he diasy, wat een goed nieuws.Lekker van gaan genieten.Hebben jullie al over namen nagedacht? noor: ik ga dinsdag en donderdag werken en dan om het weekend.Ik heb geholpen met het opstarten van het epd dus ben wel benieuwd of het een beetje loopt. Audrey:ik ben ook erg blij dat mijn moeder kan/wil oppassen. Vandaag ben ik met matthijs bij de fysio geweest.Hij heeft een sterke voorkeurs houding.Nu blijkt dat hij en ook jasper, beide het kiss-syndroom hebben.Dat is wel even schrikken.We moeten nu naar een manueeltherapeut.Heeft er iemand ook ervaring met het kiss-syndroom? groetjes Jo
Kwam even kijken of er nieuws was van Daisy - heel fijn om te lezen, en leuk! twee meiden (zou ik stiekem ook willen). Jo7 - sterkte - ik hoop dat je een goede therapeut vindt, en dat het allemaal meevalt (niet te erge symptonen). Dames - wat is EPD? Noor - ik heb een paar collegas die zeggen dat naar hun werk gaan als een dagje vrij voelt. Ze vinden het heerlijk, de afwisseling en andere gezelschap (en ja, ze zijn gek op hun kindjes!).
OOoooh Daisy: wat een fantastisch nieuws! Geweldig gewoon! En twee meiden: super! Wow wat ben ik enorm blij en opgelucht voor jullie! Besef je het al een beetje?
@Audrey: sorry Jo en ik werken in hetzelfde ziekenhuis Elektronisch Patienten Dossier... Hihi hebben we het hier gewoon over werk ERRUG! @Jo: geen ervaring met KISSsyndroom, wel met voorkeurshouding, Chris had dat ook behoorlijk. Wij zijn naar de osteopaat geweest en na 1 behandeling was het al stukken beter! Maar hij had verder geen bewegingsbeperking oid. Kom je dan op de dinsdagen vast wel tegen!
Daisy, wat een geweldig nieuws zeg! En twee meiden, wat leuk! Geniet nu lekker van je meisjes en ik ben heel blij voor jullie dat alles goed is. Wat een opluchting he! Liefs Roca
Ik heb een vraagje aan alle tweeling mama s Morgen krijg ik zekreheid of het er 1 of 2 zijn, maar nou lees ik overal dat je als je in verwachting van een tewwling bent je in het begin heel erg miselijk bent, en ik heb nergens last van.... Dus wie herkent dit wel of niet....Alvast bedankt! En misschien tot morgen.... LIEFS nony
nou vindt ik niet, ik was wel misselijk maar niet overdreven volgens mij maakt het niets uit. succes morgen!
Hoi Nony, Ik ben wel een klein beetje misselijk geweest, maar dat is te verwaarlozen, overgeven hoefde ik al helemaal. Ik ben wel ontzettend moe geweest. Maar iedereen is anders en reageert dan ook anders! Spannend, ben heel benieuwd of het er 1 of 2 zijn! We horen het wel!
Hoi allemaal, Ik heb lang niets van me laten weten, maar heb het erg druk gehad. En zit er momenteel een beetje doorheen. Barst zomaar in tranen uit, wordt kwaad opm mijn vriend (om niks) en weet het dan gewoon even niet meer. Werk nu nog 3x 4 uur (+2 uur reizen per dag) denk toch dat het me gewoon te veel wordt, moet vrijdag naar de bedrijfsarts, ben benieuwd wat hij zegt. Verder gaat het met de baby's goed, heb vrijdag weer een echo, vind het iedere keer toch weer heel spannend of alles goed is. @alle(aanstaande) tweelingmoeders, hopelijk gaat alles goed met jullie en de kleintjes! @Daisy, Heerlijk om te horen dat het allemaal meevalt, nu kun je tenminste lekker genieten van je zwangerschap @Veertje, Hoop dat jij en je vriend weer helemaal opgekanpt zijn anders: beterschap
Hoi Nony, Ik ben echt geen seconde misselijk geweest en heb geen last gehad van andere kwaaltjes (gelukkig), dus dat zegt niks over het feit of het er 1 of 2 zijn. Wel spannend hoor voor je! Ik ben nu bijna 28 weken en sinds een week gestopt met werken. Hier heb ik het best moeilijk mee maar het ging gewoon niet meer. Last van harde buiken en steken onderin mn buik en zoooo moe. Wie had er ook zoveel moeite met het stoppen met werken? Ik weet dat mijn kleintjes het belangrijkst zijn maar het voelt toch een beetje alsof ik aan het 'spijbelen' ben. Idioot he? Groetjes, Regenboog PS ik laat niet zoveel van mezelf horen hier maar lees wel geinteresseerd mee. Bedankt voor alle tips en geruststellingen die jullie me onbedoeld geven!
