Ik deed/doe een links van me (op de bank / in bed) een rechts van me en dan plop flesje erin. Nu ze groter worden wordt dat wel wat lastiger, want ze zijn zich zo bewust van de wereld om zich heen dat ze sneller zijn afgeleid. Ach, over een paar maandjes houden ze hun flesjes zelf vast!
Wij hebben destijds bewust de keus gemaakt om snel achter elkaar kinderen te krijgen. Mits het zou lukken natuurlijk. We wisten dat het wel zwaar zou worden omdat ik lichamlijk steeds minder zou kunnen. We krijgen erg veel hulp van mijn lieve moedertje. Maar die zware tijd zal een fase zijn. Het is nu best pittig maar het vooruitzicht op een compleet gezinnetje straks maakt een boel goed. Ik kan het je aanraden. Is natuurlijk ieders eigen keus maar als je ze graag zonder al te veel leeftijdsverschil zou willen krijgen dan is het niet onmogelijk. En wat ik al aangaf, de zware periode is een fase. Als de kinderen straks wat ouder zijn heben wij daar weer profijt van. Het feit dat het ineens een tweeling zou zijn...tja, daar kun je geen rekening mee houden natuurlijk. Dat wordt je gegeven. En ik heb altijd 3 kids gewild maar zwanger zijn is niet mijn hobby Kortom: de combinatie is goed te doen. Je groeit ook daar weer in.
Hi meiden, @Marian,wat eens schatjes zeg! @Noor,de gyn kan het niet met 100%zekerheid zeggen maar hij denkt 1eiig.... Als ik hier zo alles lee gaan we het straks heel erg druk krijgen heb ik het idee... Ik had er ook al aan zitten denken om ze alletwee tegelijk te voeden maar dat werd hier afgeraden door mn moeder,nou ja we zien wel hoe het allemaal gaat lopen heh! -x-
Weet je wat het is, in het begin drinken ze nog best langzaam (zeker in mijn geval, omdat ze met 35 weken geboren zijn) Dan scheelt het je zooooo veel tijd! Daarom vond ik het aanvankelijk makkelijker. Nu is het zo dat als ik de een apart neem, dat de ander gegarandeerd begint te brullen: HONGER! En Daisy: druk is natuurlijk een relatief begrio. Ja het is druk, maar het is ook hoe je ermee omgaat (en wat voor kindjes je hebt natuurlijk!)
Hi meiden, @Marian,wat eens schatjes zeg! @Noor,de gyn kan het niet met 100%zekerheid zeggen maar hij denkt 1eiig.... Als ik hier zo alles lee gaan we het straks heel erg druk krijgen heb ik het idee... Ik had er ook al aan zitten denken om ze alletwee tegelijk te voeden maar dat werd hier afgeraden door mn moeder,nou ja we zien wel hoe het allemaal gaat lopen heh! -x-
Weet je wat het is, in het begin drinken ze nog best langzaam (zeker in mijn geval, omdat ze met 35 weken geboren zijn) Dan scheelt het je zooooo veel tijd! Daarom vond ik het aanvankelijk makkelijker. Nu is het zo dat als ik de een apart neem, dat de ander gegarandeerd begint te brullen: HONGER! En Daisy: druk is natuurlijk een relatief begrio. Ja het is druk, maar het is ook hoe je ermee omgaat (en wat voor kindjes je hebt natuurlijk!)
Hallo allemaal, Ik ben hier alweer een poosje niet geweest.Heb (net als alle tweeling moeders) weinig tijd voor het internet.We hebben ook een paar keer een stroomstoring gehad waardoor ik ook niet bij de computer kon.alles gaat goed met mijn mannen.Ze groeien goed.Gisteren is er iemand van het consultatiebureau geweest voor intake.Ze werden ook gewogen en zijn al flink aangekomen. Vrijdag moet ze naar de kinderarts.Hoop dat ze dan ook over mogen naar 6 flessen.Het lukt me niet om ze tegelijk te voeden.Beiden laten dan veel van de voeding langs het mondje lopen.Als ik ze alleen eten geef dan gaat wel alles naar binnen.Misschien met de tijd dat het beter gaat. Fijn om te lezen dat het met de resat allemaal goed gaat.Zowel met de mensen die zwanger zijn,als die al kinderen hebben. Mijn foto's heb ik nog niet kunnen plaatsen.Ben niet zo handig en mijn man heeft het erg druk.Hoop binnen kort. Groetjes Jo
Ik voed ze al vanaf dag 1 tegelijkertijd.. Tegen de voedingskussen aan leggen en dan onder het flesje een opgerolde handdoek leggen....dat gaat prima. je moet er wel bij blijven maar op gegeven moment gaat het goed nu zijn ze erg bewegelijk dus dat gaat niet meer heb het nu anders aangepakt Nu liggen ze allebei met hun hoofdje op me schoot, de een de ene kant en de aneder aan de andere kant en kan ik met 2 handen voeden en dat gaat ook super....
