Jeemig Miean, kan me voorstellen dat dat even behoorlijk wennen is! En jemig wat een heftige zwangerschap is dat geweest zeg! Hoop toch wel dat dat je nu bespaard blijft! Je weet trouwens al vroeg dat je zwanger bent van weer een tweeling! Da's dan wel weer een voordeel!
jeetje miean dat wordt zeker heftig voor je en zal zeker wennen worden geniet toch van je zwangerschap. Gisteren naar de gyn geweest in het zh, we kregen een echo dit wisten we niet, maar erg leuk natuurlijk. Ze doen het echt hartstikke goed. Ze liggen wel beide overdwars met alletwee de kopjes aan de rechterkant bij me. De ene was al 670 gram en de andere 630 gram. Voor een tweeling was dit erg mooi. De gyn zei ook dat als ik niet gestopt was met werken dat ik per direct had moeten stoppen om tot rust te komen wel lekker weer zo'n bevestiging.
@ZOO Miean,wat een verassing zeg! Maar het lijkt me toch wel erg leuk zo'n groot gezin,zijn jullie al een beetje de shock te boven? En de ene zwangerschap hoeft de andere niet te zijn he,hoop dat het deze keer goed verloopt voor je! @Vergo,wat fijn om te horen dat ze het goed doen,heerlijk! Geniet er maar lekker van!
ik denk dat we de grote shock wel boven zijn,alsook een deel van de familie.Maar af en toe paniek dat is er wel. Als ik zo op vrijdagavond na school vier lastige kleuters heb dan denk ik wel eens help binnen een paar maanden hebben we er twee bij Ik heb voor de moment nogal last van mijn hormonen: loop er prikkelbaar bij,ben een ganse dag door misselijk,ben moe,.... Ik ben altijd heel graag zwanger geweest maar dan vanaf maand vier. De eerste drie maanden geven eigenlijk nogal wat kwaaltjes!Hoe dan ook zijn we blij hoor! Elk kindje is een geschenk, een groot wonder. We beseffen dat maar al te goed!
Hey hallo tweeling-mamma's (to be), Ik ontdek nu net pas dit topic! Super want ik zit met mijn 15 weekjes zwanger van 2 kleintjes vol met vragen. Dus goed dat ik jullie hier allemaal samen tref! Meteen mijn eerste vraag: de gyn heeft mij de laatste keer ijzer tabletten en hoge dossis foliumzuur voorgeschreven. Herkennen jullie dit? zelfs voordat ze dus mijn bloed uitslagen wist... (die komen pas volgende keer van het lab terug) Ik ben zelf niet zo voor het slikken van vanalles en vraag me nu af of dit nu al nodig is.
Hee Hester! Gefeliciteerd allereerst! W.b. je vraag: nee, ik heb zelfs helemaal geen ijzer geslikt en geen foliumzuur na mijn eerste trimester althans. Wel multivitaminen voor zwangeren (waar ook foliumzuur in zit) en ik heb in het laatste trimester floradix gedronken om mijn ijzer aan te vullen, dat was nl wel aan het zakken, maar ik wilde liever geen ferro slikken omdat je daar weer obstipatie van kunt krijgen enzo. Ik heb met die floradix mijn Hb meer dan een punt weten op te krikken, en dat in een periode dat mijn ijzervoorraad juist heel erg werd aangesproken: superspul dus, niet echt lekker, maar door een glas rode vruchtensap heel goed te doen! vraag gerust raak! Groetjes Noor
Hoi hster, als eerste gefeliciteerd. Ik kreeg direct een verhoogde dosering foliumzuur van 5 mg die moet ik de hele zwangerschap slikken. Vorige maand kreeg ik ijzertabletten, maar daar kreeg ik heel erg de diarree van dus moest ik ermee stoppen. Nu gebruik ik ook floradix en is echt goed spul. Ik voel me een stuk fitter en de gyn en vlos raden dit nu ook aan. Ze zeiden tegen mij dat ze dit altijd voorschrijven met een tweeling omdat ze heel veel uit je lichaam halen.
ik gebruikte zwangerschapsvitamine waar al voldoende foliumzuur in zat.Van ferro werd ik erg misselijk. Welkom alle nieuwe tweelingmoeders.Kan me goed voorstellen dat het voor een aantal van jullie een grote schok is geweest om te ontdekken dat het er twee zijn.Wij hadden nog geen kinderen dus dan is het toch anders.
