Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Leuke foto's weer!

2. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    @Kreeftje, wat een schatjes zeg, om verliefd op te worden. Leuke pakjes hebben ze aan.

Mijn gyn had ook niet verwacht dat ik het zolang zou volhouden hoor. Moet er wel bij zeggen dat ik alleen op maandag, dinsdag en woensdag werkte (heb nog een dochter vandaar) dus niet volledig, anders had ik het waarschijnlijk ook niet volgehouden hoor. De kinderen zijn uiteindelijk met 38 weken gehaald. De gyn had nog wel langer willen wachten maar ik was er best wel zat van op het eind. Mijn oudste dochter was op dat moment 2,5 en vroeg ook veel aandacht. Bovendien zijn ze nu geboren op mijn vaders verjaardag hij zou anders 60 geworden zijn, maar is een jaar eerder in juli overleden.

En daisy helaas is mn buik er niet mooier op geworden, hij was altijd zo mooi strak maar 3 weken voor de bevalling zijn alle adertjes rond mn navel gesprongen (het vel stond veel te strak gespannen) met als resultaat enorme striae, baal baal baal. t Is gelukkig al wel een stuk bijgetrokken, maar toch t blijft jammer. Mij zie je niet meer in een bikini.

Vergo leuk he alles klaarmaken zijn jullie er al helemaal uit hoe het kamertje eruit komt te zien?

Ik ga maar eens vroeg mn bed in. Heb vandaag weer gewerkt. Ik werk nu alleen op maandag tot de voorjaarsvakantie en dan ga ik dinsdag ook weer werken. t Moet wel even weer wennen hoor (ook voor de oppas hihi).

Groetjes Sascha

3. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Hai allemaal,

Ik meld me hier ook maar, want sinds vanochtend weet ik dat ook ik zwanger ben van een tweeling! JOEPIE! Ik had telkens wel zo'n vermoeden, maar wilde niet 'ondankbaar' zijn en had ook echt iets van: alles is goed.

Ben wel héééél blij met deze zwangerschap! Voel me over het geheel genomen best heel goed, word alleen misselijk als ik echt heel moe ben, maar over het algemeen kan ik dat voorkomen door het gewoon rustig aan te doen. Jeetje! Yoehoe! Wow... Zo blij ook dat ik die eerste echo heb gehad!

Ik wens iedereen al het geluk, gezondheid en goede dingen!

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Onwijs dubbel gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo goed met je gaat! Ik was echt dubbel zo misselijk in het begin, dus daar heb je mooi geluk mee!

Een hele fijne voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Marian

5. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben al een tijdje niet meer op het forum geweest, maar heb net alles eens bijgelezen. Natuurlijk ook even in alle albums gekeken, wat een leuke foto's allemaal ! \:D/

MC lover en Licrys, welkom! Ook voor jullie een fijne zwangerschap toegewenst.

Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad en onze kindjes doen het goed. We verwachten een 2 eiige tweeling en we weten nu de geslachtjes, maar houden dit nog even geheim.
    Nu druk bezig om namen te verzinnen, best moeilijk!

Met mij gaat ook alles eigenlijk goed. De ergste vermoeidheid is voorbij en heb nu veel meer energie. Begin wel steeds meer last van mijn rug te krijgen. Ik werk in de gehandicaptenzorg en mijn diensten zijn aangepast en ga ook wat minder uren werken. Er is op korte termijn al vervanging voor me, dus dat is altijd wel een prettig idee.

Groetjes Roca

6. Gefeliciteerd Licrys! Heel veel gezondheid gewenst! En welkom natuurlijk :)

Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt met BabyView! Volgende week vrijdag laten we een 3D echo maken :)

7. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Veertje, wat leuk he, een 3D echo! Wij hebben ook een afspraak gemaakt bij Babyview, 9 februari. Ben benieuwd hoe onze kindjes er dan
    3D/4D uit zien!

Groetjes Roca

8. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag iedereen - nog een (late) fijne 2008 gewenst (ben net terug van vakantie). Sascha - jij schrijft over de slapeloosheid aan het eind vd zwangerschap - ik ben nog maar 11 weken en ik slaap all bijna twee maanden echt beroerd. Toch een ontwerpfout van moeder natuur vind ik - tenslotte hebben we alle energie hard nodig.
    Ik vind de discussie over (ziekte)verlof wel interessant - ik heb vandaag denk ik nog geen uur gewerkt voordat ik weer naar huis ging vanwege misselijkheid, maar ik voel me er erg rot door - helemaal omdat nog niemand op werk het weet.
    Het is trouwens maar de tweede dag dat ik misselijk ben - heb echt geluk gehad, maar ik herken wat iemand anders schreef dat de misselijkheid erger is als je moe bent.

Nog iets - zou ik jullie mogen vragen naar mijn topic in de onderzoeken forum te kijken? (tegen regels in om hier erover te beginnen! :D)

Zou ook graag goede sites willen horen als mensen suggesties hebben.

