Geweldig dat bij jou ook alles goed was Chaya! Ik heb ook een (kleine) bloeding gehad in de 13e week. Heel eventjes onder de douche, en nog 1 of 2 dagen iets donkerdere afscheiding. Ik schrok er ook behoorlijk van maar was niets aan de hand. Nu ik lees dat veel meiden dit hebben gehad... zal het er misschien wel bijhoren als je een tweeling krijgt ofzo Wij weten wel wat het wordt! In eerste instantie m'n vriend beslist niet en als het geen tweeling was had ik daarin toegestemd maar bij 2 heb je sowieso al meer voorbereiding (namen, kleertjes etc.) dus besloten om het toch te weten!
Hoi Caithlin en Chaya, Idd is ook erg praktisch om te weten wat het gaat worden. Ik heb twee zoons en dan is het ook wel handig om te weten met inrichting kleertjes enzo wat het wordt. Het is allemaal duur genoeg, en het is wel leuk om alvast kleertjes te kunnen kopen voor het betreffende geslacht. Ik kan echt niet wachten. Nog vier weken geduld hebben, oeffff wat duren die lang zeg. Nou moet ik zeggen dat door mijn lieve kleine ventjes de tijd best snel gaat dus die vier weken kunnen er vast nog wel bij. Geduld he, dat is wat ik nog eventjes moet hebben. Ik heb gelukkig geen bloedverlies gehad tot nu toe, dat lijkt me echt heel beangstigend. Maar gelukkig kunnen de artsen je geruststellen als er niks aan de hand is. Maar de meest erge spookbeelden krijg je dan wel in je hoofd natuurlijk. Met mijn tweede zwangerschap had ik wel heel in het begin bloedverlies, er waren in het prille begin bij de echo na bloedverlies, 7 weken twee zakjes met inhoud. Maar een vruchtje is toen afgestorven. Aan de ene kant vond ik dat heel erg jammer maar was heel blij dat eentje in ieder geval bleef zitten en nu een heerlijk mannetje is van 3 jaar. En nu zitten er zeker twee kindertjes van bijna 16 weken. Kloppende hartjes en alles erop en eraan, het blijft een wonder. Liefs Audrey
en of het een wonder is...ik kan er soms nog steeds niet over uit dat er daadwerkelijk 2 wondertjes in mijn buik mogen zitten.... ik voel me toch wel speciaal, hebben jullie dat ook?
Jazeker..vooral onwerkelijk! Gisteren bij de echo drong het wel weer tot me door ! Ik vind het ook best spanned..hoe gaat dat straks met de voeding en slapen en ff boodschappen doen. En kan ik ze beide evenveel aandacht geven en ga zo maar door....
Je zal zien dat het straks allemaal vanzelf loopt. En haha ik heb er straks vier dus de boodschapjes doe ik lekker in de avond als papa thuis is. Of de andere twee op school zitten, met de baby's alleen moet dat prima lukken volgens mij. Heb jij ook al kinderen of worden dit je eerste? Groetjes Audrey
Het zijn mijn eerste kinderen. Maar ik ben wel zo iemand die alles georganiseerd wil hebben. Echt heel erg. Zo van dan en dan poets ik, de was moet aan de kant, en ga zo maar door... Ik denk wel dat ik makkelijker moet worden........
