Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Heey Daisy, hier een juli mama. Wilde je ff heel erg feliciteren. Ben echt superblij voor je. Las bij ons dat je in verwachting bent van een tweeling! Weet zeker dat iedereen het met me eens is dat het je heel erg gegund is :thumup:.

xxx
    marieke

2. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    bij ons is het ook een twee eiige tweeling.Wat het gaat worden weten we nog niet.We wachten af.De tijd gaat nu erg hard.Al bijna 35 weken.Misschien krijgen we wel twee kerst kindjes.
    ik merk dat de vorm van mijn buik gaat veranderen.het kindjes links lijkt wat lager te liggen dan rechts.Het is geen ronde buik meer maar wat scheef.Ben benieuwd wat de gyn morgen heeft te vertellen.
    groetjes jo

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heej meiden,

Hadden jullie dat ook in het begin,zooo errug moe?
    Phoe is niet leuk meer!
    Gister uit wezen eten met mn vriendin en mn ogen vielen bijna dicht,gelukkig begreep ze het wel,haha ;)
    Ik hoop dat het alleen de eerste weken zijn....

@Vergo,dank je wel!
    Dat is zeker spannend weer een echo,ik wou dat ik al zover was....

@Roca81,dank je wel!

@Watervrouw,jeetje meis,het valt dus niet mee voor je?
    Waarom kunnen ze nog niet zien dan of ze een of tweeeiig zijn?
    Doe maar lekker rustig aan meis,fijn dat je nu in ZW zit,kun je lekker gaan genieten en rustig aaan doen!

@Jo7,aftellen dus voor jullie,jee wat spannend!
    Zou wel een heel errug leuk kerstcadeau zijn ;)
    Heb je een hele dikke buik of valt het mee?

Nou meiden,ik vind het ook erg fijn om te kletsen over tweelingen,ik kan nog heel veel leren van jullie daar ben ik van overtuigd!

Super! :thumup:

Liefs Dais...
    xx

4. randi

randi Niet meer actief

hier is het een 1eiige twin
    update van bij de gyn gisteren
    de meiden doen het dus nog steeds heel goed. ze wegen nu elk 1.478 en 1.468 gr. wel liggen ze al allebei met hun hoofdje naar beneden en zijn ze al diep ingedaald waardoor ze denken dat ik tussen de 32 en 34 weken ga gaan bevallen. ze mogen in elk geval geen weeenremmers geven als het in gang schiet omdat er teveel risico aangebonden is doordat de donor toch te weinig vruchtwater heeft en hun longetjes zo goed als volgroeid zijn. ook moet ik erop letten dat ik geen zwvergiftiging krijg en moet vanaf nu wekelijks op controle. eigenlijk al bij al nog goed nieuws hoor want ze zijn nog steeds heel beweeglijk en alles is hier klaar voor hun komst

jo ik denk dat wij rond dezelfde tijd gaan bevallen :D

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hoi dames,

Allemaal eerst heel erg gefeliciteerd met de zwangerschap!

Mijn vraag is eigelijk... kan je alleen een tweeling krijgen als het in de familie ook voorkomt?
    Of kan het ook gewoon zomaar gebeuren zonder dat het erfelijk is?

Dat wilde ik eigelijk wel even weten :D

Groetjes stef

6. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Dat kan zomaar gebeuren kijk maar naar mij.....
    Niemand in de familie heeft een 2 ling en ik nu dus wel.
    Ik ben gewoon net die ene van de 80 zwangere die een tweeling mag krijgen :p :p

7. randi

randi Niet meer actief

als de twin 2eiig is is het over het algemeen een erfelijke kwestie of via ivf, als hij 1eiig is is het puur de natuur die der over beslist dusja het kan perfect zonder tweelingen in de familie :D

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Een tweeling kan altijd zomaar ontstaan, eeneiig is in het geheel niet erfelijk, tweeeiig KAN erfelijk zijn, maar kan ook zeker spontaan ontstaan.
    Hier ook spontaan zwanger geworden: van een 1eiige tweeling

9. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Hier nog een spontane eeneiige tweeling!

Elke twee weken mag ik ze zien op een echo en tot nu toe gaat het allemaal prima gelukkig. Ben nu 16 weken.

