Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    he Twin mama's hoe gaat het ermee weer ff geleden.
    Ik ben gisteren voor een extra controle geweest in het Zhs voelde me zo elendig. maar urine en bloeddruk is goed enkindjes zijn ok. Ik hou vocht vast in me handen en voeten en daarbij krijg ik last van vingers me bloed stroomt niet goed door nu moet ik oefeningen doen in warm water voor de doorbloeding. en brandnetel thee drinken en komkommer en selderij eten voor vochtafvoer. en krijg last van me rug met ff de dokter bellen voor eventueel fysio. maandag me gewone controle weer. en nog ff kijken of ik wat mindere uren kan gaan werken ben avonds een wrak :( leuke foto's trouwens van de Twins mama's echt allemaal schetie's

xxx

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    inbreek alarm

ik heb een leuk filmpje geplaatst bij de lounge
    over 2ling in de buik

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    marian heb je een pb gestuurd ;)

4. Hoihoi!

Ik kom me ook 'aanmelden'. Wij weten sinds gisteravond dat we een tweeling verwachten :)
    Wat een verrassing zeg! Ik ga even bijlezen en wat tips die voorbijkomen noteren, haha.

5. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Gezellig, weer een aanstaande tweelingmama erbij!
    GEFELICITEERD!
    Klets lekker mee, en geniet van je zwangerschap want het gaat echt zooooo snel!
    Liefs Noor

6. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
  7. Ik heb voor je gestemd.

Het is nu bijna kwart voor 4 's morgens en ik ben klaarwakker. Ik hoop dat ik zo nog een paar uurtjes mag slapen. Esmée is bij opa en oma logeren :)
    Tijdens haar zwangerschap had ik geen last van slapeloosheid. Hadden jullie dit ook tijdens de zwangerschap van jullie tweeling?

8. Ik moet trouwens dinsdagochtend om 11 uur in het ziekenhuis zijn. De gynaecoloog wil checken of het een ééneiige of tweeeiige tweeling is. Weten jullie wat er nog meer gaat gebeuren?

Ik heb de eerste keer een spoedkeizersnede gehad. Ik heb begrepen van de vk dat een tweeling eerder geboren zal worden. Ik mag niet meer ingeleid worden dus ze liet doorschemeren dat de kans groot is dat het weer een ks wordt.
    Zijn de kindjes bij jullie ook eerder geboren?

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hoi veertje,

Wat vervelend dat je niet slapen kon. Ik zelf heb er gelukkig geen last van gehad. Bij mijn eerste controle bij de gyn was het een gesprekje en een echo. De vk had al geconstateerd dat het zeer waarschijnlijk twee-eiig was. Verder gebeurde er niet zoveel. Ergens halverwege de zwangerschap begonnen ze met elke controle een inwendige echo te doen om de grootte van de bmm te meten, hieraan kunnen ze zien of het allemaal nog 'veilig' is en of je niet al bijna op punt van bevallen staat. Ik heb wel begrepen dat ze dat bij lang niet iedereen doen. Dat schijnt per ziekenhuis verschillend te wezen.

Ik ben ingeleid met 36-1 weken. Ze vermoedden zwangerschapsvergiftiging en ik mocht niet meer door blijven lopen. Ik ben bevallen op 36-2 weken met Martijn 2340 gram en Lotte 1980 gram.

Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over tweelingzwangerschappen die heel goed verlopen en spontaan op gang komen hoor, dus er zal denk ik altijd een kans blijven dat je gewoon natuurlijk mag bevallen. Wel fijn dat je vk je er nu al wel vast op attent maakt, dan kun je je er op instellen dat de mogelijkheid er is. Da's altijd beter dan een onverwachte spoedkeizersnede toch?

Marian

10. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
  11. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Welkom Veronique op dit forum, altijd leuk, weer een tweeling zwangerschap erbij. Ik ben nu 14 weken zwanger en ik vind het erg prettig om andere tweeling ervaringen te lezen.

