Ik ben vanaf 26 weken wat minder gaan werken.ik ben verpleegkundige. Vanaf 28 weken ben ik gestopt met werken.Het lopen ging steeds moeilijker en aangezien de afstanden op het werk erg lang zijn mocht ik ook niet langer door met werken.
nee noor ben verzorgster maar deze regel is dus voor iedereen die in het ziekenhuis werkt behalve voor degeen die op de administratie werken, dus ook voor bv de poetsvrouwen en degeen die in de keuken werken enzo
hoi randi, werk je met speciale middelen of op een speciale afdeling?Ik mocht niet meer met chemo's werken maar wel op de rest van de afdeling.Je kunt toch met sommige gevaren rekening houden? vrijdag mag ik weer voor een echo.Kijk er erg naar uit.Vanaf dan mag ik ook in mijn eigen ziekenhuis bevallen.Als het eerder zou komen dan moest ik naar amsterdam. groetjes Jo
jo ik werkte vooral op intensieve en de ok maar wij hebben zelf niet te kiezen om te blijven werken we worden direct verplicht om in moederschapsrust te gaan, is een ziekenhuisregel hier bij ons enja is wel lastig want je valt dan eigenlijk terug op maar 65% van je loon en zoals in mijn geval ik voelde me nooit ni ziek of was ni misselijk dus in't begin verveelde ik me ook enorm. oja je weet het mischien niet maar ben van belgie hé en in de meeste ziekenhuizen geldt deze regel hier in belgie en zelfs in sommige rusthuizen
hoi randi, ik wist niet dat je uit belgie komt.wel een lange tijd zit je dan thuis.Kun je nog wel iets verzinnen om bezig te blijven?Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg fijn vond om zelf te kiezen hoelang ik wilde blijven werken.Vindt je het niet vervelend dat je geen keus daarin hebt? Ik las ook dat je maar 65% krijgt betaald.Hier krijg je 100% uitbetaald. Moet je ook maar kunnen opbrengen. Hoe zit het dan na de bevalling met verlof?Hoelang ben je dan nog vrij? Als ik te nieuwsgierig ben met je het ook zeggen maar ik sta te kijken van de afspraken bij jullie. groetjes Jo
je bent niet te nieuwsgierig hoor jo het is inderdaad een lange tijd dat je thuis zit en heb menig uurtjes gehad dat ik niet wist wat doen maar gelukkig heb ik een grote vriendenkring, super lieve schoonmama die me der wat door hielpen en mijn ventje deed ook zijn best nu na de bevalling ben je 3 maand thuis hier en kom je terecht op 85% van je loon maar ikzelf heb gekozen voor 6 maand omdat deze 2 hier niet eerder naar de creche kunnen gaan wegens plaatsgebrek en het bij ons perfect mogelijk is om tot 2 jaar moederschapsverlof op te nemen. zelf had ik ook wel liever wat langer gewerkt want je mist wel die contacten met je collega's enja financieel is het wel effe tellen ook maar het systeem hier in belgie scheelt wel enorm met nederland zoals ik al gelezen heb zo is het ook dat je bij ons niet langs een vk gaat maar naar de gynecoloog en in geval van een 2lingszwangerschap heb je zelfs om de 2 weken een echo om te zien of alles in orde is
Zo, al veel te lang niet meer hier geweest! Hoe is het met de zwangere dames en hoe is het met de kindjes? Hier gaat alles erg goed! Ze groeien geweldig goed, boven de grafieken uit bijna Op het moment is het even zwaar omdat Lotte veel 's nachts wakker word en niet meer slapen wil. We zitten nu zelfs weer even terug op een nachtvoeding Hopen dat dat snel weer over gaat en dat ze weer net zo voorbeeldig worden als ze waren..... Zal ze natuurlijk ook nog even showen, trots als ik ben;
Hee Marian, leuk om je hier weer te "zien" Wat heerlijk dat je twee moppies het zo goed doen, beetje jammer van de nachten, maar idd het gaat vast vlug beter! Lekkere donderstraaltjes zo te zien op de foto's! Vooral Lotte kijkt heerlijk ondeugend uit haar oogjes! Zijn ze een beetje rossig of vergis ik me? (Chris en Tijn zijn nog zo goed als kaal, maar ik denk blond, net als hun zus, terwijl ik hartstikke rood ben...) Geniet lekker van ze!
