Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Alweer even geleden dat ik hier wat geschreven heeft. Inmiddels zijn er alweer een aantal nieuwe zwangeren, gefeliciteerd allemaal.

Met de meiden gaat het supergoed, ze groeien als kool. Vrijdag zijn ze alweer 4 maanden oud t gaat zo ontzettend snel. We kunnen dan alweer met fruithapjes beginnen. Ben nu al benieuwd naar hun gezichtjes bij het eerste hapje, hihi.

Wij hebben in het begin ook de B-free flessen gebruikt, ze zijn wel goed, maar onze kleintjes dronken er niet zo snel uit. Daarom zijn we uiteindelijk over gestapt op de difraxflessen (S-vorm). Deze bevallen wel goed en ze zijn ook goed tegen darmkrampjes omdat er onderin een luchtventiel zit. Enig nadeel is dat de speen vacuum zuigt en je m er regelmatig even uit moet halen. Ik geef trouwens nog steeds borstvoeding en flesvoeding om en om en ik moet zeggen dat dat nog steeds zeer goed bevalt. Als ik een keertje niet kan voeden sla ik een voeding over en krijgen ze beide de fles. Wat ook handig is, is dat degene die bv krijgt vaak net iets eerder wakker wordt dan degene met fv, dus dan krijgt zij weer bv en wordt daarna de ander wakker en krijgt zij weer fv, volgende ronde weer andersom. Vanaf het begin gaat dit heel goed. Ik heb even een moment gehad dat het iets minder ging en ik zelf gedacht heb om te gaan stoppen, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ze beginnen nu ook steeds meer door te slapen, het record staat zelfs op 11 uren aan 1 stuk, echt heerlijk was dat. Meestal slapen ze van half 8 tot half 6. Af en toe komt er nog een fles tussendoor rond half 2. Ze beginnen nu ook steeds meer te lachen en geluidjes te maken. Echt grappig is dat. Ik moet zeggen dat ik ook wel momenten heb dat het me allemaal te druk wordt, maar dat is meestal als mijn oudste dochter (bijna 3) van alles uitspookt en niet luistert en dat de kleintjes het dan ook net niet kunnen vinden en huilen terwijl ze net voeding gehad hebben. Maar goed dat nemen we maar voor lief. Nog twee weekjes vrij, dan twee weken kerstvakantie en dan moet ik weer aan het werk. Eerst maar 1 dag en na de voorjaarsvakantie komt er nog een dag bij. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet echt zin in, ik kom nu al bijna nergens aan toe. Op sommige dagen vraag ik me gewoon af wat ik nu eigenlijk gedaan heb behalve voeden en speelgoed opruimen. Ben erg benieuwd hoe de oppas het gaat doen. t Is gelukkig familie (moeder en schoonmoeder) dus dat scheelt. Ze komen bij ons thuis oppassen dat vind ik wel fijn, hoef ik 's morgens niet eerst de auto vol te laden met meiden, ze kunnen gewoon lekker blijven slapen als ze nog niet wakker zijn.
    Nou t is alweer een heel verhaal geworden dus zal maar weer eens stoppen.

Roca succes morgen!

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames! Gefeliciteerd met jullie bijzondere zwangerschappen en geboortes! Wilde even laten weten dat wat betreft borstvoeding geven er ook aardig wat tweelingmama's te vinden zijn op www.borstvoedingsforum.nl als je daar een bericht plaatst krijg je zeker reacties. Heb er geen ervaring mee maar het is zeker (goed) te doen! Op www.borstvoeding.com vind je er ook veel over, hele leuke site. Heel veel plezier verder met jullie zwangerschap/kindjes!

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik geef borstvoeding afgekolfd via de fles. uit de borst drinken kunnen ze nog niet. momenteel heb ik met 4 a 5x kolven per dag meer dan genoeg voeding en heb 2 vriezers volstaan. wil proberen tot minimaal 6 maanden echt bv te geven, desnoods via kolven. of ik het vol hou? dat weet ik niet

roca, ik wist het geslacht ook met 15.5 weken

4. Wat spannend Roca! Laat je het ons weten als ze het hebben kunnen zien?

Ik ga geen bv geven. Bij Esmée was het één groot fiasco met frustraties voor haar en mij. Het kwam maar niet op gang en Esmée hapte niet goed. Met de fles gaat het perfect.

5. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben ook al een poosje niet meer geweest.Gefeliciteerd, iedereen die nieuw is.
    hier gaat het prima.De dagen gaan nog steeds vrij snel voorbij.Kijk steeds meer uit naar de geboorte van de kleintjes.vrijdag mag ik weer voor echo.

zelf wil ik (als het kan) bv geven en later dit afwisselen met fv.We zien wel hoe het gaat lopen
    groetjes jp

6. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben ook al een poosje niet meer geweest.Gefeliciteerd, iedereen die nieuw is.
    hier gaat het prima.De dagen gaan nog steeds vrij snel voorbij.Kijk steeds meer uit naar de geboorte van de kleintjes.vrijdag mag ik weer voor echo.

zelf wil ik (als het kan) bv geven en later dit afwisselen met fv.We zien wel hoe het gaat lopen
    groetjes jo

7. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

We zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor een echo.
    De baby's deden het super, alles zag er eigenlijk heel goed uit.
    "Ga zo door", zei de gyn. Heb weer een hele lijst met echo foto's meegekregen, leuk, zo'n hele verzameling, hihi.
    Het geslacht was nog niet te zien, dus nog 4 weekjes wachten. 8 januari hebben we de 20 weken echo, dus we zijn benieuwd.

Over borstvoeding / flesvoeding.
    Als het kan wil ik ook BV gaan geven en dit later afwisseling met FV, of om en om als dat gaat.
    Alleen BV lijkt me erg vermoeiend, afwachten maar hoe het loopt.

Groetjes Roca

8. Roca, wat fijn dat alles zo goed gaat. Krijg je nu bij iedere controle een echo?

Wij moeten 2 januari weer dus ik ben benieuw.

9. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Veertje, vandaag toch een wel uitgebreide echo gehad van ongeveer 20 minuutjes. 8 januari krijgen we de 20 weken echo, en dan is er 3 kwartier voor ons in de echo kamer gereseerveerd, haha.
    Bij elke controle een echo en uiteraard een heleboel foto's. Bij de volgende echo zal alles op dvd worden opgenomen.

Zeker nu met al die feestdagen, zal het snel januari zijn!

Ben eigenlijk benieuwd bij hoeveel weken jullie het geslacht wisten of was het tot en met de bevalling een verrassing voor jullie?

Groetjes Roca

10. Bij mijn dochter wisten we het met 20 weken inderdaad dat ze een meisje was.

Ik denk dat we het nu ook pas met de 20 weken echo te weten zullen komen. Ik wil het wel heel erg graag weten :)

11. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Goed nieuws Roca gefeliciteerd.

12. randi

randi Niet meer actief

fijn dat alles goed is rocca
    hier op 17 weken zeiden ze meisjes maar we mochten ons er nog niet op vastpinnen en op 20 weken waren we 100% zeker dat het meisjes waren. er moest er natuurlijk wel maar ééntje goed liggen omdat het een 1eiigetwin is :)

morgenavond lig ik ook weer aan de echo en vanaf dan is het ellke week naar de gyn echo's nemen totdat ze geboren worden, dus maximum nog 7 weken want ze laten ze bij mij sowiso op 37 weken komen

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meiden!

Wij zijn er vandaag achter gekomen dat wij een tweeling gaan krijgen(als alles goed verloopt tuurlijk),ik zou graag met jullie mee willen kletsen.
    Wij waren na Merel* heel erg blij om weer zwanger te mogen worden,helaas werd dat een MK,dit was eind oktober,gelijk na onze MK ben ik weer zwanger geraakt en vandaag dan een inwendige echo gehad,ik kan het gewoon niet geloven,pfff,wel heel errug blij hoor maar ook best bang?

Hoe reageerden jullie toen jullie het hoorde?
    Hoe gaat het met jullie,is het zwaar of verschilt tuurlijk per persoon,nja een hoop vragen weer... ;)

Ben iig wel blij dat er een topic over is,hihi....
    Ik lees morgen weer verder,ga nu lekker slapen,ben zo ontzettend moe...

Slaap lekker voor straks!
    Liefs Dais..
    xxx

14. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    gefeliciteerd daisy,

voor ons was het wel even schrikken maar we waren heel snel aan het idee gewend.Het is mijn eerste zwangerschap dus ik kan niet zeggen of het zwaarder is of niet.Wel heb ik gemerkt dat je eerder moet stoppen doordat het gewicht zwaar wordt en ik was snel moe,Dit kan natuurlijk pp verschillen.
    Veel succes met deze zwngerschap.
    groetjes jo

15. Hoi Daisy!

Bij ons was het een hele leuke verrassing. Toen we het hoorden kon ik alleen maar lachen :)
    We zijn er eigenlijk ook snel aan gewend geraakt. Het is en blijft een dankbaar wonder toch?

