Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @MC lover,ze hebben ons eigenlijk nog helemaal niks verteld twin to twin syndroom,ook wel een beetje raar dan of niet?

@Vergo,als ik vragen mag hoe lang werk je al halve dagen?
    Ik kan nl ook geen halve dagen meer werken,ik werk nu iets minder maar gaat dan wel van mn eigen uren af,en eigenlijk klopt dat niet omdat ik er ook niks aan kan doen maarja ik vind het wel lekker zo anders verga ik ook van de pijn en begin al helemaal te waggelen. :(

Bij mn zwangerschap van Merel* had ik ook al veel last van rug en benen en bekken,heb ook therapie voor gehad,ik hoopte dat ik het nu niet zou hebben maar je hebt het niet voor het kiezen he,maar goed ook ;)

Fijne avond meiden!
    -x-

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    daisy, niet je uren inleveren hoor. ziekte door zwangerschap wordt betaald door uwv

3. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Daisy, je moet inderdaad niet je uren inleveren, je hebt gewoon recht op ziekengeld omdat je door je zwangerschap niet in staat bent om zo veel te werken. Je moet je in principe gewoon voor zoveel uur per dag ziek melden ivm zwangerschap. Ga eventueel naar de bedrijfsarts als er moeilijk over gedaan wordt.
    Je kunt je uren straks goed gebruiken voor na je zwangerschap!

4. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ik ben het met de meiden eens Daisy, ik werk sinds de 9e week al halve dagen. Mn werk was er ook niet blij mee, maar er is gelijk een brief naar de uwv gegaan en mn bedrijfsleider zei dat ie de arbodienst zou bellen voor een afspraak en dat ik er snel naartoe moest. Nou ik heb nog steeds niets gehoord dus er zit geen haast bij!
    Het zijn gewoon ziekteuren staat ook in het boekje van arbonet! succes

5. Zijn inderdaad ziekteuren. Ik heb met mijn baas overlegd dat ik eerst halve dagen ga werken (zal niet lang meer duren) en dan met 25 weken volledig ziektewet. Dan gaat mijn verlof met 34 weken officieel in. Ná mijn verlof heb ik nog eens 5 weken zomervakantie tegoed omdat ik op een school werk. Al met al ruim 34 weken verlof. Klinkt veel maar ik denk inderdaad dat we die tijd heel hard nodig zullen hebben.

Gister naar de vk geweest. Voor de laatste keer. Maar als ik nog een keer wilde komen was ik altijd welkom.
    Ze heeft mijn buik gevoeld en gaf aan dat mijn baarmoeder als 24 weken aanvoelde. Is dus een heel verschil qua snelheid van groei tussen 1 of 2 kinderen dragen. Ook heb ik de hartslagjes gehoord :) Één van de kids was heel druk en had een hele krachtige hartslag. De ander was lekker relaxed en had een normale hartslag.

Ik gebruik nu zo'n Anita buikband/elastiek voor mijn rug en het is inderdaad best prettig. Mooi onder mijn kleren zodat niemand het ziet en mijn buik mooi ondersteund wordt.

6. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Veertje, wat leuk je bent ongeveer gelijk met mij uitgerekend? (ik 15 juni). Een of tweeeiig? Las dat je al een kleintje hebt, heel leuk zeker omdat ze zo dicht oachter elkaar worden geboren, lijkt me wel zwaar zeker in combinatie met een tweeling.

Is wel fijn dat je met je baas hebt kunnen bespreken dat je al snel halve dagen gaat werken en met 25 volledig in de ziektewet gaat. Ik heb mijn baas wel aangegeven dat ik verwacht een tijdje voor die 34 weken te stoppen, en ik verwacht ook wel over niet al te lange tijd wat minder te gaan werken, dagelijks van 07.15uur tot ca 18.00uur van huis zijn voor je werk (incl reistijd met de auto) is toch wel zwaar zeker over een tijdje.
    Wat ik me wel afvroeg hoe ben je aan die datum van 25 weken gekomen, waar heb je op gebaseerd dat je dan met de ziektewet gaat?

Ik ben sowieso benieuwd hoelang de andere tweelingmoeders hebben doorgewerkt. :(:

7. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heej meiden!