Haha, een beetje last van control gedrag. Haha ik denk dat het heel goed is dat je alles op orde hebt, ik ben precies het tegenovergestelde. Alles komt wel, en dat werkt ook niet altijd. Dus ik probeer een middenweg te vinden zodat ik het straks aan zal kunnen. En mijn huishouden goed op orde heb. Daar is helemaal niks mis mee, alleen zal het straks heel druk worden zeker als het je eerste kinderen zijn zul je dingen ook weleens moeten laten gaan. Misschien kun je daar nu een beetje mee beginnen. Het is goed om orde op zaken te hebben, maar te strak is niet goed voor je. Een vriendin van mij heeft daar extreem last van die kan geen afspraken maken op de avond dat ze bijvoorbeeld boodschappen doet, of haar was of strijk. Ik denk dat je daar heel soepel mee moet worden, leuke dingen gaan voor en de rest komt wel, je vervuilt echt niet zo snel haha. Maar goed dat leer je strakjes vanzelf wel. Als die kids gaan spelen en rommel maken en hun vieze vingers aan je ramen meubels ed doen, in het begin zorg je dat het netjes blijft en later doe je het nog maar 2 x per dag anders blijf je aan de gang. En genieten van je kinderen is het belangrijkste. Maar dat weet je straks gelijk. En komt vanzelf goed. Groetjes Audrey
Hoi hoi, Vandaag de echo gehad. Krijg 1 kindje. Omdat mijn ma een 2ling is had ik een kans dat ik ook een 2ling zou krijgen. Maar we beginnen met 1 kindje
Meid wat geweldig. Heerlijk je eerste kindje, rustig aan beginnen en wennen aan het moederschap Het is heerlijk zo'n eerste kindje. Veel geluk in je zwangerschap. Groetjes Audrey
Ik voel het nu zeker als een wonder. In het begin was het even slikken zo en zo omdat ik onverwacht zwanger ben. En toen ik hoorde dat het er twee waren heb ik wat bange dagen gehad. Maar als ik dan bedenk hoe deze twee er zijn gekomen, dan moet het een wonder zijn en heeft het zo moeten zijn dat deze kindjes straks geboren worden. Groetjes Audrey
bij mij hier is het eigenlijk altijd hectisch.... ik heb van mezelf al 2 meiden en manlief heeft ook 2 meiden dus dat is druk... nu zijn de meiden van manlief al 14 en bijna 18 dus geen handen bindertjes meer dus dat scheelt wel. we zijn er wel makkelijker in geworden, omdat het altijd al druk is bij ons, draaien wij onse handen er niet voor om als strakjes deze 2 kleintjes er bij komen, het wordt alleen extra druk ik denk dat je je prioriteiten gewoon moet verleggen zolang je maar de tijd hebt om ook echt van je kleintjes te kunnen genieten.... liefs
heyy dames! ik heb ook hetzelfde als karin, ik plan altijd alles vantevoren, en ik moet voor het slapen gaan precies weten wat ik de volgende dag ga doen, anders denk ik er de hele nacht aan! Maar ik laat geen leuke dingen gaan omdat dat toevallig mijn stijkavond is ofzo @audry, ik heb hetzelfde meegemaakt, helemaal onverwacht, en dan ook nog twee, ik was de eerste weken alleen maar bezig met bijkomen...hihihi, maar nu kan ik ze niet meer wegdenken! @chaya, gezellige boel bij jullie thuis!, strax heb je een aardig evenwicht, 2, 2 en nog 2 erbij....wel leuk hoor! Wij zijn nog maar met zn tweetjes, dus het zal wel heel erg wennen zijn, en een hoop georganiseer, dat weet ik al van mezelf. Gelukkig heb ik mijn moeder, die wil 1 dag in de week minder werken om op te passen, dan kan ik alvast beginnen met het vervolg van mijn opleiding!
Hi Dames, Leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt! Mima; gelukkig ben ik dus niet de enige planner Chaya; petje af hoor...wel heel leuk een huis vol kinderen..is er altijd wel iets te doen. Zwangerschap was wel gepland bij ons maar ook een mega suprise dat het er twee zijn! heel erg wennen maar nogmaals we zijn er super blij mee...
Voor de palnners onder ons: Ik denk dat het tijd wordt dat jullie daar een klein beetje van af moeten stappen...... Met een baby, zeker als het er ineens twee zijn, kun je volgens mij niets meer plannen! Als je hebt gepland om om bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends naar een vriendin te gaan en 's middags te zorgen dat alle was is gestreken en een of allebei van je baby's besluit(en) dat hij/zij om 10 voor 10 honger krijgt/krijgen, net als jij de deur uit wilt......Misschien kun je dan pas om 11 uur bij je vriendin zijn. En dan loopt je middagprogramma ook in de soep! Zeker als er eentje 's middags bijvoorbeeld niet wil slapen...... Dat is misschien wel het allerergste scenario, maar het zal je maar gebeuren Marian
