He Mila! Gefeliciteerd! Bij mij ging de misselijkheid na een week of 14-16 pas over. Het was volgens de verloskundige heel normaal dat je met een tweeling dubbel zo misselijk bent. Marian
hoi allemaal, bij mij ging de misselijkheid ok zo rond de 14 weken weg, werd steeds wat minder en ja ik heb ook vreselijke last van mijn rug, straalt echt uit naar mijn linker bil en dan zo mijn been in... is sosms zo erg dat ik inderdaad niets meer kan, helemaal als ik een druk dagje achter de rug hebt dan is het sàvonds niet uit te houden ik moet zo even naar de huisarts, ga toch vragen of er wat aan te doen is..... voor de rest gaat het hier ook super, we gaan volgende maand echt beginnnen met spullen inkopen.... groetjes
Gefeliciteerd Mila! bij mij ging de misselijkheid pas over in week 17, ik heb er in het begin weinig last van gehad maar aan het eind wat meer.... oooh dames....ikkan niet meer wachten tot volgende week! Maandag in mijn 20-weken echo...superrrrrrrrrrr groetjes
ik ben gelukkig nauwelijks misselijk geweest, als ik iets at was die weer verdwenen. mijn 'misselijkheid' werd minder met 14 weken en was met 16weken helemaal verdwenen. heb ondanks dat ik niet meer misselijk was moeten overgeven in de 16e en de 18e week (in totaal 3x) daarvoor nooit over moeten geven. Mima wat spannend! hopen dat alles goed zal zijn! heel veel succes en geniet van de echo!
Meiden bedankt voor de warme welkom! En Hoopvol voor je info...kei lief! Mima heel veel succes met de echo spannend hoor..... Ik ben heel erg misselijk moet veel overgeven en ben totaal uitgeput! Ben momenteel niet aan het werk het gaat gewoon ff niet..En daarbij is me mannetje vandaag voor 4 maanden vertrokken naar Afghanistan.... Succes en gefeliciteerd allemaal met deze bijzondere zwangerschappen
probeer toch ondanks dat je zo misselijk bent te blijven eten, al zijn het maar kleine portie's. (eten hielp mij van de misselijkheid af, misschien dat het ook bij jou werkt. ik stond soms al kokhalzend broodjes te smeren en zodra ik die in mijn mond duwde was dat gelijk over) let er dan ook op dat je vitamine en vezelrijke voeding eet. en vooral blijven drinken! dat is nóg belangrijker! probeer dan vitamine rijk drinken te drinken, zoals vruchtensapjes e.d., dan krijg je tenminste je vitamines binnen die jij en de kinderen nodig hebben. het gebeurd vaker dat wanneer iemand zwanger is van een tweeling zij meer misselijk is dan bij een gewone zwangerschap. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk!) je hebt nu gewoon net wat meer hormonen dan bij een gewone zwangerschap waardoor je zo misselijk bent. houdt maar voor ogen dat die misselijkheid hoogst waarschijnlijk weer over is over een poosje en dat je dan lekker kan genieten! en vergeet vooral niet dat het voor 'het goede doel' is! straks krijg je er 2 hele mooie mensjes voor terug en dan is die misselijkheid je dat meer dan waard geweest, dat weet ik zeker!. heel veel sterkte!
Eten helpt mij ook en heel herkenbaar kokend je brood smeren... Weet je wat ook zo erg is tandenpoesten...als ik er alleen aan denk.... Maar eten doe ik zowiezo goed kleine beetje en gezond! Hoeveel weken ben jij eigenlijk?
ik heb gelukkig geen moeite gehad met het poetsen van mijn tanden. wel heb ik gehad dat wanneer ik aan rauw vlees rook het leek alsof het bedorven was. ook smaakte het vlees lang niet zo lekker als voorheen. gelukkig heb ik dat maar een paar weekjes gehad en smaakt het me weer net zo als vanouds! misschien dat je zult merken dat je gevoeliger bent voor bepaald geurtjes, zoals die van koffie of parfum. maar daar kom je vanzelf wel achter. het kan ook zijn dat je gewoon alles kan verdragen, dus ga je daar vooral geen zorgen over maken. ik ben inmiddels 26weken en 2dagen zwanger (jaah ook die tellen mee) van die 2 kleine hummeltjes. ik heb inmiddels al heel wat site's doorgeneust over zwangerschappen en tweelingzwangerschappen.
