziekenhuis gereden.
    Watervrouw ik voelde de kleintje een lichtjes bewegen rond de 15e week met 20 weken voelde ik ze al heel duidelijk.
    Randi heel veel sterkte, lijkt me echt verschrikkelijk om zulk nieuws te krijgen. Ik ga voor je duimen dat de operatie succesvol mag zijn.
    Mars, mooi dat je kleintjes zo goed groeien en zelfs voorlopen, wel balen van die stuitligging. Bij mij lagen ze ook beide in stuit, maar wij mochten zelf kiezen voor een gewone bevalling of een keizersnede.
    Noor gefeliciteerd met je mannen, wat een schatjes zijn het zeg!

Hier gaat alles nog steeds goed, alleen ik wacht met smart op de dag dat de dames doorslapen want t is echt supervermoeiend die nachtvoedingen.
    Ik ben iets meer dan een uur bezig met voeden en nog geen 2 uur later willen ze alweer! Ik probeer dan vaak 's middags nog te slapen, maar ja dan moet mn oudste dochter ook goed gaan slapen en moeten de andere dames ook een beetje meewerken. Vanmiddag is dat dus niet gelukt.
    Ik moet zeggen dat ik even wat tranen gelaten heb omdat ik zo verschrikkelijk graag wilde slapen. Misschien waren het nog verlate kraamtranen want die had ik nog niet gehad.
    Nu gauw weer op bed tot de voeding van 12 uur.

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Sascha, Wat vervelend dat je vanmiddag niet hebt kunnen slapen! Ik weet hoe je je voelt! Ik heb het hier ook heel lang gehad dat ze om de drie uur wilden eten en dat ik dus elke keer maar twee uurtjes kon slapen, zelfs 's nachts!

Er komt een dag.... Daar heb je nu weinig aan, maar probeer je er aan vast te houden dat het over gaat!

Geef je borst of flesvoeding? Als je flesvoeding geeft is het misschien handig dat je 's middags af en toe hulp inschakeld die je vertrouwd met je meiden. Ik zorgde dan dat mijn schoonmoeder er was en ging zelf slapen met een paar oordoppen in. Dan kun je goed bijslapen voor een paar uurtjes en word je niet wakker van ieder kreuntje! Dit heeft mij erg goed geholpen op momenten dat ik wel kon janken van de slaap.

Sterkte ermee!

5. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Marian ik geef een combinatie van flesvoeding en borstvoeding, steeds om en om. De een de borst, de ander de fles en de volgende voeding wisselen. Overdag kan ik het meestal wel goed hebben, hangt er ook vanaf hoe de nacht geweest is. Vannacht blijft mn moeder slapen die gaat dan de voeding van 3 uur alleen doen zodat ik 5 uren achter elkaar kan slapen, k heb er nu al zin in. Ik kolf dan gewoon melk af voor 1 voeding.

Ik kijk uit naar de dag dat ze doorslapen, wanneer sliepen jouw kindjes door?

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hee meiden!
    Hier weer even een berichtje van mijn kant.
    Heb geen tijd gehad om alles terug te lezen, misschien dat ik daar morgen nog even de tijd voor vind. Ben gisteren thuisgekomen uit het ziekenhuis. Dubbel gevoel, want de boys liggen nog daar, maar thuis wacht Isa, die haar mama bijna twee weken moest missen, op de bezoekjes aan het ziekenhuis na.
    Nog even de tijd om haar weer lekker zelf naar bed te brengen en met haar te spelen, haar terug in haar routine te brengen. En bovendien de laatste dingetjes in orde te maken voor de thuiskomst van de jongens.
    Gisterenvond kregen we te horen dat ze misschien woensdag al met ontslag mogen! Wow!

Hier het verslag van mijn bevalling:

Hier even het verhaal van de ziekenhuisopname en de bevalling.
    Zoals eerder bericht werd ik dinsdag 21 augustus opgenomen omdat de navelstrengdoorbloeding van een van de kindjes wat minder goed was. Ik moest rust houden en mocht er eigenlijk alleen uit om naar het toilet te gaan en te douchen. Elke dag kreeg ik een CTG waarbij de hartritmes van beide kindjes en eventuele weeenactiviteit gemeten werden. Deze registraties waren iedere keer goed. Op vrijdag werd nogmaals de navelstrengdoorbloeding gemeten en deze was weer helemaal goed. Toch moest ik nog wel even blijven.
    En maar gelukkig want vrijdag op zaterdagnacht braken mijn vliezen. (Gelukkig want: thuis had ik nog geen zeiltje op mijn bed gelegd...)
    Geen enkele activiteit volgde. Maar toch even midden in de nacht aan het CTG en de assistent gynaecoloog aan mijn bed. 's Morgens nog altijd niets aan de hand. Ik ging ervanuit dat de bevalling zich sowieso binnen 72 uur wel zou aandienen of anders zou worden opgewekt, maar de gynaecologe vertelde mij zaterdag dat als de kindjes het goed zouden blijven doen en ik ook, dat ze dan gerust nog een week (!) zouden mogen blijven zitten.
    Maar de volgende nacht, zaterdag op zondag, kreeg ik rond een uur of 2 heel af en toe een harde buik, die ietsje zeurderig aanvoelde. Na een stuk of vijf harde buiken om de 10 minuten toch maar gebeld aangezien de artsen en de verpleegkundigen hadden gezegd vooral toch laagdrempelig te zijn met bellen.
    Aan het CTG en inderdaad: regelmatige weeenactiviteit, maar allemaal nog heel goed te doen. Langzamerhand werd het wat duidelijke en vervelender. Om kwart voor 5 Stefan uit zijn bed gebeld. Die sprong onder de douche en kwam naar het ziekenhuis.
    Half 7: de weeen worden vervelender, ik moet ze wegzuchten. 3 centimeter ontsluiting.
    De weeen komen nu steeds sneller en worden steeds heftiger, ze zakken soms nauwelijks meer weg, de ene wee gaat over in de volgende en ik heb nauwelijks tijd om op adem te komen. "Ohja, dit was inderdaad bevallen" ging er door me heen.
    Ik moest me uit alle macht focussen op de gedachte aan twee kindjes die zo in mijn armen zouden liggen. Op deze manier kon ik heel rustig blijven. Ik was heel stil en in mezelf gekeerd.
    8 uur: de weeen worden nu echt vervelend, de assistent gynaecoloog heeft de gynaecologe gebeld en de kinderarts is op de hoogte.
    De verpleegkundige legt allerlei spullen klaar: kruikjes, een couveuse, warme moltons. Zou het al zo hard gaan? Wat een stimulans om goed door te blijven gaan.
    De sfeer in de verloskamer is ontspannen.
    De verpleegkundigen vande kraamafdeling hebben collega Gerda, die ik graag bij de bevalling wilde, gebeld, ze is als een razende in de auto gesprongen.
    Half 9: Volledige ontsluiting! Wow, wat is dit snel gegaan! Gerda komt binnen!
    Kwart voor negen: het schiet op, nog even en ik heb ons eerste tweelingkindje in mijn armen.
    8.50: Daar is Chris, lieve lieve Chris Antonie, welkom op de wereld mannetje. Papa knipt de navelstreng door. Even ligt hij op mijn borst.
    Dan pakken de verpleegkundigen hem over en dekken hem warm toe en kijken hem na, hij ziet er prima uit en krijgt een 9 en een 10 Apgarsccore.
    De artsen kijken met de echo hoe "baby nummer 2" ligt. Hij ligt met zijn hoofd naar beneden.
    Ik moet weer aan de bak, nog heel even, dan is ook onze tweede zoon er.
    9.02: Daar is Tijn, lieve lieve Tijn Pieter, welkom ventje, welkom! Papa knipt de navelstreng door en dan word ook jij bij mama op de borst gelegd.
    Ook jij verdient je eerst 9 en 10.
    Jullie doen het prima!
    De placenta wordt vlot geboren.
    Papa gaat met jullie mee naar de kinderafdeling terwijl mama bijkomt en in de gaten gehouden wordt. Alles gaat goed. Wow, ik ben moeder van 3 kinderen.
    Wat er door me heen gaat is niet te beschrijven.
    Wat is het snel gegaan, en voorspoedig en ontspannen!
    Al snel mag ik wat eten en douchen en dan wordt ik door Stefan en de verpleegkundige naar de neonatologieafdeling gebracht om herenigd te worden met mijn mannetjes!

Chris en Tijn doen het dus prima inmiddels. Op de site staat naast bovenstaand verslag nog meer aan update en natuurlijk foto's!

Liefs Noor

7. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    vandaag naar het verpleegkundigspreekuur geweest voor bloeddruk en luisteren naar de hartjes.
    Nu blijkt dan de kinderen beide een andere hartslag hebben.De een is veel sneller dan de andere.Wel goed beide maar ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen?

