ik geloof dat ik hier ook wel thuis hoor. gister te horen gekregen dat ik er weer 2 in me heb begint nu pas echt door te dringen maar zie alleen nog maar de mindere kanten er aan.
@ motormuisje: Uhm...zeg je 'weer'? Zie ik in jouw onderschrift dat je al 2 paar tweelingen hebt? Dan kan ik me jouw reactie wel voorstellen idd...
ja 3e 2ling ik kreeg een rol beroerte gister verhaal van gister is te lezen in in eerste echo en een rolberoerte
@ Susi en Funny me welkom! Zo ben ik weer ff gisteren weer controle gehad eerst vruchtwater en navelstreng alles goed en daarna weer aan de ctg ook alles goed de knullen bewegen prima. Nu morgen en vrijdag weer ctg en dan maandag weer controle. Zit niet zoveel meer op internet probeer nu ff weer bij te houden. Keanu doet soms een middag slaapje en dan kan ik ff tijd maken maar dat is helaaas niet elke dag meer.
@ Susi, nog hartstikke bedankt voor die link naar die richtlijn over werken en zwangerschap, werk nu nog 6 uur per dag maar merk naar een paar uurtjes aan mijn buik en rug dta het gewoon te veel is ga komende week (ben ik 20 weken) tegen mijn baas zeggen dat ik nog maar 4 uur per dag wil werken. Geef ik haar die richtlijnen als ze moeilijk doet. Want je hebt gelijk de babys gaan voor alles! @Daisy, heb je inmiddels iets van je baas vernomen i.v.m. het aantal uren werken? Als hij echt moeilijk doet moet je echt naar je bedrijfsarts gaan. @Veertje, ben benieuwd hoe het kamertje gaat worden, plaats je foto's in je album? Wij zijn nog niet begonnen maar willen dit wel snel doen. @Funny me: Hartstikke gefeliciteerd , een eeneiige tweeling, hartstikke leuk he! @Motormuisje, drie tweelingen dat is wel heel bijzonder! Hoe voelt Ezra zich er eigenlijk onder als enige eenling. Eigenlijk is zij nu juist heel speciaal in jullie gezin, zij is de uitzondering! Met mij gaat het verder goed, volgens mij is mijn blaasontsteking nu wel over maar nu heb ik door de antibioticakuur een schimmelinfectie , maar goed als dat alles is, mag ik van geluk spreken heb tot nu toe weinig ongemakjes. : Als ik de baby's voel (heel af en toe nog maar), dan voel ik ze echt keihard schoppen. Soms denk ik ook wel dat ik ze gewoon lichtelijk voel, maar volgens mij herken ik die lichte aanrakingen/bewegingen niet zo goed. Als jullie ze al voelen, wat voelen jullie dan? Groetjes
Nou meiden,we zijn weer thuis..... De uitslag is niet echt positief ,1 van onze kindjes heeft een verdikte nekplooi van 3,5 het ander kindje had 2,5,was ook wat aan de verhoogde kant maar mag tot 3 zijn. Het is zeker een 1 eiige tweeling,ze weten niet wat het kan betekenen,of down-syndroom,of mankeert iets aan orgaantjes of het is twin to twin syndroom,dat houdt in dat de 1 alles krijgt en de ander niks,of heel weinig We moeten iig afwachten,volgende week Donderdag krijgen we een telefoontje over hoe hoog de kans is op down syndroom en 4-2 moeten we hier terug naar het ziekenhuis en 5-2 weer naar Nijmegen en daar blijven we onder controle,iedere 2 weken een echo.. We denken zelf dat het twin to twin syndroom is want als de 1 down heeft moet de ander het ook hebben en aangezien de dikte van de nekjes nogal scheelt denken wij daaraan.. Ik hoop zo dat het goed komt,ik trke het bijna niet meer,niet weer! Ik lag op dezelfde kamer op hetzelfde bed als toen met Merel*,zo akelig om weer terug te zijn en dan ook nog dit nieuws! What a day! @Welkom nieuwe mama's van 2 wondertjes! _________________ Klik hier voor de site van Merel*
ik heb nog geen idee hoe ik het ga doen denk voornamelijk gewoon door blijven ademen hahaha. we zien wel hoe het gaat lopen
Lieve Daisy, Wat schrikken zeg! En dan moet je ook nog zo lang wachten tot je wat zekerheid hebt over wat er precies aan de hand is. En dan ook nog op dat zelfde bed in diezelfde kamer, wat een rotdag zeg! Al je emoties en herinneringen zullen wel weer omhoog zijn gekomen. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal mee valt, dat ze straks allebei gezond ter wereld komen. Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte de komende periode, hoop dat jullie veel steun aan elkaar zullen hebben, ik zal aan jullie denken en zal een kaarsje voor jou, je partner en de twee kleintjes opsteken. En Daisy denk aan jezelf, je hebt nu niet alleen een extra lichamelijke belasting maar ook een dubbele psychische belasting! Hou je sterk lieverd!
