Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
  2. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Noor, ik wil graag op je schatjes stemmen, maar kan ze niet vinden :oops: Op welke pagina staat de foto?

Verder heb ik eindelijk duidelijkheid over een geboortekaartje. Ik heb op internet iemand gevonden die hele leuke kaartjes ontwerpt.
    Ik heb onze ideeen doorgegeven en een dezer dagen krijgen we
    een proefschets. Ben erg benieuwd!

Morgen weer controle en echo in het ziekenhuis, dan kunnen we de kleintjes weer zien. Ik voel ze nu trouwens erg goed dat is wel prettig, want dan weet ik dat ze druk aan het spelen zijn, haha. Hopelijk is alles nog steeds goed, elke controle vind ik toch weer beetje spannend.

Wij wisten met 6,5 week dat we een tweeling zouden krijgen. We zijn gelukkig zwanger geraak door middel van de 1e ICSI poging en 2 weken na de testdatum kregen we onze 1e echo waarop 2 knipperlichtjes te zien waren! :whistle:

Groetjes Roca

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Roca: veel succes en plezier op je controle! Houd je ons op de hoogte?

Ohja voor het stemmen: even klikken op Alfabetisch, dan de C en dan zie je "Chris en Tijn" ertussen staan!

4. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Roca,veel plezier en succes morgen!
    Leuk om ze weer te zien heh! :D

@Noor,dank je wel,ze zijn nu al leuk heh,hihi...
    Ik heb ook op je schatjes gestemd,want dat zijn ze hoor :baby: :baby:

xxxDais..

5. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Noor ik heb gestemd

Daisy mooie foto's

Roca succes morgen.

6. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Chris en Tijn hebben er een stem bij ! \:D/

7. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Noor: Ik heb op je schatjes gestemd, hoop dat ze winnen!

@Daisy: Fijn dat je nu niet meer naar het Radboud hoeft. Afwachten wat de Arbo maandag zegt.
    Mooie foto's van die twee kleintjes, zeg! Zo lief samen :baby: :baby:

@Steffie: Wij wisten het bij onze eerste echo met ca 11 weken.

@Jo: Hoop voor je dat alles nu wat lekkerder gaat lopen!

@Vergo: Fijn dat je bloeddruk wat gezakt is. Hoe voel je je erbij dat het waarschijnlijk een keizersnede wordt?

@Roca: wij zijn bezig zelf een kaartje te ontwerpen via geboortepost.nl

@FunnyMe: Hou je sterk, meid! Wat een gedoe allemaal. Hopelijk gaat alles verder goed!
    Proficiat met je mannetje :)

Ik begin nu ik thuis ben wat meer tot rust te raken, heb wel een paar dagen me rot gevoeld, voelde rechts opeens geen beweging meer, terwijl ik juist eerst rechts veel voelde. Maar waarschijnlijk heeft eentje zich gewoon verplaatst want ik voel nu gelukkig weer veel meer, maar dan vooral links en in het midden. Morgen mag ik gelukkig weer naar de gyn en een echo maken. Want ik blijft toch ongerust totdat ik ze weer allebei heb gezien en weet dat alles goed is!
    Verder zijn we druk bezig met het kinderkamertje, mijn vader moet de commode nog maken (hebben jullie ruimte voor 1 of 2 verschoningsussens?) en dan moeten we de bedjes nog verven, gordijntjes ophangen en de accesoires. Maar het begint gelukkig op te schieten!
    Hoe vaak moeten jullie op controle? Ik om de week al vanaf het begin omdat ze eeneiig zijn). Weten jullie wanneer de frequentie qua controle op gaat lopen?
    Kan jullie partner al met een wc rolletje de hartjes horen? En zo ja vanaf hoeveel weken was dit mogelijk?

8. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ik zag dat je iedere dag mag stemmen! :D
    We laten ze winnen he meiden!