Haha, als ik zo alle reacties eens lees. Ik zie bij jullie allemaal wel een positieve instelling. En dat is wat je nodig hebt, genieten van het mooie dat ons is gegeven dit wonder. En Chaya geweldig zo'n groot gezin, het is altijd druk en volgens mij heel gezellig. Dat houdt ik vooral voor ogen, heerlijke gezelligheid die de kids geven. Warmte en liefde die wij hun kunnen bieden. Er zullen vast dagen komen dat we denken helllllp, gaat dit ooit wel goedkomen. Maar je groeit er in mee, en weet straks niet beter meer. Ik voel me nu heel gelukkig, en ben ongelofelijk blij met deze nieuwe leventjes. En idd Marian heeft gelijk, je schema's en vaste planning zul je soms moeten laten gaan. Dit werkt niet met kindjes die hun eigen tijd hebben. En soms weleens besluiten om net voordat je bijvoorbeeld de oudste naar school moet brengen hun luier volpoepen, en tot overmaat van ramp tot hun nek in de poep zitten. Ja dan komt het andere kindje een keertje te laat. Heb dit dus al eens meegemaakt. Of dat je net wilt gaan strijken en er eentje besluit om wakker te worden en eventjes je aandacht nodig heeft. Wat wel gewoon heel belangrijk is is dat je regelmaat hebt, wel een beetje aan een vaste planning houden. Zo heb ik mijzelf moeten dwingen om bepaalde rustmomenten in te bouwen voor de kids om even alleen met hun bezig te zijn, en de kids volledig mijn aandacht te geven. Op tijd proberen te ontbijten lunchen en avondeten. Hier was ik altijd heel soepel en flexibel in maar ben erachter dat het jezelf en de kinderen meer duidelijkheid en rust biedt als er een beetje een vast dagritme is. Omdat ik echt een eerste klas chaoot ben heeft dit me toch wat vastigheid gegeven die ik zelf misschien nog harder nodig had als mijn kinderen. Maar goed gelukkig zijn we allemaal anders. Ik zou graag wat meer de controle willen hebben waar anderen het misschien meer zouden willen loslaten. Maar ook dat lost zichzelf straks wel op. Ik wens jullie een fijne avond en tot snel Groetjes Audrey
hahah wat een doemscenario's schrijven jullie voor! ik plan wel, maar zelfs nu gaat niet alles zoals gepland, er komt op het laatste moment vaak iets tussen, daar ben ik wel felxibel genoeg voor, vind ik. Maar ik ben wel van mening dat je met planning het beste uit je dag kunt halen. En het punt wat audry naar voren haalt is het belangrijkste waarom ik plan; de structuur, ik heb het plannen van huis uit meegekregen, daarom weet ik niet beter. ik plan bijvoorbeeld niet alleen in wat ik wél ga doen, maar ook de rustmomenten, en ik ervaar die momenten dan ook als echt verdiend, en ik rust met een gerust hart omdat ik weet dat er voor de rest ook tijd is gemaakt. En voor kinderen is de structuur ook heel belangrijk, vanaf het eerste moment...en moeten vind ik gewoon een paar mijlpalen op een dag zijn die vast staan. Later nemen ze het gewoon over, zoals mij is overkomen..hihihi Belangrijk is ook dat er een beetje 'rek' in je planning zit, en dat heb je met kinderen maar al te hard nodig...zoals die 'poeper van 10 voor 10' als ik m zo mag noemen...je hebt er alleen jezelf mee als je jezelf opsluit in een strak plan! ik ben van de gulden middenweg, in alles, niet plannen in geen optie...maar iedere minuut uitbesteden al helemaal niet! Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik nog geen kinderen heb....wie weet piep ik volgend jaar wel anders
Helemaal mee eens hoor! Dat er wel structuur moet zitten in de dag. Ik doelde inderdaad meer op de te strakke planning Maar we zullen het allemaal op ons af moeten laten komen, we zien wel hoe het komen gaat! Marian
Nee hoor meis, met kinderen moet het allemaal ook gaan lukken met bepaalde regelmaat. Alleen waar het wel om gaat is dat je jezelf behoorlijk in de weg kunt zitten als je de controle te stak in handen wilt houden. En dat geld zo te horen niet voor jou. Een vriendin van mij had dit heel sterk, alles moest lopen zoals zij plande en anders raakt ze heeeeel erg gestressed, en dat is niet goed natuurlijk. Stress is ook niet goed iemand en zeker niet voor kinderen. Ik zou soms willen dat ik iets meer structuur had, en dat ga ik nu ook echt nog meer proberen want dat houdt je ook staande in de drukte. Nu heb ik soms weleens zoiets van hellllp hoe schep ik orde in deze chaos, die choas komt er omdat ik heel soepel en makkelijk ben en de hele dag aanloop heb. Daardoor wordt ik soms heel onrustig en heb letterlijk echt rust nodig, en die rust krijg ik door orde te scheppen. Als mijn huis op orde is ben ik dit ook, is het een chaos ben ik dit ook. Dus bij mij moet echt de middenweg worden gevonden. En dat gaat me lukken ook voordat deze kleintjes er zijn. Kijk met kinderen moet je de touwtjes een beetje laten veren. Ik denk dat jij het goed onder controle hebt zoals ik je hoor, en dat is zeker nodig als je straks die lieve kleine mensjes hebt. Die middenweg is de weg. Liefs Audrey