Hallo, Yess...heb de hartjes ook gehoord, van beide kindjes! Ben helemaal happy. Alles ziet er goed uit en de uitslag van de triple test was ook erg goed. Liefs..Karin
wat leuk karin, ik kan niet wachten tot ik die van mij ook mag horen.....ik mag pas een maandag weer naar de gyn dus duimen maar!
ik heb wel een vraagje voor de dames hier , maar zijn jullie nu ook zo reselijk moe? ik sleep me werkelijk de dag door, mijn benen zijn niet vooruit te branden pffff ik heb wel staal tabletjes en extra folium van de gyn gehad maar ik heb het idee dat ik steeds moeier wordt ik hoor me nu toch juist wat beter te voelen?
Ik heb daar ook last van. s'Avonds helemaal op ;-( Maar dat is toch normaal zeggen ze. Ik heb nu ook iets gekregen ..Floridex? Is met extra ijzer..misscien dat dat gaat werken!
pfff ja, smorgens met moeite uit mijn bed om kwart voor 6 en daarna gaat het wel tot een uurtje of 12 en dan begin ik echt af te takelen... ik kan me niet herrineren dat ik met mijn andere zwangerschappen ook zo moei bent geweest tja misschien is het wel wat jij zegt karin en hoort het erbij! alles dubbel op he, dus ook de moeiigheid
Herkenbaar hoor meiden. Ons lichaam is natuurlijk ook dubbel zo hard bezig voor de 2 kleintjes in onze buik (extra groei, extra afvalstoffen, extra bloedpompen etc.) Bij mij valt de moeheid momenteel wel weer mee maar toen ik zover als jullie was had ik er ook veel last van. Nou ja, goed, ben nog steeds heel veel en vaak moe maar omdat ik gelukkig hele dagen thuisben en echt weinig doe heb ik er niet zo'n last van en neem ik gewoon lekker de rust die ik nodig heb.
hallo ik heb even een vraagje. Als je op de sites naar overzicht week per week kijkt staan er daar afmetingen voor enkele kindjes. Wij zijn woensdag naar de echo geweest en onze kindjes zijn 3.3 cm en 3.5 cm. Is dat goed, want ik ben dat vergeten vragen en nu zie ik overal dat er staat, 10 weken ver, dus je baby is 4.5 cm. De onze zijn dus 1 cm kleiner. Hoe groot zijn jullie kindjes?
hoi ik zou niet weten hoe groot mijn kleintjes nu zijn maar ik denk als jouw kleintjes te klein zouden zijn de dokter dat wel gezegd zou hebben hoor. ik zou me er niet druk om maken meid, lekker genieten van die 2 wondertjes in je buik
Ik ben ook vanaf het begin zo moe geweest, en dat is eigenlijk ook niet weggegaan! Ik slaap nog steeds bijna iedere middag 1 tot 2 uurtjes extra naast mijn lange nachten van 10-12 uur Maar net als Caithlin zit ik ook thuis, dus is dat ook mogelijk! Ik slik ook extra ijzer en heb het idee dat dat maar een heel klein beetje helpt...... Over de grootte van je kindjes, volgens mij groeien ze tot een week of 34 gelijk op met eenlingen. Maar op de verschillende sites van week tot week zit ook weer verschil in de afmetingen! Wanneer jou kindjes niet groot genoeg zouden zijn en zoals in jouw geval zelfs 1/4 kleiner zijn, dan zouden ze echt wel wat zeggen! Ik zou er maar vanuit gaan dat alles goed is hoor! Ik ben zelf woensdag nog naar de gyn geweest en ze zijn beiden opgemeten. Ze vult dan alle maten (hoofd, romp, bovenbeen etc..) in op een curve waar ze ook eenlingen op invullen en die van mij waren allebei mooi gemiddeld op maat, dus net zo groot als een eenling nu zou zijn. Ik hoop dat je weer een beetje gerust gesteld bent! Marian
Nu jullie het over vermoeidheid hebben beginnen mijn ogen dicht te vallen! Ff serieus, ik heb daar ook last van, de ene dag meer dan de ander, maar als ik thuis ben dan ga ik rond 14 uur wel een uurtje of anderhalf op de bank liggen, ik ben dan helemaal op. Ik sta de laatste week ook heel laat op, rond 9:30, terwijl ik eerder rond 8 uur klaarwakker was... ondanks dat ik zoveel slaap overdag krijg ik 's avonds vroeg slaap.... Maar dan denk ik aan mn kindjes die willen groeien dan vind ik het helemaal niet erg....
