Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    @Evelientom: Dubbele buggy is wel de moeite waard hoor! Als je in je eentje weg wil met de babies is twee losse wagens niet handig! Dat is niet te doen volgens mij!

Echt nodig:
    Ik vond en vind het tweelingenboek van Anjo Geluk en Lenny Duyvelaar een absolute must-have!
    Hier staat alles in over tweelingen van zwangerschap tot opgroeiende kinderen, over de bevalling, ervaringsverhalen etc etc. Ook handige lijstjes van wat je wel en niet echt nodig hebt! Had het echt niet willen missen: superhandig, leuk en informatief!

Bevalling geen zorgen over maken, mijn bevalling van de tweeling was stukken makkelijker dan die van mijn dochter en het hoeft zeker niet per definitie een keizersnede te worden hoor, ben ook natuurlijk bevallen, de meeste tweelingmama's overigens!

Succes!

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    HOi meiden,

Hier ook even weer een berichtje van deze drukke mama

Alles gaat goed hier

Heb een vraagje: wanneer gaan jullie kindjes in bedje overdag?
    Ik had de meiden nu steeds beneden in de kinderwagen maar omdat ze nu erg veel prikkels opnemen wil ik toch gaan beginnen de meiden overdag ook in hun bedje te leggen maar wanneer gaan ze er bij jullie dan in en hoevaak?

En houden jullie kindjes dan gewoon de kleertjes aan in bed overdag?

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Kreeftje:
    Ik breng ze naar bed als ze moe zijn (huilerig worden, gapen, oogjes wrijven, staren)
    Inmiddels is dat twee keer per dag, gewoon met de kleertjes aan in bed, evt dikke broekjes uit, in de slaapzak. Vaak slapen ze rond onze etenstijd nog een half uurtje, maar dan laat ik ze gewoon in de box of wipper slapen.
    Het duurt best een tijd voor je echt een goed schema te pakken hebt hoor! Komt vanzelf! Is gewoon lastig in het begin. Maar let dus goed op de signalen van vermoeidheid en leg ze dan op bed (hoeft dus niet perse tegelijkertijd, soms is de een eerder moe dan de ander) Je kunt evt een tijdje bijhouden hoelang ze dan steeds slapen, dan valt het ritme met zoveel slaapjes in het begin miss wat makkelijker te ontdekken.
    Succes!

4. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    wij hebben ze nooit ergens anders laten slapen dan in hun bedje...
    Toen ze net geboren waren sliepen ze 3 uur dan voeden en 45 minuten later weer naar bed dan weer 3 uur slapen...wat noor zegt je moet goed op de signalen letten!
    En als ze eerder wakker werden laten we ze meestal ff liggen zo leren ze dat ze niet gelijk krijgen wat ze willen. en ze leren dat ze zichzelf ook kunnen vermaken

Ze hebben zo vanaf een maand of 2/3 tot een paar weken geleden om de 2 uur geslapen...dus 2uur wakker en dan weer 2 uur naar bed.
    Nu leg ik ze na de eerste voeding van 0600 weer terug tot een uur of 0900 dan weer rond 1200 naar bed tot een uur of 1400-1500 dan weer wakker tot een uur of 1700-1800..en dan rond een uur of 2000- 2100 naar bed...

Je vind vanzelf een rimte echt waar....tis ff zoeken in het begin en op gegeven moment leer je de signalen en je kindjes kennen...

Succes!

5. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag dames die al mams zijn - ik ga zeker me inlezen (niet van alles, ik laat me niet gek maken, ik dacht alleen aan dat boek van Geluk en Duijvelaar), maar hebben jullie je kinderen gelijk in de grotere babybedjes gedaan, of eerst een paar maanden in een wieg?
    Een wieg vind ik wel mooi (vooral die strakke witte van Prenatal - ben niet zo van kantjes en ruchjes), maar dan komt er ook beddegoed bij - begint het aardig aan te tikken.

Wat is jullie mening?

Nog een vraagje ook - intussen ben ik 16 weken en vijf kilo aangekomen - voel me wel prima (en mooi!), maar ben benieuwd hoe het met jullie ging wat gewichtstoename.