nony, Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en eigenlijk helemaal niet misselijk geweest. De eerste maanden wel erg moe, de middelste maanden had ik veel energie en nu komt de vermoeidheid weer een beetje terug. Ik ben afgelopen week bij de bedrijfsarts geweest omdat ik me (vanwege flinke griep) ziek had gemeld op het werk. Kreeg te horen dat er nieuwe regeling was voor meerling zwangerschap. Tussen de 20 - 24 weken moet je al stuk rustiger aan gaan doen, mag je max. 4 uur per dag werken. Tussen de 26 en 30 weken moet je stoppen met werken. Gemiddeld houden ze dan 28 weken aan. Van de bedrijfsarts mocht ik dus stoppen met werken, maar omdat ik nog wat zaken af wil handelen en wil overdragen aan collega's werk in nu nog paar uurtjes therapeutisch. (ook wel beetje voor gezelligheid) Dus, gevoelsmatig ben ik ook aan het spijbelen, want in principe voel ik me nog redelijk goed. Maar ik móet dus stoppen, dus spijbelen is het niet. Merk nu wel dat het allemaal wel wat zwaarder begint te worden en ook vermoeidheid komt weer terug. Heerlijk om 's middags ff te slapen. Merk toch dat ik mijn rust weer nodig heb. En als ik teveel doe op een dag, krijg ik toch wel steekjes onderin mijn buik. Dus toch fijn dat vanaf eind volgende week mijn "verlof' al in gaat en dat ik nu gewoon paar uurtjes per week "werk". Groetjes Roca
Daisy! Jippie krijg er kippevel van....wat een geweldig nieuws en wat zullen jullie je heerlijk voelen! Geniet er van en super leuk 2 meiden! gefeliciteerd!
Wij zijn van plan om na de geboorte van de kleintjes katoenen luiers te gaan gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat tips geven (b.v. waar heb je ze gekocht, hoeveel heb je er nodig voor een tweeling enz), en natuurlijk wat zijn jullie ervaringen ermee?
daisy ben ontzettend blij voor je. nu kan je echt ontspannen en genieten. en 2 meiden is ontzettend leuk.
Hoi MC Lover - ga je wel een luierdienst gebruiken? Ik ga wegwerpluiers gebruiken omdat ik genoeg poepluiers leeggeschrapt heb tijdens alle oppasbanen toen ik tiener was (toen zag je niet zoveel wegwerp spul). Ik twijfelde ook vanwege het milieu aspect, maar volgens milieudefensie, komen wassen en weggooien op hetzelfde neer (ik probeer je nergens van te overtuigen dit is meer voor anderen die misschien dezelfde twijfels hadden als ik). In antwoord op je vraag, ik heb het opgezocht in dat geweldege boek van Duijvelaar en Geluk (Het tweelingenboek - heel uitgebreid uitzet lijst o.a.). Zij zeggen: 20 hydrofiele luiers en 30 piké. Ik weet niet of dit uitgaat van het hebben van een droogtrommel. @Roca81 - hebt je misschien die info meegekregen (folder of zo)? Ik wil ook niet graag spijbelen, maar ik ben nu altijd zo moe, en wil niet energie van mijn kikkervisjes afpakken.
Nou Roca, ik ben sinds vandaag genezen van mijn 'spijbelgevoel'. Besef ineens waarom het goed is dat ik ben gestopt met werken. Ik voelde 1 van de kindjes (bijna) niet meer en kreeg gelijk een ecg (heet dat zo? Zo'n hartfilmpje van de baby's) Gelukkig is alles goed maar ik was wel erg ongerust en geschrokken! Waarschijnlijk is die ene gedraaid of gewoon ineens rustiger geworden. Ze waren wel erg lief in het ziekenhuis en het viel me op dat ze nergens van staan te kijken en je ongerustheid zeer serieus nemen. Dat is fijn om te weten. In ieder geval fijn voor je dat je minder werkt en bijna stopt. Lekker gaan genieten! Ga ik nu ook doen! Groetjes
Hey meiden, dank je wel voor jullie lieve reacties,idd kunnen we nu eindelijk ns gaan genieten,we kunnen nu al niet meer wachten,laat maar komen! Ow nee nog niet we hebben nog helemaal niks in huis,hahah.... We zijn helemaal happy in love! @Nony,en weet je al iets meer? Ik had ook niet extreem last van misselijkheid.. @MC lover,hormonen heh! Maar asl het je teveel wordt gewoon aangeven hoor,je moet echt aan jezelf en je beebjes denken! @Regenboog,ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor dat het zo voelt maar je moet maar zo denken het is vor een goed doel heh! En pff lijkt me idd errug schrikken als je denkt 1 van je kindjes niet meer te voelen,gelukkig gaat het goed met ze! @Roca,dat is zeker heerlijk,geniet er maar lekker van! @Audrey,ik herken die vermoeidheid maar al te goed,ik had gehoopt dat het minder zou worden na 12 weken maar helaas,ook heb ik erg veel last van mn rug,billen,stuitje,zo niet leuk,herken jij dit ook? Rustig aan he meissie! Verder heb ik vandaag gebeld voor een pretecho,hebben jullie dit ook gedaan? Het beste was over een week of 6,zeiden ze,maar het lijkt mij dat het dan zo vol van binnen is of lijkt dat nu maar? Ik zag wel bij iemand een pretecho(sorry naam kwijt )met 20 weken,wa dit bij jullie aangeraden? Fijne avond meiden! xxxDais..