Ik heb een brandende vraag;
    Heeft iemand van jullie meegedaan aan een onderzoek om vroeggeboorte te voorkomen dmv wekelijkse progesteron-injecties? Dit is mij in het ziekenhuis namelijk gevraagd en aan de ene kant zou ik er wel aan mee willen werken, aan de andere kant heb ik mn twijfels.
    Is er iemand dit hieraan heeft meegewerkt of iemand die het gaat doen?
    Wat zijn jullie ervaringen?

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mijn stiefzus heeft afgelopen mei haar 2ling gekregen, prachtige meiden, het was perongeluk, ze kwam pas achter toen ze 3 maanden zwanger was dat zij zwnager was en echo laten doen en plotseling weer een schok, ja hoor tweeling! Ze was zo blij mee terwijl ze in schok zat, ze heeft al 2 dochtertjes van 12 en 7.

Tweeling zijn zo prachtige meiden!

11. Hier ook spontaan een tweeling. Bij mij in de familie komt het ook niet voor. Dus een hele verrassing.

@ Daisy: Ik was inderdaad ook erg moe. Ben zelfs 1 week thuis gebleven van mijn werk om bij te komen. Ook was ik erg misselijk. Het gaat nu stukken beter maar mijn buik begint nu toch echt super snel te groeien!

Afgelopen vrijdag wezen zwemmen met mijn vriendin die ook zwanger is. Heerlijk in het water gepoedeld. Kan ik iedereen aanraden.

Wat vinden jullie van de reacties om jullie heen? Ik baal zo onderhand van: Goh, dan krijgen jullie het superdruk!
    Ook zijn er mensen die zeggen dat ze zelf ook altijd graag een tweeling hadden willen krijgen.

12. Regenboog

Regenboog Lid

23 mei 2007
    22
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Ik vind het ook niet leuk dat mensen maar blijven benadrukken hoe druk we het wel niet gaan krijgen. En de opmerking 'dan ben je gelijk klaar' begint me ook een beetje de keel uit te hangen.
    :(

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi meiden,hier ben ik weer ff,pff ben zoo moe dat ik nog niet eens zin heb in ZW :confused:
    Dat is niet goed,hahah..
    We zijn gister naar een collega van mij op bezoek geweest,hun hebben ook een twin,zoo leuk!Ze zijn nu ruim een jaar,zo schattig,ik kan niet wachten,alleen hebben we nog wel ff te gaan....

Ik vind de opmerkingen ook niet leuk en zeker niet na alles wat wij meegemaakt hebben,we zijn superblij en hopen dat alles nu ns goed mag gaan,laat het ons straks maar druk hebben,ik verheug me er nu al op en ja idd,ik had ook zo graag een twin willen hebben hoor ik ook regelmatig..

Ben nog steeds heel errug moe,zeker na 2 lange dagen gewerkt te hebben,heb ook vaak het gevoel honger te hebben en als ik dan wat eet zit ik ook weer gelijk vol,verder met vlagen misselijk,niet extreem ofzo,en bovenal ben ik hartstikke trots en superblij! \:D/ \:D/

Meiden een fijne avond en tot snellie....

Liefs Dais..
    x

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    En de opmerkingen worden alleen maar erger als ze eenmaal geboren zijn, dus bereid jullie maar vast voor!

- Jij liever dan ik
    - Neeee dat is geen tweeling hoor, de ene is blond, de ander donker
    - Neeee dat is geen tweeling hoor, dat is een meisje en die een jongen
    - Neeee dat is geen tweeling hoor, die ene is veel groter !
    - Ohh een jongen en een meisje (terwijl ze allebei een jurkje aan hebben)
    - Van die vroeggeboorte zie je niks meer ! (terwijl ze nog dop-ogen hebben)
    - tweeling.. ivf dus !
    -Zeg maar nee, dan krijg je er twee!
    -Ik zie dubbel!
    -O, een tweeling. Jongen en een meisje? Eeneiig zeker, want ze lijken zo op elkaar.
    -Druk zeker?
    -Ik moet er niet aan denken!
    -Kijk eens, die twee lijken veel op elkaar! Er zit vast niet veel leeftijdsverschil tussen, of wel mevrouw (nee hoor, maar één minuut!)?
    -Is dat een tweeling? Dat kan niet, want ze hebben niet hetzelfde aan.
    -Spontaan? (ja hoor, ze zijn erg spontaan).
    -Die wilde ik ook altijd (?)