Groetes Roca

12. randi

randi Niet meer actief

veertje hier in belgie is het zo als ze controleren op 1 of 2 eiig dat ze dat zien aan de hand van een echo, ze kijken dan hoeveel placenta's je hebt en of ze in 1 of 2 vruchtzakken zitten met of zonder tussenvlies en daaraan kunnen ze dan zeggen 1 og 2 eiig ze doen dit ook voor de 15 weken want nadien is het bijna onmogelijk vast te stellen en kan je het pas laten controleren na de geboorte aan de hand van een controle van de placenta maar der gebeuren geen ingewikkelde dingen daarvoor. in geval van een 1 eiige worden de meeste ingeleid op 37 weken als het niet spontaan op gang komt omdat de kans dat de placenta niet genoeg voeding afgeeft ( en 1eiig die meestal delen) te groot en ze gaan dervan uit voor 1eiig dat 37 weken voldragen is. bij een 2eiige je kan zelfs tot 40 weken zwanger zijn en als der geen problemen opduiken leiden ze die ook niet zo vlug in. hoop dat je het hiermee wat red ;)

13. Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik zal in de loop van de zwangerschap wel met meer komen :)

Straks even mijn werk bellen dat ik morgenvroeg niet kom en waarom. Ben benieuwd naar de reacties :)

14. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Hallo,

vandaag weer controle gehad de knullen groeien goed. zitten mooi op schema.
    Alleen vertelde de Gyn me dat ik per direct moet stoppen met werken.
    omdat het ook steeds zwaarder wordt voor me. en ze geen risico willen lopen. En nog even op jullie verhal terug te komen mij kunnen ze niet met zekeheid vertellen of ze 1 of 2eiig zijn. pas na me bevalling.
    ben wel blij dat ik niet meer hoef te werken krijg ik zelf ook wat rust heb Keanu ook nog dus is al zwaar zat. kan ik lekker alles op me gemakkie in orde maken. babykamer is zo goed als klaar zijn druk bezig met keanu zijn kamer zolang slaapt hij nog in de ledikant in de babykamer. ben zelf bezig met geboorte kaart ff nog een proefdruk maken en dan de kaarten bestellen.

P.s nog vraagie :oops: tot welke week hadden jullie nog gemeenschap heb het niet dagelijks meer hoor de fut niet meer voor en alles zit in de weg :( maar 1 a 2 x in de week is het wel van toepassing niet dat het straks me weeen stimuleert :(

xx

15. randi

randi Niet meer actief

watervrouw kan me voorstellen dat het zwaar wordt nu dus geniet maar van de tijd thuis en nu kan je relaxed alles in orde brengen

wij hebben toch om de dag nog sex enja de standjes worden nu wel wat aangepast want die buik... :D en over die weeen geen zorgen maken dat kan het alleen stimuleren als je baarmoedermond verweekt is en sowiso klaar staat voor te bevallen ;)

16. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Pfff om de dag? :confused:
    Moest er niet aan denken hoor ik had er totaal geen zin meer in op gegeven moment...en zeker niet meer toen ik de 30 weken voorbij was :(

17. randi

randi Niet meer actief

t'zal aan mijn zuiders temperament liggen milla :) nuja zolang ik ervan kan genieten toch maar van profiteren ook want wie weet hoelang na de geboorte het niet lukt ;)

18. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    :D om de da :D indd zuiders temp hahaha ga ik niet meer redden hoor maar ik heb nog een zoontje van 2,5 rondlopen en 3 dgn werken dat sloopt best wel. Na keanu zijn geboorte wou ik ook al gelijk maar ging niet was ingeknipt :( maar waar ik nu last van heb als ik mijn hoogtepunt bereik :oops: zo he dan wordt mijn baarmoeder 1 harde bal dus dat slaan we soms ,aar ff over hahaha. Ik ga idd genieten van mijn vrij zijn kan het ech wel gebruiken. Maar ik ben ook geen stilzitter en dat is best moeilijk.

xxxx

19. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hallo meiden ik kom me ook melden hier, vorige week donderdag hebben we gehoord dat we een tweeling krijgen, het is een twee-eiege. Ik ben zwanger geworden met ivf/icsi.
    Er komt nu heel wat op ons af dus ik hoop dat ik hier veel informatie vandaan kan halen.
    Mn broeken krijg ik al bijna niet meer dicht.
    De gyn zei tegen mij dat ik zeker eerder zal bevallen nou ja we zien het wel ik ben 3 Juli uitgerekend.

Gr Vergo

20. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Hoi Vergo gefeliciteerd! super....

Deel Deze Pagina