Groetjes Audrey

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey meiden,

staat ons nog heel wat te wachten heb ik zo het idee ;)
    Spannend joh!

@Audrey,wij leggen ze denk ik gelijk in een bedje,enne ik ben ook 16 weken en ook 5kg aangekomen,heb je geen foto's?
    Ik heb foto's in m album staan...

Ps,ik heb het bok ook van Anjo Geluk en Lenny Duyvelaar,ben er nog niet echt aan begonnen moet ik zeggen!

Fijne dag !

7. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wij hebben ook geen wiegjes gekocht. Vond het ook zonde! En in een ledikantje passen ze de eerste weken ook prima samen, ik denk dat dat in een wiegje wat krap word! Maar dat hangt dan natuurlijk helemaal van jezelf af of je ze wel samen in 1 bedje wíl leggen... ;)

En wat betreft aankomen, ik weet het niet meer precies. Maar ik weet wel dat ik in de eerste drie maanden amper aankwam, daarna een beetje en op het laatst heel veel. In het weekend voor de bevalling stond ik op de weegschaal en was ik 25 :confused: kg aangekomen. Maar dit was vooral vocht, want ik hád me toch een stalpoten en een dik gezicht... :( Nou ja, als je gewoon gezond en niet overdreven veel eet dan kom je gewoon aan wat er nodig is denk ik dan maar! En 5 kg bij 16 weken is volgens mij heel mooi! Ga zo door!

Wij hebben ze ook altijd laten slapen in hun bedjes. Vond ik wel het meest duidelijk voor ze, in bed slapen en in de box spelen. Wel zorgde ik met regelmaat voor een beetje rumoer om hun bedjes heen (zoals stofzuigen, opruimen) zodat ze eraan konden wennen dat het niet altijd muisstil hoeft te zijn als je gaat slapen. Heeft hier prima gewerkt! En ik liet ze ook altijd slapen op verzoek, dus niet op vaste tijden.

8. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hebben jullie ze dan in het begin in 1 bedje laten slapen?
    Ik dacht dat dat niet mocht?
    Meen ik gelezen te hebben in het tweelingen boek..

Dat rumoer er omheen vind ik wel een prima idee hoor,kunnen ze idd een beetje wennen! :thumup:

9. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    bij mij hebben ze alle twee hun eigen bedej.Ik had ook gelezen dat het niet verstandig is om ze samen in 1 bedje te laten slapen.Wij hebben gekozen voor een ledikant en geen wieg omdat ze daar maar kort gebruik van maken.

Bij mij komen ze 's morgens rond 9 uur uit bed.Ze gaan dan met de middag even naar bed en voor de rest liggen ze in de box.Na de voeding van 19uur gaan ze weer naar bed en dan slapen ze.Moet ze zelfs wakker maken voor de voeding van 23:30.Daarna slapen ze tot ongveer half 6.
    Ik vind het prettig om ze overdag beneden te hebben.Als ze straks iets ouder zijn komt er wel meer een ritme in wanneer ze in bed "moeten" liggen en wanneer niet.

10. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ja, ik heb ze de eerste weken samen in één bedje gehad. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik dat best mocht doen (zonder dat ik er naar vroeg). Ze zeiden daar dat ze het zo gewend zijn dicht bij elkaar te zijn dat het alleen maar fijn voor ze is!

Ze hebben de eerste 5 dagen gescheiden gelegen door couveuse, maar toen Lotte ook thuis kwam en ik ze samen in bedje legde gebeurde er dit:

Zegt dat niet genoeg? Vertederend.... :)

11. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Je kunt het bedje ook in het midden opmaken als ze nog zo klein zijn, dan liggen ze dus zegmaar allebei met de hoofdjes aan een kant en met de voetjes aan de uiteinden, snapje? Staat wel heel gezellig. Ik heb ze ook vanaf het begin in het ledikantje. Wiegje kunnen ze toch vrij kort in en idd het tikt enorm aan!

Daisy: heeeeeeel veel succes en sterkte morgen! Ik denk aan je!

12. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dat is wel een heel schattige foto van die twee samen in bed. Hmm, neig nu naar gelijk grotere babybedjes, en geen wiegjes.

Wat ik eigenlijk het meest intimiderend vind aan het hele tweeling-ouderschap is de logistiek van slapen en eten. Ik vind het ook erg fijn dat deze contact er is.

Morgen zal ik aan je denken Daisy - erg spannend.

liefs Audrey

13. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    ik heb twee ledikantjes, ik kijk het eerst aan of ik ze samen leg gaat het niet leg ik ze apart.

Ik ben nog niets aangekomen maar dit komt ook omdat ik zelf vrij stevig ben. De vlos zei al tegen me dat de kans bestaat dat ik heel weinig aankom.

14. Licrys

Licrys Actief lid

Sep 10, 2007
    153
    0
    0
    Een tipje: het Tweelingenboek van Geluk en Duijvelaar heb ik afgelopen weekend gekocht via Marktplaats! Is goed te doen!

En die foto van de twee in bed is werkelijk heeeel schattig!

15. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Vraagje:

Ik vroeg me af of de sokjes snachts aan gelaten moeten.
    Ik doe het nu nog wel steeds als ze pyamaatjes aan hebben zonder die voetjes erin maar is het nodig sokjes aan te doen als ze in bedje gaan?

En een broekje zou dat ook uit kunnen?
    ALs ik ze bijvoorbeeld overdag in bed leg hou i ze de broekjes oid ook aan maar zou dit ook uit kunnen ofd krijgen ze het dan ghauw te koud?

16. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Hier slapen ze zonder sokjes en broekjes in een slaapzak met dekentje tot de middel! warm zat. Hun kamer is niet zo kou ongeveer 19 graden...

Ik kwam ook niet aan in het begin maar uiteindelijk toch 30 kilo (vocht) aangekomen op de dag dat ik ingeleid werd....20 kilo waren er na een week alweer af en zit nu weer op een kilo na op mn oude gewicht!

Ik had geen wiegje gewoon vanaf dag 1 in een ledikantje allebei en ook niet samen omdat ik niet het idee had dat ze niet zonder elkaar konden...

Daisy ik denk aan je morgen! Sterkte en ik hoop op een mooie uitslag en een zorgeloze zwangerschap!

17. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Wow Mila, nog maar 1 kilo! Goed zeg!

Ik moet er nog ca 3-4, maar met name de "slapte"moet nog wel wat aangepakt worden ;)

18. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ja het is bij mij ook slap hoor maar het gaat (dankzij dat ik al 3 weken niet lekker ben) de goede kant op! hehehehehe

19. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    Ik had geluk dat de jongens heel veel van mijn "vetreserve" gebruik maakte dus ik was maar 4 kilo aangekomen in de hele zwangerschap en na de bevalling was ik 10 kilo lichter dan voor de zwangerschap.Dit wil ik er ook graag afhouden.Kon ook wel wat missen dus ben er alleen maar blij mee.Voor mij is het nog niet zo heel lang geleden dus ook bij mij is alles nog slapjes.

Daisy heel veel succes vandaag.Hoop dat je goed bericht mag ontvangen

20. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dank je dames, ik weet dat iedereen anders wel of niet aankomt, en je startgewicht is heel bepalend, maar vind het toch interessant.

Ik ben a-sportief, dus hoe ik weer fit ga worden weet ik niet, maar ik vermoed dat een tweeling zo veel werk is, dat de kilos ervan af vliegen!

Ben ook erg benieuwd hoe het Daisy en haar partner gegaan is vandaag. Wij hebben afgelopen vrijdag definitief besloten om geen punctie te doen, was te bang voor miskraam. Wat je ook beslist - wel of niet doen - het is een hele heftige besluit.

Nou dames, nog bedankt voor de beddeninfo - hoorde vandaag ook van een collega dat er iets bestaat als verkleiners - stukken schuim die je aan een eind van het bedje legt - voorkomt dat ze zich onder de dekens wormen. Ook niet gek.

Groetjes, Audrey

Share This Page