Dit worden ons 2de en 3de kind. We hebben een dochter van 9 maanden. En ja, deze zwangerschap is (nu al) zwaarder. Ben nu net zo dik als toen ik was toen ik halverwege mijn 1ste zwangerschap was :)

16. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Daisy:
    GEFELICITEERD!!
    en natuurlijk welkom!
    Ja, ik denk dat we allemaal wel heel even aan het idee hebben moeten wennen, maar het went snel hoor!
    Alhoewel het toch ondanks alle echo's en dergelijke heel wonderlijk is dat er inderdaad twee kindjes uitkomen!
    Ik vond het wel wat zwaarder dan een eenlingzwangerschap, maar absoluut niet ondoenlijk hoor! Zelfs met een peutertje erbij!
    Stel gerust al je vragen!
    Ik heb je verhaal over Merel* gelezen: jeetje wat heftig allemaal, maar wat een mooie herinnering aan haar!

Jo: jeetje jij gaat ook hard nu! Hoe is het?

Roca: wij wisten het toen we met 16w6d een echo hadden: twee duidelijke piemeltjes te zien ;)

Sascha: nice to see you again! Lekker dat je meiden het zo goed doen!
    Ja wat gaat het hard he? Wow van half 8 tot half 6! :confused:
    Hier slapen ze meestal van 22.30 tot 5.30 en dat vind ik al heerlijk! Soms komen ze echter opeens weer eerder. Maar ze zijn ook nog best klein, iets meer dan 5kg nu. En lang: 59cm 2 weken geleden. Ik vind het echt grappige mannetjes!

MJ: hoe gaat het met je?

Randi: veel plezier met de echo!
    Het schiet al lekker op voor je!

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Haai,

dank je wel voor jullie hartelijke welkom! :thumup:
    Ik heb vannacht wel redelijk geslapen alleen toen ik wakker werd was het weer ff van:HUH?
    Hahahah....

@Jo7,dank je wel meis.
    Nou ik kan je vertellen dat ik nu al heel erg moe ben,zelfs zo erg dat mn ogen bijna dicht vallen.
    Ik voel me echt veel anders dan bij Merel*,heb ook al een voller gevoel?Ik wilde ff je buik bewonderen maar helaas,geen foto's :(

@Veertje1979,ja dat lache heb ik ook,ik roep ook de hele tijd,sjonge jonge,hahahaha.
    Hey maar wel heel leuk joh,heb je er straks gelijk 3,gezelli!

@Noor28,ja mooie site van Merel* heh,ben er ook onwijs trots op! :D
    Ik heb ff in je album gespiekt,wat een prachtige mannen hebben jullie zeg!
    Wat ontzettend leuk om te zien..

Nou ik vaag me af,hebben jullie een of tweeeiige tweelingen?
    Wij krijgen een eeneiige tweeling(als alles goed gaat),lijkt me errug leuk!
    Ik ga zo werken en wil het al tegen mn werkgever gaan vertellen,ben benieuwd!

Fijne dag dames!

Liefs Dais..
    xx

18. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    gefeliciteerd Daisy, wij krijgen een tweeeige tweeling.

Wij stonden er niet raar van te kijken omdat ik zwanger geworden ben met ivf. Dr waren twee embryootjes teruggeplaatst vandaar.

Nog 6 dagen voor de 12 weken echo ik vindt het nu al spannend

19. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Gefeliciteerd Daisy !

Wij zijn gelukkig ook zwanger geworden via IVF/ICSI en ook bij mij 2 embryootjes terug geplaatst, en nu 2 mooie wondertjes in mijn buik.
    (tweeeiige tweeling)

Geniet er lekker van! :)

Liefs Roca

20. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Gefeliciteerd Daisy een hele fijne zwangerschap :D

Het is voor mij zeker een heel verschil ik heb een zoontje van 2,5 en ik zit nu al op hetzelfde als ik toen van hem moest bevallen. En met Keanu had ik echt nergens last van van deze zwangerschap ook niet tot 3 weken geleden. Hou vocht vast in me handen en soms in me voeten. Me handen voelen net als of ik een soort RSI heb. Heel vervelend ik drink nu brandnetelthee en eet komkommer en moet oefeningen doen in warm water. Ik weet nog niet of ze 1 of 2 eiig zijn weten we pas na de geboorte het zijn in ieder geval 2 knullen en met 17 weken zagen we duidelijk 2 lusjes :D maar toch nog even tussen aanhalingstekens gehouden. maar met 20 weken en 3D echo was het overduidelijk. sinds afgelopen vrijdag ben ik gestopt met werken en zit nu in de ziekewet. Moest van mijn GYn hij vond mij en de ukkies het belangrijkst. dus ik kan nu lekker genieten van me zwangerschap en lekker uitrusten. verder groeien de kleintjes goed met 28 weken zatenze al op een gewicht van plusminus baby rechts 1262gram en baby links 1190 gram was zeer netjes volgens de Gyn.
    Nu krijg ik om de 2 weken een echo en controle.

Vind wel leuk dat het nu weer wat drukker wordt onder de 2ling mama's kunnen we elkaar helpen en ervaringen delen.

:D :D :D

Deel Deze Pagina