Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier ook lid van de nvom.

Ook het boek van anjo geluk heb ik, erg goed boek!

Sta ook ingeschreven in het tweelingenregister http://www.tweelingenregister.org

Hier gaat het op het moment in de nachten nogsteeds klote. Afgelopen twee nachten spanden de kroon met wel een keer of 8 het bed uit :(
    We zijn op het CB geweest en hebben wat tips gekregen waar we nu mee aan de slag gaan. Hopen dat die betere tijden brengen....

In mijn onderschrift staan de gewichten en lengtes die ze nu hebben. Verder was alles goed bij CB en waren ze beiden echte bikkels bij de prikjes.

Martijn word wakker, dus ben weer weg!

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Oef Marian, wat balen dat de nachten zo moeizaam gaan!
    Worden ze steeds wakker of mopperen ze?
    Wat voor tips heb je gekregen?
    Hoop dat het vlug beter gaat!

3. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hier ook lid van de nvom en ik heb het tweelingboek van Anjo geluk gekregen van mn broer en schoonzus, ik haal er al veel informatie uit.

4. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Ik ben ook lid geworden van NVOM. Ik vind het tijdschrift erg leuk om te lezen. Tevens heb ik ook het boek van Anja Geluk gekocht en lees er regelmatig in.

Groetjes Roca

5. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Ik ben nu bijna 21 weken zwanger en ik voel de baby's nog steeds niet :( .
    Volgens de gynaecoloog zal dit heel snel gaan gebeuren. Ben zo benieuwd hoe dit aan gaat voelen, kijk er echt een beetje naar uit.
    Het lijkt me wel bijzonder, je kindjes voor het eerst voelen.

Wanneer hebben jullie je kindjes voor het eerst gevoeld?

Groetjes Roca

6. Susi

Susi Bekend lid

Mar 19, 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Hoi hoi...mag ik er ook bij!? :)
    Ook ik ben een tweelingmams en inmiddels 15 weken ver.... ;)
    Inmiddels al verschillende echo's gehad;de laatste de vorige week zag er nog goed uit...
    In principe gaat het wel hier..alleen mijn bekken beginnen nu al op te spelen...en dat kan soms best zeer doen...Zometeen voor t eerst naar de fysio...

Susi ;)

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tuurlijk mag je erbij Susi! Gezellig!
    Van Harte Gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap! Klets lekker mee!

8. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Licrys en @Susi: Welkom! Proficiat met die twee kleintjes in jullie buik! Geniet ervan :D

@Audrey: En heb je het op je werk verteld? Moeilijk he, hoe reageerden ze. Ik vond het heel moeilijk om te vertellen vooral omdat ik er pas werkte (ben waarschijnlijk de dag voor mijn eerste werkdag zwanger geraakt). Mijn baas was echter het weekend voor ik het vertelde voor de eerste keer oma geworden wat denk ik wel heeft bijgedragen aan hoor positieve reactie.

@Marian79: Vervelend dat je zo geen goede nachtrust hebt, hoop dat dit snel veranderd en dat ze snel kunnen door kunnen slapen (en jij dus ook ;) )

Ben ook lid van de NVOM en heb het boek ook erg handig, verder vind ik dat er niet zo heel veel te vinden is over tweelingzwangerschap.

Ik heb de kindjes pas voor de eerste keer gevoeld (18 weken),voel ze heel af en toe.

Gisteren heb ik weer een echo gehad, gelukkig alles goed. Heb wel een blaasontsteking :cry:. Volgende week vrijdag krijgen we de twintig weken echo, vind het wel erg spannend!

Ik heb aan mijn baas doorgegeven dat ik minder uren wil gaan werken vanaf heden maar ben dan ook zo'n poeperd dat ik zeg tot 15.00uur werken is ok terwijl ik in mijn hoofd tot 13.00uur had, maar denk dat ik eind volgende week probeer aan te geven dat ik het toch nog te lang vind en tot 13.00 uur wil werken. Hoe pakken jullie dit soort dingen aan?

Nou was weer een heel verhaal, dus ik ga weer verder met iets nuttigs doen. Doooeeg!

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Susi,hoi hoi,welkom!
    Succes bij de fysio!