Ja ik weet het jullie hebbenzeker gelijk hoor maar ik ''durf'' eigenlijk niet zo goed omdat ik eigenlijk pas sinds kort weer full time aan het werk ben,dat wat er allemaal gebeurt is met Merel* en toen de miskraam hakte re toch wl in en nu ben ik gelijk weer zwanger,ben er superblij mee maar ik heb zo'n idee mn werkgever minder,wel voor mij blij maar bang dat ik weer in ziektewet duik.
    Vandaar dat hij het zo wil oplossen,het is ook niet erlijk,als ik straks echt niet meer kan meld ik me wel ziek hoor..

@Veertje,dat heb je goed geregeld met je baas zeg!
    Leuk om de hartslagjes te horen of niet,ik wil ook zo graag...

@Vergo,als het aan mij had gelegen dan had ik ook al 2 weken halve dagen gewerkt hoor,soms trek ik het echt niet!
    Je hebt groot gelijk hoor,ik zou willen dat ik niet zo'n poeperd was.

-xx-

8. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Och Daisy ik ben ook een poeperd vooral met deze dingen, maar soms moet je echt aan jezelf denken. Misschien dat je aan je gyn een brief kan vragen dat je halve dagen wilt werken dan heb je wel bewijs. Ik heb nog niet op mn werk gezegd dat ik waarschijnlijk eerder moet stoppen dat durf ik weer niet :oops: Ach ze zien het vanzelf wel toch?

9. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @MC lover, De eerste drie-eneenhalve maand ben ik op mijn werk veel afwezig geweest door extreme misselijkheid. Toen heb ik eventjes volledig gewerkt, maar met 20 weken moest ik van de gyn al stoppen met werken ivm veel harde buiken tijdens werk. Ik zat in de horeca, dus wel veel lopen en staan wat te zwaar was.

Marian

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant

Ow jij ook al,hahah...
    Das eigenlijk toch te erg voor woorden,ik heb altijd gezegd als ik nu weer zwanger mag worden dan ga ik echt aan mezelf denken maar nu is het zover en durf nog niks te zeggen.
    Ik heb alleen vorige week voorzichtig aangegeven dat ik nu al last van rug en benen heb,terwijl ik er al echt veel last van heb deed ik daar of het allemaal wel meevalt :oops:
    Erg he!

Weet niet of ik het zou zeggen,wie heeft dat tegen je gezegd,je gyn?
    Misschien kan je het ook vast voorzichtig aan geven?

Doe lekker rustig aan meis!
    En denk aan jezelf en aan je 2 beebjes(hoor wie het zegt,haha)

-x-

11. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Even snel tussendoor. Het kan ook anders hoor, ik heb t/m de 32e week gewerkt. Omdat toen de zomervakantie begon (ik werk ook op een school) is mijn zwangerschapsverlof pas 4 weken voor de uitgerekende datum ingegaan. Ik moet wel zeggen dat de laatste weken best zwaar waren, maar gelukkig had ik toen ook geen klas, meer papierwerk en gesprekken, dat scheelt het stuk. Ook traplopen ging niet echt meer (dan moest ik eerst een half uur bijkomen) dus werd de lift veel (en dankbaar) gebruikt door mij

Met de dames gaat het goed ze lachen veel en er komen steeds meer geluidjes. Ze slapen ook supergoed, van 19 uur tot 7 uur, het klokje rond dus. Ze zitten al een tijdje op 4 voedingen terwijl ze morgen pas 5 maand oud zijn. Ze krijgen af en toe een fruithapje wat steeds een beetje beter binnen blijft. Ik weet niet of ik het hier al geschreven heb, maar Allana draagt nu een spreidbroekje voor haar heupjes. Ze heeft een kleine afwijking, dit komt waarschijnlijk door de stuitligging. Hopelijk hoeft ze m niet lang te dragen. Wel apart dat van de twee tweelingen uit mn omgeving ook bij beide tweelingen 1 van de 2 een spreidbroekje heeft. Komt het misschien toch vaker voor bij tweelingen?