@MC lover,ik moest eigenlijk afgelopen maandag naar de Arbo maar dat ging om een of andere reden niet door,nu moet ik afwachten tot ik weer bericht krijg!
    Wij moeten iedere week op controle komen om het tts in de gaten te houden omdat het 1 eiig is,dat zal bij jullie ook wel zo zijn.
    We hebben nog niet geprobeerd om te luisteren met een wc rol,zal eens gaan proberen!
    Maar ff over die verschoningskussens,heb je die 2 nodig of is dat makkelijker,ik dacht dat 1 eigenlijk voldoende zou zijn?

xxx

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    THANKS! Top hoor!

Ik moest vanaf het begin iedere twee weken echo met groeimeting en idd TTS in de gaten houden. Gelukkig is dat niet opgetreden!
    Ik geloof dat mijn laatste twee controles iedere week waren, met 34+3 ben ik opgenomen, dus toen iedere dag CTG en nog een keer een echo gehad. Met 35+1 bevallen :)

10. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag dames,

Noor, even snel naar de foto gekeken, morgen neem ik even de tijd om te stemmen (moet nu echt eerst wat werk doen). Ze zijn inderdaad heel lief.

Balen Daisy van de arbo - ik had afgelopen dinsdag een arboarts gesprek - super-aardige man, die heel voorzichtig was, en duidelijk mijn en de beebs gezondheid erg belangrijk vond. Ik ga dus vanaf volgende week (week 20) halve dagen, voor zo lang als het lukt. Mijn hoofd houdt er in ieder geval rekening mee dat ik waarschijnlijk al helemaal stop met 26 weken - mogelijk later, slechtse geval eerder.
    Je kindjes liggen ook heel knus zo bij elkaar.

Ik heb maandag mijn 20 wkn echo - ik ben zenuwachtig wat betreft hun gezondheid (voel nog helemaal niets), en ook benieuwd of het jongetjes, of meisjes, of een combi is.

Ik ga in ieder geval voor een verschoonkussen (wij gaan ook iets bouwen om een ladekast heen), want als ze eenmaal een beetje beweeglijk zijn, moet je ze toch vast houden, kan je toch maar een tegelijk... denk ik...

Nou dames, sucess nog, laat ze lekker groeien, en MJ, zou inderdaad je kaartje willen zien. Je meiden zijn erg mooi.

Groetjes, Audrey.

11. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor controle. Alles was
    eigenlijk prima. Alleen de kindjes zijn nu al 2 dwarsliggers, haha.
    Ze wilden allebei niet op de foto en ze lagen alletwee dwars, maar ze hebben nog plaats om te draaien.
    Qua gewicht nu 1100 en 1222 gram, volgens de gyn was dit heel goed.
    Ik hoef pas over 3 weken weer terug.

De gyn heeft mijn buik opgemeten en als ik zwanger zou zijn van 1 kindje, zou ik nu 37 weken zijn. En dat terwijl mijn buik niet
    echt extreem dik is. Zal vanavond eens wat foto's maken.

Fijne weekend allemaal

Groetjes Roca

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Roca: lekker dat alles goed was! Mooie gewichten hoor!
    Hihi nu al dwarsliggers ;)

13. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi Roca, ja laat die fotos maar zien. Ik ben heel onzeker over mijn buik - helemaal toen ik de fotos van Daisy d'r mooie buik zag - mijn buik nu met 20 weken lijkt op die van haar met 12 weken. Het is onzin, maar dan ga ik toch denken, hol ik en doe ik teveel waardoor ze niet groeien? Nu weet ik dat ze naar achter kunnen liggen, dus moet ik me niet gek maken, maar ja... je wil het zo goed doen hé? Ik heb een collega die iets van 13, 14 weken is, en zij heeft zo'n mooie buik al.

IK WIL OOK EEN ENORME TOETER!