ik ben vandaag ook weer voor controle geweest bij de gyn,ze wou de hartjes luisteren maar de kleintjes zijn nu al eigenwijs en hadden zich verstopt, dus kreeg mama een echo, yes! nou super hoor, ze zijn nu van kontje tot kruin 8 cm en 1 lig er hoog en 1 laag, de gyn zei dat het net een massionette is hahahahah en ze hebben alletwee een eigen placenta dus hoeven niets met elkaar te delen...behalve de voordeur mijn buik is al aardig dik en de gyn zei dat ik mijn zwangerschap moet vergelijken als iemand die 23 weken zwanger is, dat verklaar gelijk waarom ik zo moe ben! voor de rest gaat alles super en moet nu voortaan om de 3 weken komen veel liefs van een verliefde chaya _________________
Dat is al snel, dat je om de drie weken mag komen voor controle! Ik heb er net bij de laatste controle pas 3 weken tussen gekregen, eerder gewoon vier weken..... Ik mag 3 januari weer heen, lekker in het nieuwe jaar! Marian
tja ik weet ook niet waarom ik zo vaak moet komen, zal toch wel goed zijn? ik ben nu de 18 december geweest en moet nu weer 3 januari ( net als jou) en dan 25 januari weer.......
Zal wel per ziekenhuis verschillen dan? Het zal best goed zijn, aders hadden ze wel wat gezegd toch? Vraagje: Ik voel nu iedere dag wel leven, maar de een veel meer dan de ander. Aan de rechterkant van mijn buik houdt het maar niet op, maar aan de linkerkant voel ik het alleen als ik heel rustig ga liggen en me heel goed concentreer op wat ik voel. Is dit normaal? Zal de een gewoon wat actiever zijn dan de ander? Wel zit aan de linkerkant de placenta aan de voorkant, dus dat zou mss ook nog kunnen schelen? Op echo's zijn ze altijd allebei even beweeglijk.... Alles is dus wel goed, en daar maak ik me ook niet echt zorgen over, maar ik vroeg me af of er meer zijn die dat hebben, dat je de een meer voelt dan de andere. Marian
hallo, ik zocht inderdaad een site voor tweelingen hier. niet voor me zelf maar voor mijn schoonzus. Die zijn in oktober geboren, 2 maanden te vroeg. Het gaat erg goed met ze en ze groeien als kool. Ik heb bewondering voor mijn broer en zijn vrouw. Mijn kindje heeft veel krampen gehad, maar als er dan twee huilen is dat toch even anders. Ze geeft nog steeds bv en nu wil ze graag overstappen op kv, omdat ze als ze wakker worden gelijk huilen en de borst willen. De ervaren tweelingmama's: hebben jullie nog tips voor haar, betreffende de voeding?
@Marian, Heb ik ook hoor. De linker is veel drukker dan de rechter (zal het nu al betekenen dat de een een druktemakertje wordt? ) Of de ene dag voel ik de een heel veel en de ander nauwelijks terwijl het de andere dag opeens andersom kan zijn. Dus heel herkenbaar, zijn ook 2 verschillende individuutjes he
@chaya: toppie dat het allemaal in orde is! Het is wel gebruikelijk dat je om de 3-4 weken moet gaan. Ik was met 13 weken geweest, maar de volgende afspraak is pas 22 januari, dus met 20 weken. Ze zei eigenlijk zou je een keertje eerder kunnen komen, maar alles ziet er prima uit, en omdat je aan het eind toch wel vaak heen en weer moet gaan gun ik je nu nog even de rust Ik zou bellen als ik iets had ofzo... ik merk wel dat mn buik erg gegroeid is deze week! Je ziet het al door mn jas, en buitenstaanders vragen al hoelang ben je zwanger was eerst even schrikken...ik dacht het nog tot het nieuwjaar voor me te kunnen houden!
Gelukkig dan maar, dat dat bij jou ook zo is Caithlin! Alleen jammer dat bij mij het niet per dag per baby verschilt, maar dat er een erg druk is en een niet Maar goed, het zal wel los lopen......Niet teveel aan doem-scenarios denken Marian