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heej meiden,hier ben ik weer even..

@Kreeftje,dank je wel meis,ik weet dat ik aan mn beebjes moet denken en an mezelf maar wat ik alschreef ik ben zo'n poeperd,ik wil het ook gaan aangeven hoor maar duurt ff boordat ik de stap durf te zetten,erg he!
    Wat een prachtige meiden hebben jullie zeg!

@Sascha78,dat is idd erg jammer maar niks aan te doen,we hebben alles over voor onze beebjes he....

@Lirys hoi meis,
    hier ook nogmaals gefeliciteerd met jullie twin,geweldig!

@Roca81,wat fijn dat alles goed is met jullie beebjes,top!
    Ik ben nu wel heel nieuwsgierig hoor,hahah....

@Audrey,welkom ook..
    Wij hadden elkaar al gesproken in een ander topic he...

Nou ik had een tijdje geleden gevraagd of iemand weet wanneer de tweelingenbeurd is,en weet iemand het?
    Waar kan ik het anders ff opzoeken?
    Bedankt alvast!

-x-

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Je bent een schat!
    Dank je wel!

Ik zal zo eens gaan kijken,gaan er nog meer van jullie?
    Ik ga samen met een collega die heeft al een twin van 15 maanden,leuk!

11. Graag gedaan!

Misschien dat ik ga. Arnhem is bij ons om de hoek maar mijn vriend is de 21ste jarig. Ligt eraan wanneer hij het viert natuurlijk.
    Maar het lijkt me erg leuk :)

12. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Veertje,ik heb net ff snel gekeken maar dat is voor als je al mama bent van een meerling :(
    Ik bedoel eigenlijk zoiets als een 9 maanden beurs maar dan voor tweelingen?
    wel errug leuk als je al kindjes hebt hoor,is in Burgers Zoo,dus voor alle tweelingen mama's?

xxx

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Licrys: GEFELICITEERD!
    Leuk hoor! En wat heerlijk dat je je zo goed voelt!
    Een heel fijne zwangerschap gewenst, geniet ervan, het is zo bijzonder, twee kindjes in je buik!

14. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    @Daisy, ik ben vorig jaar geweest toen ik nog zwanger was, maar toen was het echt wel handig hoor. Vooral het infoplein en het winkelplein. Wij hebben bijvoorbeeld onze buggy (nieuw) met beurskorting gekocht daar en drinkflessen en nog een aantal dingen. Ook hebben we een paar dingen gekocht op de tweedehands markt die er ook bij was. (zie ik nu niet staan trouwens) Ik ben alleen nu wel benieuwd naar de prijs als het in een dierenpark gehouden wordt zal het wel een stuk duurder zijn vermoed ik.

Op goede vrijdag is er ook nog een tweelingbeurs in Drachten, maar dit is voornamelijk verkoop van (tweedehands) tweelingspullen. Ik heb hier vorig jaar heel veel dingen ingeslagen, de kleertjes waren amper gedragen en zagen er nog als nieuw uit, ik heb er veel plezier van gehad.

15. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Dank allemaal voor de enorm lieve reacties! Ik ben helemaal blij en wil het wel van de daken schreeuwen!

@Daisy; Vind het erg leuk dat je ongeveer gelijk met mij 'zwangert' van een twin!
    Heb vanmiddag Merel's site bekeken en gelezen... wat een impact moet dat gehad hebben... En nu een twin! Jij ook dubbel gefeliciteerd!

En natuurlijk dikke felicitaties en voorspoed en geluk en alle goede dingen aan iedereen!

16. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Licrys van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Roca fijn dat alles goed gaat, ik ben wel benieuwd wat je gaat krijgen!

Spannend al die 3D echo's, wij mogen 6 Maart pas helaas, duurt nog zolang.

Leuk zo'n tweelingbeurs alleen wel ver weg voor me, ik kijk het even aan misschien dat ik er toch wel heen ga als ik me goed voel!

17. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi iedereen, wat een goede tips van de twee bijeenkomsten in April. Gisteren pakte ik een folder mee van de NVOM (die ook die dag organiseert) en besloot dat als alles goed blijft gaan dat wij ook lid worden. Zijn er andere meiden die ook lid zijn/worden? Vooral hun info brochures zien er goed uit.

Nou, op naar werk - ga vandaag denk ik aan mijn hoofd vertellen - wel vroeg met maar drie maanden maar ik raak zo achter door de misselijkheid. Ben wel zenuwachtig - vonden jullie het ook eng om te vertellen?

Groetjes, en nog bedankt voor de goede tips, Audrey

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Audrey:
    Hier ook lid van de nvom!
    Daarnaast een goed boek: het tweelingenboek van Anjo Geluk, echt een aanrader! Ik had het niet willen missen!

19. Dat boek heb ik dubbel! Mocht iemand interesse hebben mail mij dan!

Deel Deze Pagina