Zo, dat heb ik even gezegd. waarschijnlijk over een paar maanden kan ik me niet eens meer voorstellen dat het zonodig moest ;)

Hoe gaat/ging het jullie met zw. gym? Ik heb me net aangemeld - mag maandag al beginnen omdat de volgende te laat beeindigd is (dat haal ik dan waarschijnlijk niet meer). Ik ben benieuwd. Yoga is echt niets voor mij, maar ik hoor goede dingen over wat je kan leren tijdens zo'n cursus. Ben niet zo sportief, maar ik ga ervan uit dat het meer over houding en ademhaling gaat.

MCLover, daar ben ik ook benieuwd naar - was ook van plan om het te proberen, maar het is nu vast te vroeg. Ik durf helemaal niet over de kamer nog na te denken, tot een goede 20 wkn echo (a.s maandag).

Nou dames, geniet van jullie weekend, Audrey.

14. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    Ik ging ook al vroeg naar de zwangerschapsgym omdat de volgende ronde te laat zou zijn.Ik was toen net 20 weken.Je leerde er bepaalde ademhalingstechnieken, aanspannen van het bekken enz.Zelf kan ik niet echt zeggen dat ik er veel mee ben opgeschoten.Zal het ook niet gauw nog eens doen.
    Naar de na gym ben ik maar 1x geweest.Kwam soms niet uit en vond ook daar weinig aan.

groetjes jo

15. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
  16. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

Aug 20, 2007
    4,495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Roca,thanks,ik zal straks eens op mn gemak gaan kijken!
    Enne heb je al foto's van je mooie buik?

@Audrey,vandaag de 20weken echo,spannend meis,ik hoop dat je kan genieten en dat alles in orde is met jullie beebjes!

Ik ga geen zwangersschapsgym doen ofzo,ik wilde bij mn vorige zwangerschap wel eignelijk maar daar is toen niks meer van gekomen en toen ging alles prima met de bevalling,ik denk toch dat de natuur zn werk moet doen,ieder voor zich maar voor mij zonde van mn tijd..
    Gisteravond heeft mn vriend voor het eerst onze meiden gevoeld,zo speciaal,zo mooi,net of ze naar Papa toe kwamen...

17. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    Vandaag naar het cb geweest.Matthijs was bij de geboorte nog 4 cm kleiner dan Jasper.Nu een halve cm langer.Heeft dus echt een behoorlijke sprong gemaakt.
    Vandaag ook weer hun prik gehad.Blijft niet leuk.
    Toen Jasper zijn prik kreeg zag je matthijs een pijnlijke reactie geven.Echt een tweeling.Wel sneu want zo kreeg hij de prikken twee keer.

Lees dat het verder redelijk goed gaat en dat alle kleintjes goed groeien.

18. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    hallo dames,

Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben van een 2ling. Ben nog n beetje in shock, kindje 4 worden ineens 4 en5.....

Ik zie dat hier zowel mama's van een 2ling als bijna-mama's van een 2ling schrijven...wat ik me afvroeg bij de mama's....na hoeveel weken zijn jullie kindjes geboren?(of kan ik dit ergens teruglezen?!)

groetjes Chantal

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai Tal: gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap! Ja, die "shock" herken ik wel, maar gelukkig went het heel snel!
    Stel gerust je vragen!
    Ik ben bevallen met 35w1d, natuurlijke bevalling, spontaan op gang gekomen door het breken van de vliezen. Chris en Tijn (eeneiig) wogen toen 2125 en 2490 gram en mochten na een ruime week mee naar huis, zijn niet in de couveuse geweest en hadden een prima start!

Jo: gefeliciteerd met de 3de vermaanddag van de mannetjes ;)

20. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Noor, bedankt voor je antwoord! Ja, t zal wennen, maar 5 kids?!?!....ben wel heel blij hoor. Eeneiig komt niet veel voor toch?en zeker 2 mannen...leuk hoor! Ik weet niet hoeveeleiig deze beebs zijn, als je dat al kan zien, ik was gister te perplex om vragen te stellen!

groetjes Tal

Share This Page