Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    @Daisy1975 nee id wij weten het ook pas na de bevalling.

Hallo meiden ben ik weer ff. Zit thuis met een keelontsteking al een paar dagen heb antibiothica helpt gelukkig wel. is geen pretje moet ik zeggen met zwangerschap er bij ben totaal futloos. Me moeder heeft gisteren Keanu opgehaald en vanmorgen weer ze is met hem naar het Kralingse bos naar de hertjes en dan komt ze hem vanmiddag laat weer brengen. Verder was alles goed bij mijn controle ze groeien goed zitten al rond de 2400 gr maandag weer controle. Ik lees bij veel meidendat ze vrij laat gestopt zijn met werken ik zal al heel snel in de ziekewet 7 december had ik voor het laatst gewerkt terwijl me laatste werdag 18 januari zou zijn De Gyn stond er op dat ik per direct moet stoppen. en ik had eigenlijk geen klachten alleen vochtvasthouden. En dat is nu gelukkig ook weer weg. Ze liggen nu wel wat lager merk het echt met zitten enzo.

xxx

2. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Als de gyn zegt dat je moet stoppen met werken krijg je dan een brief mee van hem? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, want als mijn gyn het straks zal zeggen gelooft mn werk het nooit.

3. Ik ben gister weer bij de gyn geweest en daar hebben we het nog gehad over mijn werk. Ik gaf aan dat mijn rug en bekken erg pijnlijk zijn en dat ik door mijn benen zak tijdens het lopen en staan. Hij heeft mij geadviseerd of het werk links te laten liggen en me te richten op de rust en groei die de baby's nodig hebben. Ik zei dat ik mij al had ziek gemeld gezien het hele gebeuren op het werk en hij was het met mij eens. Vond het een beetje bizar allemaal. Volgens hem was het helemaal legaal om in Nederland zwanger te zijn en daar horen soms inderdaad ook ongemakken bij.

4. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Welkom nieuwe aanstaande moeders. Geniet van de zwangerschap!

Voor de jonge moeders, hoop dat allles een beetje loopt en jullie genoeg rust krijgen!

Het klopt inderdaad wat die gyn zegt, op dit moment zijn de kleintjes en jij het allerbelangrijkste!. Ik vond het ook erg moeilijk met mijn werk, zeker omdat ik er nog niet zo lang werk. Maar gisteren dacht ik opeens zo: mijn kleintjes zijn niet vervangbaar en mijn werk wel! Dat maakt de keuze heel wat makkelijker. Ik heb dan vanmorgen ook naar mijn baas gebeld, dat ik deze week niet meer kom werken, en dat ik vanaf volgende week nog maar 3x 6 uur kom werken (werkte voorheen ca 36 uur per week) dus ben nu 50% in de ZW. Ik vertelde haar dat ik en de baby's die rust nu nodig hebben.
    Ik heb zelf veel last van mijn buik, begin nu ook last van mijn rug te krijgen en omdat ik ook bijna iedere week naar de gyn moet vind ik het samen met fulltime werken en 2 uur reizen per dag, zowel lichamelijk als geestelijk anders veel te zwaar worden. Denk dan ook dat ik een goede keus heb gemaak.

Mijn advies het wordt tijd om voor onszelf en de kleintjes te kiezen :) !

5. Power voor ons MC lover! Dat gaan we doen! :)

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    *inbraak*

Tjemig Veertje, wat een belachelijke toestand op je werk.

Je leidinggevende gaat helemaal niet over dit soort dingen. Jij kunt je ziek melden en in overleg met de bedrijfsarts een plan maken hoeveel uren je werkt en dergelijke, je leidinggevende moet zich daarbij neerleggen. Of die het wel of niet gelooft of je bij de huisarts bent geweest is totaal niet relevant en het probleem van je leidinggevende. Zeker met een tweelingzwangerschap moet dit geen problemen opleveren. Als de bedrijfsarts vragen heeft aan je huisarts of fysio mag hij/zij informatie opvragen mits jij daar toestemming voor geeft. Nogmaals: je hoeft geen enkele uitleg te geven aan je leidinggevende.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Geniet van je bijzondere zwangerschap en laat je niet op je kop zitten hoor!

Succes!
    Yule

7. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Dat dacht ik dus ook en vroeg de gyn om een briefje te schrijven, maar die zei dat als ze op het werk moeilijk deden dat ze hem dan maar moesten bellen. Ze hebben bij mij op het werk helemaal niet moeilijk gedaan gelukkig en hebben de gyn ook niet gebeld. Ze hebben gewoon van me aangenomen dat ik niet meer kon werken. Wel kreeg ik nog een oproep van de arbo en ben er even geweest. Die kwamen ook tot de conclusie dat ik beter thuis kon blijven en toen was het natuurlijk helemaal klaar!

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Precies, zo hoort het te gaan!

9. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Ik moest stoppen van de GYn hij vond mij en de twin's belangrijker en heb nog 3 dgn voor 4uurtjes gewerkt om mijn werk netjes achter te laten en ben bij de arbo ziekgemeld ze wouden het eerst zwart op wit op me werk maar zo werkt het niet zei de gyn als ze wat willen weten bellen ze maar met ons. En toen was alles ok. Arbo heeft alleen gebeld en zei dat ik zwanger ben van een tweeling en toen waren we zo klaar en ze wenste me succes. en loopt alles nu via het uvw.

