Hoi Vergo! Leuk weer wat "nieuwe" tweeling mama's erbij. We kunnen inderdaad een boel leren van de dames die er al 2 hebben. Momenteel moet ik ook niet denken aan klussen. Ben blij dat Esmée op tijd gaat slapen. Niet lang daarna ga ik zelf ook Helemaal uitgeteld. Komt wel weer. Ik ken mezelf Om 11 uur krijgen we een echo bij de gyn. Ze gaan kijken hoeveel eiig de tweeling is, hihi. Ben benieuwd!
Hey Vergo, welkom hier. Wat leuk om je hier weer te zien, ik heb je namelijk ook gevold op ivf/icsi forum en ben heel blij voor je dat je eindelijk zwanger bent. En helemaal super dat er dan ook twee hartjes kloppen he! Ik weet geloof ik wel hoe je je voelt, ik ben na de 1e ICSI zwanger geraakt van een tweeling! Veertje, wat leuk, strakjes een echo. Veel succes! Ben benieuwd of ze kunnen zien hoeveel eiig de tweeling is. Met mij gaat alles goed. Ga straks even met mijn moeder shoppen. Heb nu mijn normale kleding nog aan, maar het wordt bijna toch tijd voor positiekleding. Dus hopelijk kunnen wat leuks vinden, zo met de feest dagen in het vooruitzicht. Groetjes Roca
Nou, vanmorgen geweest en de gyn verwelkomde ons en feliciteerde ons met het feit dat het er 2 zijn. Hij begon meteen met uitleggen wat er gebeuren ging en vroeg ook nog hoe het met Esmée was. Hij vertelde het verschil tussen een één-eiige en een twee-eiige tweeling en hoe hij dat verschil kon zien tijdens de echo. Daarna mocht ik op de bank gaan liggen en begon hij met onderzoeken. Met een inwendige echo werd de baarmoedermond gecheckt en kon er op de tweeling ingezoomd worden. Schitterend beeld! Ineens zagen we zelfs dat 1 van de 2 zijn/haar beentjes strekte en naar beneden zwom! Zo mooi! Dr. Happel keek alles na en maakte wat uitdraaien. Daarna nog een uitwendige echo voor wat ruwe beelden. Hij vertelde dat de kans bij ons op een twee-eiige tweeling 75% was. Ik vroeg hoe het zit met de uiteindelijke bevalling. Ik vertelde dat de bevalling van Esmée mij niet in de koude kleren is gaan zitten. Hij bekeek mijn dossier en las wat dingen hardop voor. Hij gaf als conclusie weer dat de kans heel groot is dat ik een keizersnede ga krijgen. Ik moest lachen en zei: Nou, dat vind ik helemaal niet erg! Hij keek mij aan en moest ook lachen. Had blijkbaar deze reactie niet verwacht omdat de meeste vrouwen toch wel op de natuurlijke manier willen bevallen. Nou oké, zei hij. Dan gaan we tegen die tijd een datum prikken! De uitgerekende datum kwam neer op 15 én 16 juni! Dit kwam doordat de tweeling 1 mm verschil in lengte hebben. Het echoapparaat ziet dat meteen als 1 dag verschil. We zijn daar geruime tijd geweest en hij heeft ons heel veel verteld. Ook heb ik een tas met boeken en tijdschriften meegekregen die ik thuis kan bekijken en ik moet onder controle in het ziekenhuis blijven. Over 4 weken staat er weer een afspraak gepland.
@Vergo: van harte welkom! Leuk hoor, supergefeliciteerd! Al een beetje aan het idee gewend dat het er twee zijn? @Veertje: leuk dat je controle zo goed verliep! Gaaf he, om de echo te zien! Nu 4 weken wachten, da's best wel lang. Voel je je een beetje goed? Ik ben spontaan bevallen met 35w1d, natuurlijke bevalling, ging erg vlot, geen enkele complicatie. De jongens hoefden niet in de couveuse en mochten na 9 dagen mee naar huis. @Roca: geslaagd voor wat kleding? @Watervrouw: probeer je rust te nemen! @All: hier even heel druk gehad met verkouden kindjes, sinterklaas etc etc, maar binnenkort weer meer tijd. Liefs Noor
Bedankt voor jullie welkom, ik ben er al aardig aan gewend dat we er twee krijgen. Er komt veel bij kijken we zijn nu een beetje aan het rond kijken wat voor kinderwagens je hebt maar er is niet veel keus. Geven alle winkels korting als je een tweeling krijgt? was ik benieuwd naar. Ik ga lekker naar mn bedje heb een zware dag achter de rug. Vanaf nu ga ik lekker halve dagen werken het wordt me al teveel.
