Hoi Noor... Als ik zwanger ben heb ik wellicht in week 5 al een echo... Ligt eraan wat de arts zegt... Ik heb nl. een bbz gehad... En tja... dan willen ze zeker weten dat het goed zit he... In week 7 krijg ik hem dan sowieso... Maar ik las op internet dat je pas met 8 weken goed kan zien of er een tweeling is? Maar als je toch met 7 weken 2 hartjes ziet kloppen...? Ooooh waarom heb ik ook die pendels laten doen grrr..
Hihihi de zenuwen vliegen hier van mijn computerscherm af! Volgens mij kun je het idd al wel eerder zien dan 8 weken hoor! Fleur: spannend! Houd ons op de hoogte!
7 jan. krijg ik een echo dus afwachten. De gyn zei dat ik ruim 60.000 aan zwangerschaphormoon in me lijf had nu zegt me dat niet zoveel maar ga eens effe google.
Dank je voor jullie antwoorden! @Noor,het is ook moeilijk te beschrijven,geen menstruatiepijn iig,nja het zal wel mevallen denk ik... We wachten maar gewoon af meer kunnen we toch niet doen! @Vergo,heb je daar al vanaf het begin af aan last van? Hoe gaat het verders met je? @Whishgirl,het kan zeker eerder gezien worden dan 8 weken,ik was bijna 6 weken en de gyn zag 2 kloppende hartjes,voila! Spannend hoor meis,ik hoop dat het snel aak mag zijn voor je! @Fleur1,toen ik 4 weken zwanger was heb ik bloed moeten prikken en toen was mn HCG 4700,het verdubbelt wel heel snel heb ik me laten vertellen. Ik ben benieuwd,spannend!
Nou het CB is geweest en de meiden zijn gewogen. De meiden waren lekker gegroeid Kyara is nu 2840gr en Thirza is 3020gr dus dat gaat allemaal goed Wat betreft de voeding doen we het wel goed en kunnen we voorlopig zo blijven doorgaan..GElukkig maar al mijn onzekerhied is een stuk minder nu. Baby's geven zelf wel aan wat ze kunnen drinken en dat doen onze meiden ook goed. Er was verer geen reden om onzeker te zijn want het gaat allemaal prima en natuurlijk groeien ze goed wat ook erg belangrijk is! Hier dus weer een gerust gestelde moeder Ook even weer een fotootje geplaatst in mijn album van hun eerste uitje in de maxicosi....
@Kreeftje,wat een prachtige meiden! Heel mooi! Fijn dat ze het zo goed doen.. @Whisgirl, ik had geen symptomen,die heb ik pas sinds een week of 2 ofzo,maar ik had mn ei gevoeld en werd maar niet ongie vandaar dat getest had,we zouden eigenlijk pas volgend jaar voor gaan maar het lot besliste anders,heerlijk! Ik ga heel hard voor je duimen hoor!
@wishgirl:meis je bent een week voor je nod lijkt me erg vroeg om dit te kunnen zeggen ik voelde me totaal niet anders dan bij mijn eerste kindje en dat was er maar 1 ik had dan ook geen sympthomen die kwamen pas later en dan had ik er nog maar weinig ik zou gewoon effe lekker afwachten ik wist trouwens pas met 12 weken dat ik zwanger bleek van een tweeling en dat was een totale verassing ik moet wel zeggen dat ik 4 dagen voor mijn nod wel positief teste dus misschien kan het wel zo zijn dat je meer hcg hormoon in je lichaam hebt waardoor je dus eerder kunt testen
@kreeftje Wat een lieverds zeg. Ze zien er echt zo snoezig uit. Heel veel plezier met deze 2 wondertjes
@ Jo: Wat een bevalling zeg. Pittig. Maar wat fijn dat ze dit weekend thuis mogen komen. @kreeftje: Leuke foto's Geweldig, twee van die kleintjes samen. @wishgirl: Ik wist ook pas met 12 weken dat ik een tweeling zou krijgen. Ik was wel erg misselijk. Meer dan bij mijn oudste dochter maar dat zegt niets. Wacht even af zodat je teleurstellingen voorkomt. Ik zelf ben zo benieuwd naar het geslacht van de kleintjes. Heb vandaag bij de Prenatal 2 rompertjes en speentjes gekocht. De nieuwe meubeltjes staan in de nieuwe babykamer. Ziet er erg leuk uit. Wordt echt op die manier. Al bevat ik het nog steeds niet helemaal dat er echt 2 kindjes bij komen. Soms maak ik me wel zorgen over de drukte die ons te wachten staat. Ook omdat Esmée dan net 1 jaar is geweest.