En zo kan ik nog wel even doorgaan.....

Dit zijn opmerkingen die tegen mij en andere tweelingmoeders gemaakt worden.. Ik heb een vriendin die een eeneiige meiden tweeling heeft, met eeneiig zijn de opmerkingen ook niet van de lucht!

Sterkte dus alvast ;)

Groetjes, Marian

15. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    In mijn eerste zwangerschap was ik ook zwanger van een tweeling maar heb toen rond 10 weken een hevige bloeding gehad.
    Direct naar het ziekenhuis, echo laten maken en er was nog een leeg vruchtzakje te zien, jammer zeiden ze, want we wisten niet dat het er 2 waren.
    Het enige aandenken wat ik hiervan nog heb is die echo, met een leeg vruchtzakje en verderop mijn dochter.
    Na even verder kijken zat onze dochter ergens nog verstopt, wij helemaal blij, en het was een gezonde dame bij de geboorte.
    Nu ben ik weer zwanger en hoop snel op mijn eerste echo om te kunnen zien of het er 1 of 2 zullen zijn, vind het heel spannend !
    Mijn vader is zelf een 2"-eïge tweeling en ook aan mijn mmoeders kant komt het vaak voor in de familie, dus de kansen zijn voor mij wel aanwezig, ben heel erg benieuwd...

16. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Gisteren de 12 weken echo gehad en die was fantastisch, ze waren beide aan het zwaaien naar ons en druk al aan het bewegen. De hartjes klopte heel goed. Ik hoef niet meer naar het zh, mag 8 jan naar de vk. We zijn zo blij dat we de 12 weken voorbij zijn nu gaan we genieten.

Wat betreft de opmerkingen van andere tja die heb ik ook al, ik trek me dr niets van aan. Wij krijgen twee mooie kindjes en zijn er blij om.

17. Top Vergo! Inderdaad genieten nu he? En met kerst mogen wij eten voor 3! Hahaha!

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hoi hoi..ik kom even spieken..ik heb er maar eentje in me buik maar een vriendin van mij heeft er 2 gekregen in 2005 en idd de opmerkingen..mesen zijn gewoon onbeschoft! :confused:

"je mag je wel afvragen of ze er wel blij mee is" Pardon...zijn geen produckten waar je er toevallig er 2 van krijgt! het is ook geen keus..het overkomt je net als alle andere zwangerschappen. Nou uiteindelijk begrepen ze dat wel..."maar als het er drie zijn kan je je dat wel afvragen.." Wat! da's het zelfde maar dan 3 babies in je buik...sommige lui zou je toch!

Moet wel zeggen dat hun na 1x een tweeling stoppen...het zit namelijk in de familie en ze hebben 60% kans dat de volgende weer een tweeling zou zijn...

19. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Vergo,super meid! :thumup:
    Wat lijkt me dat een zalig gevoel,ben een beetje jaloers,ik wil ook al zover zijn!

Ja die opmerkingen zou ik gelijk spuugzat zijn kan ik je wel vertellen.
    Wij gvd superblij dat we kindjes mogen krijgen wat lopen ze toch allemaal te zeuren,bemoei je met je eigen zaken,ik zou het gelijk zeggen,echt!
    Wat ik nu ook een paar keer gehoord heb is:Hebben jullie al een hartje gehoord dat kan toch nog niet :confused:
    Nee wij verzinnen gewoon dat we er waarschijnlijk 2 gaan krijgen,haha..

Wij mogen ook weer 8 jan,spannend!
    Wat doen jullie met spullen kopen,alles nieuw of tweedehands?
    Ik wil eigenlijk op marktplaats gaan kijken,het is maar eenmalig toch...

Dames,fijne avond!
    Liefs Dais..
    xxx

20. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden wou nog even melden dat ik inmiddels ben bevallen van 2 prachtige dochters Kyara en Thirza.
    Ze zijn geboren op 7 December, Kyara kwam vaginaal en Thirza moest met een spoed keizersnede gehaald worden.

De meiden zijn nu sinds vrijdag lekker thuis en doen het goed!
    Ben ook helemaal in love :D :D

Fotos staan in mijn album.

Deel Deze Pagina