Probeer tegen de misselijkheid iets vroeg in de ochtend te eten, mijn man smeerde boterhammetjes voor mij voordat hij naar zijn werk vertrok, en als ik wakker werd at ik dat meteen, hielp wel heel goed. Als je man er niet is, kun je de avond vantevoren iets op je nachtkastje leggen....lijkt me trouwens wel heel zwaar om nu zonder je man te zitten, hij mist dan ook best veel Over dat foliumzuur weet ik niet, want ik wist pas met 9w4d dat ik een tweeling had, en dan hoef je nog maar een week foliumzuur te slikken... groeten, Mima
Hallo Dames Wij weten ook reeds een tijdje dat we een tweeling verwachten en zijn echt wel blij hoor. Ik ben nu 15 weken en ik begin echt wel een ongelofelijke buik te krijgen, echt plezant. Nu vroeg ik me af wanneer ik die kleintjes zal beginnen voelen. Het zijn de eerste kindjes en ik weet ook niet welk gevoel dat geeft. En kan je een tweeling misschien vlugger voelen? Tot later
hoi meid gefeliciteerd met je 2 kleintjes ik voelde deze kleintjes met een week of 13 maar ik heb natuurlijk al meerdere kinderen dus zal het denk ik wel eerder voelen, en ik herkende het gevoel gelijk... dus eventjes geduld, voor je het weet voel jij de jouwe ook hoor
het zijn ook mijn eerste kleintjes, en ik voelde ze met 16w1d.... het voelde in de ochtend wat, ik dacht zullen wel mn darmen zijn, en even later ging ik liggen en toen kwam dat plopje weer... instinctief wist ik het meteen, en wanneer het steeds terug komt dan weet je het gewoon zeker... ik denk dat je ze vanaf ieder moment zou kunnen voelen
ik weet niet meer precies wanneer ik ze voelde, ergens tussen de 18 en 20 weken (zijn ook mijn eerste kindjes) als ik het gevoel moet omschrijven dan lijkt het net alsof iemand aan de binnenkant van je buik kriebelt. als je zo'n lopende beweging met je vingers maakt op je hand, dat wat je dan voeld, maar dan aan de binnenkant van je buik. daarna worden het plopjes (alsof er een luchtbel door je darmen heen gaat langs je buikwant), daarna worden het stootjes. ik ben gestopt met foliumzuur slikken, maar ben overgestapt op Gravitamon (vitaminetabletjes voor zwangere vrouwen) en daar zit al de benodigde hoeveelheid foliumzuur in. het is misschien wel verstandig om die vitaminetabletten te gaan slikken, want nu er 2 kindjes in je buik zitten vergt dat veel van jou. als je ergens onzeker over bent kunt je je huisarts/verloskundige/gyneacoloog altijd om advies vragen.
