Hoi Meiden.... Kom weer wat vaker schrijven hoor tis toch fijn om ervaringen te delen met andere tweeling mama´s... Hoe gaat het met iedereen? aanstaande tweelingmama´s gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Bijzonder he zwanger zijn van een tweeling?
Hai Mila, Ja hier alles goed, met jou dan? Al helemaal gewend aan het dubbele moederschap? Onze kids ontlopen elkaar qua leeftijd niet veel! Met hoeveel weken was jij ook weer bevallen? Ik was officieel pas 29 september uitgerekend, best een raar idee dat de jongens nu alweer ruim 3 weken oud zijn! Liefs Noor
Hey Noor... Jij heb ook 2 prachtige kereltjes zeg! Gefeliciteerd met jullie tweeling! Heb ff op je website gekeken geweldig en zo herkenbaar die foto´s...(zie mijn website) Ik ben in week 38 ingeleid maar werd uiteindelijk een ks...ben op 15-08-07 bevallen... En jij? Gaat alles goed? Hier gaat het super ze zijn zo lief en mooi... Ik vind het reuze meevallen de drukte zo in me eentje thuis met de jongens...Hoe ervaar jij het?
Hai Mila! Ik vind de drukte ook te doen, al heb ik er natuurlijk wel een peutertje bij die 5 van de 7 dagen de hele dag thuis is... Ik ben vooral trots en gelukkig. Ik ben spontaan bevallen met 35w1d, supervoorspoedige natuurlijke bevalling, daardoor ook snel hersteld! Ga ook even op jouw site koekeloeren!
Hallo, @Noor28 & Mila Wat een leuke site's hebben jullie echt leuk om te zien. Heb gisteren geprobeerd met een tetescoop(zo noem je het toch ) te luisteren naar ons Brusjes, maar hoorde alleen de gerommel van mijn darmen wie weet met hoeveel weken ik iets kan horen. Ze waren gisteravond lekker druk bezig me darmen waren gelijk van slag. Bij mij zijn ze avonds het actief's. xxxx
Watervrouw: thanks! Volgens mij kun je ze evt pas wat later horen met een stethoscoop, maar het kan ook best heel lastig zijn, je moet wel precies weten hoe ze liggen wil je het goed kunnen horen denk ik.
Hallo Allemaal, Wij zijn op het punt aangekomen dat we aan het kijken zijn voor een box.Hebben jullie een tweelingbox of een gewone box?In de winkel zijn de meningen erg verschillend en we kom en er niet uit. groetjes Jo
Hoi, ik zal weer eens wat van me laten horen. Het gaat hier hartstikke goed met de dames. Ik geef wisselend borstvoeding en flesvoeding, wanneer de ene de borst krijgt, krijgt de ander de fles en bij de volgende voeding is het net anders om. Voor de nacht geven we ze beide een fles. Het werkt van het begin af aan prima. Doorslapen moeten ze helaas nog leren. Vannacht heeft 1 van de dames wel 5 uren achter elkaar geslapen, maar dat kwam omdat ik niet echt wakker kon worden. Als we ze niet tegelijk drinken geven dan is overdag het hele schema in de war en ben je constant aan t voeden. Over de box, wij hebben nu 1 box staan en als ze wat groter worden komt er een box bij, ze hebben hun ruimte nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen vind ik. Beneden slapen de kleintjes elk in een wiegje en boven slapen ze samen in een ledikantje, aan de ene kant het ene kindje en aan de andere kant t andere, het bedje is in het midden opgemaakt. Als ze straks doorslapen gaan ze naar hun eigen kamertje nu liggen ze nog bij ons op de kamer. Onze oudste dochter is supertrots op haar zusjes en wil ze elke dag wel op schoot. Gelukkig valt het mee en is ze niet opeens heel dwars of zo. Verder vind ik het allemaal heel erg meevallen. Alleen de nachten zijn nog wel erg vermoeiend. Voor wie het leuk vind, de kleintjes hebben ook een site www.hetzijnertwee.web-log.nl Groetjes Sascha
Wat een mooie meiden! 2 prachtige koppies, geniet er lekker van! fijn dat het allemaal verder goed gaat. Ooowww het begint hier nu ook wel te kriebelen hoor..hahaha...