Goedemorgen meiden! @Hster,welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik slikt al verhoogde foliumzuur (5mg)en deze moest ik ook idd heel de zwangerschap doorslikken,verder heb ik gravitamon en er is met mij iet gesproken over ijzertabletten,volgens mij zitten in die verhoogde foliumzuur al voldoende ijzer maar dat weet ik niet zeker. Hoe voel je je verder? Verder hier alles oke,mn klachten betreft bekken/rug/heupen worden niet minder,bekkenband helpt ook niet,moet vanmiddag weer terug naar de fysio,waarschijnlijk laatste keer want als deze niet hielp valt er weinig aan te doen... Iemand nog nuttige tips? xxxDais..
Eerst, gefeliciteerd nieuwe bezoekers van de tweeling forum, leuk om jullie erbij te hebben. Wat dat foliumzuur en ijzer betreft, zowel mijn huisarts, de verloskundige als mijn gyn, vonden alle drie multi zw-vitaminen onzin (ik opgelucht, want misselijk werd ik ervan!). De VK schreef bij mijn intake in het zh wel foliumzuur en ijzer voor. Vervolgens liep ik zes weken met het recept rond omdat ik bang was voor de gevolgen van ijzertabletten (mijn zus had hele horrorverhalen van obstipatie zonder de ijzer, gewoon van de zwangerschap). Toen vroeg de gyn ernaar, en toen ik toegaf dat ik nog niet begonnen was, vertelde hij dat allebei belangrijk zijn voor het aanmaken van rode bloed cellen. Vooruit dan maar - Ik heb nergens last van, maar ja, de een obstipatie, de een het andere uiterste. Daisy, ik was gisteren bij iemand die haptonomie erg aanraade - zj had bij een eenling vervelend rugpijn, maar vooral erge bekkenproblemen. Samen met haar man zes sessies haptonomie (werd voor haar vergoed). Zij was erg te spreken en ik ga er zeker ook achteraan. Misschien ook wat voor jou?
PS Van het weekend de Easywalker Duo besteld via de Postbank rentepunten - had (voor geen enkel betere reden dan dat je het veel ziet op straat) de Urban Jungle in gedacht, maar wat een smak geld! Tweedehands wilde ik niet, andere dingen prima, maar ik wilde een frisse schone wagen. Andere zijn me voorgegaan, maar ik dacht, ik meld het hier ook even, want ik vond het een geweldige tip, om via de Postbank het te kopen (had ik gelezen bij "De Uitzet")
@Audrey, ik zal ns informeren naar haptonomie,thanks! Wat leuk een Easywalker,wij gaan er ook voor,we wilden eerst ook een Urban Jungle maar deze lijkt er precies op en is een stuk goedkoper Welke kleur hebben jullie? Wij gaan voor de legergroene!
Hoi Daisy, wij vonden de groen ook mooi (en helemaal niet besmettelijk!) maar wilde toch iets meer vrolijks. We vonden die hard roze mooi ook, (leek mij leuk om dan iedereen te vertellen dat er twee jongens in liggen) maar gaan nu toch voor de rood. Saai, ja ik weet het, maar de andere kleuren vond ik net te fel of te somber. Waarom uiteindelijk de rood in plaats van de groen - in mijn stad lijken ze overstekende voetgangers op zebrapaden als eerlijke prooi te beschouwen - ik wil iets dat echt opvalt vanuit de verte. Misschien zijn automobilisten (en fietsers) meer fatsoenlijk waar jij woont, maar hier is het een drama. Sucess met je klachten - de afgelopen dagen waren voor mij ook rot - gisteren kon ik wel janken van de pijn. Heb wel van de pijnstillers kunnen afblijven - dat is echt een laatste redmiddel, ook al mag het gerust. Ik ga zo ook weer even liggen, de rug ontlasten, lekker met een kruik. Kon het vandaag niet aan, naar werk, ook niet voor een halve dag. Weet je wat het ergste is - omdat ik bijna geen buik heb nog, heb ik het idee dat iedereen me een aansteller vind. Stom hé want je moet je niets aantrekken van anderen, en doorgaans zijn mensen heel begripvol.