@McLover,spannend volgende week 20 weken echo.....
    Ik heb ook dat probleem met werk,ik had gister hele dag gewerkt en echt ik kon niet meer lopen van de pijn,is eigenlijk echt te gek voor woorden!
    Ik wil vandaag bellem maar zit er zo tegenaan te hikken,ik durf gewoon niet,echt erg he!
    Wat stom dat we dat niet durven eigenlijk,we moeten aan ons zelf en aan onze kindjes denken,dat is veel belangrijker....
    Succes iig!

Buiten mn pijntjes en moeheid om gaat het redelijk hoor,buikje groeit goed was dat bij jullie ook al zo snel?

-x-

10. Susi

Susi Bekend lid

Mar 19, 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    De fyiso was vanmorgen erg duidelijk..Het werk wat je doet;niet meer doen :( ..is te zwaar voor je(ik werk in de zorg)A.s maandag overleg met de Arbo om te kijken of er vervangend werk is wat ik wel kan en mag doen...
    Op dit moment kan ik goed voelen dat ze vanmorgen de pijnpunten gemmasseerd heeft en ingetapted...pffffff :confused: Als het goed is moet dit de komende dagen minder worden..Volgende week...word vervolgd...

@Mc Lover: Ik lees dat je best lange dagen maakt;en je bent bijna 20 weken..Weet je dat je dan nog maar 4 uur per dag werken mag?!Er zijn sinds 2007 door de Arbo een reeks regels opgesteld voor zwangerschap en werk waar je een werkgever mee confronteren mag...
    De moeite waard om te lezen...
    http://nvab.artsennet.nl/uri/?uri=AMGAT ... 6835950460

Susi ;)

11. Ik ben nog geen lid van het NVOM. Twijfel nog een beetje. Ik zal de site eens doorlezen om te zien wat ze zoal aanbieden aan info.

Ook lees ik dat er best wel wat meiden zijn die last hebben van hun bekken? Morgenvroeg ga ik bij de huisarts langs om een verwijzing te krijgen voor fysio. Heb er nu ook behoorlijk last van en wil er op tijd bij zijn.

Morgenmiddag gaat mijn moeder trouwen! Wordt een lange, vermoeiende dag maar heb er wel zin in :)

12. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    Hey Susi leuk dat je hier ook bent! En succes met de fysio ik hoop dat het zal helpen bij je.

Veertje leuk dat je moeder gaat trouwen is zeker vermoeiend maar wel een leuke dag veel plezier.

Mn broer vertelde ons Dinsdag dat ie 25 April gaat trouwen dan ben ik 30 weken ik hoop zo dat ik het helemaal mee kan maken, hij wilde perse voordat ik ga bevallen trouwen nou ben benieuwd.

Ik heb de baby's ook nog niet gevoeld en ging me al zorgen maken maar het kan dus nog even duren gelukkig!

13. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi iedereen,

welkom en gefelicieteerd Susi en Licrys!

@MCLover - ik heb het aan mijn twee sectieleiders verteld - mijn echte hoofd nog niet, omdat ik achter raak momenteel. Ze waren heel blij voor mij, en eentje zei, "Wat maakt het nou uit - of je hier tien weken of tien jaar werkt, het is gewoon leuk". Dat vond ik heel fijn.

Ik ben ook net begonnen daar - ik was met deze sucessvolle IVF cyclus net begonnen. Maar, ja, zoals mijn schoonzus gisteren zei (die ook een nieuwe baan was begonnen net voor haar 1e), "Ze nemen iemand aan zonder kinderen, die begin dertig is, ze moeten niet gek staan kijken". Heb ik nog dat ik in het onderwijs zit - dan is er natuurlijk toch een iets andere houding tegen kinderen, dan in het bedrijfsleven.

Wat betreft halve dagen - ik heb net drie weken vakantie gehad - met als gevolg (denk ik) dat de babies heeeeel goed gegroeid zijn (ze lopen een week voor nu zelfs), en ze zijn nu even groot (eentje was zo klein dat het leek dat hij misschien ging afhaken).