O ja nog even een hartelijk welkom aan alle nieuwe zwangeren en een goede zwangerschap gewenst. En voor degenen die voor het eerst zwanger zijn, geniet nog maar even van de rust, voor je t weet heb je slapeloze nachten (ook op t einde van de zwangerschap).

groetjes Sascha

12. sascha78

sascha78 Actief lid

Mar 3, 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    ps ik heb even een paar nieuwe foto's in het album gezet. Het pakje dat ze in hun eerste week aanhadden en waar ze in verzopen, zit ze nu als gegoten.

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    sascha wat een moppies
    denk dat veel tweelingen in stuit geboren worden en dat dat de reden is

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Sascha,wat een knappe meiden zeg!
    En jeetje wat een toeter van een buik,hoe is het nu met je buik als ik vragen mag?
    Met hoeveel weken ben je bevallen?

Liefs Dais..
    -x-

15. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Wat een plaatjes Sascha echt schatjes.

Daisy de verloskundige zei tegen me dat ik waarschijnlijk eerder moet stoppen vandaar!

We zijn begonnen met het kamertje spannend en leuk!

16. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Sacha, wat een snoesjes zeg! Leuk die twee foto's met het zelfde pakje aan. Lijkt me heerlijk dat ze nu al zo goed doorslapen!
    Was inderdaad een enorme buik, zeg. Er staat ons nog heel wat te wachten! :D

17. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Sacha, vond je het niet heel zwaar om zo lang door te werken? En in de hoeveelste week ben je bevallen, ik bedoel als je pas zo laat stopt met werken en de kleintje worden een paar weken eerder geboren ben je volgens mij ook niet echt uitgerust, hoe heb je dit ervaren?
    Mijn gynaecoloo zei direct dat ik tot hoogstens de 32ste week mag werken, heb dit ook gelijk tegen mijn baas gezegd, die zei: "als je dat al haalt". Maar ik hoor inderdaad heel verschillende verhalen en zal ook afhankelijk zijn van welk werk je doet en hoeveel uur.

18. De gyn vertelde mij dat ik rond de 25 weken kan verwachten dat ik met werken zal moeten stoppen. Dit heb ik op mijn werk ook aangegeven en ze houden er rekening mee. Dus ik stop dan sowieso omdat ik ook ontzettend last van mijn rug begin te krijgen. En ik heb Esmée nog rondtijgeren :)

Goeie tip van Vergo om een briefje aan de gyn te vragen die je kunt laten zien aan je baas dat je eerder moet stoppen.

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @MClover: welkom! en gefeliciteerd natuurlijk!

@Sascha: leuke foto! Wat een lekkere wijfies zijn het!

@Werk: ik heb gewerkt totdat ik 30 1/2 week zwanger was. Ben verpleegkundige. Stond wel al een tijdje niet meer aan het bed, maar het bleef best veel lopen. Ik was eigenlijk binnen een tijdsbestek van twee weken ineens "op". Toen ik rust nam voelde ik me na een weekje ook weer beter, met 34w3d werd ik opgenomen en met 35w1d ben ik spontaan bevallen...

20. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @mclover

GEFELICITEERD!

@sascha

Wat een leke foto's van jemeiden! ze zien er goed uit zeg :D

@daisy

Denk jij ook om jezelf?
    Deze zwangerschap zal toch wel apart zijn en toch ook speciaal voor jullie....denk lekker aan jezelf en de beebs meid!

@werk

Ik ben al vroeg halve dagen gaan werken omdat ik het allemaal niet meer aankon.
    Ik groeide erg snel en had al gauw een hele dikke buik waardoor ik het allemaal niet meer kon doen op mijn werk (werk op een woongroep).
    Ik ben toen de helft van mijn contracturen gaan werken en deed dan voornamleijk computer werk.
    Al gauw kreeg ik last van allerlei kwaaltes en bekken en rug dus ben ik toen ik 23 weken zwanger was volledig in de ziektewet gegaan.
    Het waren lange dagen hoor maar ik had het echt nodig!
    ik ben met 35/6 opgenomen in het zhuis ivm TE hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging.
    DE meiden zijn geboren met een duur van 36/1 week de hele bevalling is medisch ingeleid.

:idea: Ik heb 2 nieuwe fotootjes in mijn album van de meiden.

Share This Page