Thanxx voor de complimentjes op onze dames! Ik zal even een beknopt bevallingverhaal doen........ ik vondt het erg zwaar ik was echt helemaal uitgeput ook omdat de laatste loodjes voor mij niet meer leuk waren ik had erge hoge bleoddruken veel vocht en andere bijkomstig heden. Ik ben 4 dec opgenomen in het ziekenhuis om tot aan de bevalling goed in de gaten gehouden te worden. Maar omdat de doktoren ook zagen dat ik zelf ook achteruit ging qua conditie en ook geestelijk hebben ze besloten de hele bevalling te gaan inleiden. Donderdag 6 december zijn ze begonnen met eengel in te brengen om de baarmeodermond week te maken.......deze gel is savonds nog een keer ingebracht er kwam al wat vordering en de ontsluiting begon al te komen. VRijdag ochtend 7 december kwam de VK van het ziekenhuis en de GYN kijken of er idd genoeg ontsluitng was om de bevalling te gaan inleiden en dus ook m ijn vliezen te gaan breken. Ja hoor 3cm en de vlieen wearen bereikbaar dus het zou worden doorgezet. Snel mijn mannetje gebeld en ik werdt naar de verloskamer gebracht erg spannend allemaal......... Pffff en toen begon het allemaal, vliezen werden gebroken en omdat ik het streptokok bacterie heb moest ik ook aan de antibiotica en ik werdt aan de weeen opwekkers gelegd OOOOWWWWW wat ging dat snel allemaal in het begin waren de weeen makkelijk weg te puffen maar al na een uurtje werdt het zo heftig dat ik gewoon geen tijd meer had om bij te komen de onsluiting ging ook niet zo heel snel maar het vorderde wel wat gelukkig. Nou om half 12 werden de weeen zo erg dat ik er helemaal geen pauzes meer tussen had, mijn man heeft op het belletje gedrukt en ik kreeg in overleg met de gyn een shot morfine toegediend....tja dat heeft even goed geholpen maar toen begon de ellende weer de weeen werden weer heel erg heftig en ook kreeg ik been en rugweeen toen heb ik toch even een paar x flink in mezelf gevloekt maar heb het verder beschaafd gehouden. Na ongeveer 7 uren in de weeen storm te hebben gezteen kreeg ik om 17.30 erge persdragn en ik kon het allemaal niet meer houen de weeen kon ik ookniet meer goed opvangenen ik raakte soms echt even goed uitgeput....gelukkig ik mocht persen op zoch ging dat allemaal snel want na 30 min persen is ons eerste meisje geboren. Ja en dan is er nog 1 natuurlijk die er uit moet....... de Gyn heeft alles gecheckt en ook de volgende baby mocht geboren worden maar dat liep even helemaal abders dan wij verwcaht hadden. Thirza lag erg hoog en vast, maar toch hebben we van alles geprobeerd ik moest persen maar ik had gewoon geen weeen meer en ook geen pers drang ik was ook helemaal van de wereld en echt zo uitgeput dat ik echt niet meer kon. DE gyn had het vruchtwater al gebroken en dus moest het ook niet te lang gaan duren allemaal. Maar omdat ik gewoon weg niet meer kon en geen weeen en drang meer had heeft de gyn van alles geprobeerd van lepels tot aan een vacuumpomp tot aan weet ik veel wat niet meer Maar alles wat er geprobeerd was hielp en lukte niet.........toch nog geprobeerd de weeen op te wekken maar er was geen resultaat mijn lichaam kongewoon weg niet meer en ik ook niet. Omdat het al een 20 min duurde en er al lichtelijk paniek ontstond hoorde ik ineens SPOED SECTIO....oke dascht ik en vroeg aan mijn man wat ze bedoelden ja zij hij je moet naar de OK voor een keizersnede....oowkeeeyyy dacht ik dit gaat dus helemaal anders lopen. Ik had al veel bloed verloren dus er moest snel ingegrepen worden binnen een mum van tijd lag ik op de ok en werdt ons 2e meisje geboren, heb er alleen niks van meegekregen de keizersnede is allemaal wat langs me heen gegaan. Ja toen ben ik een heel stuk kwijt geraakt want ik raakt in een shock om het maar even zo te noemen....ik had veel bleod verloren en ook mijn bloedruk giong heeel erg naar beneden mijn onderdruk was nog maar 30 ik zag ineens allemaal doktoren en mensen om me heen en dat is het laatste van de ok wat ik me wat herinneren kan....ik kwam weer wat bij op de IC met allemaal toeters en bellen aan mijn lijf....en mijn buik die weg was. Na 2 uurtjes bijkomen begon ik toch echt mijn man te missen en de zusters hebben hem opgebeld want hijw as op de kinderafdeling bij onze 2 meisjes. Die zijn daar heen gebracht om ze goed in de gaten te houden ook ivm de streptokok en omdat ze toch prematuur zijn....gelukkig hebben de meisjes een goede start gemaakt en was alles goed! ze hebben dan ook gewoon in een bedje gelegen op de warme afdeling. Mijn mannetje kwam al snel naar me toe want die wist niet eens waar ik was en wat er met me was gebeurd, nou goed hij kwam dus met 2 fotootjes van de meiden en heeft me wat bijgepraat over de bevalling van Thirza (de keizersnede). Het besef dat ik 2 dochters had kwam eigenlijk de volgende dag. En ook het besef dat ik gewoon weg op 2 manieren een bevalling heb doorstaan... Maar het is me ook allemaal wel waard geweest hoor als ik nu de 2 meiden zie...aleen zal ik niet gauw zeggen dat ik de bevalling vergeet. Ik ga ook niet zeggen van oow dat doe ik zo weer nee moet er echt niet aan denken eignlijk. WE hebben 2 gezonde mooie dochters en dat is voor ons genoeg! we zjn echt super super trotse ouders en genieten volop! Ach ja er zijn vast zwaardere gevallen hoor maar ik vondt dit al zwaar genoeg eerlijk gezegd.......(misschien wat ego?)
Wauw Kreeftje, das pas een verhaal. Doet me sterk denken aan mijn bevalling van Esmée. Precies hetzelfde maar dan uiteindelijk ook een spoedkeizersnede. Voor deze keer heeft de gyn meteen besloten een geplande ks te doen. Bij mij wil de ontsluiting niet bevorderen en dat wil hij nu niet riskeren.
@kreeftje:bij mij ging het net zo 1tje natuurlijk de ander keizersnede ik vond het geen probleem had me er min of meer al op voorbereid dat het zou kunnen gebeuren zo
Als ik zo al die verhalen lees, heb ik echt een droombevalling gehad! Wel een weeenstorm van heb ik jou daar, maar heel snel en allebei via de natuurlijke weg...