De groei en gezondheid van mijn kindjes gaat voor alles - ook al gaat iedereen mij haten op werk, als ik aan halve dagen toe ben, ga ik voor eens in m'n leven voor mezelf opkomen. Ik ben altijd te soft, maar het gaat nu om zoiets belangrijks. Ik kan me heel goed inleven in jou MCLover - ik kom ook altijd weg uit een situatie met "Bah - dat wilde ik niet".

Susi, bedankt voor de link - ik ga die folder straks uitprinten, en MCLover, ik hoop dat die verrotte blaasontsteking snel over is.
    Nu, lang genoeg getypt - vinden jullie niet! :oops:

14. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Dit is wat ik in een ander topic schreef over de tips;

Met Lotte gaat het al iets beter, die word alleen nog 's avonds wakker en slaapt 's nachts door de afgelopen twee nachten. Martijn nog een paar keer per nacht wakker. Heb Martijn sinds twee nachten nu ook in de safe-t-sleep liggen omdat ik het idee had dat hij wakker werd van het in zijn slaap omdraaien. Nu word hij wakker van het willlen draaien maar niet kunnen, dus of we nu wat zijn opgeschoten? :rolleyes:

15. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heej meiden wat is het hier rustig zeg...

@Susi,en heb je overleg gehad met de ARBO?

@Veertje,en hoe was de trouwdag van je moeder?
    En wat zei de fysio?

@Vergo,Nou dat moet toch wel lukken een feessie als je 30 weken bent?
    Je weet het tuurlijk nooit he....

@Audrey,de woorden die jij schreef hebben mij echt aan het denken gezet,het is toch ook zo,we moeten aan onze kindjkes denken en als menden dat niet willen begrijpen,jammer!

@Marian,en hoe doen ze het nou?
    Helpen de tips?
    Wat is eigenlijk safe-t-sleep?
    Ik wens je iig veel succes!

Nou meiden,ik heb vandaag EINDELIJK gebeld naar mn baas,ik heb gezegd dat ik het te zwaar vindt worden en dat ik minder uren wil gaan werken,hij zou morgen eens ff kijken wat hij kon doen,ik had er ook bij gezged dan maar in overleg met de arbo maar daar werd niet op gereageerd,ik hoop dat hij dat wel gaat doen anders kost het mn nog steeds eigen uren.. :(
    Ik wacht maar af!

Verders alles goed met jullie?
    Ik heb nieuwe buikfoto's in mn album...

Liefss

16. Trouwdag van mijn moeder was erg leuk! Overdag het officiele gedeelte en 's avonds eten en feest.

Ik ben nu door de huisarts doorgestuurd naar de fysio...moet wachten tot ze me bellen voor een afspraak. Hoop dat dat niet te lang duurt.

We zijn al een leuk eindje op weg met de nieuwe babykamer. We gebruiken geeltinten. Mooi zonnig en licht.

Daisy! Gefeliciteerd! Je bent door de 1ste 12 weken :)

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik geloof dat ik me hier ook aan mag melden. Vanwege een overstimulatie is er maar 1 emmy teruggeplaatst. Donderdag echo gehad en de gyn zag maar 1 kindje (zoals verwacht) Gisteren hadden we nog een echo en opeens zag de gyn nog een kindje en een hartje kloppen. Wij zijn nog helemaal in shock. Want een 1 eiige tweeling hadden we echt niet verwacht!

18. Gefeliciteerd FunnyMe! En welkom :)

19. Er is net een leerling bij me geweest (ik werk op een ROC) en zij studeert voor verzorgende. Zij wil haar eindscriptie over mij houden! Het gaat over meerlingzwangerschap maar ze kenden niemand persoonlijk die dit meegemaakt heeft. Haar docent heeft ze naar mij verwezen. Volgende week dinsdag gaat ze me interviewen! Leuk hè? Ik ben een studieobject! Whahaha!

20. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    dorpje bij amsterdam
    gefeliciteerd funnyme met deze wonder.

Leuk veertje dat ze een interview gaan houden kan je wel je verhaal kwijt.

Hier gaat het nog steeds goed, nog steeds hetzelfde rugpijn, bandenpijn en erg moe. Nog twee weekjes en dan naar de vlos het duurt wel lang.

Share This Page