Hallo dames, Dank voor jullie antwoorden. Ik moet maandag weer naar de gyn en zal even bespreken of ik op Floradix kan overstappen. Heb nl. best last van de ijzerplillen Handig de Easywalker via de postbank. Ga zo direct even kijken. Maar onze keuze was eigenlijk al op de Urban Jungle gevallen omdat die zo makkelijk in te klappen is... toch nog maar even heroverwegen.
Hey meiden, vandaag weer naar onze meiden mogen kijkne,wat zijn ze toch schattig 8) Alles gaat goed met ze,gelukkig! Met mij dus wat minder,heb nu ok last van brandend maagzuur erbij ,mn bekken gaat wel over zegt de gyn omdat de zwangerschap ook over gaat,hahahh wat een lolbroek @Audrey,een rode is toch ook mooi,vind het niet saai hoor. Wat hebben we het toch zwaar heh,ik zei straks nog tegen mn vriend,ik heb echt alles over voor deze zwangerschap maar soms is het best moeilijk met al die klachten,maar ach meid we zijn over de helft Ik snap wat je bedoelt met niks van anderen aantrekken maar dat doet iedereen lijkt me,laat ze maar denken hoor,en hebben ze het gezegd dan of denk jij dat hun denken...... Succes iig meis! @Hster,ik vind d e Easywalker ook erg makkelijk in te klappen en bij deze kan je de hoogte verstellen en dat gaat niet bij de Urban,ja alleen als je een verhoger erbij koopt.. Alvast succes Maandag bij de gyn! xxxDais..
Ik hoefde helemaal geen extra vitamines te slikken. Sterker nog ik mocht na week 10 al stoppen met mn zwangerschapsvitamines. Morgen pretecho. Ik ben benieuwd of 1 van de 2 hun beentjes wijd willen doen. Wat wij nog een voordeel vonden van de easywalker ipv de urban jungle is dat op de reiswiegjes een handvat zit zodat je ze er makkelijker af en op kan klikken.
@FunnyMe, en, wat kunnen zien? Je wilt dus weten wat het worden? Leuk, kan je je meer voorbereiden op namen en kaartjes, en wordt het ook wat echter. Tenminste, zo ervaar ik het. @Hster - wist je dat de Easywalker Duo als beste koop door de ocnsumentenbond is gekozen in februari 2008? De Urban J was de beste uit de test, maar wij dachten, beste koop, het zal geen rotzooi zijn. En ik zag hoe makkelijk de verkoopster het inklapte, gewoon handigheid denk ik (wij gingen toch een testrit maken voordat wij het bij de PB bestelde). Ik zag dat jij ook lid bent geworden van de NVOM, leuk, dat zijn velen hier. Jammer dat ze hun hele forum kwijt zijn geraakt. Daisy, de ongemakken doen mij echt meer waardering voor mijn moeder opbrengen - wat zij dus voor ons over had. Heb vannacht voor het eerst een paracetemol genomen, ik hield het echt niet meer. Ga vandaag een physio bellen voor een consult - misschien is het gewoon een kwestie van verkeerde houding bj zitten en lopen. Schrale troost van de gyn - daar heb je weinig aan!
Vraagje voor alle ervaren tweelingmoeders (ja, misschien hoort dit bij de uitzet forum). Wat voor box hebben jullie? Een tweelingbox, of een normale. Heb gelezen dat als ze eenmaal wat actiever worden dat ze elkaar kunnen krabben etc. Hoe doen jullie dat? Bedankt vast.