Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

hier in belgie is het normaal dat je bij elke zwangerschap via de gyn gaat, hier is het meer een eigen keus om het via een vk te doen, maar daar ben je niet veel mee zekerst :oops:

2. Omdat ik al een keizersnede heb gehad moet ik nu bij de gyn blijven. Maar als alles normaal gaat denk ik dat je toch gewoon naar een vk kunt. En na een aantal weken ga je terug naar de gyn. Niks aan de hand denk ik. :)

3. Wanneer voelden jullie trouwens bij een 2de zwangerschap de tweeling bewegen?

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik ben vanaf de termijnecho waaruit bleek dat het er twee waren bij de gyn terecht gekomen. Bij ons doen de verloskundigen geen meerlingzwangerschappen (is vrijgevestigde praktijk, niet aan ziekenhuis verbonden) en bovendien ging het in mijn geval om een monochoriale tweeling en dan krijg je meteen elke twee weken een speciale echo.

Ik voelde de tweeling vanaf een week of 14 (toen wist ik zeker dat het de kindjes waren) Mijn dochter bij 17 weken. Beide zwangerschappen bij een voorliggende placenta, dus vroeg.

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden, alles goed met jullie. hier is het druk. mijn meiden zijn nog niet zo snelle drinkers dus heb af en toe het gevoel dat ik 24 uur aan het voeden ben ;)
    best wel moe dus.
    verder gaat het super met ze. ik zie ze groeien. emani is ook al een echte baby. 2700 gram. heelrijk. akeesh is bijna 2400 gram

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Gefeliciteerd met je prachtige meiden! Ik heb je foto's gezien, zo mooi!

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mag ik even wat vragen dames hadden jullie van te voren een voorgevoel dat het een 2 ling zou zijn? of was het een comlete verrassing?

8. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Wij hadden al het idee dat er een tweeling zou komen gewoon een voorgevoel

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi,ik had niet echt een voorgevoel maar we hebben het er wel over gehda omdat mn test zo overduidelijk was en later hoorde ik dat mn HCG 4700 was terwijl ik nog geen 4 weken zwanger was..
    Dus toen dacht ik,zou het eeen twin zijn?
    En jawel hoor,eerlijk gzegd nooit bij stil gestaan dat het kon als het niet in de familie zit....

Denk jij dat het een twin is?

Liefs Dais..
    xxx

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik denk inderdaat dat het er 2 zijn puur omdat ik vrijdag me broeken overdag nog wel dicht kon zaterdag aan het eind van de ochtend me dikke tijd broek gepakt haha en dat ging net zondag ook al niet meer dicht loop vandaag in me postitie broek. omdat gewoon niks meer past.

Mijn gevoel zegt van het zijn er 2 het gaat zo hard haha en vanmorgen zei de buuf(zei weet wel dat ik zwanger bent) van nou nou je buikje is al zicht baar nie echt normaal volgens mij heb foto's zitte n bekijken heb nu een buikje wat ik met daan met 15 weken had en ik ben er nu nog maar 5,5

dus tja wie weet

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hoorde ik net van mijn schoonouders als ik een dochtertje krijgt heeft ie meer kans op tweeling, want mijn vriend is ook tweeling, bij meisjes hebben er meer kans op tweelingen op volgende generatie.

Nou nou ben benieuwd!

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    mijn opa is er 1 van een 2 ling

13. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    hallo allemaal,

hier even een kort berichtje van mij.Ik ben inmiddels bevallen van twee zoontjes. Matthijs en jasper.
    ze zijn op 18 dec geboren.Het was een zware bevalling maar alles gaat prima.Ben vandaag thuis gekomen en de jongens komen waarschijnlijk nog voor het nieuwe jaar thuis.volgende keer een uitgebreid verhaal.

ps waar vind ik een banner voor tweelingen?
    groetjes jo

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    GEFELICITEERD!!! Super twee mannetjes!!! Leuke namen ook! Met welke termijn zijn ze geboren, ook iets te vroeg zeker?
    Ook grappig, ik moest net aan je denken vandaag!
    Hopelijk mogen de boys je snel volgen!
    Ohja, banner kun je bijv aanmaken bij lilypie.com ;)
    Genietze!
    Liefs Noor

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Gefeliciteerd joh! Geniet ervan :D !

16. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Van harte gefeliciteerd, geniet ervan

17. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Hoi Jo!
    Gefeliciteerd met je mooie mannetjes....
    Hopelijk zijn je kanjers snel thuis....mooie namen en ben erg benieuwd naar je verhaal en je foto's.....

18. Gefeliciteerd Jo!

Ben benieuwd naar je verhaal en misschien een paar foto's? Je hebt denk ik een hele leuke kerst gehad :)

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Dag dames!
    Hoe is het met iedereen?
    Genoten van de eerste kerst met tweeling?
    En hoe voelen de zwangeren zich?
    Nog even en het jaar is weer ten einde... 2007 was me een jaar!
    Nog een paar dagen.
    Ik moet a.s. weekend voor het eerst weer gaan werken....
    Heb helemaaaaaal geen zin...
    Nu ja, als ik weer aan de slag ben en ik heb mijn ritme weer gevonden zal het wel weer fijn zijn denk ik...

20. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Hallo allemaal,

Zelf ben ik alweer twee dagen thuis.Wel wennen dat ik de kleintjes moest achter laten maar heb vanmorgen te horen gekregen dat ze vrijdag of anders zaterdag naar huis toe mogen.Ze hebben dan 1 week en 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.Ik zal mijn verhaal v ertellen.
    Op 14 dec ging ik voor een gewone controle naar het ziekenhuis.Bleek ik een iets verhoogde bloeddruk te hebben.Niet eens heel erg schokkend maar voor de zekerheid werd ik toch voor een weekend opgenomen.Vanaf die dag was er elke dag wel iets aan de hand.Zaterdag slijmprop verloren,zondag scheurtje in een van de vliezen.(ze zouden tot donderdag na kerst wachten met inleiden om te zien of het spontaan op gang zou komen.Maandag braken de vliezen helemaal en ben ik spontaan begonnen aan de bevalling.Eerst schoot het wel aardig op maar halverwegen de nacht had ik alleen nog weeen als ik op mijn rechterzij lag.Hierdoor liet de volledige ontsluiting lang op zich wachten.Doordat mijn baarmoeder was overrekt hielpen de weeenopwekkers niet.Toch op eigen kracht 10cm ontsluiting gekregen en toen zonder weeen moeten persen om de eerste eruit te persen.De vacuum kwam te pas alleen ze konden we niet goed bij dus het werd een pijnlijke ervaring.Na de geboorte van matthijs sloot de baarmoeder zich en ben ik onder algehele narcose gegaan voor het halen van de tweede.Dit is op de operatiekamer gebeurd.Ook met behulp van een vacuum.Met 5 man hebben ze op mijn buik staan duwen om hem eruit te krijgen.Ze wilde een keizersnede voorkomen.Gelukkig is alles goed gegaan en hebben we twee vechtertjes op de wereld gezet.
    Ze zijn geboren met 35 weken en 3 dagen.
    Matthijs om 8:54, is 46 cm en 2330gr Jasper 10:10, is 50 cm en 2830gr.
    Ik hoop snel wat foto's van ze te kunnen plaatsen, maar ze hebben steeds onder een lamp gelegen ivm geel zien.Je kunt dan geen duidelijke foto van ze maken omdat ze een zonnebril op hebben.Als ze thuis zijn gaan we een heleboel leuke foto's maken en dan plaats ik ze in mijn album.

Alvast fijne jaarwisseling allemaal en in het nieuwe jaar kom ik weer op de site kijken.
    Groetjes Jo

Deel Deze Pagina