;)

10. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    TJonge wat wordt hier veel geschreven zeg, t is bijna niet bij te houden.

Allereerst Daisy, ik duim voor goed nieuws vandaag!

Over ziektewet ed kan ik niet echt meepraten omdat ik het geluk had dat ik 6 weken zomervakantie heb als leerkracht. Ik heb dus tot de vakantie doorgewerkt (32 weken). Het scheelde natuurlijk wel dat ik nog maar 2,5 dag werkte na de geboorte van mijn oudste dochter.

Hier gaat alles nog steeds goed. De kleintjes groeien als kool en slapen nog steeds netjes het klokje rond 's nachts. Overdag beginnen ze nu wat meer wakker te zijn. Maar goed dat mag ook wel na 5 maand he. Er wordt ook steeds meer gekraaid en gegierd. Ze krijgen nu ook wat meer aandacht voor elkaar, in de box kijken ze naar elkaar of houden ze elkaars hand vast. Gister pakte Allana het oor beet van Marlena, dat heb ik natuurlijk even vastgelegd voor later, hihi.
    Nog een paar weekjes en dan zijn ze alweer een half jaar oud (op de verjaardag van Martijn en Lotte, ze schelen precies een half jaar).
    Het wordt een drukke dag want de dames moeten dan weer voor een heupfoto naar het ziekenhuis. Hopelijk mag Allana haar beugel af en hoeft Marlena er niet alsnog eentje.

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Morgen!

@Veertje,zo die gyn van joe heeft dus wel groot gelijk!
    Heb je nog iets van je werk vernomen?
    Denk goed aan jezelf he meissie.

Weet je wat ik niet kan begrijpen,waarom zo moeilijk doen?
    Ik werk er nu 6 jaar,nooit ziek geweest of wat dan ook ,altijd klaar gestaan,ingevallen en noem maar op,en dan zouden ze nu moeilijk gaan doen?
    Gelukkig is hier ook alles opgelost,we moeten het toch zelf aangeven en doen heh..

@Sascha78,dank je wel meis!
    Fijn om te horen dat alles goed gaat met je kleintjes!

Hier gaat het wat minder vandaag,voel me echt heel erg nerveus nu.. :cry:
    Ik zou heeeeel graag willen dat ze al vroeg bellen en dat ik niet heel de dag moet afwachten..

Nu meiden,ben er vandoor,ff poetsen en dan ff shoppen met mn ma,moet nieuwe broeken hebben...

Iedereen succes!

Liefs Dais..

12. Ik heb niks van mijn werk gehoord. Ik heb wel contact met een collega waar privé ook heel goed mee kan. Zij houdt mij op de hoogte van alles en nu blijkt dat er meer collega's "ziek" naar huis zijn gegaan van de week. Echt chaos momenteel...en dat op een grote ROC...
    Ik heb de bedrijfsarts gemaild voor een afspraak...blijkbaar kan dat alleen via de mail bij ons. Ook zoiets raars.

En inderdaad. Ik werk er ook 6 jaar en heb altijd alles gedaan wat me gevraagd werd. Nu heb ik er genoeg van en is het tijd om voor mijzelf te kiezen.

Met de kleintjes gaat alles gelukkig goed. Bewegen lekker en dat is toch wel genieten hoor!

Vanmiddag om 1 uur komt er een leerling bij ons thuis die haar eindscriptie en presentatie over meerlingzwangerschappen gaat doen. En ik ben haar studieobject, hihi.

Om 3 uur de eerste fysio.

@ Daisy: Sterkte vandaag meid! Ik zal aan je denken!

13. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    @Sascha, wat leuk dat ze precies op de dag af een half jaar schelen!

@Daisy, heel veel sterkte vandaag meis, we duimen hier ook op goed nieuws! En goed dat je afleiding probeert te zoeken met shoppen :thumup:

@Veertje, leuk hoor, om een studieobject te zijn! lachen!

14. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Daisy heel veel sterkte vandaag!

15. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Sterkte Dais! Ik hoop op goed nieuws!

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    daisy sterkte vandaag

17. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Daisy, heel veel succes. Hoop dat het allemaal meevalt! Zal voor je duimen.

18. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    @Daisy heel veel sterkte vandaag!

@sascha...wat lekker zeg dat ze al klokje rond slapen.
    hier nog niet hoor..ja Javy miss wel maar Mauro is elke morgen netjes om 0500 wakker en dan gaat hij heerlijk kirren en gillen van blijdschap.. :( en dan is het hele huis weer wakker...ahhhh tis wel heel lief!
    Die 2 van mij worden ook al bijna 6 maanden...echt leuk!

@ de rest alles goed? (lekker makkelijk zo he :p )

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Wow Sascha: het klokje rond! Wilde dat dat hier zo was! Hier slapen ze over het algemeen best goed (21.00-5.30) maar de laatste week is het hommeles... Hoop dat ze hier heeeeeel snel ook de klok rond gaan slapen! (Van 20.00 tot 08.00 bij voorkeur ;))

20. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ik durf dat nog niet hoor 2100 de laatste fles...ben bang dat ze dan om 0300 komen...ik wacht nog ff totdat ze niet meer zo hard groeien....
    Nu is het 2300 tot 0500 (mauro) en dan om 0600 voeden....
    Javy slaapt wel denk al tot een uur of 0800 die moet ik altijd wakker maken....

Deel Deze Pagina