ik heb ook van de gyn extra vitamines en folium gehad, dus slik die nu trouw.... een tweeling vraag nu eenmaal wat meer van je lichaam dan 1 kleintje
Hallo, Sinds bijna twee weken (morgen) weten we dat we een tweeling krijgen. Geweldig en super. Ben morgen precies 11 weken en weer een echo, dan kunnen ze zien of het 1- of 2-eiïg is. Mijn buikje groeit sinds een week enorm. Ik kan alleen zeer weinig eten, ben al 5 kilo kwijt. Heb er tot vanochtend 100% vertrouwen in dat alles goed blijft gaan, maar vanochtend gehoord dat een collega de waterpokken heeft. Schrok me rot, want kan gevaarlijk voor je kindjes zijn en mijn ouders denken wel dat ik de waterpokken gehad heb, maar weten het niet zeker. Ik ben meteen naar huis gegaan, maar goed, kan dus al besmet zijn. Maak me erg ongerust. G*verd*.. zeg maar. Morgen toch al een echo en afspraak met gyneacoloog, maar ik ben erg bang. Het is niet schadelijk als ik zelf de waterpokken gehad heb, maar dat weten we dus niet zeker. Duim voor me dat alles goed blijft gaan en dat ik niet ziek daarvan wordt, zodat mijn kindjes gezond blijven. Mieppie
Bijna iedereen heeft wel de waterpokken gehad joh. En als je zo ongerust bent dan bel je toch even met je huisarts..misschien dat hij je wat gerust kan stellen. Snap je wel hoor! Ik kan ook zo 'panieken' vooral de laatste tijd ;-(Paar weken geleden voelde ik de baby's .... kriebelend gevoel en nu helemaal niets..al een week of 2 niet meer. Dan ga ik ook twijfelen...en dat terwijl ik vorige week een echo heb gehad en alles goed was. Hebben meer mensen dat...ze voelen en dan weer een tijdje niet? Liefs..Karin
ik heb wel dat ze de ene dag wat drukker zijn als de andere dag, en ook in het kind zit verschil de eerste kleintje bij mij voel ik vrij vaak maar dan zijn he zachte schopjes en kindje nummer 2 voel ik veel minder, maar als ik die dan ook voel is het ook een goede harde schop... ik denk dat het wel heel erg verschilt? in het begin voelde ik ze ook niet zo vaak hoor, soms ook dagen niet, maar dat wordt steeds vaker hoor en over de waterpokken, mijn jongste dochter heeft het ook in de kerstvakantie gehad en volgens mijn gyn kan het geen kwaad als je het zelf hebt gehad, maar als je het nog nooit hebt gehad dan kan jij er goed ziek van worden, en als jij ziek bent dan is het ook niet zo goed voor de kleintjes, maar echt kwaad kennen zal het niet. maar ik zal als ik jou was toch zeker even je huisarts bellen, ik ben natuurlijk geen dokter ohja en welkom bij de tweeling mamam`s, gefeliciteerd meid!
we zijn toch niet het topic aan het vergeten he! of heeft iedereen het zo druk gehad de afgelopen dagen? gisteren op het werk vroeg mijn baas of ik nog lang wilde werken bij hem....euhm ja! nou dan mocht ik niks meer doen, alleen klanten helpen, alles wat ook maar iets zwaarder is mag ik niet meer van hem anders stuurd hij me naar huis! ook moet ik naar hem luisteren wanneer hij vind dat ik even rustig aan moet doen en dus er tussenuit moet gaan voor 5-10minuten. luister ik niet.....stuurd hij me naar huis! arg! ik voel zelf toch wel aan of het kan of niet! in alle drukte vertelde mijn baas tegen klanten dat ik zwanger ben van een tweeling....er waren mensen bij die dachten dat hij het ter plekke verzon! haha. en er was een jongen (van een jaar of 11) die dacht leuk/interessant te zijn door te zeggen dat ik een dikke was, en vet was ect ect. mijn baas kon het niet hebben, werd boos en sprak hem er op aan omdat zijn vader er niks van zei. hihi. hij vond dat ook dat jongetje respect moest hebben voor een zwangere. de opmerkingen waren voor hem net iets te grof. ikzelf heb het allemaal niet meegekregen. oohhh wat heb ik toch een schat van een baas! wie heeft nog zo'n super baas?
hahaha fijn hoor zo`n baas.. ik werk voor een uitzendbureau dus ben eigen baas, en die is ook wel leuk hoor