Jeetje miean, 6 kids.....ja, ik kan me voorstellen dat je in shock bent! Ik heb het mijn familie verteld....mijn schoonvader was heel enthousiast, mijn ouders wat minder! Mijn vader noemt me Maria von Trapp (sound of music), dat vind ik dan wel grappig, betekent volgens mij ook dat ie de schrik een beetje te boven is! Mijn zwager en schoonzus reageerden ook zeer onderkoeld(feliciteerden me niet eens haha).
Jemig dat vind ik dus echt zwaar onbeschoft zeg! Zou er echt wat van zeggen! Hahaha en je lekker verschuilen achter de hormonen als het er een beetje rottig uitkomt Echt rude om niet te feliciteren! En bereid jullie allemaal maar vast voor op de opmerkingen die je krijgt ná de bevalling, mijn mond valt nog steeds open af en toe....
Haha Noor, ik kwam niet meer bij! Nou is mijn zwager toch al niet onze vriend zegmaar.....zijn vrouw is nu bijna uitgerekend van hun 1e kindje, t zal ook wel een soort van jaloezie zijn, dat nou wéér alle aandacht naar ons gaat(hij is nogal jaloersig op zijn broer!)...maar ik heb de 1e hormonale aanvaring dr al op zitten! Dat hij dan zegt, "ja, Paulien heeft een mooie buik, bij jou zie je natuurlijk nog niks"(op zich niet raar na 9 weken)en dat ik dan demonstratief mijn shirt strak trek, zo van "onee?!"(want het is wel degelijk te zien). Of dat hij zegt dat hij zeker weet dat het eerder komt, omdat zijn vrouw een weke baarmoedermond heeft en dat ik dan begin dat t dan ook gewoon 2 weken te lang kan blijvne zitten.....HEERLIJK, af en toe lekker kinderachtig doen haha! Noem jij es wat reacties van mensen...? Ik ben overigens over de eerste schrik heen hoor, ben helemaal superblij dat ik 2 wondertjes in mijn buik heb en ben nu alleen maar bang dat er nog wat misgaat met 1 van de 2(of allebei, pff, wat kan een mens stressen....)Moet maandag weer naar het ziekenhuis, 2e controle, maar 1e keer door gyn. Ben erg benieuwd! Je krijgt bij een tweling wel veel vaker controle en echo's he?
ook wij zijn al een beetje bekomen van de schrik. Alhoewel dat ik s nachts nog wel eens durf wakker te schrikken.Dan schieten de meest gekke gedachten door mijn hoofd.Of nu dat het vakantie is en alle vier de kids thuis zijn,niet buiten kunnen door het slechte weer en zich gewoon zitten te vervelen.Ik heb wat last van mijn hormonen: ben heel misselijk,vreselijk moe en ietwat prikkelbaar.Dan denk ik echt wel van hoe ga ik dat moeten doen met 6 kindjes binnenkort.. Ook bij ons durven de mensen wel eens 'vergeten' proficiat te wensen.Sommigen reageren heel positief anderen reageren op het nieuws alsof je hen iets vreselijks verteld.Mijn moeder begint nog steeds te wenen als ze er maar aan durft te denken.ALsof zij al het werk gaat moeten opknappen.ZE woont meer dan een uur bij ons vandaan... Ok het was bij ons ook niet gepland maar na de eerste shock zijn die twee wondertjes echt wel welkom maar vind het echt niet leuk om precies mijzelf te gaan moeten verdedigen.Alsof ik de enige in de wereld ben met straks 6 kids, ook in deze tijd (want dat mag ik ook vaak horen, 6kinderen en dat in deze tijd,grrrrrrr) Hebben jullie ook zoveel last van kwaaltjes of valt dat best allemaal mee? ik heb die meestal de eerste 3maand en pas vanaf dan kan ik echt genieten van mijn zwangerschap.ik hoop dat het deze keer echt niet anders is!
Ik kreeg vanaf het begin iedere twee weken echocontrole, om TTS uit te sluiten. Opmerkingen: "Goh is het een tweeling?" (euhm nee, de een is wat klein, de ander wat groot uitgevallen ) "IVF?" (neehoor, gewoon goeie seks) "Hoe oud?" (en dan: goh wel klein / best groot) "Natuurlijke bevalling?" (Wou u ook nog weten hoeveel hechtingen ) "Wat zul je het druk hebben!" "zo zo..." kijkend naar mijn kinderen (ja mooi he, alledrie van mij!) "Ben je meteen klaar!" (Ohja, we zijn aan het oefenen voor nummer 4 ) "Jij liever dan ik" (nou gelukkig maar dan dat ze bij mij geboren zijn!) Die heb jij vast ook wel langs zien komen Miean?!