Daisy jeetje meid, dat is even een wat ander bericht dan waar je op had gehooopt! Best schrikken! Kan me voorstellen dat het heel wat herinneringen naar boven brengt als je weer op dezelfde kamer ligt.... Hoop dat het allemaal meevalt en dat het niets ernstigs is! Overwegen ze nog een vruchtwaterpuntie oid te doen? Sterkte meid!
Watervrouw: succes met de laatste loodjes meid! Het gaat bu hard, voor je het weet heb je je kleintjes in je armen!
hey meiden is effe geleden maar heb een hele goede reden nl op 14 januari zijn onze 2 meiden nina en tia geboren. het was een super bevalling van welgeteld 7 minuten. nina weegde 1.820 en is 42.5cm en tia weegde 2.080kg en is 43.5cm. ze liggen nu beiden nog een 2tal weken in een verwarmd bedje tot ze hun gewicht hebben maar ze doen het voor de rest uitstekend. nina weegt ondertussen alweer 1.860 en tia 2.100. k ga binnenkort wel enkele foto's plaatsen ervan want we hebben het nu zo druk met elke 3 uur naar het ziekenhuis te gaan om te voeden maar wou toch snel even dit nieuws komen melden
LIeve meiden, Zoveel goed nieuws - gefeliciteerd Motormuisje (jij wordt ons in-huis expert!) en Funny-Me, en Randi ook met de meiden. Daisy, wat naar. Sterkte de komende tijd - jij en je partner hebben al zo veel verdriet gekend. Ik hoop dat wij steun kunnen geven, al is het maar de dingen van je af schrijven. liefs Audrey
@Randi,van harte gefeliciteerd met jullie meiden! Nu lekker genieten! Meiden dank jullie wel voor de lieve woorden! Super! @MC Lover,dank je meis,we gaan zeker ond best doen om ons niet te druk te maken,maar het is moeilijk,je haalt je vanalles in je hoofd he.. Gelukkig heb ik nog een psycholoog(toen met Merel*)en daar zal ik nu ook wel weer veel aan hebben,wanneer houdt het op? @Noor,we horen 5-2 meer over hoe of wat,ze moeten eerst de bloeduitslagen afwachten,maar ik denk wel dat we een punctie krijgen de gyn heeft het wel laten vallen maar ik weet niet meer precies wat hij allemaal gezegd heeft... @Audrey,het is zeker fijn om je verhaal kwijt te kunnen hier... Maar iedereen weet dat een 1 eiige tweeling helemaal identiek is he,dan lijkt er volgens mij iets niet te kloppen want dan had het ander kind ook een verdikte nekplooi moeten hebben en dat is niet? Dat was ook wel heel logisch gedacht zei de gyn want als de 1 het aan zn hartje heeft moet e ander dat ook hebben,snappen jullie wat ik bedoel? Dus e 1 heeft een dikte van 3,5 en de ander vna 2,5,dat lijkt mij dan geen afwijking...
@ daisy meid Ik hoop dat alles alles maar dan ook echt alles goed komt. En dat je na een aantal maanden kan gaan genieten van je twee wondertjes het is je zoooo erg gegund. Echt waar je verdient het zo erg
Ik snap je Daisy. Dit zegt een artikel op internet erover: "Een-eiige tweelingen hebben voor honderd procent dezelfde erfelijke bagage, twee-eiige tweelingen voor vijftig procent." (http://www.pedagogiek.net/content/artik ... tentID=761)