Wij hebben een normale box en bevalt prima.. Ze zijn natuurlijk nog heel klein maar ze willen toch als ze kunne kruipen niet meer de box in...dan is het alleen nog een handige parkeeplaats voor de 2ling als je ff wat anders moet doen!
Ja leuk he de website...leuk dat je ff heb gekeken... Ik heb ook een angelsound gebruikt en ik kon in week 12 allebei hun hartjes al horen...duurde ff maar was toch luid en duidelijk....je moet heel laag zoeken vlak boven je schaambot!
Vandaag met onze mannen naar de kinderarts op controle geweest. Ze was erg tevreden. Chris is nu ruim 2800 gram zwaar en 50 cm (al ruim 700gram gegroeid) en Tijn is nu ruim 3000 gram zwaar en 52 cm (Al ruim 500 gram gegroeid) Ze doen het prima! En dan te bedenken dat ik eigenlijk a.s. zaterdag pas uitgerekend was.....
Fijn dat alles goed is met je ventjes... Ik ben verleden week ook voor het eerst naar consult buro geweest en alles was goed....die van mij zijn al meer dan 3,5 kilo. 15 okt krijgen ze hun eerste prik (zielig)
Jaaaaa, moet er ook echt nog niet aan denken de eerste prik..... Ik moet 8 okt voor het eerst naar het cb. Wordt weer een hele volksverhuizing, ben je alleen geweest Mila, of was er iemand mee om te helpen met aan- en uitkleden etc etc etc?
Hallo hier ben ik ook nog even. Onze Jitse en Marie zijn nu al flink aan het groeien. Jitse kan al hele verhalen vertellen, echt plezant. Marie begint geluidjes te maken maar schrikt van zichzelf Om het over de box te hebben. Wij hebben een tweelingenbox en dat gaat heel goed. Overdag liggen ze er samen in maar soms leggen we Jitse in zijn bedje boven omdat hij zoveel verteld dat zijn zus er wakker van wordt. 's nachts liggen ze in dezelfde kamer maar in een apart bedje. Dat gaat heel goed en ze slapen al de ganse nacht door. Ik geef ook nog altijd borstvoeding aan onze kindjes en ga ondertussen ook alweer werken, het gaat allemaal dus heel vlotjes. Echt fijn. Iedereen heeft zo zijn eigen idee over die bedjes en box, maar je moet dat zelf een beetje aanvoelen als ze geboren zijn hoe alles verloopt. Ik heb me vooraf ook veel zorgen gemaakt en eigenlijk was dat niet nodig. Tot later dames en veel succes nog met de zwangerschap. Als ik 1 tip mag geven, maak nog veel foto's van de buik, want voor je het weet is hij weg
ja ging alleen niemand kon mee maar was goed te doen hoor... volgende keer gaat mijn schoonmoeder mee das we iets makkelijker zeker als ze een prikje krijgen.... Je bent wel een uur of wat bezig als je alleen bent... maar er bood een dame van het cb aan om te helpen met omkleden maar ik zei neuhh lukt wel joh! 8)
jah die eerste prikken. Jitse en Marie hebben ze ook al gehad en ik moet zeggen, ze zijn heel flink geweest. Even wel een schreeuwtje van beiden. maar het was heel snel over. Marie keek wel even naar de arts en bekeek haar heel lang, precies van hmm jou zal ik me wel herrinneren Ik moet zeggen dat ik ook een traantje id ogen kreeg als mijn zoon zo schreeuwde. Bij mij was de papa mee en gelukkig of ging er ook wel een uur bezig zijn
Hallo, Wou alleen ff zeggen dat ik ons brusjes steeds meer begint te voelen kleine plopjes net boven me schaambeen wel grappig ga er dan van giegelen . Nog 1 week kan ik ze weer zien. Jee wat gaan de weken hard zeg zit vandaag alweer op 18weken banner loopt niet goed ken geen schikkeljaar hihi