Hahahaha! Nou ik ben benieuwd! Ik hoor maandag wel hoe of wat qua afspraken. Ik neem aan dat ik over 2 weken sowieso moet ivm 12 weken screening. Ik heb ook wel last van kwaaltjes. Misselijk valt erg mee, niet elke dag en over t algemeen 's ochtends. Wel verschrikkelijk moe. En verder heb ik eigenlijk nergens zin in....huishouden?...niet vooruit te branden. Koken?....geen enkele inspiratie. En heb geen enkele trek in avondeten. Overdag gaat t prima....de laatste 2 dagen alleen ineens trek in snoep, koekjes en chocola!
Ik ben een beetje moe geworden van het reageren op opmerkingen.Ik laat het een beetje aan mij voorbij gaan. Het is wat begonnen met mensen die zomaar over de wiegjes van de tweeling indertijd kwamen hangen.Met al de nodige commentaar...Ah is het een tweeling? Het vervelendste vind ik nu dat mensen zeggen dat we niet slim zijn om aan zo veel kinderen te beginnen in deze tijd.Maar was is het verschil met pakweg 40j geleden? Het is er toch alleen maar beter op geworden?Er zijn tal van voorzieningen en mogelijkheden waardoor het voor de kersverse mama's en papa's iets makkelijker wordt. Ik denk niet dat er ouderschapsverlof bestond in de tijd van mijn grootouders . Of mensen die zeggen : ieder zijn keuze, maar op zo'n afkeurende toon, ik krijg er nog steeds de kriebels van grrrrr.alsof mijn vier (bijna zes) kinderen minderwaardig zijn dan iemands zijn twee...Het belangrijkste is toch dat de kinderen op geen enkel gebied iets tekort komen?Ik kan hier uren over zagen,maar veel lost het niet op.Hoe je ook leeft,commentaar gaat er altijd komen....
Ik ben helemaal verliefd! De echo was zo ontzettend mooi! Ik probeer morgen de foto's erop te zetten. We hebben een paar hele mooie.... En we zitten op een roze wolk... Jawel we krijgen 2 meisjes! Super he?
Ik heb vannacht heel slecht geslapen. Heb hele nacht over mn meisjes gedroomd. En dat we flink rose mochten gaan shoppen. Dus dat gaan we zo doen! Eerst even bij burgerhout het shantala badje halen. Dat krijgen we van de kraamzorg. WIlde even wachten tot we wisten wat ze zouden zijn maar nu gaan we dus voor het knalrose badje (soort tummytub)
@FunnyMe,super joh,ook 2 meiden en ook 2 dezelfde,hahah ,wij ook! Ik ben heel benieuwd naar je foto's! Lekker shoppen vandaag xxxDais..
hahha noor, ja idd. vragen of je een tweeling hebt als je aan het wandelen bent. simpele mensen. audrey ik heb 2 boxen gekocht. '1 lijkt me niet handig als ze gaan rollen, staan en vallen enzo funny me. gefeliciteerd
FunnyMe, leuk, twee meisjes, dat wordt een gezellige boel bij jullie. MJ, bedankt, dus Akeesh en Emani hebben ieder een box. Ook wel makkelijker om aan twee kleinere boxen te komen. Noor, heb jij dat ook voor Chris en Tijn? Dames, wat zijn er toch veel domme, ook al goedbedoelende mensen op de wereld. Ik denk dat het ook onhandigheid is. Tot nu toe 1x "IVF?" en ik moet bekennen dat ik zo van slag was dat een vreemde iemand zo onbeschoft kon zijn, dat ik alleen stom ja kon knikken. "Gewoon goeie sex" vond ik wel een goeie! Ook ieder een keer, "Nou dan ben je wel klaar" (vind je?), "Liever jij dan ik" en best vaak, "Zeg maar nee, dan krijg je er twee", wat ik persoonlijk het rotst vind omdat al die mensen weten hoeveel miskramen ik heb gehad, en dat mijn enige mogelijkheid nog IVF was. Maar, laten we eerlijk zijn, de meest voorkomend reactie is toch "Een tweeling? Wat leuk!"
Nou van dew ceek maak ik het ook mee zeg,komt een vrouw in de winkel en zegt,volgens mij mag ik jou feliciteren heh,ik zeg JA,ow is dit je eerste,ik zeg:Nee,ben vorig jaar bevallen met 30 weken en dat is helaas niet goed afgelopen,weet je wat zij zegt,OW NU HEB JE ER DAN TOCH TWEE Nah ik wist ff niks meer uit te brengen,zeg dan niks! Maar idd ook ik hoor vaak,dan ben je gelijk klaar,wat een onzin kramen mensen toch uit! Wij zitten te denken aan 1 box,mn collega heeft ook een twin en die hadden 2 boxen en de ene is er heel snel weer uitgegaan,ze gebruikte er maar 1. @FunnyMe,en wat heb je allemaal geshopt? Wat een druilerige dag vandaag,ik ga toch maar ns douchen en en actien ondernemen! Fijne dag alemaall!
audrey nu ze nog zo klein zijn liggen ze samen in 1 box. scheelt ook weer ruimte. de 2e zet ik op als ik zie dat ze ruimte nodig gaan hebben., heb ze gewoon op marktplaats van een andere tweeling mama gekocht