Hoi Vergo, In tweeling kinderwagens is inderdaad niet heel veel keuze. Wij hebben gekozen voor de Urban Jungle Duo. Het is volgens mij de duurste wagen, maar wel een hele fijne. We hebben er "veel" uitgeprobeerd, maar deze beviel ons toch het beste. wij kopen de wagen op http://www.babyjungle.nl/ Goedkoper dan in de winkels en vaak op voorraad of maar een paar dagen levertijd. Terwijl de levertijd bij o.a. Babydump, Prenatal etc. bijvoorbeeld 14 tot 16 weken is. En qua korting krijg je vaker op het 2e dezelfde artikel 10% tweeling korting ( baby planet). Groetjes Roca
Dank je Roca ik ga zeker even op die site kijken, Ik krijg de wagen van mn ouders. Ik had ook al de xadventure gezien vondt ik ook wel een mooie, maar die van koelstra vondt ik ook mooi ach rustig zoeken. Na de 12 weken gaan we bestellen.
hallo, zo weer ff geleden zie nieuwe 2ling mama's Gefeliciteerd Vergo en een hele fijne zwangerschap. Ik krijg nu wat last van kwaaltjes vocht in handen en voeten me handen zijn zuper gevoelig gewoon spierpijn drink nu brandnetelthee en komkommer voor vocht af te drijven. slaap slecht gistern kon ik niet meer links slapen. Ben op verzoek vande Gyn gestopt met werken. sinds vrijdag ziekewet. en spierpijn in me lichaam. voor die tijd nergens last van gehad weeg nu ook al zwaarder als met Keanu zijn zwangerschap en ben zelf best smal dus draag een aardig gewicht mee. heb al een super buikje zal weer ff foto's plaatsen. Hoe is het bij jullie ik ben nu 28 weken zwanger. O ja wat voor flesjes gebruiken jullie moet ze nog kopen. xxxx
Hai Watervrouw, Ik gebruik zelf de aventflessen, deze had ik al met Isa en heb er extra bij gekocht. Ik hoorde in het ziekenhuis dat ze bij prematuur geboren kindjes (en daar heb je natuurlijk best kans op) goede ervaringen hebben met de smalle difraxflessen. Schijnbaar drinken kleintjes met een nog wat minder ontwikkelde zuigreflex hier vrij gemakkelijk uit. Liefs Noor
Hier nu difrax, maar de eerste twee-drie maanden had ik DA eigen merk. Dit beviel best goed, maar difrax heeft een ventiel onderin tegen vacuum zuigen, dat was op een gegeven moment wel nodig!
ik heb me de b-free flessen aangeschaft, hoorde via mijn gyn en verantwoordelijke in het ziekenhuis dat die echt wel aanraders zijn zowel voor prematuren als gewoon. moesten ze niet zo duur zijn zouden ze ze bij ons in het ziekenhuis alang gebruikt worden omdat het echt wel voorkomt dat er krampjes komen. ze kosten iets duurder in aankoop als de andere flessen ( zo'n 1.5euro/stuk meer) maar las je ze daarmee de pijn van kolieken kan besparen heb ik het der voorover
Wij gebruiken ook de Avent flessen. We hebben 3 van die kleintjes staan dus kopen er gewoon wat bij. Plus nieuwe spenen natuurlijk.
Ik denk dat ik ook weer voor de avent ga heb ze nog staan. Effe goed uitkoken en nieuwe speentjes kopen. kan altijd nog veranderen als het niet gaat. xxx
Doet iemand van jullie ook borstvoeding? Ik hoorde dat je dit ook met flesvoeding samen kan doen iemand ervaring? of wordt het te druk met twee!
Ik deed bv en fv om en om....dus als de ene de borst had de ander de fles en bij de volgende voeding andersom... Ben met 6 weken gestopt en heb er geen spijt van gehad! Ben jij er al uit wat je gaat doen?
Ik ben wel begonnen met Moedermelk. Omdag t de jongens met 35 weken werden geboren was de zuigrefelx nog niet goed. Toen hebben ze dus flesjes gekregen (afgekolfde moedermelk) (en af en toe een voeding via de sonde). Het bleef hannesen met de borstvoeding: de helft uit de borst drinken, dan de rest via een flesje en dan nog kolven, na een aantal weken trok ik dat niet meer, ik was 1 1/2 uur bezig met voeden en dan nog kolven... Toen heb ik besloten te stoppen. Jammer maar helaas. Maar volgens mij is het best heel goed te doen als je kleintjes gewoon op tijd geboren worden hoor!
Hoi allemaal, Morgen hebben we weer een echo, 15,5 week alweer. We zijn allebei erg benieuwd naar het geslacht? Zouden we dat morgen al kunnen zien? Groetjes Roca
Ik zou het niet weten...volgens mij kan dat pas rond de 20 weken maar ik weet het niet zeker.... Veel plezier morgen bij de gyn...laat je het ons weten? Ben ook best nieuwsgierig....
Ik denk dat ik het ook wil proberen om en om, ik wil al vanaf het begin bv geven maar ja dan hoor je ineens dat het er twee zijn en ga je toch twijfelen. Roca succes morgen ben super benieuwd ik nog een week wachten en dan de 12 weken echo.