Groetjes Jo

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Noor, mooi verhaal.. en wat fijn dat alles goed ging.. je mannen mogen al bijna naar huis. geniet nog even van de rust in huis en succes morgen als ze thuis komen.

Jo, bij mij verschild de hartslag ook iets hoor.. is niks aan de hand, zijn 2 verschillende kindjes

9. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @noor

Mooi beschreven hoor en wat is het dan vlot gegaan allemaal zeg :thumup:
    En oow wat een mooie kereltjes zeg echt om trots op te zijn meid! fijn dat ze snel naar huis mogen :D

@jo

Ik sluit me bij Mj aan niets om je zorgen over te maken hoor.

10. randi

randi Niet meer actief

gisteren moest ik dus normaal binnen om vandaag geoppereerd te worden maar omdat alles stabiel is gebleven de meiden een goede doorbloeding nog hebben gaan ze het pas de vrijdag doen. ben wel blij want hoe langer ze het uitstellen hoe meer kans de operatie slaagt :D maar het blijft natuurlijk wel uitstel en geen afstel

11. Fiekebolletje

31 okt 2006
    57
    0
    0
    Bediende
    Proficiat Noor met je twee prachtige parels van zonen.
    Eindelijk ben ik hier ook nog eens geraakt, want het is hier lekker druk.
    Onze Jitse en Marie stellen het ook supergoed.
    Jitse begint mooi te brabbelen en blaasjes te maken, en Marie begint het ook te doen.
    's Nachts slapen ze ook mooi. Deze nacht van 22 u tot 7u30 deze morgen, dat is echt al fijn.
    Ik probeer vandaag een foto in het album te plaatsen.
    Tot later
    oh ja nog eens welkom aan alle nieuwe tweelingmamas

12. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @randi

Hoop natuurlijk dat alles goed slaagt met de operatie....Fijn dat het met je beebs goed leek.

@fiekebolletje

Leuke foto;s hoor van je kleintjes....lekker vrolijke koppies :D :D

13. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Fiekebolletje: wat een scheties he zien er lekker gezond uit.

Morgen heb ik mijn afspraak weer bij de Gyn en ben nu alweer zenuwachtig of alles ok is met ons brusjes. Soms voel ik ze heel licht maar soms ook weer niet en dan wordt ik weer zo onzeker. :( hadden jullie dat ook met jullie zwangerschap? me buikje is best al groot zou zeggen dat ik al 5 a 6 mnd zwanger ben en zit net op 15 weken. zal ff wat foto's in me album zetten vanavond.
    Wanneer hebben jullie een pretecho laten maken ?? Is het met een 2ling eerder of ook rond de 20 a 24 weken?

14. zooo noor ook alweer bevallen van harte meis
    wat een scheetjes
    was hier al effe niet geweest en kwam dus effe spieken
    hier gaat alles super de knullen groeien uitstekend zijn nu 52cm en wegen ruim 3 en halve kilo
    gaat super dus
    nu ga ik nog even trug naar mijn bedje ben doodop moet effe bijslapen ze komen nog snachts namelijk hihihihi

15. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @watervrouw

Ik voel de beebs soms de ene dag ook meer dan de andere....ik moet nu zeggen dat ze aardig druk zijn en ik zie mijn buik ook af en toe bewegen zoooooo leuk :D
    Ben benieuwd naar je buikfoto's..in mijn album staan ook weer nieuwe fotootjes dit x een blote buik ;) ;)

@gummetje

Wat fijn dat alles goed gaat! ja het is natuurlijk een heel drukte...slaap maar lekker bij meid neem je rust 8)

16. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    @Kreeftje1984

Wat een mooi buikje meis. netjes hoor!

17. Niet meer actief

Het is al weer even geleden dat ik hier gepost heb.

Ik ben morgen 32 weken zwanger en het begint nu allemaal wel heel zwaar te worden. Mijn buik zit me vreselijk in de weg. (zie laatste buikfoto's) En het gymmen van de kleintjes is erg pijnlijk. Ik kan gewoon niet wachten tot ze geboren worden.

@noor, gefeliciteerd met de geboortje van de kleintjes.

18. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    pfffffffffff wat een buik.. werk je nog carola?

19. Niet meer actief

Ik werk de komende twee weken thuis en dan krijg ik officieel verlof

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    pittig hoor.. ik moet van de dokter al met 28 weken stoppen.. zit toch wel veel verschil in merk ik per gynecoloog wat ze aanraden

Deel Deze Pagina