Last van vocht! Ik heb sinds de kerstdagen echt gigantisch last van vocht in mijn voeten en benen..... Zijn er meer die daar erg last van hebben? Ik vond het een beetje vroeg, of ligt dat aan mij? Ik ig nu veel met de benen omhoog en dat helpt best een beetje, maar het is en blijft vervelend! Ik heb al nieuwe schoenen gekocht omdat k ze niet meer dicht kreeg. Ik had gewoon een maatje groter nodig Marian
Misschien dat 2 kindjes ook wel gewoon dubbel zoveel zorgen geeft De beweeglijkheid van de kindjes verschilt bij mij idd per dag, maar over het algemeen genomen is de rechter toch echt veel rustiger dan de linker (terwijl het notabene de grootste baby is, die er het beste voor ligt!) En jij hebt bij 1 baby de placenta ervoor liggen, wat al heel veel kan doen met het voelen van bewegingen. Bij de een zul je de kleinste handenklopjes al voelen terwijl de ander toch echt wat meer kracht zal moeten zetten. Don't worry! En over dat vocht herken ik (nog) niet, maar ik denk niet dat het te vroeg is daarvoor hoor. Lichamelijk zijn we al een stuk verder in onze zwangerschap dan aanstaande moeders van 1 kindje rond onze zwangerschapsduur. Zulke klachten kunnen dan natuurlijk ook een stuk eerder komen. Belangrijkste is dat je bloeddruk goed is!
heyy dames, wilde ff kijken hoe het met jullie is.. ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben gehad, en het wordt vast en topjaar voor ons, met 2 extra kindjes! ik merk nu echt dat mn buik groeit, k heb ook wat meer last van mn rug, verder is alles in orde, ik tel af naar 22 januari, voor de 20 weken echo!
Hallo allemaal, Ook van mij weer een berichtje. Alles gaat goed! Heb soms zelfs het gevoel dat ik ze voel..beetje kriebelig gevoel in mijn buik..zou dat het kunnen zijn? Verder is mijn buik nog steeds niet echt dik. Mensen die mij niet goed kennen zien nog eens niet dat ik zwanger ben .... Mag van mij toch wel een beetje gaan groeien nu Liefs..Karin
Ja, ik voel ze ook af en toe, de ene keer wat duidelijker dan de andere keer, kriebelig, soms van die plopjes, heel leuk! ik heb echt een grote buik vind ik, bij mij kan dus iedereen zien dat ik zwanger ben, degenen die mij beter kennen al een week of 3 geleden al! Maak je geen zorgen, die buik komt wel
hoi hoi allemaal, ook van mij iedereen een super nieuw jaar toe gewenst.... hier gaat ook alles goed, alleen sinds een week of 2 last van flauwtes, dus echt knock out gaan... is best wel beangstigend, maar meer eigenlijk omdat ik ook een keer alleen met de jongste thuis was. strakjes weer voor controle naar de gyn, hopen maar dat ik ze nu echt een keer mag horen.... en gelijk even vragen wat ik aan die flauwtes kan doen voor de rest voel ik de kleintjes goed, heerlijk is het! een fijne dag toegenst chaya
hallo allemaal Bij deze ook een fijn 2007 toegewenst. Bij mij is de buik de laatste week enorm gegroeid. Ik vind het echt wel fijn. In 2 weken tijd ben ik 8 cm in omtrek bijgekomen Volgende week moeten we op onderzoek, ik verlang al weer om de kindjes te horen.
yesssss...eindelijk heb ik de hartjes mogen horen van alletwee, geweldig en de advies van de gyn voor de flauwtes was heel simpel, gewoon meer drinken... ik schijn veels te weinig te drinken oke dan, heb maar gelijk wat water in geslagen een fijne dag iedereen
Hey meiden, Van mij ook de beste wensen voor 2007! Dat onze kindertjes maar gezond ter wereld mogen komen Gisteren weer een groeiecho gehad. Alles zag er goed uit, ze beginnen nu alleen een klein beetje achter te lopen in de groei (maximaal een weekje). De echoscopist heeft me op het hart gedrukt dat het heel normaal is, dat hij hartstikke tevreden is etc. etc. Maar toch... kan ik het niet van me afzetten. Heb nogal veeeeeeeel stress de laatste tijd ivm probs met m'n moeder en stress is natuurlijk nooit goed! Dus ik hoop maar dat ze gewoon lekker verder blijven groeien en dat er idd niets aan de hand is verder! Ze zijn iig nu ruim 1000 gram per stuk, gewoon dubbel zo zwaar als 4 weekjes geleden, gaat snel Ze bewegen wel heel goed gelukkig Krijgen steeds meer kracht en heb van het weekend voor het eerst het 'blauwe plekken gevoel' gehad bij m'n ribben, daar zit eentje nu af en toe tegenaan te schoppen. De baarmoeder zit ook erg hoog nu, met als gevolg dat ik vaak last van benauwdheid begin te krijgen en vréselijk last van maagzuur, word daar echt stapelgek van! Maar goed, ik heb er voor over
Vanaf hier ook de beste wensen voor 2007! Ik ben vanmorgen ook weer bij de gyn geweest, alles was prima..... Wat dat maagzuur betreft: Ik heb een drankje van de apotheek: Antagel Dat is zonder recept verkrijgbaar en werkt echt super! Verder last van vochtophoping in enkels voeten en benen....maar voor de rest mag ik nog niet klagen! Marian
Mooie buik! En wat ben je nog mooi slank verder, dat doe ik je niet na Dat Antagel gebruik ik ook al tijden maar helaas helpt dat alleen maar als ik niet echt véél last heb. Als ik er echt pijnlijk last van heb helpt het misschien een half uurtje max
Hi Dames, Hier alles goed! Alhouwel..gisteren uit gaan eten en gezegd dat ik de tournedos goed doorbakken wilde... toch bij de helft ontdekt dat het wat rood was. Bij de andere die hetzelfde hadden zag je ook nog wat bloed op het bord en bij mij niet. Het zit me niet helemaal lekker ..... Een ding pak geen vlees meer ;-( Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis..ik ben dan 17 weken en 6 dagen..zouden ze dan het geslacht al kunnen zien? Verder voel ik me prima! Erg fijn geniet er echt van. Liefs..Karin
Ik zou niet weten of ze dan het geslacht al kunnen zien, wij hebben netjes afgewacht tot de 20 weken echo.... Maar je kunt het natuurlijk altijd vragen Marian
van het geslacht zou ik niet weten, maar als je dit keer een echo krijgt dan is de 20-weken echo niet ver meer, of krijg je die misschien later? ik ben al sinds week 13 niet geweest, en ik sta te springen om mn kleintjes weer te zien..ik voel ze regelmatig, en als ze even stil zijn ben ik weer bang...ga ik in mn buik porren enzo ik heb trouwens heel erg last van lage rugpijn, wat ik trouwens ook had met mijn menstruatie maar dan in light vorm, hebben jullie dat ook?
