Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. audreyvanveen

audreyvanveen Niet meer actief

Dat is zeker zo! Alles gewoon op je af laten komen en dat vind vanzelf zijn weg wel.

2. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Ben benieuwd wat we te zeggen hebben nadat die tweetjes er zijn :)

3. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ....help?....

whoehahaha grapje hoor, :)
    ach ik demk dat wij het allemaal prima zullen redden, lang leve het moeder instinct! :D

4. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Vandaag de echo :) yippie jeej!

k heb vanmiddag om 14 uur een afspraak en om 15 uur bij de gyn...

houd jullie op de hoogte!

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Spannend! Heel veel plezier!

Marian

6. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    gaaf mima, geniet ervan meid..... :D

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Veel plezier Mima!

Wij hebben vanmorgen ook weer een uitgebreide echo gehad. Is wel een erg leuke bijkomstigheid van het zwanger zijn van een tweeling, vaaaaak echo's :)

Ze zijn nu al zo'n 30 cm lang en wegen iets meer dan 500 gram! De ene ligt al met het hoofdje naar beneden en de ander in stuit... maar dat kan altijd nog veranderen natuurlijk!

8. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    Cool Caithlin!
    Het is nu heel vroeg toch, om naar de ligging te kijken ze kunnen nog alle kanten op!
    Daar maak ik me iedere dag zorgen om...ik ben zoo bang voor de bevalling echt waar...

Ik vond het zo leuk om ze weer te zien! Ze waren heel erg aan het bewgen met hun kikkerbeentjes was wel lachen.
    Ik kon ook al het maagje en het blaasje zien, het hartje gehoord! Nou ik vond het waanzinnig!

Mijn moeder was dit keer meegegaan, en ik heb de hele avond erover zitten praten met mijn man. Pas toen ik ging slapen bedacht ik me dat ik jarig was hihihi

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Bij mij vertellen ze ook elke keer hoe ze liggen, en dat kan inderdaad elke keer nog verschillen!

Even een vraagje aan de dames die al wat verder zijn: Doen ze bij jullie ook elke keer een inwendige echo om te kijken hoe groot de baarmoedermond is? Ik krijg iedere keer een andere gyn of arts-assistent en ze meten het allemaal. Ze willen dit goed in de gaten houden omdat ze hieraan kunnen zien of er kans is op te vroege ontsluiting. Maar nu hoor ik er hier dus niemand over?

Marian

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hey Marian,

Das gek zeg, dat hoeft bij mij niet volgens de echoscopist omdat ie prima op de echo kan zien dat de mond nog mooi gesloten is...?

11. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hallo,

Vraagje, ik moet s'nachts er vaak uit omdat ik echt dan het gevoel heb dat ik moet plassen. Eenmaal op de toilet valt het enorm mee... Vind ik heel raar!
    Kan het zijn dat mijn baarmoeder nu tegen mijn blaas aan het drukken is of is dat wel erg vroeg?

GRoetjes..Karin

12. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hey karin ik he elke nacht hetzelfde hoor,
    wordt wakker van een druk op mijn blaas dat ik zelfs bang bent dat ik de toilet niet meer redt en als ik er een maal bent is het een babyplasje... :)

zal denk ik er wel bij horen? :confused:

13. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Dat had ik ook hoor, zo rond de 12-16 weken! Ik naar het toilet rennen voor niks... :cry: Maar goed, het hoort er dus allemaal bij! Nu valt het 's nacht bij mij wel mee, wordt bijna nooit meer wakker, maar overdag moet ik des te meer :)

@Caithlin Het gaat er niet om of hij goed gesloten is, het gaat om de lengte. Aan de lengte kunnen ze zien of je grotere kans hebt op vroegere ontsluiting :(: Ik laat het iedere keer maar weer over me heen komen, ze zullen vast weten wat ze doen ;)

Marian

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    @Marian,

Ja dat bedoel ik ook idd! Hoe minder 'lang' de baarmoedermond is, des te eerder bestaat de kans op ontsluiting.
    Maar dat is het eerste wat de echoscopist bij mij controleert voor ie uberhaupt naar de kleintjes gaat kijken.
    Ach ja.. .zo zal elk ziekenhuis en elke gynaecoloog wel weer z'n eigen methode hebben toch?

15. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Zo raar gedroomd! Ik droomde dat we met een keizersnede de baby gingen halen, zo rond de 27e week. Niet omdat ze eruit moesten, maar om te kijken hoe ze eruit zagen. We mochten ze even vasthouden en daarna werden ze weer teruggestopt om verder te groeien :confused:
    Het raarste was nog wel dat het geslacht niet klopte met wat ze ons hebben verteld, dus nu ben ik weer helemaal aan de twijfel! En dat terwijl ik een tijd geleden, voordat we het geslacht wisten heb gedroomd over het geslacht en dat dat wel klopte met wat ze ons later vertelden.

Ik weet het allemaal niet meer, woensdag toch nog maar even vragen of ze nog even willen kijken voor de zekerheid! Ben zo bang dat we van alles hebben gekocht en namen hebben bedacht en dat ze er totaal anders uit komen dan dat de gyn heeft gezien :(

Wie heeft er nog meer van die rare dromen?

Marian

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha toevallig, ook ik heb vannacht gedroomd dat de kindjes eruit waren en dat 1 geslachtje niet klopte met wat we nu denken te weten ;)

17. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb vanmiddag ook al een vraag bij de verloskundige gepost over het horen van de hartjes.
    Weet iemand hier iets meer van?

Groetjes
    Karin

18. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Karin...het is erg moelijk om beide hartjes te vinden. Grote kans dat je steeds dezelfde vindt...of ze moeten erg ongelijke hartslagjes hebben.
    Het is dus moeilijk om ze te onderscheiden. ;)

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij ons was het wel heel duidelijk beide hartjes apart te vinden, maar dat was omdat ze beide ook echt geheel aan de andere kant van de baarmoeder lagen zo ongeveer ;) Was ook bij 13 weken btw.

Maar dat kan gewoon heel erg verschillen hoor!

20. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    hahah dames wat een grappige dromen. Ik heb ook weleens gedroomd dat ze eruit waren...over geslacht nog niks gezien...ik wacht rustig af tot de 20ste week.

ik heb de hartjes alleen via de echo gehoord, dus dan weet je welk hartje van wie is...

Deel Deze Pagina