mij lukt het echt niet tegelijk. akeesh is ook niet echt een goede drinker en ze moeten altijd tussendoor boeren.
hoi meiden me een tijdje niet meer laten horen maar moet dan ook zoveel mogelijk bedrust houden maar als der dit weekend niks gebeurd moet ik maandagmorgend om 7uur binnengaan en wordt de bevalling in gang gezet en onze 2 meiden geboren, hoop zo dat alles vlot mag verlopen
Hallo allemaal, Ik kom me hier ook eens laten zien. Bezoek al een tijdje zwangerschapspagina.nl maar dan vooral de juni moeders, had het tweeling topic nog niet ontdekt, jammer! Ben blij dat ik jullie heb gevonden, leuk om gedachten met andere (aanstaande) tweelingmoeders te wisselen. Maar zal me even voorstellen: ben 32 jaar voor de eerste keer zwanger en wel van een eeneiige tweeling ! We zijn op 15 juni uitgerekend en zijn er hartstikke blij mee, maar vinden het ook heel spannend allemaal!
Welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk dat je ons gevonden hebt! Ik hoop dat je je ook in dit topic op je plek zal voelen Marian
@Randi,jeetje wat spannend zeg! Ik wens je heel veel succes! @MC lover,welkom hier! Leuk heh,ik ben ook zwanger van een 1 eiige tweeling.. Hoe gaat het met je? Liefs Dais..
Ja, vind het hartstikke leuk. M'n vader is ook een eeneiige tweeling en toen hij de eerste echo zag zei hij gelijk: "ze lijken sprekend op mij"! Met mij gaat het goed, heb tot nu toe eigenlijk nergens last van gehad, behalve moeheid! Alleen nu ik terug ben op het werk na de kerstvakantie heb ik wel heel tijd last van een onprettige druk op mijn buik, heel gespannen. Is dit normaal? Daisy hoe is het met jou, wordt je ook zo goed in de gaten gehouden ivm het twin-to-twin syndroom?
@MC lover,ik word sowieso goed in de gaten gehouden nu,we hebben in Juni een kindje verloren vanwege een open schedeltje,daarna heb ik mn 2e miskraam weer gehad dus nu is het zekere voor het onzeker,zijn we wel heel erg blij mee! Ik heb er wel ns van gehoord ,maar wat het precies inhoudt,is dat dan dat de 1 kleiner blijft ofzo? Die moeheid komt mij ook heeel errug bekend voor,verders heb ik ook last van mn rug en benen,helaas.. Wat doe je voor werk als ik zo vrij mag zijn? Misschien dat de druk op je buik door je houding komt bijv? Enne dat je vader ook een 1eiige tin is,is dit dan nu erfelijk? Bij ons zit het niet in de familie,dit is spontaan zo heb ik me laten vertellen...
Daisy, lijkt me vreselijk wat je hebt meegemaakt, maakt het nu natuurlijk allemaal nog spannender, het is zeker een fijn gevoel om extra goed in de gaten te worden gehouden. Hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap hebt met twee gezonde kindjes! Wat betreft die erfelijkheid: zover men weet is een eeneiige zwangerschap niet erfelijk bepaald, een tweeeiige zwangerschap kan wel erfelijk bepaald zijn maar dan meest waarschijnlijk via de vrouwelijk tak. Het twin-to-twin syndroom heeft allerlei verschillende namen, het komt er op neer dat ze aders op een bepaalde manier kunnen delen, dit is niet zo goed voor de baby's. Je kunt dit zien aan de vruchtwaterzak dan wordt die van de ene groter en van de ander kleiner, daarom krijg ik nu om de week een echo. Ik ben (fulltime) secretaresse in de geestelijke gezondheidszorg, moet wel veel reizen zowel heen als terug ca 1 uur autorijden. Ik vraag me sowieso af hoelang de meeste door (hebben) kunnen werken. Lijkt me op een gegeven moment wel erg zwaar worden!
Randie spannend zeg!succes! Welkom mc lover en gefeliciteerd, ik ben zwanger van een tweeige tweeling en werk al halve dagen omdat ik zo'n last heb van moeheid en mn rug en banden. De vlos heeft tegen mij al gezegd dat ik sneller met zwangerschapsverlof zal gaan ik ben benieuwd wanneer ik kan stoppen.