ohh ben jaloers..ik voel ze maar heel af en toe...dat zal toch wel goed zijn? Enne die rugpijn..heb ik ook last van hoor...geen zorgen is toch omdat je houding veranderd. Groetjes..Fleur
nog een aanstaande tweelingmoeder die zich meld! als eerste wil ik de andere moeders feliciteren met dit wonder. ik was me al af aan het vragen of hier ook een tweelingtopic was...en ja dus. ik ben inmiddels 25weken zwanger, pas een kleine 6kilo aangekomen, we weten het geslacht (nog) niet (omdat ze dat met de 20wekenecho niet konden zien) om alles even in te halen-->> ik heb weinig last van zwangerschapskwaaltjes en ben weinig tot niet missleijk geweest, wel heb ik last gehad van een te lage bloeddruk waardoor ik 1x flauwgevallen ben en heb het een paar keer kunnen voorkomen dat ik flauw viel. in middels heb ik een mooie bloeddruk (tenminste de afgelopen 2x dat ze die gecontroleerd hebben) de kinder/babykamer is al klaar op een paar kleine dingen na (gordijnen, dekentjes die nog in een zak zitten ect.ect.) verder heb ik (gelukkig) nog niet zo'n hele dikke buik en ben nog steeds aan het werk (ik werk tussen de 10 en 16uur per week in een snackbar) en het gaat me allemaal goed af. ik ga vanaf nu alles wat hier gepost word bijhouden, want om alle pagina's nu door te lezen.... oh en Marian79, ik heb precies wat jij ook hebt, rechts voel ik veel meer beweging dan links. soms voel ik onderin mijn buik ook wel wat, maar veel minder dan aan de rechterkant. en het is ook altijd zo, dus het verschild bij mij niet van dag tot dag, je bent dus niet de enige, misschien dat je dat gerust kan stellen.
@ karin: geen zorgen, ik voelde ze met 16w1d voor eht eerst, daarna een week niet, dus ik denk dat het ieder moment kan komen, probeer rustig te liggen en te ontspannen... Maar mijn rugpijn is soms heel erg, zo erg dat als ik ga staan het echt boort, ik kan dan geen stap vooruit zetten. Dat is meestal nadat ik een klusje heb gedaan, maar zo zwaar is dat niet, ik probeer zo weinig mogelijk (zwaar) werk te doen, en het is vervelend dat als je iets doet je dan zoveel pijn hebt. Ik heb volgende week een afspraak en dan zal ik het tegen de gyn zeggen, misschien heeft ze tips, of kan de fysio een handje helpen. @hoopvol: welkom bij de tweelingmama's! nog een wondertje erbij, gezellig! Goed om te horen dat het soepeltjes loopt allemaal...k had ook weinig kwaaltjes, wel last van vermoeidheid, maar dat is nu over.
Hoi Meiden... Ik ben ook zwanger van een tweeling... Kreeg vanmorgen deze link van Maisy (bedankt) Wat een ervaring zeg gister eerste echo en gelijk 2 hartjes....ik voel me gezegend en speciaal! er groeien gewoon 2 baby´s in me buikje! Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsten... Wanneer werd de misselijkheid minder bij jullie?
gefeliciteerd Mila! en welkom hier zo! je mag je ook speciaal voelen hoor! een tweelingzwangerschap komt ook minder vaak voor dan gewone zwangerschappen. was je niet in eerste instantie geschrokken dat je nu een tweeling krijgt? hadden ze al een vermoeden wat het zou zijn? (1 of 2 eiig?) als je goed zoekt op internet kom je meerdere meerling site's tegen. sommige zijn groot andere zijn weer wat kleiner. snuffel hier en daar wat rond en je zult merken dat niet iedere site even interesant of leuk is of dat je je ergens thuis voeld of niet. als je met vragen zit kun je ze gewoon stellen, weet zeker dat iedereen hier bereid is om je te helpen/advies te geven of je gerust te stellen. misschien een leuke link, kun je kijken hoe je zwangerschap veloopt, het is een soort kalender, maar dan voor tweelingen. er staat nog veel meer info op, even snuffelen en je zult vanalles ontdekken! http://www.meerling.nl/ (als de link niet mag, verwijder hem maar)