Hier ook nog een fotootje van onze mannetjes. Een paar weekjes geleden mocht Isa op de "schoolfoto"op het KDV, de mannen mochten ook, ik vind hem erg grappig geworden!
Hele gave foto Noor! Lotte is inderdaad rossig. Van Martijn ben ik nog niet zo zeker, als het al zo is dan is het wel een stuk minder.... Ik moet wel zeggen dat het op de ene foto erger lijkt als op de andere. Het hangt een beetje van de lichtval af! Zelf ben ik ook een natural red, dus we weten waar het vandaan komt
hoi marian, wat een leuke foto's zo te zien groeien ze hard.Hoop voor je dat je snel weer van de nachtvoeding af bent. vandaag weer bij de gyn geweest.Beide liggen met hun hoofd naar beneden en 1 zit in het bekken.Ze wegen nu 2000gr en 2100 gr .Beide doen het erg goed. groetjes jo
hoi noor, zie nu pas jou foto.Wat worden ze al groot.Erg leuke foto.Hoe vonden ze het op het kdv?Zit jou verlof er dan alweer op? groetjes jo
@jo, wat fijn dat het zo goed gaat! Ze zijn al mooi op gewicht zeg. @mj, Ik ben al veel te lang niet op dit lijntje geweest, want zie dus nu pas dat je veel te vroeg bent bevallen van je twee vechtertjes. Hoe is het met ze? En hoe is het met jou, zal wel flink zwaar zijn om iedere dag heen en weer te gaan naar het zh! Ik hoop dat jullie er met jullie gezinnetje goed doorheen komen. Ook moet ik zeggen dat ik erg benieuwd ben naar foto's, maar volgens mij ben je hier volledig anoniem? Nou ja, ik hoor het wel!
@Jo: ja, groot worden ze al he? (t zijn nog steeds ukkies hoor: bijna 3 maanden en nu schat ik net boven de 4 1/2 kg, als je dan nagaat dat er kindjes met dat gewicht geboren worden ) Mijn verlof loopt officieel 9 dec af, maar heb nog dagen over dus die kan ik eerst opnemen. Start pas echt op 29 december, maar zal vantevoren nog wel een halve of hele dag komen om me op het EPD te storten en om de rompslomp op mijn poli op orde te krijgen) Lekker dat je kleintjes allebei in hoofdligging liggen! En mooie gewichten zeg! Ja MJ, ben ook erg benieuwd hoe het met jou en je kleintjes is!
he meiden. de meiden gaan erg goed. ze liggen nu op medium care in een ander ziekenhuis. en groeien goed. wij hebben erg veel geluk gehad. de spannendste weken hebben we achter de rug en gekeken naar de statestieken bij 25/26 weken geboren baby's zijn we gezegend dat wij aan de goede kant lijken te zitten van de cijfers. meiden hebben eigenlijk niet erg rare dingen gehad en lijken zonder te grote kleerscheuren eruit te komen. ze hebben alle twee een infectie in hun 2e week gehad, maar daar kom je eigenlijk niet onderuit. verder schone hersens, ogen en oren lijken goed te gaan en de darmen werken prima. na bijna 8 weken ziekenhuis ben ik idd wel erg moe. vanochtend kon ik ook flink janken want de zuster had emani voor het eerst in bad gedaan zonder mij. maar goed, hopelijk heb ik ze rond oud en nieuw thuis en dan doen we alles dubbel dik over. foto's plaats ik idd niet op internet. heb het even gedaan. (klets voornamelijk mee in het topic "zwanger na eerste ronde clomid") maar heb ze weer verwijderd. er zijn af en toe te rare mensen ook op deze site te vinden, met fantasie verhalen etc, dat ik op foto's plaatsten niet zo gek ben geworden.
Erg begrijpelijk dat je liever geen foto's plaatst. Wel jammer voor ons..... Wat fijn dat het zo goed gaat met ze! Erg blij om dat te horen hoor! Heb je ook geen beebiesite (met wachtwoord) waar we even op kunnen kijken? (Nee... ben helemaal niet nieuwsgierig hoor.... )